Lupin – proprietati si beneficii

Lupin este o sursă de proteine vegetale (fără colesterol) de foarte bună calitate.

Lupin

Lupin

Un mod foarte simplu de a consuma lupin este sub formă de făină sau pate vegetal (de post). Făina de lupin are o cantitate de proteine vegetale cu mult mai mare decât făina de grâu și de aceea este recomandată în alimentația zilnică. 

Germania iubește lupinul și îl folosește ca bază pentru pateurile vegetale în loc de soia! Fie că ținem post sau dorim o alimentație vegetariană, dietetică, fără colesterol, alimentele ce au la bază semințele de lupin ne pot capta atenția.

Făina de lupin conține multe fibre, nu are colesterol, gluten şi nici iritanți gastrici (spre deosebire de soia, care are o cantitate destul de mare de saponine). Semințele de lupin sunt probiotice, ajutând la dezvoltarea bacteriilor bune din organism atât de necesare mai ales dacă luăm antibiotice sau avem o alimentație săracă în fructe, legume sau iaurturi naturale. Pate-urile vegetale din semințe de lupin și legume pot reprezenta o variantă de alimente recomandate la mic dejun, în perioada de post sau ca gustare la serviciu ori în călătorii. Semințele de lupin au foarte multe proteine (comparabile cu cele din carne) dar nu aduc colesterol!

Lupin este unic prin conținutul său foarte mare de proteine (până la 40%) și fibre alimentare (32%). Este sărac în grăsimi (7%) și conține amidon minim. Are un indice glicemic foarte scăzut (GI) ceea ce înseamnă că este indicat și persoanelor care țin dietă sau care vor să slăbească.

În ceea ce privește beneficiile nutriționale, semințe de lupin sunt alternativă la soia, fiind organisme nemodificate genetic. Studiile de laborator arată că proteinele și fibrele conținute de lupin au proprietăți funcționale excelente. Lupinul este prelucrat în diverse forme, fiind inclus în pâine (căreia îi dă un gust foarte plăcut) și diverse produse de patiserie, dar și în pate-uri vegetale, mezeluri și băuturi.

Ce este lupinul?

Lupinul este o plantă cultivată în bazinul Mediteranean ca hrană sau ca flori ornamentale. Semințele de lupin – denumite uneori și fasole Lupini datorită păstăilor sale – fac parte din familia leguminoaselor. Cei care au redescoperit că lupinul poate fi folosit cu succes în alimentație sunt nemții. În ultimii ani au fost reintroduse în alimentație multe plante uitate precum topinamburul, știrul sau lupinul – plante care au totuși nenumărate proprietăți nutritive și care pot revoluționa alimentația sănătoasă. Cercetătorii de la Institutul „Fraunhofer” din Freising, Germania, au arătat că semințele de lupin sunt bogate în proteine și acizi grași polinesaturați (grăsimi bune) și scad colesterolul. Dr. ing. Peter Eisner, coordonatorul studiului german, a declarat că din proteinele provenite din lupin se pot produce brânză și înghețată, fără riscul intoleranței la lactoză. Mai mult, semințele de lupin pot fi folosite pentru realizarea cârnaților și a altor preparate din carne. „Rezultatul sunt niște cârnați gustoși și săraci în grăsimi, deci sănătoși”, a menționat omul de știință. Dr. ing. Peter Eisner arată că prin substituția cărnii cu proteine din surse vegetale, toată lumea are de câștigat: consumatorii mănâncă mai puține grăsimi saturate și sunt mai sănătoși, agricultorii vor prospera, iar mediul înconjurător va fi mai protejat.

Avantajele majore ale lupinului sunt acelea că nu are un gust specific, nu conține colesterol și este bogat în acizi grași polinesaturați benefici sănătății.

Nemții consideră că lupinul este ideal pentru vegetarieni, deoarece este bogat în proteine (40%) ce pot fi utilizate atât pentru producerea înlocuitorilor de lactate, cât și a înlocuitorilor de carne.

În țările mediteraneene și orientale, lupinii se consumă așa cum noi consumăm alunele. Semințele de lupin sunt servite alături de bere în multe baruri și pub-uri. Ele pot fi fierte pentru a fi făcute pastă, la fel ca humusul din năut sau iahnia de fasole. Lupinii se consumă și prăjiți cu sare. Într-adevăr, dacă aveți alergie la arahide ar trebui să evitați și semințele de lupin, deoarece s-ar putea declanșa o reacție alergică.

Proprietăți nutritive

Consumul de lupin adaugă o mare valoare nutritivă meselor noastre, deoarece semințele acestei plante sunt bogate în fibre, proteine, vitamine din complexul B și minerale esențiale. Ele oferă o cantitate semnificativă de tiamină, o vitamină esențială pentru metabolismul grăsimilor, precum și pentru menținerea funcției sistemului nervos. Acidul folic ajută celulele la metabolizarea proteinelor. Includeți făina de lupin în alimentația dvs și pentru bogăția de minerale. Ca urmare a conținutului său zinc, lupinul ajută la întărirea sistemului imunitar și reglează activitatea funcției de reproducere. Manganul din lupin neutralizează radicalii liberi, prevenind deteriorarea celulară și sprijină, de asemenea, creșterea oaselor și cartilajele sănătoase. Alegeți lupin și pentru conținutul său de magneziu. Magneziul menține densitatea oaselor sănătoase și susține funcțiile musculare. Cuprul – mineral care se găsește la rândul lui în lupin – ajută la absorbția fierului, susține funcțiile măduvei spinării și creierului și întărește vasele de sânge.

Dar poate cel mai interesant aspect legat de beneficiile aduse de lupin pentru sănătate este acela privind combaterea obezității și sindromului metabolic. În plus, consumând lupin putem scădea hipertensiunea arteriala, rezistența la insulină și nivelurile mari ale colesterolului din sânge.

Făina de lupin prăjit poate fi adăugată în shake-uri proteice, în smoothie-uri care pot înlocui micul dejun, în pâinea de casă, dulciuri dietetice, tocănițe. Deoarece lupin nu are practic nici un inhibitor de tripsină, nu este absolut necesar să fie prelucrat termic. Făina de lupin poate fi consumată și în shake-uri proteice sau smoothie-uri.

Beneficiile aduse de includerea lupinului în alimentația zilnică sunt date de faptul că ne vom simți mai plini pentru mai mult timp, vom mânca mai puține alimente în rest, vom oferi organismului necesarul de vitamine, minerale, proteine, carbohidrați cu eliberare prelungită și alți nutrienți – toate acestea conducând la o sănătate deplină.

Slăbim cu lupin

Au fost derulate câteva studii pentru a evidenția beneficiile includerii semințelor măcinate de lupin în alimentație iar subiecții au raportat o scădere semnificativă a senzației de foame între mese. Într-un studiu, un grup de persoane supraponderale și obeze a fost împărțit în două: cei care au mâncat pâine, biscuiți și paste făinoase îmbogățite cu lupin și un alt grup de control care a mâncat versiuni integrale ale acestor alimente. Pe parcursul unui an, ambele grupuri au finalizat un program de slăbire de trei luni, urmat de un program de întreținere a greutății. La finalul studiului, grupul care a consumat lupin a avut sensibilitatea la insulină semnificativ scăzută și tensiunea arterială îmbunătățită. Lupinul adăugat în alimente ajută la controlul apetitului. Un studiu derulat de Universitatea din Australia de Vest arată că cei care au mâncat pâine cu lupin la micul dejun au consumat ulterior cu până la 20% mai puțin la masa de prânz decît persoanele care au consumat pâine albă la micul dejun. Secretul este faptul că apare senzația de sațietate mai repede iar plinătatea durează, așa că oamenii mănâncă mai puțin la mesele următoare. Controlul nivelului de zahăr din sânge este foarte important atunci când dorim să slăbim sau să ne menținem greutatea ideală. Includerea făinii de lupin în făina albă cu care preparăm pâinea îmbunătățește semnificativ răspunsul glucozei din sânge și răspunsul insulinei.

Un alt avantaj pentru care este recomandată făina de lupin este dat de scăderea colesterolului. Lupin este bogat în fibre solubile și de aceea se scade colesterolul total, fără a afecta colesterolul bun HDL. Proteinele din lupin modifică în mod benefic profilurile plasmatice de lipide prin stimularea celulelor hepatice de a prelua și diminua colesterolul rău LDL.

Lupin este una dintre cele mai bune surse naturale de aminoacizi – arginină, care îmbunătățește performanța vaselor de sânge ajutând la scăderea tensiunii arteriale. Studiile recente au indicat că prin consumul de lupin se îmbunătățește sănătatea intestinală: alimente precum lupin reduc timpul de tranzit, reduc pH-ul din colon și acționează ca un “pre-biotic”.

Lupin este o sursă foarte bună de fibre. Fără gluten. NU ESTE Organism Modificat Genetic.

Lupin-ul este ideal în pate-urile vegetale de post 100% Naturale și BIO

Multe persoane doresc să țină post dar evită pate-urile pe bază de soia, multe dintre ele cu potențiatori de arome și conservanți. Pate-urile vegetale pot fi realizate din ingrediente bio, fără soia la bază, ci cu multe semințe și legume. Germania iubește lupinul și îl folosește ca bază pentru pateurile vegetale în loc de soia!

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Un comentariu la discutia despre “Lupin – proprietati si beneficii”

  1. 1
    mihaela spune:

    nu stiam ca semintele de lupin sunt comestibile si atat de sanatoase.planta este superba ca aspect.

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.