Cafea, Fast Food, Picanterii. Ce “zice” inima?

Fiecare dintre noi cunoaștem pe cineva care are sau a avut probleme cu inima. Bolile de inimă reprezintă principala cauză de deces în lume, iar în România, în fiecare zi, circa 40 de oameni mor din cauza unui infarct. Statisticile arată că 2 din 3 români suferă de boli de inimă. Cele mai întâlnite boli cardiovasculare sunt hipertensiunea arterială, cardiomiopatia ischemică, tulburările de ritm şi deficienţele valvelor.

Recomandări de alimentație sănătoasă după infarct. Avem voie cafea? Dar fast-food ori mâncare picantă? Care sunt recomandările nutriționiștilor?

Recomandări de alimentație sănătoasă după infarct. Avem voie cafea? Dar fast-food ori mâncare picantă? Care sunt recomandările nutriționiștilor?

Suntem atenționați atât de medici cât și de nutriționiști că sănătatea inimii este strâns interdependentă de alimentație. Bun, veți spune, nu am avut grijă de alimentație, nu am băgat în seama valorile mari ale colesterolului și trigliceridelor și am ajuns să avem probleme cu inima… Ce se întâmplă din acest moment? Ce mai am voie și ce e strict interzis?

Cum și de ce survine infarctul?

Bolile de inimă constituie principala cauză de deces în România. Moștenirea genetică, obiceiurile alimentare greșite și factorii de risc necontrolați pot duce la atacuri de cord. Pe măsură ce trece timpul, placa de aterom se acumulează pe pereții arterelor. Aceasta fie se acumulează suficient de aproape de arteră, fie cauzează formarea unui cheag. Simptomele includ presiune în zona pieptului, durere ce se extinde către maxilar sau în jos, pe mâna stângă. Senzația de indigestie, dificultățile de respirație și transpirația abundentă pot fi și ele simptome de infarct. Cereți asistență medicală imediat ce simțiți aceste simptome.

Viața după un infarct

Cel mai probabil, medicul vă va prescrie mai multe medicamente pentru a ține sub control tensiunea arterială și ritmul cardiac, pentru a subția sângele și diminua colesterolul. De asemenea, ar trebui să începeți să faceți mișcare și să mâncați sănătos, iar controlul a ceea ce beți este la fel de important. În anumite situații, băuturile pot interacționa cu noile medicamente prescrise.

Pot să beau cafea după ce am suferit un infarct?

Infarctul are loc atunci când fluxul de sânge către mușchiul inimii se blochează pentru o perioadă suficient de lungă pentru a afecta inima. Majoritatea atacurilor de cord sunt cauzate de un cheag de sânge situat în artera coronariană. După un infarct, majoritatea persoanelor trebuie să facă schimbări semnificative în stilul de viață. Aceasta poate presupune efectuarea unui program de exerciții, modificări comportamentale și schimbarea dietei. O mare grijă a celor care au suferit un infarct este consumul de cafea.

Cafeaua și inima

Ceașca medie de cafea conține între 95 și 200 miligrame de cafeină. Cafeina are multe efecte asupra organismului, inclusiv creșterea vigilenței, a ritmului cardiac și tensiunii arteriale. Cafeina din cafea poate interacționa cu diferite medicamente pentru inimă. Aceste medicamente au ca scop reducerea ritmului cardiac și tensiunii arteriale pentru a îndepărta stresul exercitat asupra inimii. Din acest motiv, mulți specialiști din sănătate vor sugera consumul de cafea decofeinizată.

Cafea BIO decofeinizata prin metode Naturale (fara solventi).

Nu vrei să renunți la cafea? Alege Cafea BIO Decofeinizată prin metode Naturale (fără solvenți chimici). >> Vezi preț, detalii, mod de livrare rapidă <<

Considerații speciale

Potrivit unui articol publicat în 1999, în „American Journal of Epidemiology”, nici cafeaua normală, nici cea decofeinizată nu este asociată cu un risc mărit de infarct. Dacă nu vă sunt prescrise medicamente care interacționează cu cafeina, nu există niciun risc crescut al consumului de cafea pentru persoanele cu boli de inimă. Din cauza conținutului de cafeină, cafeaua trebuie întotdeauna consumată cu moderație. Este important ca de fiecare dată când doriți o schimbare în dietă să discutați în prealabil cu medicul dumneavoastră.

Mâncarea picantă poate provoca un infarct?

Infarctul este o întâmplare înspăimântătoare ce poate avea un impact asupra sănătății și dietei pentru tot restul vieții. O dietă sănătoasă plină de fructe, legume și fibre poate contribui la diminuarea riscului de infarct, însă probabil vă întrebați dacă anumite alimente, precum cele picante sau iuți, pot cauza un atac de cord. Atunci când puteți numi cauzele infarctului, veți fi capabili și să modificați dieta pentru a diminua riscul și a menține o stare bună de sănătate.
Deoarece infarctul este cauzat de o arteră blocată, o dietă bogată în colesterol poate fi o primă cauză generată de alimentația necorespunzătoare. Atunci când consumați prea mult colesterol, acesta începe să se prindă de pereții arterelor, fapt ce le îngustează, făcând dificilă circularea normală a sângelui prin ele. Astfel, dieta joacă un rol cheie în probabilitatea de a face infarct, însă alimentele picante nu pot cauza de unele singure un atac de cord. Dacă vă place mâncarea iute care este și prăjită sau plină de grăsimi saturate, aceasta poate contribui la riscul de boli cardiovasculare, însă mâncarea care este doar picantă nu constituie o cauză a infarctului.

Deoarece este posibil să prezentați arsuri stomacale sau indigestie în urma consumului de alimente picante, ați putea confunda aceste simptome cu cele ale unui infarct. Mâncarea picantă poate provoca durere în piept, greață, vărsături și arsuri stomacale, ceea ce v-ar putea duce cu gândul la un atac de cord. Dacă prezentați oricare dintre aceste simptome după o masă picantă, cel mai probabil situația se va ameliora după câteva ore. Dacă simptomele continuă sau se înrăutățesc, apelați imediat la ajutorul medicului deoarece uneori au loc coincidențe și este posibil să suferiți un infarct care să nu aibă legătură cu ceea ce ați consumat înainte.

Dacă credeți că aveți indigestie sau arsuri stomacale după o masă picantă, reduceți cantitatea acestor alimente sau eliminați-le complet din dietă. Mergeți regulat la medic pentru a discuta modalitățile de tratare a indigestiei și arsurilor stomacale provocate de consumul alimentelor iuți, în cazul în care nu doriți să renunțați la ele. Acest lucru vă va liniști prin tratarea sau prevenirea simptomelor care seamănă cu cele ale unui infarct. Urmați o dietă bogată în fructe, legume, cereale integrale și carne slabă și săracă în dulciuri, carne roșie grasă, precum și în lactate cu un conținut integral de grăsimi. O dietă hrănitoare și echilibrată este una dintre cele mai importante metode de a diminua riscul de infarct. De asemenea, sunt esențiale și exercițiile fizice.

Mâncarea de tip fast-food provoacă boli de inimă?

Mâncarea de tip fast-food pare a fi o opțiune alimentară convenabilă, dar cel mai adesea conține prea multe calorii, grăsimi, sare, carbohidrați rafinați și colesterol. A crescut interesul în determinarea efectelor asupra sănătății a consumului de mâncare fast-food. Până în prezent, oamenii de știință nu s-au putut pronunța fără echivoc dacă mâncarea fast-food cauzează boli de inimă. Totuși, studiile efectuate asupra populației au identificat o legătură între consumul de mâncare fast-food și riscul crescut de dezvoltare a afecțiunilor cardiace sau chiar de decese survenite în urma problemelor la inimă.
Cercetătorii de la University of Minnesota School of Public Health au examinat obiceiurile alimentare ale adulților din Singapore pentru a determina riscurile pentru sănătate ale consumului de fast-food, tipic stilului de viață occidental. Studiul a scos la iveală faptul că un consum săptămânal crește riscul de deces cu 20 de procente! Riscul crește la 50 de procente dacă mâncați alimente fast-food de două-trei ori pe săptămână, conform studiului. Mai rău decât atât, riscul ajunge la 80 la sută pentru persoanele care consumă mâncare fast-food de patru sau de mai multe ori pe săptămână. Cercetătorii au publicat rezultatele în iulie 2012, în revista „Circulation”.
Consumul de mâncare de tip fast-food poate crește aportul de calorii, grăsimi totale, grăsimi saturate, colesterol și sodiu, plus zahăr, mai ales dacă beți băuturi răcoritoare. Consumul excesiv a oricăror alimente de acest tip poate afecta factorii metabolici care cresc riscul de boli cardiovasculare. Cercetătorii au studiat consumatorii de fast-food tineri și de vârstă medie și au descoperit că ambele grupe de vârstă prezintă factori mari de risc pentru boli de inimă, precum indicele de masă corporală crescut și circumferința taliei mărită, număr ridicat de trigliceride și niveluri scăzute de lipoproteine cu densitate joasă, o formă bună a colesterolului.

Cum afectează mâncarea de tip fast-food sănătatea inimii

Principalul motiv de îngrijorare în ceea ce privește consumul de mâncare de tip fast-food este că acesta poate oferi o cantitate neechilibrată de macronutrienți. De exemplu, consumul excesiv de zahăr poate duce la obezitate. Riscul de boli de inimă crește pe măsură ce greutatea corporală și circumferința taliei se măresc. Consumul excesiv de sare crește tensiunea arterială, un alt factor de risc de boli cardiace. Consumul excesiv regulat de grăsimi saturate crește nivelul colesterolului în sânge, un factor de risc major în bolile cardiovasculare și accidentele vasculare cerebrale.

Sfaturi pentru a face alegeri mai bune

Cât de des mâncați fast-food (și produsele pe care le alegeți atunci când faceți acest lucru) joacă un rol important în impactul pe care acest tip de mâncare îl are asupra sănătății dumneavoastră. Atunci când comandați fast-food, căutați în meniu opțiunile mai sănătoase, cum ar fi carnea de pui la grătar, în locul celei prăjite sau cu pesmet. Comandați o salată, însă fără ingrediente precum bucățile de șuncă, cașcaval și dressing-ul obișnuit pentru salate. Alegeți cea mai mică porție disponibilă, iar dacă pare mare, împărțiți totul la jumătate.

Complex Cardiologic. Inima sanatoasa cu Coenzima Q10, Omega 3, Extract Natural Usturoi

Complex Cardiologic. Inimă sănătoasă cu Coenzima Q10, Omega 3, L-Carnitina: vezi preț, detalii suplimentare și beneficii suplimentare, mod de livrare rapidă

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.