Orzul

Orzul este foarte versatil, are proprietati benefice pentru sanatate, aroma bogata si un gust intens. Orzul are un gust robust si este o sursa foarte buna de fibre solubile si insolubile. Contine si vitamina B, beta-glucani, fier, magneziu, zinc, fosfor si cupru. Orzul contine antioxidanti, cum ar fi seleniu, quercitina si acizi felonici, care protejeaza impotriva deteriorarii celulelor umane.

Aspectul orzului este similar cu cel al boabelor de grau dar mai deschis la culoare. Orzul incoltit are un continut mare de maltoza (un tip de glucide folosit ca baza pentru indulcitorii din sirop de malt). Orzul fermentat este folosit ca ingredient în bere si alte bauturi alcoolice.

Folositi faina de orz in retetele dvs. Adaugati orz boabe fiert in supe, tocanite si salate. Fulgii de orz sunt usor de adaugat peste granola, musli, biscuiti si briose.

200 grame de orz va furnizeaza 54.4% din necesarul zilnic de fibre, 52% din necesarul zilnic de seleniu, 37,5% din necesarul zilnic de triptofan, 31,5 % din zoza zilnica recomandata de cupru, 31% din magneziu, 23% din fosfor si 15% din necesarul zilnic de calorii. (Desigur, necesarul zilnic al fiecarui om este diferit in functie de foarte multi factori, dar lista de mai sus reprezinta o estimare medie).

Orzul – impuls pentru tranzitul intrestinal

In loc sa folositi laxative, va recomandam sa dati intestinelor un impuls cu ajutorul orzului. Orzul reduce timpul de tranzit intestinal, scazând astfel riscul de cancer de colon si de hemoroizi. Dupa cum stim, exista bacterii bune, prietenoase si bacterii rele in organism. Alaturi de iaurt, orzul (prin continutul sau bogat de fibre) reprezinta hrana pentru bacteriile prietenoase din intestinul gros. Aceste bacterii fac si ca sistemul nostru imunitar sa fie puternic. Atunci când bacteriile utile fermenteaza fibrele insolubile de orz, produc un acid gras cu catena scurta numit acid butiric, care serveste drept combustibil primar pentru celulele intestinului gros si ajuta la mentinerea unui colon sanatos. Bacteriile in discutie creaza, de asemenea, alte doua lanturi scurte de acizi grasi, acidul propionic si acetic, care sunt utilizate drept combustibil de catre celulele din ficat si muschi.

Orzul ajuta la reducerea colesterolului

În plus, fibrele din orz sunt bogate în glucan beta, care ajuta la scaderea colesterolului prin legarea de acizii biliari si eliminarea lor din organism prin materiile fecale. Acizii biliari sunt compusi utilizati pentru a digera grasimi care sunt fabricate de ficat din colesterol. Atunci când acestea sunt excretate împreuna cu fibrele din orz lui, ficatul trebuie sa produca noi acizi biliari si foloseste mai mult colesterol, reducând astfel cantitatea de colesterol în circulatie. Fibrele solubile pot reduce, de asemenea, cantitatea de colesterol fabricat de ficat.

Fibrele scad riscul aparitiei bolilor cardiovasculare

Un studiu publicat în Archives of Internal Medicine confirma faptul ca prin consumul de alimente bogate in fibre, cum ar fi orzul, prevenim bolile de inima. Aproape 10.000 de adulti americani au participat la acest studiu care s-a derulat pe o perioada de 19 de ani. Participantii la studiu care au mancat alimente bogate in fibre (21 de grame pe zi), au avut o incidenta mai mica cu 12% la boli de inima coronariene (BC) si cu 11% mai putine boli cardiovasculare (BCV), comparativ cu cei care mananca alimente rafinate, cu putine fibre (mai putin de 5 grame de fibre pe zi).

Fibrele din orz ajuta glicemia sa ramana constanta si de aceea sunt recomandate si diabeticilor sau persoanelor care doresc sa slabeasca.

Orzul contine vitamina B3, niacina. Aceasta ajuta si ea in sine la scaderea colesterolului si ofera protectie impotriva factorilor de risc cardiovascular.

Fibrele din orz ne ajuta sa nu facem calculi biliari

AbdomenConsumul de alimente bogate in fibre insolubile, cum ar fi orzul, poate ajuta femeile sa evite calculi biliari, arata un studiu publicat in Jurnalul American de Gastroenterologie. Studiind aportul de fibre general si tipurile de fibre consumate pe o perioada de 16 ani pe aproape 70.000 de femei din Nurses Health Study, cercetatorii au descoperit ca persoanele care consuma multe fibre de ansamblu (atât solubile si insolubile) au un risc mai mic de 13% de a face calculi biliari fata de cele care consuma alimente sarace in fibre.
Cititi si despre regimul alimentar recomandat bolnavului de colecist.

Cercetatorii ne comunica faptul ca fibrele insolubile reduc secretia de acizi biliari (cantitatile excesive contribuie la formarea calculilor biliari), cresc sensibilitatea la insulina si scad trigliceridele (grasimile din sange). Orzul este abundent în fibre insolubile, alaturi de nuci, de pielea comestibila a fructelor si legumelor, inclusiv rosii, castraveti, dovleceii, mere, fructe de padure si pere.

Remedii naturiste

Multe tratamente naturiste se bazeaza pe prepararea unei bauturi din boabele de orz fierte in apa timp de o ora. In cazul dereglarilor la stomac sau pentru a ameliora ulcerul, lichidul se bea simplu. Pentru diaree se amesteca cu suc de lamaie. O alta varianta este prepararea unei paste din orz, curcuma si iaurt, in cantitati egale. Aceasta pasta poate fi intinsa pe partile arse de soare. Aceeasi pasta, amestecata cu o jumatate de pahar de lapte sau lapte batut si cu sucul de la o jumatate de lamaie verde poate reduce simptomele infectiei vezicii urinare sau a rinichilor.

>> Vezi Orz boabe, Faina de Orz, Cereale pentru Mic Dejun cu orz >> pret si mai multe detalii>>

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.