Indice Glicemic

Indicele glicemic al alimentelor poate fi de referinta atunci cand dorim sa slabim. Putem urma dieta indicelui glicemic pentru a slabi (adica alimente slabe caloric).

Indice Glicemic tabel indici. IG Dieta indicelui glicemic mic.
Indice Glicemic tabel indici. IG Dieta indicelui glicemic mic. Lista alimentelor cu index glicemic mic.

Dieta IG cu indice glicemic scazut va propune, dupa cum arata si numele, sa mancati doar alimentele ce au o valoare mica si medie a indicelui glicemic (IG) si sa le evitati pe cele cu valoare mare. Foarte multe persoane tin “cura de slabire cu fructe” dar atentie la indicele glicemic al fructelor! Unele fructe au indice glicemic foarte ridicat si nu ajuta in cura de slabire. In tabelul de mai jos cu indicele glicemic al alimentelor va puteti orienta si in privinta fructelor.

Regimul de slabire bazat pe evaluarea indicelui glicemic al alimentelor este foarte eficient datorita faptului ca slabirea se va datora reducerii masei de grasime si nu a masei musculare din organism. Doar eliminarea glucidelor din alimentatie nu reprezinta un program eficient de slabit.

In anul 1981, doctorul David Jenkins si colaboratorii sai de la catedra de stiinte nutritionale din Universitatea din Toronto au publicat un referat stiintific in The American Journal of Clinical Nutrition unde s-a folosit pentru prima oara termenul de indice glicemic (IG), pe care il descriau ca fiind baza fiziologica a clasificarii alimentelor cu carbohidrati. Aceasta inseamna ca in loc sa se puna accent pe felul si tipul de carbohidrati continuti de un aliment, ei au cautat sa afle cum raspunde organismul la carbohidrati – in mod specific, cat de repede si cat de mult creste nivelul de zahar din sange (glicemia) in primele doua ore dupa ce alimentul a fost consumat.
Indicele glicemic a fost dezvoltat mai ales pentru a ajuta bolnavii de diabet zaharat sa-si mentina mai bine sub control nivelul glicemiei. Curand insa, industria alimentara ca si cea a dietelor a preluat rezultatele studiilor despre indicele glicemic si, din pacate, a distorsionat mesajul catre public generand o intelegere gresita, deoarece mesajul a fost simplificat la afirmatia “carbohidratii nu sunt buni, evitati-i”.

Adevarul este insa ca organismul are nevoie de carbohidrati, dar nu toti acestia sunt la fel. Pentru a slabi si trai sanatos este bine sa ne orientam catre alimentele cu indice glicemic mediu si scazut.

Indicele glicemic masoara carbohidratii din perspectiva concentratiei de zahar pur. Este important de stiut valoarea acestuia pentru a se determina cum este afectata glicemia (nivelul zaharului din sange) dupa masa. Digestia transforma carbohidratii in glucoza si astfel creste nivelul zaharului din sange. Acesta determina mai departe producerea de insulina imediat dupa ce mancarea a fost digerata. Insulina este un hormon care, daca este produs in cantitate mai mare, poate produce ingrasarea. Putem spune ca indicele glicemic masoara biodispozitia carbohidratilor sau rata de absorbtie intestinala. Daca rata de absorbtie este ridicata (spre exemplu, in cazul cartofilor) atunci si nivelul zaharului in sange va creste foarte rapid. In comparatie, carbohidratii cu un indice glicemic mic (spre exemplu rosiile) genereaza o rata a glicemiei foarte mica. Acest indice este foarte putin influentat de continutul in proteine sau in grasimi al alimentului respectiv. In general, alimentele cu IG scăzut au nevoie de un timp mai lung pentru a fi digerate ceea ce determina reducerea senzaţiei de foame şi apoi scădere ponderală.

Curele de slabire bazate pe calculul de calorii pot fi inselatoare pentru ca aceeaşi cantitate de calorii glucidice consumate in cursul unei zile poate să ingraşe intr-o măsură mai mare sau mai mică in functie de indice. Conteaza foarte mult şi in ce formă vom mânca acel aliment (crud, fiert, copt, prajit).

Combinatie de chlorella, spirulină, fructe și proteine de cânepă care ajută la slăbirea sănătoasă.
Combinație de chlorella, spirulină, fructe și proteine de cânepă care ajută la slăbirea sănătoasă. Vezi ce contine Super Slim Mix, ce beneficii aduce, pret si mod de livrare în site proDietaMagazin.ro

Atunci cand glicemia este constantă veti avea suficient combustibil pentru creier si masa musculara.Indicele glicemic poate fi masurat aratand cat de repede este eliberat zaharul din alimente comparativ cu glucoza pura. Ratei eliberarii glucozei i-a fost atribuit un punctaj de 100.

Tabel alimente cu indice glicemic foarte mare

Bere * 110 Glucoza (dextroza) 100
Cartofi prajiti sau gatiti la cuptor 95 Faina de orez 95
Paine alba fara gluten 90 Morcovi (fierti) * 85
Orez instant 85 Fulgi de porumb 85
Pop corn (fara zahar) 85 Pastarnac * 85
Paine alba pentru sandvis 85 Faina alba de grâu 85
Piure de cartofi 80 Gogosi 75
Lasagna 75 Dovlecel, tartacuta * 75
Pepene
verde *
75 Croissant 70
Briosa 70 Ciocolata (cu zahar adaugat) 70
Bauturi tip Cola, bauturi racoritoare 70 Malai 70
Gnocchi 70 Taitei (pe baza de grâu) 70
Cartofi decojiti si fierti 70 Chipsuri 70
Mamaliga 70 Cereale rafinate (cu zahar adaugat) 70
Zahar alb (zaharoza) 70 Orez standard 70
Zahar brun integral 70 Sfecla de zahar, sfecla rosie (fierte) * 65
Mars ®, adidasi ®, Nuts ®, etc 65 Muesli (cu zahar sau miere adaugata …) 65
Ananas (in conserva) 65 Porumb dulce (fiert ) 65
Stafide (rosii si auriii) 65 Paine de secara (30% secara) 65
Cartofi necuratati, fierti la aburi 65 Paine din cereale integrale 65
Caise (la conserva) 60 Banane (coapte) 60
Castane 60 Orez cu bob lung 60
Miere 60 Inghetata (standard, cu zahar adaugat) 60
Pizza 60 Pepene galben 60
Suc de struguri (neindulcit) 55 Sushi 55
Ketchup 55 Suc de mango (neindulcit) 55
Mustar (cu zahar adaugat) 55 Nutella ® 55
Papaya (fructe proaspete) 55 Piersici (la conserva/ pot fi cu sirop) 55

Cercetarile din ultimii zece ani au aratat ca, in afara de efectul nociv asupra arterelor, zaharul si faina alba favorizeaza aparitia bolilor canceroase. Persoanele care doresc sa-si protejeze arterele si inima trebuie sa evite alimentele cu un indice glicemic mare precum produsele ce au la baza faina alba, zaharul, mierea si orezul alb.

Este recomandat sa consume alimente cu un indice glicemic scazut, adica legume, zarzavaturi, cereale integrale.

Tabel alimente cu indice glicemic mediu

Baton de cereale (fara zahar adaugat) 50 Mango 50
Kiwi* 50 Muesli (nu dulce) 50
Suc de ananas (neindulcit) 50 Cartofi dulci 50
Ananas (fruct proaspat) 45 Suc de grapefruit (neindulcit) 45
Struguri verzi sau rosii (fructe proaspete) 45 Mazare verde (la conserva) 45
Paine integrala de secara sau faina de secara 45 Sos de rosii (cu zahar) 45
Spaghete al dente (5 min fierte) 40 Cereale integrale (fara zahar adaugat) 45
Smochine uscate 40 Suc de morcovi (neindulcit) 40
Prune uscate 40 Lactoza 40
Unt de arahide (fara zahar adaugat) 40 Ovaz 40
pepene galben

Tabel alimente cu indice glicemic mic

Fasole neagra 35 Mere (fructe proaspete) 35
Caise uscate 35 Mazare verde (proaspata) 35
Inghetata (cu fructoza) 35 Susan (seminte) 35
Nectarine (fructe proaspete) 35 Portocale (fructe proaspete) 35
Piersici (fructe proaspete) 35 Prune (fructe proaspete) 35
Wasa ™ fibra (24%) 35 Iaurt de soia (aroma de fructe) 35
Seminte de floarea-soarelui 35 Suc de rosii 35
Orez salbatic 35 Fasole alba, boabe de fasole verde, fasole cannellini, faziola 35
Iaurt ** 35 Caise (fructe proaspete) 30
Sfecla de zahar (cruda) 30 Linte inchisa la culoare 30
Morcovi (cruzi) 30 Lapte de soia 30
Usturoi 30 Grapefruit, pummelo (fructe proaspete) 30
Marmelada
(fara zahar adaugat)
30 Lapte ** (degresat sau nu) 30
Pere (fructe proaspete) 30 Fructul pasiunii, maracuja, Granadilla 30
Tomate 30 Linte galbena 30
Capsuni (fructe proaspete) 25 Mure, afine, zmeura, coacaze rosii 25
Cirese 25 Ciocolata neagra (mai mult de 70% din continutul de cacao) 25
Linte verde 25 Humus 25
Faina
de soia
25 Lamaia 20
Iaurt de soia fara arome 20 Pulbere de cacao (fara zahar adaugat) 20
Migdale 15 Telina 15
Broccoli 15 Varza de Bruxelles 15
Varza 15 Conopida 15
Dovlecei 15 Castravete 15
Ardei gras (rosu, verde), boia de ardei 15 Ginger 15
Alune, nuci Barcelona 15 Praz 15
Ciuperci 15 Masline 15
Ceapa 15 Arahide 15
Pickle Baitui 15 15 Seminte de pin 15 15
Fistic, migdale 15 Ridichie 15
Salata, salata verde 15 Varza acra 15
Soia 15 Spanac 15
Tofu de soia 15 Nuci 15
Avocado 10 Otet 5
Condimente (patrunjel, busuioc, oregano, scortisoara, vanilie, etc) 5 Crustacee 5

Sursa informatii tabel IG: www.montignac.com

Asadar, trebuie consumate alimente cu indice glicemic scazut si moderat cum ar fi: fructele proaspete si congelate, legumele proaspete (de evitat cele din conserva), cerealele integrale, nucile si semintele simple si germinate. Alimentele cu un indice glicemic scazut se insotesc de valori crescute ale colesterolului “bun”, adica HDL, care va protejeaza de infarct.

*Aceste produse alimentare, chiar daca au un index glicemic ridicat, continutul de zahar (glucide pure) este destul de mic (aproximativ 5%). Consumati cu incredere aceste alimente caci nu ar trebui sa afecteze semnificativ glicemia.

** Nu exista practic nici o diferenta in indicele glicemic de ansamblu intre produsele lactate fara grasimi si produsele lactate standard. Este important sa se tina seama de faptul ca produsele lactate, chiar daca au un indice glicemic mic, au un index insulinic ridicat.

Cura de aproape 2 saptamani cu Anghinare, Papadie, Fenicul BITTER BIO cu plante medicinale fara alcool 250 ml. 20 ml zilnic pentru slabire, digestie, sanatatea ficatului, scaderea trigliceridelor si a colesterolului, eliminarea de toxine, ajutor pentru rinichi, intarirea sistemului imunitar.
Cura de aproape 2 săptămâni cu Anghinare, Păpădie, Fenicul, Coada șoricelului, Turmeric și alte plante medicinale, BITTER BIO fără alcool 250 ml. 20 ml zilnic pentru slăbire, digestie, sănătatea ficatului, scăderea trigliceridelor și a colesterolului, eliminarea de toxine, ajutor pentru rinichi, imunitate. Produs HERBARIA GERMANIA distribuit de proDietaBIO.ro în România. Citiți mai multe informații despre aceste plante medicinale.
Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Plafar magazin naturist online cu livrare rapida


37 Raspunsuri la discutia despre “Indice Glicemic”

Pages: [4] 3 2 1 » Vezi toate comentariile

  1. 37
    AcetilCoA spune:

    Cum sa fie glicemia nivelul zaharului din sange,poate nivelul glucozei din sânge

  2. 36
    Zithromax online spune:

    Cialis viagra cialis generico anche http://comprarecialisgenerico.com/#6469 prezzo cialis 20 mg comprarecialisgenerico.com cialis 20 mg valore

  3. 35
    TRUTTYKELAY spune:

    optometry drug not there still might Cruises be beunpleasant food or Yaz and order tramadol without prescription and used day Castle przegl tramadol in dogs side effects single some regardless tranquilizers TRAMADOL construed control opinions ultram pain medication attern reactions Tromadol wide can with There buy tramadol next day delivery

  4. 34
    mihaela spune:

    am tinu dieta acum doi ani am slabit dar dupa o perioda am inceput sa mananc detoate m-am ingrasat la loc credeti ca pot sa o mai tin iar credeti ca ar avea acelasi efect?

  5. 33
    Elena spune:

    si chear ajuta?

  6. 32
    BruraHirway spune:

    kd coach outlet online sale hq http://www.acmewire.com/member/154661/

  7. 31
    canadian drugs spune:

    п»їhttp://escomprarcialis.com/#7165 aquachem cialis generico

Pages: [4] 3 2 1 » Vezi toate comentariile

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Prin continuarea navigării pe site confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform EU Cookie LAW. info

1. Ce date colectam. Numele si adresa de email pentru formularul de comentarii (numele poate fi si pseudonim). Nu trimitem nici un fel de promotionale pe adresa de email si nici nu transmitem aceasta adresa catre terte parti. Istoricul de navigare, cum ai interactionat cu website-ul, adresa IP, ce tip de browser folosesti, cat a durat vizita, istoricul de cautare, numarul de pagini vizitate, date legate de traffic. Nu trimitem newslettere si nu primim plati online, deci nu colectam date de card bancar.
2. Cum sunt colectate datele. Colectam in mod indirect date prin intermediul cookie si scripturi de monitorizare. Datele colectate in scop de masurare a audientei si care in principiu sunt cele de istoric de navigare sunt pastrate timp de 50 de luni. Aceste date sunt anonimizate si folosite in scopuri statistice fara a se putea identifica persoana reala.
3. De ce colectam datele. Din motive de securitate pe website si trasabilitate.
4. Cine proceseaza datele. Google Analytics, Adwords si Google Search Console pentru servicii de analiza a traficului. Datele tale personale pot fi trimise catre forurile guvernamentale sau instantele judecatoresti in cazul in care exista un temei legal pentru aceasta.
5. Link-uri catre alte website-uri. Este posibil ca in paginile magazinului nostru online sa existe link-uri catre diferite alte site-uri sau retele sociale asupra carora compania nostra nu are niciun control sau influenta.
6. Cum sunt protejate datele mele. Datele tale sunt tinute pe servere securizate, protejate cu ajutorul softurilor antivirus si firewall. Am implementat atat din puct de vedere tehnic cat si la nivel organizational solutii si proceduri pentru ca datele tale sa fie pastrate in siguranta si sa ramana confidentiale.
7. Care sunt drepturile tale. Chiar daca initial ti-ai dat acordul pentru prelucrarea datelor tale, acest acord poate fi retras in orice moment pentru anumite date sau pentru toate (cu respectarea legii si a timpului de stocare). Pentru datele pentru care nu exista obiectiuni in a fi procesate ele se considera de drept procesabile.
8. Transferul datelor in afara UE. Datele colectate de magazinul online sunt gazduite pe servere aflate la Hetzner (https://www.hetzner.de/) si sunt localizate in Frankfurt Germania. In calitate de prestator de servicii european, Hetzner este supus si el normelor GDPR. Terții (Google, Facebook si altii care opereaza in UE) sunt obligați prin contract pentru a proteja și menține confidențialitatea datelor tale și să le utilizeze exclusiv pentru scopurile pentru care le oferim.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.