Faina de quinoa: beneficii speciale si retete

Făina de quinoa este cel mai nou și nutritiv mod de a pregăti aluaturi! Făina de quinoa este ușor de folosit în orice rețete de aluat, este deosebit de bogată în proprietăți nutritive valoroase pentru sănătate, în proteine complete, fibre dietetice, carbohidrați complecși, vitamine și minerale. Este poate cea mai recomandată făină pentru rețete de casă de clătite, brioșe, pâine, biscuiți, prăjituri, blaturi de tort, aluat de pizza. Este o sursă bună de antioxidanți și minerale, oferind mai mult magneziu, fier, fibre și zinc decât multe cereale.

Făina de quinoa este ușor de folosit în rețete diverse. Are proprietăți nutritive valoroase.

Făină de quinoa rețete de clătite, brioșe, pâine, biscuiți, prăjituri. Proprietăți nutritive valoroase aduse de făina de quinoa. Magazin cu făină fără gluten din quinoa, orez, alune de pădure, migdale.

Făina de quinoa poate fi folosită pentru coacere, poate fi adăugată în smoothie-uri pentru un plus de proteine, poate fi adăugată la orezul cu lapte sau în budinci și sosuri pentru a îngroșa suplimentar. Este o făină ce poate fi integrată în aproape toate rețetele de aluat!


Făina de quinoa este utilizată de sportivi, de toți cei preocupați de silueta frumoasă, de mămicile preocupate de diversificarea alimentației copiilor mici, de gurmanzi. Făina de quinoa nu are gluten în mod natural și de aceea este un ingredient de bază în alimentația persoanelor care suferă de alergie la gluten sau de boala celiacă. Proteinele din făina de quinoa sunt unele complete, așa cum nu se întâmplă în cazul altor tipuri de făină.

Cuvântul “quinoa” se pronunță “KEEN-wah”. Acesta provine din cuvântul spaniol, quinua, care provine din cuvântul “kinwa” sau “kinua” din dialectul quechua.

Care este secretul rețetelor cu făină de quinoa?

Nu există nici un secret în privința modului de folosire sau al pregătirii rețetelor, ci pur și simplu respectăm rețetele standard dar înlocuim făina de grâu (mult mai săracă din punct de vedere nutritiv și cu potențial de îngrășare) cu făină de quinoa care aduce mai multe beneficii pentru sănătate și nu îngrașă atât de mult. Dacă aveți emoții că preparatul dvs nu va crește la fel de mult, pentru început puteți combina făina de quinoa cu cea standard de grâu. Persoanele care au alergie la gluten și evită întru totul grâul, pot combina făina de quinoa cu amidon de tapioca și făină de orez.
Studiile arată că făina de quinoa este foarte ușor digerabilă. Putem găti orice preparat cu făină de quinoa 100%. În comerț însă, majoritatea companiilor combină făina de quinoa cu alte tipuri de făină (cum ar fi amidon -pudră- de tapioca sau făină de orez) sau cu fulgi de ovăz pentru a produce o textura mai ușoară. Produsele realizate întru totul cu făină de quinoa 100% au o textură greoaie și densă. În combinație cu făina de orez sau cu pudră de tapioca, produsele gătite din făină de quinoa se califică cu siguranță ca fiind cele mai sănătoase și bogate nutritiv.

Rețeta de clătite cu făină de quinoa

Făina de quinoa are un gust foarte bun, asemănător cu cel de nuci.

Rețeta de clătite pufoase cu făină de quinoa

Rețeta de clătite pufoase cu făină de quinoa fără gluten și fără zahăr. Clătitele dvs pot fi pufoase, gustoase, dar și sănătoase!

Am primit această rețetă de la o cititoare a revistei proDieta: ”Am testat această rețetă de clătite de mai multe ori și într-adevăr nu puteți eșua. Aveți nevoie de făină de quinoa, îndulcitor, praf de copt, sare și apă minerală. Funcționează de fiecare dată. Îmi plac rețetele de clătite simple pe care le pot face repede în timpul săptămânii când am nevoie să gătesc rapid, așa că de obicei nici nu cântăresc ingredientele!
Cu 1 cană de făină de quinoa, un vârf de sare, o lingură de praf de copt, ulei de cocos, stevia lichidă cu aromă de fructe pentru a le îndulci și o cantitate suficientă de apă minerală am creat un aluat delicios. Amestec toate ingredientele în blender sau într-un castron și folosesc tigaia cu strat neaderent.”

Clătitele rămân în zona de sănătate deplină atunci când sunt umplute cu dulceață de aronia fără zahăr adăugat, gem de slori de soc, dulceață de fructe de pădure, cătină sau gutui.

Rețeta de brioșe cu făină de quinoa și banane

Aceste brioșe nu sunt prea dulci, dar foarte ușor de făcut. Făina integrală de quinoa este ideală pentru a coace brioșe interesante, delicioase și sănătoase. Rețeta poate fi folosită și pentru a realiza blaturi de tort sau prăjituri diverse, depinde numai de dvs să fiți creativi și ce forme veți folosi pentru copt.
Ingrediente:
– 2 căni de făină de Quinoa (Preț, detalii și livrare rapidă de făină de quinoa în magazin proDietaNaturala.ro);
– 1 cană de amidon de tapioca sau făină de orez;
– 1 sau 2 lingurițe praf de copt;
– 1 linguriță scorțișoară;
– 1/4 linguriță sare de mare;
– 3 linguri unt (poate fi și de cocos);
– 3 ouă;
– 1 cană lapte(poate fi și de cocos);
– 1/2 cană de sirop de arțar sau îndulcitor stevia lichid după gust;
– 1 banană zdrobită cu fruculița;
– Fructe după preferințe (afine deshidratate, stafide, aronia fructe deshidratate, etc).

Rețeta de brioșe cu făină de quinoa și banane

Rețeta de brioșe cu făină de quinoa și banane.

Mod de pregătire:

– Preîncălzim cuptorul la 180 ° C. Ungem tava cu unt și presărăm făină sau punem hârtie de copt (sau pur și simplu folosim recipiente din silicon și nu mai este nevoie de hârtie de copt).
– Se amestecă ingredientele uscate într-un castron și se lasă deoparte. Se topește untul în tigaie la foc mic.
– Într-un castron mare batem ouăle. Adăugăm lapte, unt topit, sirop de arțar și banana zdrobită și amestecăm bine. Adăugăm ingredientele uscate peste ingredientele umede și turnăm în forme.
– Coacem pentru 25 de minute sau până când aluatul este perfect copt înăuntru.

Rețeta de aluat de pâine fără gluten sau de blat de pizza cu făină de quinoa

Această rețetă de pâine cu făină de quinoa este foarte ușor de pregătit și delicioasă. Combinația dintre făina de quinoa și cidru de mere face ca această pâine să aibă gustul autentic de pâine tradițională. Este moale și dulce în interior, cu o crustă crocantă în exterior. Acesta este tipul de pâine pe care îl puteți lua la pachet ca gustare în sine sau ca bază pentru sandwich.

Rețeta de pâine fără gluten cu făină de quinoa.

Rețeta de pâine fără gluten cu făină de quinoa.

Ingrediente:
– 2 linguri semințe diverse (in, floarea-soarelui, dovleac, chia);
– 4 linguri apă caldă;
– 2 căni făină de quinoa (Preț, detalii și livrare rapidă de făină de quinoa în magazin proDietaNaturala.ro);
– 2 căni amidon de tapioca sau făină de orez;
– 1 lingură praf de copt;
– 1/2 linguriță sare;
– 1/4 linguriță bicarbonat de sodiu stins în oțet;
– 2 ouă mari;
– 125 ml cidru de mere.



Instrucțiuni:
– Preîncălziți cuptorul la 350 – 400 °.
– Într-un castron mare de amestecare, combinați făina de quinoa, amidonul de tapioca (sau făina de orez), praful de copt, sarea și bicarbonatul stins. Apoi adăugați ouăle și apa călduță și după ce ați amestecat bine, frământați cu cidrul de mere adăugat treptat. Dozați așa încât aluatul să aibă o textură elastică, consistentă (după caz mai puneți făină sau cidru). Se toarnă aluatul în forma pregătită (dacă forma nu e din silicon, aveți grijă să tapetați înainte cu unt și făină sau să puneți hârtie de copt) și se presară semințele. Puneți pâinea în cuptor și coaceți timp de 40 min până când capătă o culoare frumoasă, aurie. Se lasă să se răcească puțin pe un suport de sârmă înainte de a fi tăiată.
Aluatul astfel preparat poate fi folosit și pentru aluat de pizza fără gluten, bogat în proprietăți nutritive valoroase.

Rețeta de aluat de pizza fără gluten cu făină de quinoa și de orez.

Rețeta de aluat de pizza fără gluten cu făină de quinoa și de orez.

Rețeta de Biscuiți fără gluten cu făină de quinoa și migdale.

Ingrediente:
– 2 căni de făină de quinoa;
– 1 linguriță bicarbonat de sodiu stins în oțet sau suc de lămâie;
– 1 lingură de praf de copt;
– 6 linguri de unt (sau ulei de nucă de cocos) topit;
– 8 linguri de zahăr brun;
– 1 ou;
– Esența de vanilie sau de trandafiri;
– 1 cană de migdale tocate.
Modul de pregătire al rețetei:
1. Preîncălziți cuptorul la aproximativ 200 grade C.
2. Se amestecă făina de quinoa, bicarbonatul de sodiu și praful de copt într-un castron mare.
3. Într-un alt bol, amestecați împreună zahărul și untul (sau uleiul de nucă de cocos) și bateți cu telul sau mixați cu mixerul electric. Odată ce amestecul este neted, adăugați oul și bateți până când este cremos. La final, adăugați esența.
4. Combinați ingredientele uscate cu cele umede.
5. Dacă doriți, puteți pune în chipsuri de ciocolată sau alt tip de nuci.
6. Pe o foaie de copt, puneți câte o lingură de aluat pe care îl apăsați puțin. Aluatul se va extinde, așa că asigurați-vă că aveți suficient spațiu între biscuiți.
7. Coaceți timp de circa 10 minute sau până când marginile devin puțin brune. Lăsați biscuiții să se răcească și să se întărească câteva minute, apoi transferați-i ușor pe un suport de sârmă.

Făină integrală de quinoa. Preț, detalii și livrare rapidă în magazin proDietaNaturala.ro

Făină integrală de quinoa cu proprietăți nutritive valoroase și beneficii pentru sănătate. Poate fi integrată în shake-uri, aluaturi. Preț, detalii și livrare rapidă în magazin proDietaNaturala.ro

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.