Zaharul

ZaharulZaharul reprezinta unul dintre cele mai dezbatute subiecte in domeniul nutritiei si asta pentru ca, intr-adevar, zaharul are efecte nocive asupra sanatatii. Daca avem grija sa nu mancam mult zahar trebuie sa fim atenti nu numai la zaharul pe care il punem in cafea sau ceai cat mai ales la “zaharul ascuns” din conserve, produse de patiserie, cereale procesate si multe altele.

Atunci cand mancam, organismul nostru converteste carbohidratii in glucoza (zahar in sange), principala noastra sursa de energie. Nivelul zaharului din sange este determinant pentru cat de energici ne simtim sau pentru cat ne este de foame. In plus, acesta determina daca ardem grasimi sau daca le depozitam! Pancreasul produce un hormon numit insulina care transporta zaharul din sange in celule pentru a furniza astfel energie organismului nostru.

Atunci cand mancam cereale rafinate carora le-a fost eliminata cea mai mare parte a fibrei, zaharul sau alti carbohidrati sunt foarte repede procesati. Ca atare pancreasul intra in alerta si „face ore suplimentare” pentru a produce insulina. Acest aflux suplimentar este interpretat de organism in urmatorul mod: stop arderii grasimilor si start depozitarii acestora! Desigur, noi ne-am dori invers, repectiv start arderii grasimilor si stop depozitarii acestora insa acest lucru depinde numai de noi…

Oricum, cea mai mare grija a noastra in privinta afluxului de insulina nu este neaparat aceea ca se depun grasimile. In cele din urma, tot ceea ce mancam si nu consumam ca energie ajunge sa se depuna. Cea mai mare grija ar trebui sa fie aceea ca, din cauza surplusului de insulina organismul nostru transporta zaharul afara din sange. Astfel, nivelul zaharului si al insulinei scad sub normal. Acest fapt ne face sa ne simtim obositi si cu pofta de mancare. Rezultatul nefericit al acestui scenariu este acela ca vom dori sa mancam tot ceva dulce si astfel cercul vicios se reia la nesfarsit.

La ce sa avem grija!

1. Carbohidratii simpli: Din cauza dimensiunii moleculare mici, carbohidratii simpli pot fi metabolizati usor si ca atare pot cauza un aflux intens de insulina. Acest tip de carbohidrati se afla in diverse forme de zahar precum sucroza, fructoza, lactoza sau glucoza. Atentie la terminatia in „-oza”
tort ciocolata2. Zaharul ascuns in mancare procesata. Spre exemplu: paine, ketchup, sosuri de salata, fructe confiate, unt de arahide.
3. Zaharul din diverse bauturi precum cafea sau ceai. Fii foarte atent cate pliclete sau lingurite de zahar iti pui in ceasca de cafea sau de cappuccino.
4. Produsele Fat-Free (fara grasime). Zaharul este adesea folosit pentru a intensifica sau inlocui aromele care se pierd atunci cand este eliminata grasimea. Si ca si cum n-ar fi deja destul de rau, zaharul este cu atat mai repede absorbit in sange cu cat exista mai putine lipide (acestea avand rol de incetinnire a absorbtiei).
5. Cerealele care pretind ca ar contine mai putin zahar. Multe cereale pretind ca nu contin zahar dar numarul e calorii, carbohidrati, grasime, fibre si alte nutriente este aproape identic cu cel al cerealelor care contin zahar. Fabricantii au inlocuit practic zaharul cu alti carbohidrati simpli.
6. Fara Zahar Adaugat. Nu inseamna ca produsul nu contine zahar. Produsele care contin 100% fructe sau suc concentrat de fructe contin totusi destul de mult zahar (sau fructoza – denumire pentru zaharul din fructe). Nu uitati ca, fiind produs natural, zaharul se gaseste in cantitate foarte mare in fructe.
Sucroza (zahar) confera asa numitele „calorii goale” pentru ca nu are nici o valoare nutritionala, alta decat aceea de a fi conbustibil pentru energia necesara celulelor organismului nostru. Mierea si alte derivate sunt considerate totusi mai sanatoase datorita vitaminelor si mineralelor pe care le contine. Cu toate acestea, persoanele care doresc sa slabeasca trebuie sa elimine acest tip de aliment.

Ce putem face!

Este important de stiut ce se intampla atunci cand sarim peste o masa sau adoptam o cura de slabire drastica. Daca sarim peste o masa metabolismul nostru se incetineste pentru a conserva energie. Iar daca pierdem in greutate prea repede in cateva zile, organismul va considera ca este amenintat cu infometarea si atunci va adopta „modul de supravietuire”. Va lupta sa pastreze rezervele de grasime iar pierderea in greutate va veni in cea mai mare parte din apa si muschi.

Regularizarea nivelului de zahar din sange este cel mai eficient mod de a pierde in greutate.

Nu sariti niciodata peste o masa si, in mod special nu sariti peste micul dejun. Daca sariti peste micul dejun va veti confrunta cu stari de nervozitate, ameteli sau agitatie. Acestea sunt manifestarile scaderii glucozei in sange. Daca suferiti de diabet este total contraindicat sa sariti peste mese, deci si peste micul dejun, si asta pentru ca organismul are nevoie de valori constante ale glucozei si insulinei in sange.

Mancand in mod regulat preveniti dereglarile nivelului de zahar in sange, va oferiti energie constanta iar acesta este cel mai bun mod de a obtine un metabolism eficient.

 

Alimentele bogate in fibre ajuta la regularizarea nivelului de zahar din sange. Fibrele incetinesc absorbtia glucozei si ritmul digestiei, inlaturand senzatia continua de foame. Din acest punct de vedere, inca o data va recomandam sa mancati mai degraba portocale sau mere decat sa consumati sucul lor pentru ca sucul nu contine atat de multa fibra.

Amenintarea ascunsa a diabetului!

Diabetul se datoreaza concentratiei mari de glucoza din sange si urina. Daca remarcati ca, de la un timp, sunteti obositi, va este sete mai des sau urinati des si mult, atunci va recomandam sa mergeti la medic pentru analize.

Mit: Zaharul brun este mai bun decat cel alb

Fetele isi aleg cu grija zaharul brun la cafenea si il adauga unei cafele delicioase sau unui capuccino cu multa spuma. Sunt convinse ca fac un lucru foarte bun pentru sanatatea lor. Dar zahărul brun vândut la magazinele alimentare este de fapt de zahăr alb granulat cu adaos de melasă. Intr-adevar, zahărul brun conţine in plus cantităţi mici de minerale. Trebuie insa sa mâncaţi o cantitate uriaşă de zahăr brun în fiecare zi pentru ca altfel, diferenţa dintre conţinutul de minerale din zahărul brun şi zahărul alb este absolut nesemnificativa. Ideea că intre zaharul brun si cel alb este o mare diferenta este de fapt un alt mit comun legat de nutriţie.

Cititi si articolul » Zaharul – efecte nocive si sugestii de inlocuire!

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Prin continuarea navigării pe site confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform EU Cookie LAW. info

1. Ce date colectam. Numele si adresa de email pentru formularul de comentarii (numele poate fi si pseudonim). Nu trimitem nici un fel de promotionale pe adresa de email si nici nu transmitem aceasta adresa catre terte parti. Istoricul de navigare, cum ai interactionat cu website-ul, adresa IP, ce tip de browser folosesti, cat a durat vizita, istoricul de cautare, numarul de pagini vizitate, date legate de traffic. Nu trimitem newslettere si nu primim plati online, deci nu colectam date de card bancar.
2. Cum sunt colectate datele. Colectam in mod indirect date prin intermediul cookie si scripturi de monitorizare. Datele colectate in scop de masurare a audientei si care in principiu sunt cele de istoric de navigare sunt pastrate timp de 50 de luni. Aceste date sunt anonimizate si folosite in scopuri statistice fara a se putea identifica persoana reala.
3. De ce colectam datele. Din motive de securitate pe website si trasabilitate.
4. Cine proceseaza datele. Google Analytics, Adwords si Google Search Console pentru servicii de analiza a traficului. Datele tale personale pot fi trimise catre forurile guvernamentale sau instantele judecatoresti in cazul in care exista un temei legal pentru aceasta.
5. Link-uri catre alte website-uri. Este posibil ca in paginile magazinului nostru online sa existe link-uri catre diferite alte site-uri sau retele sociale asupra carora compania nostra nu are niciun control sau influenta.
6. Cum sunt protejate datele mele. Datele tale sunt tinute pe servere securizate, protejate cu ajutorul softurilor antivirus si firewall. Am implementat atat din puct de vedere tehnic cat si la nivel organizational solutii si proceduri pentru ca datele tale sa fie pastrate in siguranta si sa ramana confidentiale.
7. Care sunt drepturile tale. Chiar daca initial ti-ai dat acordul pentru prelucrarea datelor tale, acest acord poate fi retras in orice moment pentru anumite date sau pentru toate (cu respectarea legii si a timpului de stocare). Pentru datele pentru care nu exista obiectiuni in a fi procesate ele se considera de drept procesabile.
8. Transferul datelor in afara UE. Datele colectate de magazinul online sunt gazduite pe servere aflate la Hetzner (https://www.hetzner.de/) si sunt localizate in Frankfurt Germania. In calitate de prestator de servicii european, Hetzner este supus si el normelor GDPR. Terții (Google, Facebook si altii care opereaza in UE) sunt obligați prin contract pentru a proteja și menține confidențialitatea datelor tale și să le utilizeze exclusiv pentru scopurile pentru care le oferim.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.