Arpacasul din orz

Arpacașul din orz este un aliment bogat în fibre cu proprietăți nutritive valoroase. Arpacașul din orz poate fi o alegere sănătoasă dacă vă doriți o alimentație echilibrată pentru că aduce multe beneficii organismului nostru. Poate fi servit drept garnitură, colivă, gătit alături de alte feluri de mâncare sau transformat în cereale pentru micul dejun. Arpacașul fiert are o consistență densă și seamănă la gust cu nucile. El este adesea decojit sau perlat, ceea ce înseamnă că a fost curățat parțial prin decorticare. Arpacașul poate fi de asemenea transformat în fulgi sau prăjit și mărunțit.

Arpacașul din orz nu conține grăsimi saturate sau colesterol și are numai 5 miligrame de sodiu. Arpacașul din orz conține 16 % din doza zilnică recomandată de niacină, echivalentul a 3,2 miligrame. De asemenea, conține 6 % din doza zilnică recomandată de folat, echivalentul a 26,1 micrograme. Alte vitamine din arpacaș includ colina, acidul pantotenic, tiamina, riboflavina și vitaminele A, K, B6 și B12. Arpacașul conține și minerale precum calciu, mangan, magneziu, fosfor, seleniu, potasiu, zinc, cupru și fier.

Arpacașul din orz are indice glicemic redus

Arpacașul din orz decorticat are cel mai mic indice glicemic dintre toate cerealele cunoscute, inclusiv grâu, secară și ovăz. Indicele glicemic măsoară cu cât va crește zahărul din sânge în urma consumului a 100 g de mâncare, în comparație cu creșterea glucozei sanguine atunci când este ingerat zahăr simplu. Indicele glicemic al arpacașului decorticat fiert este 35, potrivit Indexului Glicemic, așadar este considerat ca un aliment cu un indice glicemic scăzut cu un conținut decarbohidrați complecși. De aceea, poate fi o alegere potrivită pentru diabetici sau persoanele care urmează o dietă cu un indice glicemic scăzut.

Deși toate tipurile de arpacaș și orez au valoare nutrițională, unele sortimente sunt mai bogate în fibre, proteine, folați și minerale. Chiar dacă arpacașul din orz decorticat nu este o cereală integrală, conține mai multe fibre decât orezul alb, brun sau sălbatic. Nutrienții variază și ei în cazul acestor trei sortimente de orez. Atunci când comparați gradul de nutriție în cazul arpacașului decorticat și orezului, trebuie să luați în considerare diferitele tipuri de orez existente.

Fibre

Fibrele din arpacaș susțin buna funcționare a digestiei și scad riscul de cancer de colon. De asemenea, arpacașul din orz poate reduce nivelul de colesterol și vă poate proteja împotriva bolilor cardiovasculare. La fel ca toate produsele din cereale integrale, arpacașul poate ajuta la menținerea unei tensiuni arteriale mici și poate reduce riscul de a dezvolta diabet de tip 2 atunci când este consumat cu regularitate. Arpacașul din orz este mai eficient decât ovăzul integral în reglarea insulinei și glucozei. Când este consumat ca parte a unei diete ce conține alte cereale integrale, arpacașul contribuie la reducerea riscului de obezitate, ateroscleroză, infarct ischemic și de mortalitate, în general.

Arpacașul din orz face parte din categoria cerealelor integrale. Departamentul pentru Agricultură al Statelor Unite recomandă ca cerealele integrale să constituie cel puțin jumătate din produsele pe care le consumăm zilnic. Dacă adăugați fibre în dietă, puteți preveni apariția bolilor cardiovasculare și a diabetului, ajutând totodată sistemul digestiv, acesta funcționând mai ușor, potrivit Harvard School of Public Health. Arpacașul din orz decorticat este câștigător la categoria fibre, el conținând 6 grame de fibre la o ceașcă, în timp ce orezul brun și orezul sălbatic conțin apoximativ 3 grame de fibre. Orezul alb furnizează cea mai scăzută cantitate de fibre, având doar 1 gram la ceașcă. Orezul brun și arpacașul din orz decorticat sunt la egalitate, conținând 45 g de carbohidrați pe ceașcă. Orezul sălbatic adaugă la o masă 53 g de carbohidrați, iar orezul alb are cel mai mic conținut, cu 35 g pe ceașcă. Organismul uman are nevoie de carbohidrați pentru producere glucozei, de unde rezultă energie, un metabolism puternic și o îmbunătățire a rezistenței la efort fizic.

Harvard School of Public Health recomandă să adăugați cereale integrale în dietă, ele fiind o sursă nutritivă de proteine care vă asigură aportul necesar de aminoacizi pentru menținerea unui corp sănătos. Orezul sălbatic o ia înainte, conținând aproximatix 7 g de proteine la ceașcă, în timp ce orezul brun și alb au aproximativ 4,5 g proteine pe porție. Arpacașul din orz decorticat are 3,5 g proteine pe ceașcă. Doza zilnică recomandată de proteine este de 56 g.

Calciu și fier

Orezul brun și arpacașul din orz decorticat oferă aproximativ aceeași cantitate de calciu, în valoare de 17 până la 20 mg pe ceașcă. Calciul din orezul alb și orezul sălbatic este de 5 mg pe porție. Orezul alb furnizează cel mai mult fier, oferind 3 mg din cele 8 mg care reprezintă doza zilnică recomandată. Arpacașul din orz decorticat furnizează aproximativ 2 mg de fier pe porție, în timp ce orezul sălbatic și cel brun conțin cam 1 mg. Metabolismul utilizează fier pentru crearea de globule roșii în sânge și pentru transportarea oxigenului în organism.

Minerale și folați

Orezul brun oferă dietei dumneavoastră cea mai mare parte a mineralelor, conținând 86 mg magneziu, 150 mg fosfor și 154 mg potasiu. Orezul sălbatic are cea mai mare cantitate de potasiu, conținând 166 mg pe ceașcă. Aceste minerale sunt esențiale pentru coagularea sângelui, protejarea oaselor și menținerea ritmului cardiac. Orezul sălbatic întrece arpacașul din orz decorticat, orezul brun și alb, având 43 micrograme folat, ceea ce reprezintă 13 procente din cantitatea zilnică recomandată a acestei vitamine. Organismul utilizează folații pentru creșterea și dezvoltarea noilor celule.

Toate sortimentele de orez și arpacaș reprezintă un adaos nutritiv la tocănițe și supe. De asemenea, le puteți servi drept garnituri sau folosi la prepararea budincilor de orez pentru desert. Înlocuiți făina obișnuită cu cea de orz în rețetele de pâine pentru a le adăuga fibre și nutrienți.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.