Lista alimentelor cu acid uric mare (purine) și a celor fără acid uric

Persoanele cărora analizele medicale le indică acid uric mărit pot avea în vedere o dietă alimentară adecvată în care să evite alimentele cu acid uric mărit (cu valori mari ale purinelor). Un regim alimentar potrivit, axat pe lista alimentelor fără acid uric poate ajuta la ameliorarea nivelului ridicat al acidului uric numit hiperuricemie.

Acid uric: lista alimentelor cu acid uric mare (purine) și a alimentelor recomandate într-un regim sănătos.

Acid uric: lista alimentelor cu acid uric mare (purine) și a alimentelor recomandate într-un regim sănătos.

Organismul nostru produce acidul uric în urma descompunerii purinei, care se găsește în în mod natural în alimente. De obicei, eliminați acidul uric prin urină. Un nivel ridicat de acid uric poate duce la pietre la rinichi, gută sau insuficiență renală. Consultați întotdeauna medicul atunci când aveți o problemă de sănătate.

Lista alimentelor fără acid uric (cu puține purine)



Cireșele

Consumați cireșe proaspete sau în compot sau suc de cireșe pentru a scădea nivelul acidului uric. Cireșele au fost studiate de cercetători și au o “reputație de aliment anti-gută”. Sucul de afine poate avea și el același efect, notează cartea Reader’s Digest, “Puterea vindecătoare a vitaminelor, mineralelor și plantelor”. Cantitatea recomandată este de o jumătate de kilogram de cireșe pe zi.

Legumele (cu câteva excepții)

”Manâncă-ți legumele pentru a scădea nivelul acidului uric!”, ne sfătuiește Janet Zand, autorul principal al cărții “Medicina inteligentă pentru o viață sănătoasă”. Legumele ajută la reducerea acidității din organism și nu contribuie la acumularea de acid uric.
Există însă și câteva excepții pe care este bine să le cunoaștem! Excepțiile sunt: spanac, sparanghel, mazăre, ciuperci porcini și conopidă. Dacă sunteți îngrijorat pentru sănătatea rinichilor dvs sau să nu faceți gută, creșterea consumului de legume vă poate ajuta sănătatea. În plus, legumele vă ajută și să slăbiți deoarece sunt bogate în fibre. Acestea sunt alimente bogate în nutrienți și cu conținut scăzut de calorii (obezitatea poate avea un rol în atacurile de gută, notează Reader’s Digest și de aceea trebuie evitată).

Uleiul din semințe de in și nuci

Revistele de specialitate care citează studii în domeniu recomandă consumul de ulei de nuci și de semințe de in (dar nu mai mult de o linguriță pe zi).

Apă

Este recomandat să bem un minim de 10 până la 12 pahare de apă zilnic pentru a reduce nivelul acidului uric. Consumul de apă poate ajuta organismul sa scape de excesul de acid uric.

Pătrunjelul

De secole, medicina tradițională a recunoscut patrunjelul pentru efectele sale diuretice. Într-un studiu publicat în 2002 în “Journal of Ethnopharmacology”, cercetătorii au administrat ceai de pătrunjel cobailor. După 24 de ore, au arătat o cantitate crescută de urină. Oamenii de știință au stabilit că a fost cauzată de calitățile din pătrunjelul care blochează reabsorbția de sodiu și potasiu. Acest lucru este benefic în cazul pietrelor de rinichi, al calculilor biliari, icterului și obezității, deoarece acțiunea diuretică ajută la eliminarea acumulărilor necorespunzătoare de apă și acid uric în organism.

Cura cu suc, extract lichid de pătrunjel poate fi urmată cu produsul Petersilie (Pătrunjel) de la compania SCHOENENBERGER Germania. Detalii, preț, mod de administrare în site www.proDietaNaturala.ro

Cura cu suc, extract lichid de pătrunjel poate fi urmată cu produsul Petersilie (Pătrunjel) de la compania SCHOENENBERGER Germania. Detalii, preț, mod de administrare în site www.proDietaNaturala.ro

Pe scurt: Alimentele care conțin puține purine (deci nu cauzează acid uric) sunt: nuci (arahide, nuci, migdale, unt de arahide), produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi sau fără grăsimi (lapte, brânză, înghețată), pâine fără drojdie (pâine albă sau de grâu), paste, orez, salată verde, fructe (ananas, mere, cireșe, căpșuni, struguri), dovleac, ouă (3 sau 4 pe săptămână), legume care nu sunt de culoare verde.

Evitați consumul de zahăr, grăsimi și alcool! Scăderea consumului de zahăr și grăsimi poate fi esențială. Zahărul crește producția de acid uric, iar grăsimile scad capacitatea de a-l excreta.

Lista alimentelor cu acid uric mărit (purine)

Acumularea excesivă de acid uric în corpul nostru poate duce la formarea de cristale de acid uric care se pot depune în articulații și devin o sursă de durere severă. Mai mult, acumularea de acid uric în sângele nostru poate conduce la formarea de pietre la rinichi.
Purinele sunt prezente în mod natural în toate alimentele. Veți găsi cel puțin 10-15 miligrame de purine în 100 gr de practic orice aliment. Această cantitate de purine ar fi considerată o cantitate mică dar ne arată că nici alimentele sănătoase nu trebuie consumate în exces, în cantități excesiv de mari, pentru că purinele se pot acumula (iar acidul uric va crește). Moderația este cheia alimentației sănătoase!

Carnea și fructele de mare pot cauza acid uric

Gama purinelor găsite în alimente poate varia foarte mult. În timp ce cele mai multe alimente conțin 10-15 miligrame de purine în 100 gr, unele alimente pot conține 500-600 miligrame sau mai mult, în aceeași cantitate. Organele de animale (în special ficatul, splina și inima) conțin cea mai mare cantitate de purine (peste 400) care cauzează acid uric. Alimentele vegetale nu reușesc să crească peste această gamă de 100-400 miligrame și au cel mai adesea între 15-100 miligrame per servire.

Carnea și fructele de mare se situează în partea de sus a listei de produse cu conținut ridicat de purine. Alimentele care conțin purine sunt măsurate în modul: miligrame de acid uric la 100 grame de alimente în sine. Alimentele cu 400 mg sau mai mult acid uric sunt considerate ca fiind bogate în purine (care determină acid uric) și trebuie evitate complet. Dacă aveți probleme de sănătate legate de acidul uric, restrângeți consumul de alimente cu purine și mențineți o dietă moderată, axată pe cele care conțin între 100 și 400 mg pe 100 g.

Organele de animale, heringul, sardinele, hamsiile și șunca sunt în mod special abundente în purine. Evitați aceste alimente sau excludeți-le din regimul dvs alimentar.

Lista de alimente și conținutul de purine: ficatul de vițel, 460 mg; sardinele în ulei, 480 mg, file-ul de carne de vită, 110 mg; carne de vită, 120 mg; piept de pui cu piele, 175 mg; ficat de pui, 243 mg; homar, 118 mg; carne de porc cu os, 145 mg; somon, 170 mg; păstrăv, 297 mg; ton, 257 mg; ton în ulei, 290 mg; curcan cu piele, 150 mg; cod, 109 mg; halibut, 178 mg; Atlantic hering, 210 mg; carnati de porc, prăjiți, 101 mg; scoici, 136 mg.


Pe scurt: Lista de alimente (inclusiv legume) cu conținut mare de purine. Persoanele care au acidul uric mărit vor evita să mănânce alimentele din lista de mai jos pentru că au un conținut mare de purine: carne de curcan, pui, porc, slănină, șuncă, cârnați, organe de animale, creveți, stridii, sardine, scoici, ton, homar, andive, hamsii, hering, păstrăv, ovăz, spanac, ciuperci porcini, sparanghel, mazăre, conopidă, semințe de floarea soarelui.

Moderație în consumul de proteine și grăsimi

Cei care urmează o dietă axată pe alimente cu puține purine ar trebui să mănânce doar o cantitate moderată de alimente care conțin proteine și să limiteze consumul de alimente grase. Dietele care sunt bogate în proteine facilitează formarea de aminoacizi în sânge, care elimină acidul uric din rinichi și îl aduc înapoi în organism, ridicând în mod eficient numărul de acid uric din sânge. Atât proteinele cât și grăsimile determină dezvoltarea cristalelor de acid uric pe articulații

În Concluzie…

Acumularea de acid uric se datorează faptului că purinele sunt metabolizate în procesul de degenerare celulară și reciclare a materialului genetic al celulei. Deși este normal ca producția de acid uric să rezulte din procesarea purinelor, o cantitate excesivă cauzează probleme de sănătate. Avem nevoie de anumite cantități de acid uric pentru vasele de sânge care mențin în mod corespunzător fluxul sanguin în organism. Cu toate acestea, atunci când nivelurile de acid uric depășesc limita benefică, o substanță numită cristal de urat monosodic se acumulează în articulații, tendoane și rinichi, provocând gută și uneori pietre la rinichi. Cura cu extract lichid de pătrunjel poate fi urmată cu produsul Petersilie (Pătrunjel)  SCHOENENBERGER Germania. Detalii, preț, mod de administrare în site www.proDietaNaturala.ro

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Prin continuarea navigării pe site confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform EU Cookie LAW. info

1. Ce date colectam. Numele si adresa de email pentru formularul de comentarii (numele poate fi si pseudonim). Nu trimitem nici un fel de promotionale pe adresa de email si nici nu transmitem aceasta adresa catre terte parti. Istoricul de navigare, cum ai interactionat cu website-ul, adresa IP, ce tip de browser folosesti, cat a durat vizita, istoricul de cautare, numarul de pagini vizitate, date legate de traffic. Nu trimitem newslettere si nu primim plati online, deci nu colectam date de card bancar.
2. Cum sunt colectate datele. Colectam in mod indirect date prin intermediul cookie si scripturi de monitorizare. Datele colectate in scop de masurare a audientei si care in principiu sunt cele de istoric de navigare sunt pastrate timp de 50 de luni. Aceste date sunt anonimizate si folosite in scopuri statistice fara a se putea identifica persoana reala.
3. De ce colectam datele. Din motive de securitate pe website si trasabilitate.
4. Cine proceseaza datele. Google Analytics, Adwords si Google Search Console pentru servicii de analiza a traficului. Datele tale personale pot fi trimise catre forurile guvernamentale sau instantele judecatoresti in cazul in care exista un temei legal pentru aceasta.
5. Link-uri catre alte website-uri. Este posibil ca in paginile magazinului nostru online sa existe link-uri catre diferite alte site-uri sau retele sociale asupra carora compania nostra nu are niciun control sau influenta.
6. Cum sunt protejate datele mele. Datele tale sunt tinute pe servere securizate, protejate cu ajutorul softurilor antivirus si firewall. Am implementat atat din puct de vedere tehnic cat si la nivel organizational solutii si proceduri pentru ca datele tale sa fie pastrate in siguranta si sa ramana confidentiale.
7. Care sunt drepturile tale. Chiar daca initial ti-ai dat acordul pentru prelucrarea datelor tale, acest acord poate fi retras in orice moment pentru anumite date sau pentru toate (cu respectarea legii si a timpului de stocare). Pentru datele pentru care nu exista obiectiuni in a fi procesate ele se considera de drept procesabile.
8. Transferul datelor in afara UE. Datele colectate de magazinul online sunt gazduite pe servere aflate la Hetzner (https://www.hetzner.de/) si sunt localizate in Frankfurt Germania. In calitate de prestator de servicii european, Hetzner este supus si el normelor GDPR. Terții (Google, Facebook si altii care opereaza in UE) sunt obligați prin contract pentru a proteja și menține confidențialitatea datelor tale și să le utilizeze exclusiv pentru scopurile pentru care le oferim.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.