Banane

Bananele nu constipa, nu au contraindicatii si au proprietati nutritive benefice minunate dar nu sunt recomandate in dieta de slabire. Bananele au un indice glicemic mare, respectiv 60 iar 100 de grame de banana decojita au aproximativ 100 de calorii.

Stiati ca… bananierul face parte din aceeasi familie cu crinii si orhideele?

Minunat de dulce si cremoasa, banana place aproape tuturor, de la copii la batrani. Cercetatorii in domeniul nutritiei au descoperit ca creierului nostru ii place tot ceea ce are textura cremoasa iar cum banana se incadreaza la acest gen de textura iata si explicatia pentru care ne place atat de mult, pe langa parfumul dulceag si aroma imbietoare.

Beneficiile aduse de banane pentru sanatatea corpului

Persoanele aflate la dieta evita bananele caci ingrasa. Intr-adevar, bananele au indice glicemic mare si nu sunt recomandate in cura de slabire fara sport. Sportivii si persoanele care fac multa miscare apreciaza insa energia pe care o furnizeaza continutul mare de potasiu al bananelor.
Bananele sunt una dintre cele mai bune surse de potasiu, un mineral esential pentru mentinerea tensiunii arteriale normale şi a funcţiei cardiace. In medie, raportul dintre potasiu si sodiu continut de o banana este de 467 mg de potasiu la doar 1 mg de sodiu. O banana pe zi poate ajuta la prevenirea hipertensiunii arteriale şi aterosclerozei.

Banane in dieta

Eficacitatea in scaderea tensiunii arteriale datorata alimentelor bogate in potasiu a fost demonstrată de o serie de studii. De exemplu, cercetatorii au urmarit peste 40.000 de barbati din America timp de patru ani pentru a determina efectele dietei asupra tensiunii arteriale. Barbatii care au mancat alimente bogate în potasiu şi magneziu au avut un risc substanţial mai redus de accident vascular cerebral.

În plus fata de aceste beneficii cardiovasculare, potasiul gasit în banane poate ajuta, de asemenea, la sanatatea oaselor. Potasiul poate contracara pierderea crescută de calciu prin urina, fapt cauzat de dieta prea bogata in sare tipica pentru majoritatea romanilor, contribuind astfel la prevenirea subtierii intr-un ritm rapid a oaselor.

Bananele mai sunt recunoscute de foarte mult timp pentru efectul lor antiacid care protejează împotriva ulcerului gastric şi a daunelor provocate de ulcer. Puteti face un “shake” – un amestec simplu de banane si lapte. Protectia magica a bananelor functioneaza in doua moduri: în primul rând, substanţele din banane ajuta la activarea celulelor care compun mucoasa stomacului, astfel încât acestea să producă o bariera de mucus gros de protecţie împotriva acizilor din stomac. In al doilea rând, alţi compuşi gasiti in banane numiti inhibitori de protează ajuta la eliminarea bacteriilor din stomac care au fost identificate ca o cauza principala a ulcerului gastric.

Exista un mit fals si anume acela ca bananele constipa. Trebuie sa stim ca bananele nu constipa! Faptul ca “leaga” in caz de diaree datorita continutului de potasiu si pectina nu inseamna ca provoaca constipatie ulterior!

BananeIn caz de diaree organismul este epuizat rapid de importanti electroliti. Bananele sunt ideale in timpul diareei dar si in perioada de recuperare. Bananele redau echilibrul fluidelor si refac la loc rezervele de potasiu, unul dintre cei mai importanti electroliti, care ajuta la reglarea funcţiei cardiace.

În plus, bananele conţin pectină, o fibră solubilă (numit hidrocoloid) care ajuta la normalizarea circulatiei libere prin tractul digestiv şi previne sau ne scapa de constipaţie. Bananele contin, de asemenea, amidon rezistent, dar cantitatea acestuia variază în funcţie de gradul lor de maturitate.

Beneficiile aduse de banane pentru sanatate nu se opresc aici.

Mama dvs v-a spus probabil sa mancati morcovi pentru o vedere foarte buna, lucru valabil in copilarie, dar ca adult fructele sunt mult mai importante pentru pastrarea vederii.

Într-un studiu publicat in Arhivele de Oftalmologie care a implicat peste 100.000 de femei şi bărbaţi, cercetătorii au evaluat efectul consumului de fructe si legume asupra dezvoltării degenerescenţei maculare legate de vârstă (ARMD), principala cauza a pierderii vederii la persoanele în vârstă. Aportul de informaţii din domeniul alimentar a fost colectat periodic timp de 18 de ani pentru femei şi 12 ani pentru bărbaţi. In mod surprinzator, aportul mare de fructe este cel care scade incidenta ARMD si nu legumele, nici macar cele bogate in carotenoide. Sunt recomandate asadar trei portii de fructe pe zi, in special banane, afine, mere, prune, pere si nectarine.

Bananele sunt o sursă exceptional de bogată in fructooligozaharide, un compus numit prebiotic deoarece hrăneşte probioticele, bacteriile bune din colon. Aceste bacterii benefice produc vitamine şi enzime digestive care îmbunătăţesc capacitatea noastră de a absorbi nutrienti, plus diversi compuşi care ne protejează împotriva microorganismelor neprietenoase. Atunci cand sunt fermentate bacteriile prietenoase creste si capacitatea organismului de a absorbi calciul. În plus, timpul de tranzit gastro-intestinal este diminuat, ceea ce inseamna si reducerea riscului de cancer de colon.

Banane

Studii recente publicate in revista Digestive Diseases and Sciences subliniaza cat de mult pot îmbunătăţi bananele absorbţia de nutrienţi. În acest studiu, 57 de bebelusi baietei (5-12 luni) cu diaree persistentă de cel puţin 14 zile au primit tratament de o săptămână cu o alimentatie bazata fie pe orez, banane verzi si pectina de mere sau orez singur. Tratamentul cu orez, banane verzi şi pectină din mere a dus la o reducere de 50% a scaunului, indicând faptul că bebeluşii au putut absorbi mai multi nutrienti.

De asemenea, pentru a verifica cât de bine intestinele lor au fost în măsură să absoarbă substanţe nutritive, copiii au primit o băutură care conţine lactuloza şi manitol. Lactuloza este un compus care ar trebui să fie absorbit, în timp ce manitolul nu. În cazul în care intestinele sunt prea permeabile (ceea ce medicii numesc “intestin permeabil”) sunt absorbite prea putina lactuloza şi prea mult manitol. După doar o săptămână de alimentatie cu orez si banane verzi copiii au absoarbit mai multa lactuloza şi puţin manitol, arătând că intestinele lor funcţionează corect.

Cercetările efectuate la Universitatea din Innsbruck, în Austria sugerează ca atunci cand fructele se coc în totalitate (aproape până la punctul de alterare) nivelurile lor benefic antioxidante cresc la maxim. Cheia acestui proces este schimbarea culorii dupa cum se coc fructele un proces similar cu cel observat toamna cand frunzele se schimba de la verde la roşu la galben la maro, schimbare cauzata de disparitia clorofilei.

Alaturi de avocado si castane, bananele si patlagina contin anumite substante numite chitinase ce pot provoca sindromul de alergie la latex.

Bananele sunt o sursa foarte buna de vitamina B6 şi C, de potasiu, fibre şi mangan.

O banana de 118 grame are 108.56 calorii
Nutrienti Cantitate Densitatea nutrientului
vitamina B6 (piridoxina) 0.68 mg 5.6
vitamina C 10.74 mg 3.0
potasiu 467.28 mg 2.2
fibre 2.83 g 1.9
mangan 0.18 mg 1.5
Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

2 Raspunsuri la discutia despre “Banane”

  1. 2
    elena spune:

    “Cercetatorii in domeniul nutritiei au descoperit ca creierului nostru ii place tot ceea ce are textura cremoasa iar cum banana se incadreaza la acest gen de textura ” mie nu imi plac chestiile cremoasa, acestea includ bananele, torturile cu creme de unt sau orice fel de prajitura. Imi plac fructele cu multa zeama usor digerabile gen mere, portocale, lamai, iar la capitolul dulciuri prefer biscuitii uscati din cereale, cornuri simple fara ciocolata, placinta mere…deci cercetatorii astia nu ar mai trebui sa generalizeze ce ii place creierului unui om pentru ca desi este aceeasi masinarie avem gusturi diferite. Multumesc

  2. 1
    Costin spune:

    Pentru cei ce nu au timp pentru un mic dejun in tihna si liniste. O banana, un covrig si un iaurt poate fi reteta unui mic dejun rapid.

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.