Zahar din mesteacan

Zahărul de mesteacăn poate fi folosit în alimentație în același mod în care folosim zahărul granulat rafinat din trestie, cocos sau sfeclă. Are cu 40% mai puține calorii decât zahărul standard. Efectul său de îndulcire este același cu cel al zaharozei, cu o rație de 1 la 1. Nu lasă în urmă niciun gust și nu are efecte secundare.

Există mai multe beneficii aduse de zahărul de mesteacăn care îl recomandă ca fiind unul dintre cele mai sănătoase tipuri de îndulcitori naturali. Consumul zahărului de mesteacăn poate:

  • Reduce pofta de mâncare;
  • Întârzia apariția senzației de foame;
  • Reduce aportul de carbohidrați și calorii;
  • Îmbunătăți digestia.

Mesteacănul este o specie de copaci subțiri eurasiatici, cu o scoarță argintie caracteristică și cu o înălțime de 15 metri. În medicina populară a fost recunoscut pentru proprietățile sale curative vreme îndelungată. Frunzele de mesteacăn au efecte bactericide și diuretice. De asemenea, acestea pot fi folosite în tratarea durerilor reumatice, calculilor renali și biliari, precum și în diminuarea nivelului de colesterol din sânge.

Zahărul de mesteacăn, numit și xylitol, este un îndulcitor natural extras din arborele de mesteacăn. Printre proprietățile și beneficiile sale se numără și faptul că nu afectează dantura căci nu permite metabolizarea bacteriei responsabile de apariţia cariilor.

Scoarța și fibrele de mesteacăn conțin așadar un tip de zahăr care după procesare, arată la fel ca zahărul granulat de masă; este însă complet diferit de acesta din punct de vedere al structurii și compoziției. Zahărul de mesteacăn este un compus special care a devenit cunoscut de către comunitatea științifică relativ recent. A fost descoperit de către un om de știință german (Hermann Emil Fisher), la sfârșitul secolului al XIX-lea, iar apoi descoperirile sale din domeniul biochimiei au primit premiul Nobel în anul 1902.

În lumea modernă de azi, aproape că nu mai găsim produse alimentare care să nu conțină zaharoză. Aportul constant de zahăr, uneori în necunoștință de cauză, duce la creșteri drastice ale glicemiei, precum și ale poftei de mâncare. Deoarece zahărul de mesteacăn este digerat cu un nivel scăzut al glicemiei, acest lucru contribuie la reducerea apetitului și întârzirea senzației de foame.

Zahăr din mesteacăn slab caloric: vezi de unde poți cumpăra + preț cutie 200 gr » prodietanaturala.ro

Zahărul de mesteacăn scade pofta de mâncare. Contrar efectelor zahărului tradițional, acesta crește treptat glicemia, astfel că nu determină producerea inutilă a insulinei, ceea ce duce la scăderea poftei de mâncare și întârzierea instalării senzației de foame.

Zahărul de mesteacăn are puține calorii. O cauză principală a obezității constă în faptul că aportul caloric depășește cantitatea care ar trebui procesată de către organism. În comparație cu alte zaharuri tradiționale, zahărul de mesteacăn are cu 40 la sută mai puține calorii, zahărul de masă tradițional conține 400 calorii la 100 grame, în timp ce zahărul de mesteacăn are doar 240 calorii la 100 grame.

Zahărul de mesteacăn este procesat foarte ușor de către organism. După ce 25 la sută din el este absorbit prin intestinul subțire, în ficat, acesta se transformă în glucoză, iar 75 la sută din el rămâne nedigerat în intestinul subțire, fiind transformat în acid gras de flora intestinală din care ficatul poate obține energie, așadar zahărul de mesteacăn nu se va depune sub formă de grăsime. În consecință, nu mai mult de un sfert din zahărul de mesteacăn consumat poate fi considerat carbohidrat, iar restul poartă denumirea de „carbohidrat inaccesibil”.

Organismul transformă o parte din glucoză în soluție diluată. Acest lucru vă poate ajuta să scăpați repede de kilogramele nedorite, însă grăsimea corporală rămâne neatinsă. Rezultatele de durată nu se obțin decât prin schimbări permanente și stabile.
Zahărul de mesteacăn îmbunătățește digestia. Activitatea intestinală înceată oferă organismului timpul necesar absorbției nutrienților. Prin îmbunătățirea activității intestinale puteți reduce timpul și cantitatea absorbită și, drept rezultat, procesul digestiei devine mai ușor, iar șansele de instalare a obezității scad.

Zahărul de mesteacăn nu este un medicament de slăbit și nici lipsit de calorii. Conține calorii. Totuși, el nu sporește senzația de foame, iar acest lucru înseamnă că reușește să contribuie la eficiența unei diete de slăbit. Dacă îl consumați cu regularitate și vă petreceți mai mult timp făcând exerciții fizice, veți reuși să vă atingeți scopul și să vă mențineți sănătatea.

Alcalinizarea și detoxifierea

Restaurarea și menținerea echilibrului acido-bazic în organism reprezintă un element important în urmarea unui stil de viață sănătos. Zahărul de mesteacăn ușor alcalin are un impact benefic de-a lungul întregului ciclu digestiv, alcalinizând organismul.
Peste opt procente din populația Europei suferă de constipație la un anumit nivel. Aceasta poate slăbi sistemul imunitar, precum și induce un număr de alte boli. Zahărul de mesteacăn îmbunătățește activitatea intestinală într-un mod natural, contribuind la evacuarea fibrelor și susținând detoxifierea organismului.

Eficient în tratamentul natural al infecțiilor fungice, inclusiv al candidozei

Candida este o ciupercă de drojdie, care este prezentă în organism în mod natural. Antibioticele puternice, stresul, fumatul, consumul excesiv de zahăr și administrarea contraceptivelor orale pe perioade lungi de timp pot duce la creșterea și proliferarea ecesivă a acestor ciuperci, cauzând multe afecțiuni.
Spre deosebire de zahărul de masă care hrănește Candida, zahărul de mesteacăn nu-i oferă ciupercii niciun nutrient. Conform unui experiment realizat în Finlanda, în 1975, multiplicarea tipurilor de Candida Albicans poate fi încetinită prin aplicarea constantă a cinci procente de zahăr de mesteacăn. Din acest motiv, pacienții care urmează o dietă pentru combaterea candidozei consumă zahăr de mesteacăn fără restricții.

Rezultate pozitive în cazul bolilor cauzate de bacterii. Zahărul de mesteacăn natural nu oferă niciun tip de nutrient bacteriilor, așadar poate preveni cariile dentare și diminua simptomele infecțiilor tractului urinar, bolilor aparatului respirator superior și astmului. Acesta împiedică bacteriile să adere la țesuturile cavității nazale, așadar este eficient în combaterea inflamației sinusurilor. Dacă utilizați zilnic zahărul de mesteacăn, aveți cu 40 la sută mai puține șanse să dezvoltați o inflamație în urechea medie. În cazurile bolilor ușoare, zahărul de mesteacăn poate chiar înlocui antibioticele.

Crește producția de colagen, contribuie la absorbția vitaminei B

Elasticitatea pielii este oferită de o proteină numită colagen. Pe măsură ce înaintați în vârstă, colagenul devine mai rigid și pierde o parte din conținutul umed; drept rezultat, pielea devine mai subțire și ridată. Zahărul de mesteacăn are proprietăți nutritive pentru organism, crește producția de colagen din organism și face ca cel existent să devină mai elastic și mai tânăr. Susține absorbția vitaminei B, cunoscută pentru capacitatea de a îmbunătăți starea pielii, părului și unghiilor.

Precauții. Zahărul de mesteacăn nu are niciun efect secundar; consumul său este sigur, așa că îl puteți folosi fără nicio reținere. Ar trebui să luați în calcul faptul că în timp ce vă obișnui cu el, ar putea cauza diaree la persoanele sensibile deoarece accelerează procesul digestiv. Este recomandat să vă obișnuiți cu el timp de patru-cinci săptămâni, perioadă în care ar trebui să faceți trecerea treptată de la zahărul de masă, la cel de mesteacăn. Pragul la care se instalează efectul de diaree are o valoare de 150 grame pe zi, la adulți și 40 grame, la copii. Evitați să dați zahăr sau ciocolată de mesteacăn câinilor sau altor animale de companie.

Pentru diabetici

Potrivit indexului Glichemical, produsele alimentare pot fi împărțite în trei grupe: consumul nutrienților cu un indice glicemic (IG) cuprins între 0 și 55 va crea o glicemie mică, IG cuprins între 56 și 69 va produce un nivel mediu de glucoză în sânge, iar nutrienții cu un IG cuprins între 70 și 100 vor induce o glicemie mare. Doar pentru a face o comparație, IG al zahărului alb și brun tradițional este suprins între 68 și 100, iar în cazul zahărului de mesteacăn, IG ajunge până la 7.
Un număr de experimente clinice au arătat că zahărul de mesteacăn este procesat de organism extrem de încet și doar parțial. Zahărul de mesteacăn nu determină schimbări bruște (nici creșteri, nici descreșteri) ale glicemiei, mai degrabă o stabilizează. Diabeticii care utilizează zahărul de mesteacăn își vor urmări totuși glicemia atunci când vor începe să utilizeze acest tip de zahăr. Pacienții cu diabet trebuie să ceaară informații medicilor despre beneficiile și efectele fiziologice ale zahărului de mesteacăn.

Zahărul de mesteacăn poate fi folosit în prepararea multor feluri de mâncare și băuturilor reci sau calde, fără a face schimbări în rețete. Îl puteți folosi pentru a îndulci produsele de patiserie, torturile, felurile de mâncare fierte sau la grătar, deserturile sau băuturile. Rețineți că nu îl puteți utiliza în prepararea felurilor de mâncare ce conțin drojdie deoarece zahărul de mesteacăn nu hrănește ciupercile și drojdiile datorită efectului său antibacterian.

Fiind un zahăr natural, zahărul de mesteacăn poate fi consumat și de copii. Dacă îl folosiți regulat, pe o perioadă lungă de timp, vă puteți bucura de beneficiile lui în menținerea sănătății și a unei siluete frumoase. Ca înlocuitor al zahărului din sfeclă sau trestie, zahărul din mesteacăn este o alegere gustoasă, naturală și sigură într-o dietă sănătoasă.

Un alt produs al mesteacănului este seva pe care o putem cumpăra din magazinele de profil naturist. Seva din mesteacăn are foarte puține calorii și efect de alcalinizare și detoxifiere. Mai multe produse naturale din mesteacăn puteți regăsi în » magazinul prodietanaturala.ro «

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.