Xilitol si Stevia

Indulcitorii artificiali si inlocuitorii naturali de zahar se gasesc intr-o varietate de produse alimentare si bauturi comercializate ca “fara zahar” sau “de dieta”, inclusiv bauturi racoritoare, guma de mestecat, jeleuri, produse de patiserie, bomboane, biscuiti, napolitane, ciocolata, suc de fructe, inghetata sau iaurt.

Stim ca zaharul nu este bun pentru sanatate dar pana la urma ce este bun?

XilitolFie ca doriti sa taiati din calorii sau sa mancati sanatos, produsele care contin inlocuitori de zahar (naturali sau artificiali) va sunt astazi la dispozitie in magazine. Este bine sa cunoastem argumentele pro si contra produselor care nu contin zahar si sa hotaram singuri ce e mai sanatos pentru noi: zaharul rafinat sau indulcitorii naturali ori artificiali.

  • Un mare beneficiu adus de anumiti indulcitori este acela ca, spre deosebire de zahar, nu contribuie la aparitia cariilor dentare. Pentru dinti sanatosi, asadar trebuie sa mancam fara zahar.
  • Indulcitorii naturali sau artificiali ne ajuta sa slabim si sa ne controlam greutatea daca ii consumam cu masura. Recomandarea noastra este sa ii consumati in locul zaharului care in mod categoric nu aduce beneficii organismului dar cu masura si in cadrul unei diete echilibrate si diversificate.

Xilitolul

  • Siropul de artar, xilitolul, stevia rebaudiana si mierea sunt indulcitorii naturali recomandati de prodieta.ro.Indulcitorul natural xilitol este foarte slab caloric: 240 kcal/100gr spre deosebire de 405 kcal/100gr cat are fructoza. Mai mult, spre deosebire de alti indulcitori naturali, in cazul xilitolului bacteriile bucale nu sunt capabile de a-l descompune, deci nu se produc nici acizi iar valoarea ph-ului ramane stabila. Xylitolul este natural (desi n-ati zice dupa denumire…) si de aceea este si la un pret mai mare decat alti indulcitori. Xilitolul poate fi cumparat la un pret aproximativ de 27 lei / 500 gr. Xilitolul nu contine niciun fel de conservanti, substante alergene sau surse de fenil-alinina.Atentie, xilitolul nu poate fi folosit la prepararea produselor de panificatie, deoarece aluatul nu dospeste. Nu se caramelizeaza. Celor cu stomacul foarte sensibil, se recomanda o perioada de acomodare de 4-6 saptamani. Recomandam stevia rebaudiana in retete de prajituri si deserturi dietetice pentru ca in combinatie cu faina integrala de grau veti obtine deserturi cu foarte putine calorii si sanatoase.

    Xilitolul din magazinele naturiste din Romania se obtine din coceanul de porumb, cu ajutorul acidului de mere, cat si prin fermentarea diferitelor culturi bacterice. Xilitolul astfel obtinut se usuca si se macina. Nu contine proteine de porumb sau alte substante alergice existente in porumb, deoarece nu se obtine din boabe de porumb. Se mai gaseste în fructe (zmeura, capsuni, prune), legume, ciuperci, cereale sau scoarta unor copaci precum mesteacanul. Xilitolul care provine din mesteacan este considerat a fi de cea mai buna calitate.  Xylitolul este la fel de dulce precum zaharoza avand insa mult mai putin calorii. Xilitolul se absoarbe si se transforma lent în corpul nostru si de aceea creeaza o senzatie de satietate care ne ajuta sa ne oprim din macat. Datorita faptului ca are continut caloric mult mai mic fata de zahar, xilitolul ajuta la scaderea aportului caloric, implicit la slabire. Xilitolul nu schimba gustul cafelei sau al ceaiului. Avand indexul glicemic 7, xilitolul poate fi consumat de diabetici.

Stevia

  • Extractul de stevie este un indulcitor natural, extras din frunzele plantei cu acelasi nume. Are foarte putine calorii spre deloc. Stevia poate fi consumata de diabetici. Stevia, numită și frunza dulce, este cea mai dulce plantă din lume și poate inlocui zaharul in cafea sau in orice preparate, chiar si in cele la cuptor.  Stevia contine substante dulci (glicozide) care nu sunt metabolizate de organismul uman, fiind astfel eliminate fara ca vreo calorie sa fie absorbita. In afara de glicozide, stevia mai contine si proteine, fibre, carbohidrati, fosfor, zinc, calciu, potasiu, magneziu si vitaminele A si C. Va recomandam si stevia cu inulina.  Inulina este un extract din cicoare, o rădăcină ce crește în Olanda. După recoltare, rădăcina este procesată într-o pulbere fină.

  • Sorbitol, xilitol si eritritol – acestia sunt indulcitori naturali rezultati printr-un proces de fermentare a porumbului sau a trestiei de zahar. Au mai putine calorii decat zaharul dar mai multe decat stevia. Sunt utili in prevenirea cariilor si daca nu sunt cosumati in exces sunt indulcitori inlocuitori ai zaharului buni pentru sanatate si dieta.
  • Indulcitorii artificiali sunt recomandati celor ce sufera de diabet. Spre deosebire de zahar, indulcitorii artificiali nu ridica nivelul de zahar in sange deoarece acestia nu sunt carbohidrati. Etichetele trebuie verificate cu maxima atentie, daca sunt termeni pe care nu ii intelegeti, nu ezitati sa va consultati cu medicul dvs sau cu nutritionistul inainte de a incerca un produs nou.

Indulcitorii artificiali au fost subiect de dezbatere foarte multi ani si inca sunt combatuti de anumiti oameni de stiinta si mult laudati de nutritionisti… De fapt, totul a pornit in anii 1970 de la zaharina care, in anumite studii de laborator realizate pe soareci a cauzat acestora cancerul vezicii urinare. Din cauza acestor studii, zaharina este categorisita ca fiind cu risc pentru sanatatea omului daca este consumata in cantitati mari.

Dar, conform Institutului National al Cancerului (SUA) si altor agentii de sanatate din Statele Unite ale Americii nu exista nici o dovada stiintifica solida care sa ateste ca oricare dintre indulcitorii artificiali aprobati pentru utilizare in dozele zilnice recomandate ar provoca boala cancer sau alte probleme grave de sanatate. Numeroase studii si cercetari confirma faptul ca indulcitorii artificiali sunt siguri pentru sanatate atat timp cat nu exageram consumul. Pe multe etichete ale unor astfel de alimente scrie “cu efect laxativ” iar anumite persoane exagereaza intentionat gandind ca acest efect suplimentar conduce la slabirea sigura si rapida..

FDA (Departamentul Federal de Agricultura al SUA) a stabilit o doza zilnica admisa (DZA) pentru fiecare indulcitor artificial. Si in Europa este stabilita o doza zilnica admisa pentru indulcitori pe care dvs trebuie sa o cautati pe etichetele alimentelor. DZA este de 100 de ori mai mica decat
cea mai mica cantitate care ar putea provoca probleme de sanatate.

Totusi, femeile insarcinate si copiii vor evita indulcitorii artificiali (dar si zaharul rafinat!) si vor prefera fructele proaspete si prajiturile indulcite doar cu piure de fructe sau sucuri naturale. Dar persoanele care tin cura de slabire, care vor sa aiba o alimentatie restrictiva in carbohidrati, care sunt constiente de daunele aduse sanatatii de zaharul rafinat pot consuma cu masura indulcitori artificiali si naturali incadrandu-se in DZA mentionata in mod obligatoriu pe eticheta alimentului.

Anumiti indulcitori pot lasa un gust dulce dar diferit de cel al zaharului cu care sunteti obisnuit inca din copilarie si de aceea este recomandat sa experimentati mai multi indulcitori naturali si artificiali pentru a gasi unul care va place mai mult (xylitol, stevie, sirop de artar). In orice caz, zaharul nu este bun in alimentatia zilnica, ar trebui folosit rar, exact ca un condiment. Zaharul alb este un aliment foarte concentrat care uzeaza anumite organe, in special pancreasul si sistemul nervos. Acesta nu contine nutrienti iar organismul uman mobilizeaza resursele de calciu pentru a procesa zaharul, totul in detrimentul sistemului osos si al danturii. Cu cat mai mult zahar consumati cu atat mai degraba va veti degrada elasticitatea pielii. Diabeticii cunosc cel mai bine acest aspect…

>> vezi produse bio si indulcitori naturali online <<

Both comments and pings are currently closed.


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Comments are closed.

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.