Ce este kamut? Proprietati.

Kamut este cunoscut și sub denumirea de grâu Khorasan. Kamut are un gust asemănător nucilor și constituie un aliment bogat în proprietăți nutritive. Este disponibil sub forma unor grăunțe uscate, putând fi încorporat în salate, pâine, biscuiți și dulciuri de casă. Kamut are un profil nutrițional larg ce oferă cantități considerabile de proteine, fibre și minerale. Kamut proprietati nutritive beneficii

Kamut furnizează fibre (un tip de carbohidrat ce ajută la slăbire și detoxifiere) și proteine vegetale de cea mai bună calitate (un macronutrient esențial). Proteinele joacă un rol central în repararea țesuturilor și ajută totodată în trasportul oxigenului și în funcția imunitară, în timp ce fibrele ajută la diminuarea colesterolului, luptă împotriva diabetului de tip 2 și mențin sănătatea sistemului digestiv. O ceașcă de kamut fiert conține 10 g proteine, sau 17% din necesarul zilnic de proteine pentru o persoană cu o greutate de 70 kg, potrivit ghidurilor de alimentație publicate de Iowa State University Extension. De asemenea, o astfel de porție de kamut furnizează 7,4 g fibre dietetice, ceea ce reprezintă 28% din doza zilnică recomandată pentru femei și 19% din cea pentru bărbați, potrivit Institutului de Medicină din Statele Unite.

Kamutul și grâul roșu sunt foarte puțin diferite din punct de vedere al conținutului de vitamine. Kamutul oferă mai puțină niacină (vitamina B3) și mai puțină tiamină (vitamina B1) decât grâul roșu dur dar diferența este aproape nesemnificativă. Aceste două vitamine susțin funcționarea enzimelor și ajută la convertirea nutrienților în energie. Totodată, ele sunt importante pentru funcționarea creierului, iar un deficit al oricăreia dintre ele are un impact negativ asupra sistemului nervos. O ceașcă de kamut fiert oferă 4 mg de niacină, 25% din necesarul zilnic în cazul bărbaților și 29% în cazul femeilor, în timp ce o ceașcă de grâu roșu dur conține 4,4 mg.

Atât grâul roșu, cât și kamutul aduc cu ele fibrele alimentare benefice sănătății. Aceste fibre ajută la controlul nivelului de zahăr din sânge, fapt ce previne schimbările rapide ale glicemiei care vă pot face nervos sau înfometat. Totodată, ele combat bolile de inimă, scăzând colesterolul, și luptă împotriva constipației.

Kamut conține Seleniu și Mangan

Puteți consuma kamut ca pe o excelentă sursă a mineralelor esențiale, seleniu și mangan. În cazul femeilor, fiecare porție conține întreaga doză zilnică recomandată de mangan, iar în cazul bărbaților, aceasta asigură 78% din necesarul zilnic, după cum precizează Institutul de Medicină USA. De asemenea, kamut conține 55 micrograme seleniu la fiecare porție, asigurând astfel în totalitate necesarul zilnic. Ambele minerale funcționează ca antioxidanți, ceea ce înseamnă că vă protejează de mutațiile genetice și de deteriorarea membranei celulare cauzată de radicalii liberi. Totodată, acestea susțin echilibrul hormonal al organismului căci manganul ajută la sintetizarea hormonilor sexuali, în timp ce seleniul susține producerea de hormoni tiroidieni.

Magneziu și zinc

Kamut-ul aduce beneficii sănătății și prin furnizarea unor cantități considerabile de magneziu și zinc. O porție conține 83 mg de magneziu, 20% din doza zilnică recomandată pentru bărbați și 26% pentru femei, potrivit Institutului de Medicină, precum și 40% și 29% din doza zilnică recomandată de zinc pentru femei, respectiv bărbați. O dietă bogată în zinc aduce numeroase beneficii sistemului imunitar și susține sănătatea funcției tiroidiene, în timp ce magneziul întărește țesutul osos și activează enzimele de care au nevoie celulele pentru a funcționa.

Cum gătim kamut?

Kamut salata cu ciuperci si verdeata

Kamut salata cu ciuperci si verdeata

Fierbeți kamutul până când devine moale și utilizați-l ca bază pentru salate. Aroma sa, care amintește ușor de gustul nucilor, se combină bine cu nucile pecan prăjite, caisele uscate, feliile de portocală și sos vinaigrette de merișoare și sirop de arțar, sau cu un amestec de ardei roșu copt, varză kale, ceapă verde și un dressing de lămâie și pastă tahini. O altă opțiune ar fi să râșniți bobele de kamut crud în blender sau într-un procesor de alimente și să le utilizați în prepararea unui terci sănătos căruia îi puteți mări valoarea nutrițională dacă îi adăugați câteva afine și iaurt grecesc sau merișoare proaspete și căpșuni feliate.

Kamutul este un tip cunoscut de grâu ce oferă o aromă bogată și o valoare nutrițională semnificativă. Consumul de kamut și a altor cereale integrale aduce beneficii sănătății deoarece un consum mai ridicat de cereale integrale este legat de un risc mai scăzut de boli cronice, inclusiv diabetul de tip 2 și cancerul, după cum menționează Linus Pauling Institute.

Puteti posta comentarii mai jos .


Slabire cu paste fara calorii. Orez fara calorii.

Magazin online cu produse din catina

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.