Indice Glicemic

Indicele glicemic al alimentelor poate fi de referinta atunci cand dorim sa slabim. Putem urma dieta indicelui glicemic pentru a slabi (adica alimente slabe caloric). Dieta IG – cu indice glicemic scazut va propune, dupa cum arata si numele, sa mancati doar alimentele ce au o valoare mica si medie a indicelui glicemic (IG) si sa le evitati pe cele cu valoare mare. Foarte multe persoane tin “cura de slabire cu fructe” dar atentie la indicele glicemic al fructelor! Unele fructe au indice glicemic foarte ridicat si nu ajuta in cura de slabire. In tabelul de mai jos cu indicele glicemic al alimentelor va puteti orienta si in privinta fructelor.

Indice glicemicRegimul de slabire bazat pe evaluarea indicelui glicemic al alimentelor este foarte eficient datorita faptului ca slabirea se va datora reducerii masei de grasime si nu a masei musculare din organism.Doar eliminarea glucidelor din alimentatie nu reprezinta un program eficient de slabit.

In anul 1981, doctorul David Jenkins si colaboratorii sai de la catedra de stiinte nutritionale din Universitatea din Toronto au publicat un referat stiintific in The American Journal of Clinical Nutrition unde s-a folosit pentru prima oara termenul de indice glicemic (IG), pe care il descriau ca fiind baza fiziologica a clasificarii alimentelor cu carbohidrati. Aceasta inseamna ca in loc sa se puna accent pe felul si tipul de carbohidrati continuti de un aliment, ei au cautat sa afle cum raspunde organismul la carbohidrati – in mod specific, cat de repede si cat de mult creste nivelul de zahar din sange (glicemia) in primele doua ore dupa ce alimentul a fost consumat.
Indicele glicemic a fost dezvoltat mai ales pentru a ajuta bolnavii de diabet zaharat sa-si mentina mai bine sub control nivelul glicemiei. Curand insa, industria alimentara ca si cea a dietelor a preluat rezultatele studiilor despre indicele glicemic si, din pacate, a distorsionat mesajul catre public generand o intelegere gresita, deoarece mesajul a fost simplificat la afirmatia “carbohidratii nu sunt buni, evitati-i”.

Adevarul este insa ca organismul are nevoie de carbohidrati, dar nu toti acestia sunt la fel. Pentru a slabi si trai sanatos este bine sa ne orientam catre alimentele cu indice glicemic mediu si scazut.

Indicele glicemic masoara carbohidratii din perspectiva concentratiei de zahar pur. Este important de stiut valoarea acestuia pentru a se determina cum este afectata glicemia (nivelul zaharului din sange) dupa masa. Digestia transforma carbohidratii in glucoza si astfel creste nivelul zaharului din sange. Acesta determina mai departe producerea de insulina imediat dupa ce mancarea a fost digerata. Insulina este un hormon care, daca este produs in cantitate mai mare, poate produce ingrasarea. Putem spune ca indicele glicemic masoara biodispozitia carbohidratilor sau rata de absorbtie intestinala. Daca rata de absorbtie este ridicata (spre exemplu, in cazul cartofilor) atunci si nivelul zaharului in sange va creste foarte rapid. In comparatie, carbohidratii cu un indice glicemic mic (spre exemplu rosiile) genereaza o rata a glicemiei foarte mica. Acest indice este foarte putin influentat de continutul in proteine sau in grasimi al alimentului respectiv. In general, alimentele cu IG scăzut au nevoie de un timp mai lung pentru a fi digerate ceea ce determina reducerea senzaţiei de foame şi apoi scădere ponderală.

Curele de slabire bazate pe calculul de calorii pot fi inselatoare pentru ca aceeaşi cantitate de calorii glucidice consumate in cursul unei zile poate să ingraşe intr-o măsură mai mare sau mai mică in functie de indice. Conteaza foarte mult şi in ce formă vom mânca acel aliment (crud, fiert, copt, prajit).

Atunci cand glicemia este constantă veti avea suficient combustibil pentru creier si masa musculara.Indicele glicemic poate fi masurat aratand cat de repede este eliberat zaharul din alimente comparativ cu glucoza pura. Ratei eliberarii glucozei i-a fost atribuit un punctaj de 100.

Tabel alimente cu indice glicemic foarte mare

Bere *

110

Glucoza (dextroza)

100

Cartofi prajiti sau gatiti la cuptor

95

Faina de orez

95

Paine alba fara gluten

90

Morcovi (fierti) *

85

Orez instant

85

Fulgi de porumb

85

Pop corn (fara zahar)

85

Pastarnac *

85

Paine alba pentru sandvis

85

Faina alba de grâu

85

Piure de cartofi

80

Gogosi

75

Lasagna

75

Dovlecel, tartacuta *

75

Pepene
verde *

75

Croissant

70

Briosa

70

Ciocolata (cu zahar adaugat)

70

Bauturi tip Cola, bauturi racoritoare

70

Malai

70

Gnocchi

70

Taitei (pe baza de grâu)

70

Cartofi decojiti si fierti

70

Chipsuri

70

Mamaliga

70

Cereale rafinate (cu zahar adaugat)

70

Zahar alb (zaharoza)

70

Orez standard

70

Zahar brun integral

70

Sfecla de zahar, sfecla rosie (fierte) *

65

Mars ®, adidasi ®, Nuts ®, etc

65

Muesli (cu zahar sau miere adaugata …)

65

Ananas (in conserva)

65

Porumb dulce (fiert )

65

Stafide (rosii si auriii)

65

Paine de secara (30% secara)

65

Cartofi necuratati, fierti la aburi

65

Paine din cereale integrale

65

Caise (la conserva)

60

Banane (coapte)

60

Castane

60

Orez cu bob lung

60

Miere

60

Inghetata (standard, cu zahar adaugat)

60

Pizza

60

Pepene galben

60

Suc de struguri (neindulcit)

55

Sushi

55

Ketchup

55

Suc de mango (neindulcit)

55

Mustar (cu zahar adaugat)

55

Nutella ®

55

Papaya (fructe proaspete)

55

Piersici (la conserva/ pot fi cu sirop)

55

Cercetarile din ultimii zece ani au aratat ca, in afara de efectul nociv asupra arterelor, zaharul si faina alba favorizeaza aparitia bolilor canceroase. Persoanele care doresc sa-si protejeze arterele si inima trebuie sa evite alimentele cu un indice glicemic mare precum produsele ce au la baza faina alba, zaharul, mierea, si orezul alb. Este recomandat sa consume alimente cu un indice glicemic scazut, adica legume, zarzavaturi, cereale integrale.

Tabel alimente cu indice glicemic mediu

Baton de cereale (fara zahar adaugat)

50

Mango

50

Kiwi*

50

Muesli (nu dulce)

50

Suc de ananas (neindulcit)

50

Cartofi dulci

50

Ananas (fruct proaspat)

45

Suc de grapefruit (neindulcit)

45

Struguri verzi sau rosii (fructe proaspete)

45

Mazare verde (la conserva)

45

Paine integrala de secara sau faina de secara

45

Sos de rosii (cu zahar)

45

Spaghete al dente (5 min fierte)

40

Cereale integrale (fara zahar adaugat)

45

Smochine uscate

40

Suc de morcovi (neindulcit)

40

Prune uscate

40

Lactoza

40

Unt de arahide (fara zahar adaugat)

40

Ovaz

40


pepene galben

Tabel alimente cu indice glicemic mic

Fasole neagra

35

Mere (fructe proaspete)

35

Caise uscate

35

Mazare verde (proaspata)

35

Inghetata (cu fructoza)

35

Susan (seminte)

35

Nectarine (fructe proaspete)

35

Portocale (fructe proaspete)

35

Piersici (fructe proaspete)

35

Prune (fructe proaspete)

35

Wasa ™ fibra (24%)

35

Iaurt de soia (aroma de fructe)

35

Seminte de floarea-soarelui

35

Suc de rosii

35

Orez salbatic

35

Fasole alba, boabe de fasole verde, fasole cannellini, faziola

35

Iaurt **

35

Caise (fructe proaspete)

30

Sfecla de zahar (cruda)

30

Linte inchisa la culoare

30

Morcovi (cruzi)

30

Lapte de soia

30

Usturoi

30

Grapefruit, pummelo (fructe proaspete)

30

Marmelada
(fara zahar adaugat)

30

Lapte ** (degresat sau nu)

30

Pere (fructe proaspete)

30

Fructul pasiunii, maracuja, Granadilla

30

Tomate

30

Linte galbena

30

Capsuni (fructe proaspete)

25

Mure, afine, zmeura, coacaze rosii

25

Cirese

25

Ciocolata neagra (mai mult de 70% din continutul de cacao)

25

Linte verde

25

Humus

25

Faina
de soia

25

Lamaia

20

Iaurt de soia fara arome

20

Pulbere de cacao (fara zahar adaugat)

20

Migdale

15

Telina

15

Broccoli

15

Varza de Bruxelles

15

Varza

15

Conopida

15

Dovlecei

15

Castravete

15

Ardei gras (rosu, verde), boia de ardei

15

Ginger

15

Alune, nuci Barcelona

15

Praz

15

Ciuperci

15

Masline

15

Ceapa

15

Arahide

15

Pickle Baitui

15 15

Seminte de pin

15 15

Fistic, migdale

15

Ridichie

15

Salata, salata verde

15

Varza acra

15

Soia

15

Spanac

15

Tofu de soia

15

Nuci

15

Avocado

10

Otet

5

Condimente (patrunjel, busuioc, oregano, scortisoara, vanilie, etc)

5

Crustacee

5

Sursa informatii tabel IG: www.montignac.com

Asadar, trebuie consumate alimente cu indice glicemic scazut si moderat cum ar fi: fructele proaspete si congelate, legumele proaspete (de evitat cele din conserva), cerealele integrale, nucile si semintele simple si germinate. Alimentele cu un indice glicemic scazut se insotesc de valori crescute ale colesterolului “bun”, adica HDL, care va protejeaza de infarct.

*Aceste produse alimentare, chiar daca au un index glicemic ridicat, continutul de zahar (glucide pure) este destul de mic (aproximativ 5%). Consumati cu incredere aceste alimente caci nu ar trebui sa afecteze semnificativ glicemia.

** Nu exista practic nici o diferenta in indicele glicemic de ansamblu intre produsele lactate fara grasimi si produsele lactate standard. Este important sa se tina seama de faptul ca produsele lactate, chiar daca au un indice glicemic mic, au un index insulinic ridicat.

Alimente de dieta si cu indice glicemic mic puteti » gasi aici »





36 Raspunsuri la discutia despre “Indice Glicemic”

Pages: [4] 3 2 1 » Vezi toate comentariile

  1. 36
    Zithromax online spune:

    Cialis viagra cialis generico anche http://comprarecialisgenerico.com/#6469 prezzo cialis 20 mg comprarecialisgenerico.com cialis 20 mg valore

  2. 35
    TRUTTYKELAY spune:

    optometry drug not there still might Cruises be beunpleasant food or Yaz and order tramadol without prescription and used day Castle przegl tramadol in dogs side effects single some regardless tranquilizers TRAMADOL construed control opinions ultram pain medication attern reactions Tromadol wide can with There buy tramadol next day delivery

  3. 34
    mihaela spune:

    am tinu dieta acum doi ani am slabit dar dupa o perioda am inceput sa mananc detoate m-am ingrasat la loc credeti ca pot sa o mai tin iar credeti ca ar avea acelasi efect?

  4. 33
    Elena spune:

    si chear ajuta?

  5. 32
    BruraHirway spune:

    kd coach outlet online sale hq http://www.acmewire.com/member/154661/

  6. 31
    canadian drugs spune:

    п»їhttp://escomprarcialis.com/#7165 aquachem cialis generico

Pages: [4] 3 2 1 » Vezi toate comentariile

Opinia / Comentariul dvs


9 + 3 =

Powered by WordPress | Visit iCellPhoneDeals.com for Free Cell Phone Deals. | Thanks to BestInCellPhones.com, MMORPGs and Fat burning furnace| Scientia.ro
Toate articolele din acest site sunt sub licenta revistei online prodieta.ro. Articolele Prodieta.ro pot fi preluate in limita a 1000 de semne, dar nu mai mult de 1/2 din continut, obligatoriu cu link catre articolul original.Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ si nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricarei alte forme de interventie medicala profesionala. Pro dieta.ro nu este responsabil pentru diagnosticuri facute de vizitatori sau de consecintele interpretarii informatiilor prezente aici. Site-ul pro dieta .ro are la baza informatii furnizate de nutritionisti si articole ale universitatilor si institutelor de cercetare specializate in nutritie si sanatate. Informatiile sunt adaptate conform stilului redactional prodieta.ro.
Bibliografie generala: Ghidul sanatatii tale/Michael van Straten; 199 de retete vegetariene; Cum sa oprim imbatranirea/Jean Carper; Ghidul indicelui glicemic/Barbara Ravage; Armonia din farfurie/Maryse Wolinski si Dr. Laurent Chevallier; Ghidul caloriilor, carbohidratilor si colesterolului/Martha Schueneman; Slabim mancand normal/Melissa Hall; 101 Alimente care va pot salva viata/David Grotto; The World's Healthiest Foods/George Mateljan; Alimentatia Gravidei/Leonella Nava; Biblia Alimentatie Copilului/Eileen Behan; Alimentatia copilului de la nastere la 3 ani/Ruth Yaron; Alina-ti bebelusul in mod natural/Pamela Rhatigan; Beneficiile Nutritiei Optime/Patrick Holford; Traiesc, deci ma abtin/Mihaela Bilic; whfoods.com; Noua dieta Revolutionara/Atkins; Mananc, slabesc si ma mentin/Michel Montignac; Alimentele Adevar si Impostura/Laurent Chevallier; Sanatate prin terapii naturiste/Aurelian Cirjeu-Gogan; Mituri, fobii si adevaruri despre alimente/Dr. Joe Schwarcz; Ghidul viitoarei mame/Dr. Spock; wikipedia.org; Rina's Dieta de 90 de zile I si II/Breda Hrobat si Mojca Poljansek; Nutritie si Biotratamente/Phyllis A. Balch; Reteta Sanatatii Perfecte/Patrick Holford; 150 de alimente esentiale pentru imunitate/Kirsten Hartvig; 10001 de remedii casnice/The Reader's Digest;