Idei de retete cu paste

Paste idei de retete dietetice si pentru gurmanzi

Paste idei de retete dietetice si pentru gurmanzi

Pare simplu să gătim paste însă au și acestea dichisul lor. Cum fierbem pastele și cât, ce paste alegem în funcție de sos și care sunt ingredientele perfecte pentru o rețetă de paste sănătoase?

Cum preparăm paste în mod sănătos

Putem utiliza pastele ca bază pentru feluri de mâncare sănătoase, bogate în legume, proteine ușoare și grăsimi sănătoase. Iată un mod simplu de a consuma paste integrale: le putem îmbrăca într-un strat subțire de ulei de măsline, iar apoi le amestecăm cu multe verdețuri, ierburi aromatizante în stil mediteranean și alune de pădure sau migdale tocate pentru a avea o masă gustoasă, dar sănătoasă și ușor de preparat.

Dacă sunteți gurmanzi, adăugați peste paste legume la grătar sau la wok, inclusiv fenicul, ardei roșu, ceapă și usturoi, iar apoi sos de roșii și busuioc. Sosurile roșii nu au atât de multe calorii față de cele albe care au chir și de 4-5 ori mai multe calorii. Gătiți și pentru alte mese ori pentru pachetul pentru serviciu. Puteți încorpora pastele rămase în salate reci. Pastele integrale în formă de spirală se împacă bine cu măslinele kalamata tocate, ardei roșu copt și cu amestecul de suc de lămâie, oțet și ulei, în timp ce fundițele merg bine cu creveții căliți în ulei de susan sau avocado, ardeiul gras roșu, uleiul de măsline cu fulgi de ardei roșu într-o salată de un roșu aprins.

Sosurile albe cremoase, cu unt, smântână sau brânză adaugă multă grăsime și foarte multe calorii. Dacă aveți grijă de siluetă, alegeți sosurile pe bază de roșii și legume.

Paste integrale vs. Paste obișnuite

Pastele sunt populare în toată lumea, însă nu toate sunt la fel. Pastele integrale au o textură mai dură decât cele obișnuite, însă sunt mai bogate în nutrienți (vitamine, minerale, fibre). Pastele integrale le întrec pe cele obișnuite din punct de vedere al beneficiilor pentu sănătate. Dacă vă este greu să faceți trecerea la paste integrale, începeți prin a amesteca cele două tipuri de paste și să creșteți treptat procentajul pastelor integrale de fiecare dată când gătiți.

Ce sos alegem la paste?

Menținerea unei liste simple de ingrediente este adesea o metodă eficientă de a prepara un fel de mâncare, iar rețetele sosurilor pentru paste nu fac excepție. Un sos simplu pune în valoare una sau două arome diferite, putându-vă astfel bucura de textura pastelor. În vreme ce sosul de roșii de bază este o alegere clasică, sosurile cu ulei de măsline ca ingredient principal își împrumută calitățile pentru o preparare ușoară și obținerea aromelor variate. Atunci când uleiul de măsline joacă un rol principal în felul de mâncare, este de preferat să utilizați ulei de măsline extravirgin. Aceasta înseamnă că uleiul este de primă presă și obținut prin presare la rece, astfel încât nu sunt folosite căldura sau substanțe chimice adiționale. Uleiul de măsline extravirgin are un miros și o aromă mai puternice decât uleiul provenit din presele următoare. Încercați să adăugați sosului ingrediente complementare dacă doriți să obțineți un gust mai puternic. Parmezanul ras oferă o aromă distinctă și o textură cremoasă, atunci când este amestecat cu pastele fierbinți. Presărarea fulgilor de chilli în mâncare adaugă un gust picant. De asemenea, puteți adăuga creveți sotați sau cubulețe de carne de pui pentru a obține un fel de mâncare mai consistent.

Deși sosul constituie o parte ce nu ar trebui să lipsească dintr-o rețetă de paste, este importantă și alegerea pastelor potrivite. Atunci când gătiți spaghete, folosiți aproape 4 litri de apă pentru fiecare 500 de grame de paste, pentru ca acestea să nu se lipească. Adăugați o lingură de sare în apă înainte de a adăuga pastele și fierbeți totul în jur de 10 minute, sau până ce pastele capătă o textură fermă, dar flexbilă. Scurgeți de apă spaghetele printr-o sită și nu le rupeți înainte de a le pune la fiert.

Cum combinăm pastele reci?

Felurile de mâncare cu paste reci sunt răcoritoare în zilele călduroase și atrăgătoare în alte perioade ale anului datorită servirii facile. Prepararea pastelor reci și păstrarea lor în frigider pentru a fi servite ori de câte ori este nevoie constituie un avantaj, mai ales atunci când sunteți ocupați. Preparați-vă mâncarea folosind paste integrale pentru beneficiile pe care acestea le aducă sănătății inimii și pentru fibrele ce se regăsesc în cerealele integrale.

Multe tipuri de carne slabă furnizează proteine felurilor de mâncare pe bază de paste care necesită să fie asociate cu legume sau fructe. Somonul pregătit în prelabil cu felii de lămâie constituie o piesă centrală care oferă eleganță salatelor de paste reci. Creveții preparați la tigaie ceramică pot fi consumați ca atare sau alături de paste gătite simplu. Pieptul de pui sau curcan gătit cu câteva ore înainte sau cu o zi înainte poate fi asociat cu paste reci pentru a fi puse la caserolă pentru drum, serviciu, etc.

Este sănătos și ușor să serviți un amestec colorat de legume proaspete cu humus sau sos de spanac, alături de o porție de paste reci cu carne sau alte proteine. Extindeți-vă orizontul, creând un platou cu anghinare, măsline, porumb baby și ardei copt. Adăugați felii subțiri de castraveți murați timp de o oră în oțet, zahăr și sare. Fierbeți la abur sparanghel și serviți-l rece, stropit cu suc de lămâie sau dressing din ulei și oțet. O salată preparată din roșii proaspete tăiate, ceapă roșie și busuioc proaspăt este un fel de mâncare răcoritor. Pentru a înveseli un platou cu fructe, adăugați bucăți de pepene galben și boabe de struguri pe bețe de frigărui, putând să alternați cu căpșuni și frunze de mentă.

Paste de tip penne. Informații nutriționale

Pastele de tip penne sunt un fel de macaroane cu forme tubulare, de aproximativ 5 cm lungime. Sunt cunoscute și sub denumirea de mostaccioli, porivit All Recipes. Secțiunile pe diagonală de la capete le fac să semene cu un capăt de pană de scris, de unde le provine și numele.

O ceașcă de paste de tip penne conțin aproximativ 8 grame proteine, 1 gram de grăsime (din care niciuna nu este saturată sau de tip trans) și 43 grame de carbohidrați.

Carbohidrații din paste

O ceașcă de spaghete albe conțin 43 grame de carbohidrați, în timp ce o porție egală de spaghete integrale oferă 37 grame carbohidrați dintre care mai multe fibre. Carbohidrații sunt principală sursă de energie a organismului. Pastele integrale furnizează și o cantitate semnificativă de fibre alimentare, un anumit tip de carbohidrați benefici. Fibrele ajută în lupta cu bolile cronice, inclusiv cu obezitatea și diabetul de tip 2 și susțin sănătatea sistemului digestiv. Conform Institute of Medicine, o ceașcă de paste integrale conțin 6,3 grame de fibre alimentare, furnizând 17 la sută din cantitatea zilnică recomandată pentru bărbați și 24 la sută, pentru femei. Pastele albe sunt sărace în fibre, având 2,5 grame, la porție. O ceașcă de penne este o sursă bună de vitamine din complexul B, tiamină și folat, oferind totodată o cantitate mare de seleniu.

Pastele au un conținut scăzut de sodiu și nu au colesterol. Dacă alegeți varianta integrală, beneficiile nutriționale cresc dacă ținem cont de conținutul de fibre.

Atât pastele albe, cât și cele integrale sunt o sursă excelentă de seleniu, un mineral care activează enzimele antioxidante ce protejează celulele de stresul molecular. O ceașcă din fiecare tip de paste furnizează două treimi din necesarul zilnic de seleniu recomandat, stabilit de Institute of Medicine. De asemenea, pastele conțin mangan, un mineral care ajută la metabolizarea carbohidraților și reglarea glicemiei. O porție de paste integrale conține 1,9 miligrame de mangan – cantitate ce depășește necesarul zilnic de magneziu pentru femei și constituie 83 la sută din cantitatea zilnică recomandată pentru bărbați – în timp ce aceeași cantitate de paste albe oferă 0,5 miligrame.

Folat și carotenoizi

Consumați pastele albe pentru conținutul de folat (sau vitamina B9) sau optați pentru pastele integrale, pentru conținutul de carotenoizi ca luteina și zeaxantina. Folatul joacă un rol în dezvoltarea globulelor roșii și în susținerea dezvoltării celulare, în timp ce luteina și zeaxantina susțin sănătatea oculară. O alimentație bogată în carotenoizi, ce includ luteina și zeaxantina, reduce și riscul de cancer la plămâni, explică reprezentanții Linus Pauling Institute. O porție de paste albe furnizează 167 micrograme de vitamina B9, echivalentul a 42 la sută din cantitatea zilnică recomandată de folat stabilită de Institute of Medicine. O porție de paste integrale conține 113 micrograme de luteină și zeaxantină.

Ce înseamnă paste din cereale integrale?

Toate cerealele sunt integrale înainte de a fi măcinate sau rafinate. Cerealele integrale conțin un strat interior ce poartă denumirea de germene, un strat mediu numit endosperm și un strat exterior, pe care îl cunoaștem ca fiind tărâța. atunci când cerealele integrale trec prin procesul de măcinare sau rafinare, tărâțele nutritive și germenii sunt îndepărtați, lăsând în urmă doar endospermul cu amidon, din care sunt produse pastele obișnuite. Verificați lista ingredientelor de pe eticheta pastelor pentru a vă asigura că termenii de „cereale integrale”, „grâu integral” sau alt tip de cereale integrale sunt menționate ca ingrediente principale.

Ne ferim de paste dacă suntem la cură de slăbire?

Curele de slăbire se axează în general pe tăierea carbohidraților. Pastele, așadar, nu își prea găsesc locul în meniul persoanelor care doresc să slăbească. Există totuși și paste de slăbit. Astăzi regăsim în magazine multe produse dietetice cu numai 6 calorii la 100 gr așa cum sunt alimentele din rădăcina de konjac. Alimentele din rădăcina asiatică de Konjac au foarte puține calorii, fiind mai mult compuse din fibre și apă, utile așadar pentru că țin de foame timp îndelungat. Tăițeii, spaghetele, pastele fettuccine și chiar orezul din konjac natural pot ajuta în cura de slăbire căci nu adaugă calorii și țin de foame pentru mult timp. Dacă pastele clasice au 350 calorii la 100 gr, ei bine pastele din konjac au numai 6 calorii la 100 grame. Diferența va fi vizibilă și în silueta dvs! Prețul pastelor este aproximativ același. Gătim așadar rețetele clasice dar cu ingrediente non calorice! » Vezi mai multe detalii, preț și mod de a găti alimente, rețete cu extrem de puține calorii »

Ce sunt fibrele din paste?

Pastele integrale le întrec pe cele obișnuite atunci când vine vorba despre conținutul de fibre. O porție de o ceașcă de paste integrale conține 3,9 grame de fibre, în timp ce aceeași cantitate de paste albe conține 2,3 grame. Fibrele reprezintă acea parte din alimentele vegetale pe care organismul nu o poate digera. Sunt extrem de importante pentru o dietă sănătoasă deoarece ajută la mișcarea substanțelor nefolositoare de-a lungul tractului digestiv, reducând constipația. Ajută la scăderea tensiunii arteriale și contribuie totodată la menținerea glicemiei la un nivel stabil. Cele mai bogate în fibre sunt pastele dietetice din konjac.

Conținutul de nutrienți

Pastele obișnuite pot fi îmbogățite cu fier și alți nutrienți, ceea ce înseamnă că anumiți nutrienți, precum vitaminele din complexul B și folat, care au fost îndepărtați în timpul procesului de rafinare, sunt adăugați înapoi în paste. În timp ce conținutul de carbohidrați și grăsimi este similar la ambele tipuri de paste, cele integrale furnizează mai multe proteine, iar conținutul de calciu din pastele integrale este dublu față de cel din pastele obișnuite. În timp ce o porție de 60 grame de paste obișnuite conține 108 miligrame de fosfor și 30 miligrame de magneziu, varianta lor integrală conține 147 miligrame de fosfor și 82 miligrame de magneziu. Fosforul ajută la clădirea și protejarea oaselor și dinților. Magneziul este extrem de important în multe reacții chimice din organism.

Efectul amidonului rezistent

Atunci când anumite alimente bogate în amidon, precum pastele, sunt gătite și apoi răcite, amidonul lor își schimbă forma, devenind mai rezistent la digestie. Ceea ce înseamnă că nu vi se va mai face foame atât de repede și nici nivelul glicemiei nu va crește atât de mult. Pastele fierte Amidonul rezistent, ce reprezintă un fel de fibră, participă la menținerea sănătății colonului și la diminuarea nivelului de colesterol. Pentru a obține cele mai multe beneficii din nutrienți și din amidonul rezistent, cel mai bine este să alegeți paste integrale, în locul celor fabricate din făină albă rafinată. O salată rece de paste constituie o alegere excelentă pe bază de amidon rezistent.

Care este indicele glicemic și cum trebuie să fierbem pastele?

Deși indicele glicemic (IG), care se referă la efectul alimentelor asupra nivelurilor glicemiei, situează atât pastele integrale, cât și pastele obișnuite la un nivel scăzut, sub 50, tot pastele integrale ies învingătoare, cu un IG de 37, în comparație cu IG al pastelor obișnuite, în valoare de 41. Fierberea excesivă a pastelor umflă și gelatinizează amidonul, făcându-l mai disponibil pentru enzimele digestive. Acest lucru determină creșterea IG al mâncării. Serviți așadar pastele „al dente” (ferme la mușcătură) astfel încât acestea să se digere mai încet.

Paste din grâu, quinoa, orez, porumb, amarant. Paste cu sau fara gluten?

Pastele nu trebuie să fie numai din grâu (deci cu gluten). Putem găsi și paste de calitate premium din grâu integral sau semi dur combinate cu quinoa, orez, porumb, amarant, cu sau fără gluten. Multe dintre sortimentele de paste din această categorie au și sfeclă roșie, pătrunjel, tomate, usturoi sau spanac iar după fierbere pot fi consumate și simple sau cu unt ori ulei de măsline.

Zeci de sortimente de paste: cu quinoa, din orez, din hrișcă, cu porumb, cu alge marine, dietetice, pentru copii, proteice (din leguminoase) pentru sportivi sau dietă, specialități bio din Italia, paste din grâu alb sau dur superior regăsim în site-ul prodietamagazin.ro. Plus sosuri de roșii bio pentru pregătire rapidă.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Un comentariu la discutia despre “Idei de retete cu paste”

  1. 1
    Andreea spune:

    pastele sunt mancarea mea favorita

    sunt foarte norocoasa ca sunt atat de multe retete, ca nu ma plictisesc deloc 🙂

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.