Hrisca

Hrișca este un aliment fără gluten în mod natural, aduce beneficii reale pentru sănătate prin aportul de fibre dietetice, este energizantă și hrănitoare, o foarte bună alternativă pentru rețetele cu orez sau cartofi.

Rețetele cu hrișcă sunt deosebit de versatile. Fie că folosim hrișcă boabe, făină de hrișcă sau paste gata preparate din hrișcă, rețetele clasice pot fi adaptate ușor cu acest ingredient.

Rețetele cu hrișcă sunt deosebit de versatile. Fie că folosim hrișcă boabe, făină de hrișcă sau paste gata preparate din hrișcă, rețetele clasice pot fi adaptate ușor cu acest ingredient.



Hrișca este foarte mult folosită în țările nordice, în Rusia, Ucraina, Polonia unde joacă un rol important în bucătăria tradițională. Odată cu apariția reglementărilor privind alimentele fără gluten, persoanele care suferă de boala celiacă sau care doresc să evite glutenul pentru a ameliora orice fel de forme de alergii, apreciază tot mai mult hrișca. Hrișca poate fi consumată de persoanele care suferă de boala celiacă și poate fi un substitut bun pentru grâu, ovăz, secară şi orz într-o dietă fără gluten.

În Romania găsim hrișcă la orice magazin naturist, fiind mai cunoscuta în special printre persoanele preocupate de alimentația diversificată și de un stil de viață sănătos.

Ce rețete cu hrișcă putem pregăti ușor?

Puteți pregăti variate rețete cu hrișcă în același mod sau tip de rețetă în care gătiți orezul sau cartofii (hrișca cu lapte, pilaf cu hrișca și legume, ciorba de roșii cu hrișcă, budincă, etc.). În magazinele naturiste regăsim și făina de hrișcă din care putem pregăti orice fel de aluat. Vă plac pastele în stil italian? Spaghete, penne sau fussili din hrișcă sunt astăzi disponibile în magazinele cu specific naturist.

Cum fierbem corect hrișca?

Iată cum fierbem hrișca: la o cana de hrișcă adăugați două căni de apă și puțină sare; lăsăm să fiarbă încet, cu capac, timp de 30-40 minute fără să amestecăm (căci se face terci) până absoarbe apa.



Florile de hrișcă sunt foarte parfumate și foarte atractive pentru albine care le folosesc pentru a produce o miere foarte aromată și închisă la culoare. Vă recomandăm să căutați în magazine mierea de hrișcă.

Se consideră în mod greșit ca hrișca este o cereală pentru că, de fapt, este sămânță a unui fruct din aceași familie cu rubarba și măcrișul. Hrișca consumată de câteva ori pe săptămână ajută la scăderea colesterolului și stabilizează glicemia. Alegând să mâncăm hrișca, reducem riscul dezvoltării de pietre/nisip la vezica biliară și riscul apariției bolilor cardiace sau al dezvoltării cancerului de sân.

Beneficii pentru sănătate. Hrișca este un aliment fără gluten.

Hrișca nu conține gluten asa că este recomandată persoanelor care au intoleranță la gluten, sunt sensibile la grâu sau care doresc sa evite glutenul.

Hrișca are un conținut bogat de antioxidanți esențiali, în vitaminele B1, B2, B3 si B6, precum și fier, zinc și potasiu. Hrișca este foarte bogată și în fibre insolubile, mangan și magneziu. Magneziul relaxează vasele de sânge, îmbunătățește circulația sângelui și livrează nutrienţi în timp ce scade tensiunea arterială (combinaţia perfectă pentru un sistem cardiovascular sănătos).

Hrișca conține mulți antioxidanți benefici pentru organism precum vitamina E, tocotrienolul, seleniul, acidul felonic și acidul fitic. Efectele benefice aduse de hrișcă se datorează în mare parte și abundentei de flavonoizi (quercitina și rutina). Flavonoidele (flavonoizii) sunt fitonutrienti care protejează împotriva bolilor prin extinderea acţiunii vitaminei C şi a celorlalti antioxidanti.

Proteina din hrișcă este o proteină de înaltă calitate care conţine opt aminoacizi esențiali, inclusiv lizina.


Hrișca este benefică pentru sistemul cardiovascular.

Studiile arată că, dacă alegem să strecurăm și hrișca printre alimentele noastre preferate, reducem implicit riscul de a dezvolta valori crescute ale colesterolului şi ale presiunii arteriale. Când cercetătorii au testat nivelul lipidelor din sânge pentru 805 de chinezi Yi, aceştia au constatat că alimentația ce conține și hrișcă este direct relaționată cu scăderea colesterolului LDL (nociv pentru sănătate și care poate conduce către boli cardiovasculare) şi cu un raport mare de colesterol total HDL benefic.

Hrișca ține de foame și nu îngrașă.

Hrișca este recomandată și în curele de slăbire sau dieta de menținere a greutății datorita faptul ca scade lipidele din sânge și nivelul de glucoză. Un studiu efectuat în 2005 arată că oamenii se simt mai sătui atunci când consumă mâncăruri cu hrișca decât cu grâu sau alte cereale. Vă recomandăm sa folosiți făina de hrișca în combinație cu făina de grâu sau de tapioca (fără gluten) pentru a face pâine de casă, brioșe, biscuiți sau clătite. Vă veți sătura apoi mai repede cu delicioasele preparate pentru că au fibre dietetice sățioase. Consumul de hrișca poate scădea nivelul colesterolului și poate impulsiona funcționarea eficientă a celulelor sistemului imunitar. Mâncărurile cu hrișcă sunt recomandate și diabeticilor pentru că aceasta poate scădea nivelul de glucoză. Hrișca și alte cereale integrale sunt o sursă bogată de magneziu, un mineral care acționeaza ca un co-factor pentru mai mult de 300 de enzime, inclusiv enzimele implicate în utilizarea glucozei și a secreţiei de insulină.

Retete cu hrișcă. Idei și moduri de gătire.

  • Cel mai simplu mod de a consuma hrișca este să o fierbem cu apa și să adăugam lapte și o lingură de miere de albine sau dulceață, ca în cazul orezului cu lapte.
  • Cum gătim hrișca: cu legume în aceeași maniera în care gătim de obicei pilaful de orez.
  • Adaugati făina de hrișca în aluatul pentru pizza sau prăjituri de casă. În Statele Unite este o adevarată moda a clătitelor din hrișcă, un adevarat deliciu, în special pentru cei alergici la glutenul din grâu. Pentru că nu conține gluten, făina de hrișca este adeseori amestecată cu făina de orez sau de tapioca pentru aluaturile delicioase de prăjituri, brioșe, pizza. » Faina de hrisca bio putem gasi in magazinul online prodieta «
  • Adăugați hrișca în supe și ciorbe (încă de la început, odată cu morcovii și cu ceapa) pentru a le oferi acestora o textura cremoasă și o aromă delicioasă, ca de nucă.
  • Ingrediente pentru rețeta de tocăniță cu hrișca: 200 gr de hrişcă; 200 gr de piept de pui; 1 ardei gras; 1 ceapă mare; 100 gr de ciuperci proaspete; 1 morcov; 2 roşii; cimbru; dafin; piper; 1 nucă de unt; ulei de măsline.
    După ce alegeți hrișca și o clătiți în câteva ape, o scurgeți și o puteți rumeni puțin la tigaie înainte de a o pune la fiert (capătă un gust delicios). La o măsură de hrișcă se pun doua măsuri de apă și puțină sare. Se fierbe mai mult de o jumătate de ora, până absoarbe toată apa. Adăugați puțin unt după ce a fiert pentru un plus de savoare. 
    Cum gătim tocănița cu hrișcă: căliți ceapa cu ulei de măsline; adăugați morcov dat pe răzătoare și ardei gras tocat mărunt, apoi roșii tocate mărunt, sare, piper și câteva frunze de dafin. După 10 minute de fierbere adăugați piept de pui tăiat cubulețe și ciuperci și lăsați la fiert încă 20 minute. Înainte de a închide focul, adăugați hrișca prefiartă și amestecați usor. Lăsați cratița pe aragaz câteva minute ca sa se întrepătrundă gusturile. Decorați cu cimbru.
  • Pastele din hrișcă au mai puține calorii decât cele din grâu și țin mai bine de foame. În plus, au mai multe proprietăți nutritive. Se pregătesc în același mod ca și cele din grâu, alături de legume, sosuri roșii sau sosuri albe pe bază de smântână, cu carne, pește ori fructe de mare, etc. Sunt recomandate și copiilor pentru că se digeră ușor, au multe proprietăți nutritive și nu au gluten!

  • Rețeta de budincă de hrișcă: 100 gr hrișca fiartă; 200 ml lapte vegetal (lapte de migdale, orez, soia); 1 banană; 2 curmale sau smochine; semințe crude (de care aveți: de in, de floarea soarelui, de dovleac). Toate ingredientele de pun la blender și de mixează până capătă consistența unei budinci. Asezată pe blat de biscuiți digestivi din făină integrală, budinca poate forma o tarta sănătoasă!
  • Știați că hrișca ajută la reglarea tranzitului intestinal?
Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Plafar magazin naturist online cu livrare rapida


4 Raspunsuri la discutia despre “Hrisca”

  1. 4
    cristina spune:

    ma intereseaza retete de mancare sanatoasa , fara carne , peste , fructe de mare

  2. 3
    Ramona spune:

    Sunt medicamente care interzice consumul de Hrisca?

  3. 2
    Marin Falcă spune:

    Stimată Doamnă GHIULNAR, v-aş fi recunoscător dacă mi-aţi da detalii referitoare la sărmăluţele cu hrişcă în foi de varză murată (fără foc). Sunt crude? Nu mai consum proteină animală, de niciun fel (lapte, iaurt,brînză, ouă) şi, lesne de înţeles, caut să-mi diversific, pe cât pot, regimul alimentar. Îmi este greu, mai ales când vin Marile Sărbători, precum Paştele şi Crăciunul. “Studiul China” şi alte lucrări asemănătoare mi-au statornicit acest comportament. V-aş mulţumi şi pentru alte reţete!
    Vă mulţumesc,
    M. Falcă

  4. 1
    GEMIL GHIULNAR spune:

    Sant interesata si folosesc de regula orz,ovaz,hrisca,linte in alimentatie .Din hrisca se pot face sarmalute in foi de varza murata (fara foc).Am invatat de la o prietena de a mea din ASOCIATIA ELTA .In concluzie sant interesata de materialele prezentate .Am sa urmaresc mai des .Si atentie:hrisca se poate pregati fara fierbere ptr preparatele propuse .

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Prin continuarea navigării pe site confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform EU Cookie LAW. info

1. Ce date colectam. Numele si adresa de email pentru formularul de comentarii (numele poate fi si pseudonim). Nu trimitem nici un fel de promotionale pe adresa de email si nici nu transmitem aceasta adresa catre terte parti. Istoricul de navigare, cum ai interactionat cu website-ul, adresa IP, ce tip de browser folosesti, cat a durat vizita, istoricul de cautare, numarul de pagini vizitate, date legate de traffic. Nu trimitem newslettere si nu primim plati online, deci nu colectam date de card bancar.
2. Cum sunt colectate datele. Colectam in mod indirect date prin intermediul cookie si scripturi de monitorizare. Datele colectate in scop de masurare a audientei si care in principiu sunt cele de istoric de navigare sunt pastrate timp de 50 de luni. Aceste date sunt anonimizate si folosite in scopuri statistice fara a se putea identifica persoana reala.
3. De ce colectam datele. Din motive de securitate pe website si trasabilitate.
4. Cine proceseaza datele. Google Analytics, Adwords si Google Search Console pentru servicii de analiza a traficului. Datele tale personale pot fi trimise catre forurile guvernamentale sau instantele judecatoresti in cazul in care exista un temei legal pentru aceasta.
5. Link-uri catre alte website-uri. Este posibil ca in paginile magazinului nostru online sa existe link-uri catre diferite alte site-uri sau retele sociale asupra carora compania nostra nu are niciun control sau influenta.
6. Cum sunt protejate datele mele. Datele tale sunt tinute pe servere securizate, protejate cu ajutorul softurilor antivirus si firewall. Am implementat atat din puct de vedere tehnic cat si la nivel organizational solutii si proceduri pentru ca datele tale sa fie pastrate in siguranta si sa ramana confidentiale.
7. Care sunt drepturile tale. Chiar daca initial ti-ai dat acordul pentru prelucrarea datelor tale, acest acord poate fi retras in orice moment pentru anumite date sau pentru toate (cu respectarea legii si a timpului de stocare). Pentru datele pentru care nu exista obiectiuni in a fi procesate ele se considera de drept procesabile.
8. Transferul datelor in afara UE. Datele colectate de magazinul online sunt gazduite pe servere aflate la Hetzner (https://www.hetzner.de/) si sunt localizate in Frankfurt Germania. In calitate de prestator de servicii european, Hetzner este supus si el normelor GDPR. Terții (Google, Facebook si altii care opereaza in UE) sunt obligați prin contract pentru a proteja și menține confidențialitatea datelor tale și să le utilizeze exclusiv pentru scopurile pentru care le oferim.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.