Virgiliu Stroescu

Doctorul nutritionist Virgiliu Stroescu a fost veterinar, cercetator stiintific la Centrul de Medicina Sportiva si are doctoratul in modificari endocrinologice si metabolice. Nu mananca deloc carne de la varsta de 20 de ani. Doctorul Virgiliu Stroescu a devenit o figură cunoscută în ultimii ani, timp în care a tot apărut la televiziunile româneşti unde a spus raspicat ca hrana animală este inferioară celei vegetale şi că modul în care ne alimentăm mulţi dintre oameni este oarecum sinucigas. Reputaţia sa de nutritionist a crescut de-a lungul anilor si a fost confirmată de colaborarea sa cu sportivi români de performanţă.

Doctorul nutritionist Virgiliu Stroescu promoveaza consumul de soia si dieta vegetariana. Dieta vegetariană este un stil de alimentaţie care conţine fructe, legume, leguminoase, zarzavaturi, seminţe şi nuci, cu/fără includerea produselor lactate şi ouă, fără a conţine produse din carne sau preparate pe bază de carne de orice natură. Dieta vegetariană oferă o serie de beneficii nutriţionale, incluzând nivelul scăzut de grăsimi saturate, colesterol şi proteine animale ca şi un nivel înalt de carbohidraţi complecşi, fibre, magneziu, potasiu, folaţi, antioxidanţi ca vitamina C şi E, şi compuşi fitochimici.

Vegetarienii sunt persoane cu BMI (body mass index = indice de masă corporală, un indicator al greutăţii) mai scăzut decât non-vegetarienii, şi cu un risc mai mic de deces prin ischemie cardiacă; au de asemenea niveluri scăzute de colesterol în sânge, o rată mai scăzută de hipertensiune, diabet de tip 2, cancer de colon sau de prostată.

„S-a constatat că toate bolile degenerative, bolile cardiovasculare şi cancerele pot fi preîntâmpinate prin antioxidanţii din vegetale”, arată endocrinologul Virgiliu Stroescu. El mai spune că omul riscă să dezvolte boli noi atunci când consumă animalele tratate cu antibiotice şi cărora li s-au dat hormoni de creştere. „Hrana vie, cu multe enzime, ne însănătoşeşte. Nu e obligatoriu să devenim vegetarieni dintr-odată. Dar, dacă vor adopta un regim cât mai vegetarian, cu multe vegetale şi mai puţine produse animale, românii se vor însănătoşi şi vor scădea numărul bolilor cardiovasculare”, mai spune Virgiliu Stroescu.

Iata cateva sfaturi din partea doctorului nutritionist Virgiliu Stroescu:

  • Sa consumam fructe şi legume cât mai variate.
  • Sa inlocuim treptat carnea crescând aportul de proteine vegetale ce rezultă din combinarea leguminoaselor uscate cu cerealele, seminţele şi nucile. Putem renunţa pentru început la carne la masa de dimineaţă.
  • Sa reducem substanţial alimentele calorice dar fără elemente nutritive, cum ar fi zahărul şi grăsimile adăugate (alimentele prăjite, uleiul, sosul, margarina, untul).
  • Sa folosim laptele şi produsele lactate, de preferat cele degresate sau cu conţinut redus în grăsimi, sau sa folosim lapte de soia îmbogăţit cu vitamina B12 şi tofu (brânză de soia).
  • Dacă nu consumam produse lactate atunci vom avea nevoie de un aport suplimentar de vitamina B12.
  • Sa evitam combinaţiile de alimente care produc disconfort sau balonează. Fiecare persoană trebuie să-şi studieze propriul corp şi să observe reacţiile din timpul digestiei, alegând combinaţia cea mai benefică pentru propriul organism. Combinaţiile tolerate de organism pot varia de la o persoană la alta şi cu vârsta.

Doctorul Virgiliu Stroescu ne sfatuieste sa evitam anumite combinatii de alimente in cadrul aceleiaşi mese. Este recomandat sa invatam cum sa combinam alimentele intrun mod optim si cum sa evitam anumite combinari care nu fac bine sanatatii:

  • Nu trebuie sa combinam alimente bogate în carbohidraţi (pâine, orez, cartofi) cu alimente acide (lămâi, portocale, grep, roşii etc.); fructele acide produc fermentaţie şi împiedică digestia carbohidraţilor prin distrugerea enzimelor.
  • Nu trebuie sa combinam alimente bogate în proteine (nuci, carne, ouă, brânză) cu alimente concentrate în carbohidraţi (pâine, cereale, cartofi, fructe dulci); zahărul inhibă secreţia de acid gastric şi întârzie digestia.
  • Nu trebuie sa combinam două grupe de alimente bogate în proteine: nuci şi carne, ouă şi carne, brânză şi nuci, brânză şi ouă, carne şi lapte, ouă şi lapte, nuci şi lapte; digestia se desfăşoară cu dificultate pentru că fiecare proteină necesită un anumit timp şi tip de digestie.
  • Nu trebuie sa combinam grăsimi (smântână, unt, ulei) cu proteine (carne, ouă, brânză, nuci); grăsimile inhibă secreţia de suc gastric necesar pentru digestia proteinelor.
  • Nu trebuie sa combinam fructe şi legume acide (portocale, lămâi ananas, roşii) cu proteine (carne, lapte, ouă, brânză, nuci); fructele acide împiedică digestia proteică şi determină putrefacţie.
  • Nu trebuie sa combinam amidonoase (cartofi, cereale) cu alimente bogate în zaharuri (dulceaţă, gem, miere, sirop, zahăr, fructe dulci); produc fermentaţie.
  • Nu trebuie sa combinam pepenele – indiferent de tip – cu niciun aliment.
  • Nu trebuie sa combinam mai mult de 3 fructe (ex: grep, banană şi măr) la o masă.
Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

2 Raspunsuri la discutia despre “Virgiliu Stroescu”

  1. 2
    Peana Dumitru spune:

    Ador emisiunile domnului doctor, am invatat multe lucruri despre
    alimentatie Ii multumesc.

  2. 1
    Alex spune:

    Multumim pentru articol.

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.