Cu ce inlocuim zaharul?

Evitati excesul de zahar! Aceasta atentionare apare astazi chiar si la televizor si asta pentru ca mai mult de jumatate din populatia tarilor civilizate consuma mult prea mult zahar. Nu ne referim numai la zaharul adaugat in mod constient cu lingurita ci si la cel din sucuri racoritoare, produse de cofetarie-patiserie si mai ales la cel “ascuns” in alimente in care nici n-ati banui ca se afla (exemplu: ketchup, paine, alimente de tip fast-food, conserve, supe concentrate).

ZaharDieta tipic americana (care a inceput sa placa si romanilor) este formata in mare parte din alimente procesate care sunt incarcate cu indulcitori precum zaharoza (zahar de masa), maltodextrina, fructoza, lactoza și sirop de porumb bogat in fructoza. Multi dintre indulcitori sunt folositi in campaniile publicitare pentru ca eticheta vinde iar pe eticheta scrie “fara calorii”, “numai 2 calorii”, “dietetic” s.a. Indulcitorii nu sunt rai deloc dar si acestia trebuie consumati cu masura in cadrul unei diete restrictive cu carbohidratii.

Spre deosebire de cerealele integrale care sunt un exemplu de carbohidrati complecsi, sanatosi, cu eliberare prelungita, zaharul si indulcitorii reprezinta calorii “oarbe”, “goale” care nu aduc nici un beneficiu organismului pentru ca nu contin niciuna dintre substantele nutritive esentiale corpului uman precum fibrele, vitaminele si mineralele. Mai mult decat atat, gusturile noastre sunt “pervertite” de prea mult dulce, de alimente prea aromate asa incat ne e pofta de si mai mult dulce iar creierul nostru nu mai reactioneaza la gustul normal. Ati mancat probabil pepene galben natural in paralel cu inghetata si ati remarcat ca dupa doua lingurite de inghetata (aliment procesat si mult indulcit), pepenele galben aproape ca nu mai are gust… Recomandarea prodieta.ro este sa mancam numai pepenele galben iar inghetata procesata sa o lasam in lada frigorifica unde arata atat de frumos ambalata…

Cu zaharul nu e de glumit atunci cand vine vorba de sanatate si trebuie sa cautam solutii sa il inlocuim cu alternative sanatoase. Consumul de prea mult zahar rafinat este asociat cu aparitia multor boli, inclusiv diabetul zaharat, sindromul hipoglicemiei, obezitate, functionare deficitara a sistemului imunitar, fluctuații ale stării emoționale, carii dentare și sindrom premenstrual. Daca sunteti raciti sau aveti gripa, sprijiniti-va sistemul imunitar renuntand la zahar!

Una din problemele majore generate de consumul de zahar este dereglarea metabolismului calciului. S-a constatat in schimb, la persoanele care renunta complet la zahar si trec la o dieta cu multe fructe si legume crude, ca treptat calciul este din nou bine asimilat. Cunoscuta dr. Mihaela Bilic spune ca zaharul ocupa numarul 1 in clasamentul alimentelor extrem de daunatoare pentru organism pentru ca imbatraneste, duce la cresterea colesterolului din sange, la aparitia diabetului si a bolilor cardiovasculare. Nu cadeti in capcana dulciurilor fara zahar crezand ca puteti manca oricat! Sunt mai bune decat produsele cu zahar dar trebuie consumate tot cu masura, ca o alternativa atunci cand avem pofta de ceva dulce. De obicei zaharoza din zahar este inlocuita cu fructoza si se foloseste in special in cazul bolnavilor de diabet, dar numarul de calorii este identic cu acela al zaharului – e o capcana in care multi cad din cauza faptului ca pe eticheta scrie “fara zahar”. Mai mult, dr. Bilic ne recomanda sa nu ne incredem in  etichetele care au cuvinte gen “diet” sau “light” crezand ca putem manca in cantitati extraordinar de mari. Si acestea trebuie mancate tot cu masura.

Atentie doamne si domnisoare… celulita este o consecinta a consumului excesiv de zahar iar degradarea elasticitatii pielii este mai rapida daca alegem sa mancam prea multe alimente indulcite.

Apare asadar intrebarea cu ce putem sa inlocuim zaharul?
Iata cateva sfaturi prodieta.ro despre cum putem sa inlocuim zaharul sau sa renuntam cu totul la el:

  • Renuntati cu totul la sucurile carbogazoase imbuteliate! Puteti sa va derulati viata minunat si fara aceste sucuri care maresc glicemia instant si nu aduc beneficii grozave organismului. Este evident ca bauturile carbogazoase, adevarate “bomboane lichide” sunt nocivel. Beti sucuri proaspat stoarse, gen fresh cu multa pulpa! Dar nici acestea in exces caci sunt acide pentru stomac si ingrasa…
  • Ceaiul fara zahar si cafeaua fara zahar sunt mai aromate! Un adevarat bautor de cafea, pasionat de gustul cafelelelor de origine sau proaspat prajite nu isi va lasa influentat gustul de zahar, lapte si alte adaosuri. Intrati in clubul degustatorilor si renuntati usor, usor la adaosul de zahar. Creierul dvs nu va mai fi “ademenit” de gustul dulce si veti redescoperi parfumul unui ceai de calitate si adevarata aroma a cafelei!
  • Miere din flori de teiMierea de albine este un aliment sanatos care poate inlocui zaharul dar care trebuie consumat cu masura. Mierea incalzita la peste 70°C isi pierde proprietatile si devine toxica asa ca nu o recomandam pentru prajituri, biscuiti si retete ce implica fierbere si coacere.
  • Siropul de arţar este recomandat de prodieta.ro > el poate inlocui zaharul din alimentatie, este o excelentă sursă de mangan şi zinc, cu puţine calorii. Siropul de artar se obtine din seva de artar, bogata in glucoza naturala, fructoza, zaharoza, proteine, vitamine, minerale (mangan, zinc, calciu, magneziu, potasiu), acizi grasi sanatosi si aminoacizi. 2 linguriţe (13 grame) de sirop conţin 34 de calorii şi este mai sărac în fructoză decât siropul de porumb sau nectarul de agave.Puteti cumpara sirop de artar de aici >> vezi detalii si preturi sirop de artar <<
  • Siropul de agave este un sirop de fructoza. Siropul sau nectarul de agava, facut din seva plantei suculente ce provine din Mexic, este o alternativa mai buna la zahar. Siropul de agave este obtinut printr-un proces fizic de extracţie si purificare. Siropul de agave este folosit pentru indulcirea produselor lactate, a produselor de patiserie si a bauturilor. Siropul de artar este insa un produs superior siropului de agave!
  • Gatiti cu alternative! Daca va plac prajiturile in casa, veti utiliza, probabil, mult zahar alb sau brun. Sugestie: puteti folosi piure de fructe (ex: mere, pere, banane, ananas) in loc de zahar in multe dintre retetele dvs. Adaugati 3-5 linguri de faina pentru fiecare ceasca de piure de fructe asa incat acesta sa aiba consistenta zaharului inlocuit. Suna interesant, nu-i asa?
  • Siropul de artar, xilitolul si mierea sunt indulcitorii naturali recomandati de prodieta.ro.Dintre acestia xylitolul este cel mai slab caloric: 240 kcal/100gr spre deosebire de 405 kcal/100gr cat are fructoza. Mai mult, spre deosebire de ceilalti indulcitori naturali, in cazul xilitolului bacteriile bucale nu sunt capabile de a-l descompune, deci nu se produc nici acizi iar valoarea ph-ului ramane stabila. Xylitolul este natural (desi n-ati zice dupa denumire…) si de aceea este si la un pret mai mare decat alti indulcitori. Xilitolul poate fi cumparat la un pret aproximativ de 27 lei / 500 gr. Xilitolul nu contine niciun fel de conservanti, substante alergene sau surse de fenil-alinina. Cititi mai multe despre xilitol >>
Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.