Vitaminele – controverse

Vitaminele ingrasa? Ne ingrasam daca luam vitamine? Ce vitamine sa luam? Sa administram copiilor vitamine? Acestea sunt intrebari pe care le regasim des in corespondenta cu cititorii nostri. Vitaminele au un rol esential in dieta noastra si promoveaza sanatatea. Vitaminele sunt VITALE pentru a fi sanatosi si prezenta lor in organism poate conduce la prevenirea sau vindecarea de diverse boli.

vitamine inimaNoi le recomandam dar numai in urma unei bune informari sau dupa sfatul medicului. Este adevarat ca pot creste activitatea metabolismului, ca pot da pofta de mancare si ca pot conduce catre ingrasare. Lucrurile nu sunt insa le fel pentru toata lumea. Fiecare organism este unic iar modul de reactie al organismului unei persoane nu este identic cu cel al altei persoane. Unii se ingrasa, altii nu, unii au nevoie de vitamine, altii isi iau tot necesarul de vitamine dintr-o alimentatie sanatoasa si diversificata.


Persoanele care tin diete severe isi priveaza organismul de vitaminele necesare unei bune functionari. Persoanele care tin cure de slabire rapide si drastice trebuie sa aiba in vedere faptul ca nu mai asigura organismului tot necesarul de vitamine si minerale! Articolul “VITAMINELE – rolul acestora si alimentele in care le gasim” prezinta o lista a tuturor vitaminelor, cum ajuta ele organismul si in ce alimente le regasim. Recomandam curele de slabire bazate pe multe salate, cereale integrale, legume si fructe proaspete pentru ca astfel organismul va primi in mod natural mare parte din necesarul de vitamine!

Deja auziti foarte des vorbindu-se depre antioxidanti. Regasim termenul antioxidanti pe cutii de sucuri, conserve de fructe, iaurturi cu fructe, dulceturi si alte asemenea. Antioxidantii esentiali sunt vitaminele A, C si E si precursorul vitaminei A, betacarotenul. Antioxidantii incetinesc procesul de imbatranire si protejeaza organismul de cancer, boli de inima si poluare. Pentru mai multe informatii in acest sens cititi articolul “Ce sunt antioxidantii si radicalii liberi”.

antioxidanti

In acest articol vom intelege ca nu este recomandat sa administram doar o vitamina pentru ca aceasta isi face efectul in functie si de existenta altor vitamine in organism. De aceea este recomandat sa luam multivitamine. Mai mult decat atat, veti regasi tabele cu cele mai bune cinci legume si fructe, mai bogate in vitamine si minerale. Importanta este si capacitatea de absorbtie a vitaminelor. Clasamentul s-a realizat in functie de cinci factori cheie ai sanatatii: evaluarea ORAC, continutul in glucozinolati (un fitonutriment esential), zinc, acid folic si vitamina C. Asigurati-va ca aceste alimente esentiale fac parte din dieta dvs. zilnica! ATENTIE, nu exista inca un singur inlocuitor al „alimentului ideal” care sa contina toate substantele benefice sanatatii. De aceea trebuie sa adoptam o dieta echilibrata, cat mai diversificata.

Daca si cand administram vitamine copiilor?

suplimenteExista un paradox legat de administrarea vitaminelor in cazul copiilor. Parintii din societatile civilizate administreaza copiilor vitamine fie direct prin pastile fie prin paine imbogatita cu vitamine, cereale de dimineata cu diverse vitamine, sucuri multivitamine si alte asemenea. Adevarul este ca acesti copii nu mai au nevoie de suplimente de vitamine si ca parintii care isi permit sa cumpere aceste lucruri nu ar mai trebui sa le administreze copiilor decat la sfatul explicit al medicului. Pe de alta parte, cei care au nevoie de suplimente de vitamine, respectiv copiii din societatile sarace, subdezvoltate (luati in considerare copiii din tarile africane foarte sarace) nu beneficiaza de acestea pentru simplul motiv ca parintii lor nu-si permit sa le cumpere sau nu au o educatie in acest sens. Prin urmare, paradoxul este ca cei care isi permit sa cumpere vitamine nu prea au nevoie de ele (cu anumite exceptii desigur) iar cei care au nevoie de ele nu si le permit financiar… Articolul publicat continand aceste informatii a luat prin surprindere societatea americana. Articolul incurajeaza consumul de alimente proaspete iar mamele sunt sfatuite sa construiasca pentru copiii lor o dieta bazata pe multe fructe si legume in stare naturala, proaspete, de preferat bio (oragnice), versus mancaruri congelate, alimente de tip fast-food, alimente prajite sau administrarea de suplimente alimentare ca “solutie” pentru o alimentatie deficitara. Tinem sa subliniem faptul ca este vorba despre un studiu general si ca, desigur, copiii carora medicul le-a prescris vitamine trebuie sa le ia pentru ca inseamna ca le sunt absolut necesare. Completam prin faptul ca sfatuim mamele care constientizeaza ca nu asigura o alimentatie echilibrata, diversificata, bazata pe multe fructe si legume proaspete pentru copii lor sa ceara sfatul medicului specializat si sa completeze dieta cu necesarul de vitamine.


In psihologie se spune ca personalitatea unui om matur se bazeaza foarte mult pe experientele din copilarie. Printr-o paralela, putem spune ca sanatatea unui om matur si dezvoltarea armonioasa a organismului depind intr-o masura importanta si de nutritia din anii copilariei. De aceea alimentatia copiilor trebuie sa fie o prioritate pentru parinti si societate in general. Decizia Ministerului Sanatatii din Romania de a interzice chioscurile ce contin alimente nesanatoase este salutara daca se ofera si variante sanatoase de alimentatie in pauzele scolare. Despre acest lucru puteti citi in Stirea despre Alimentatia Copiilor din 13 Mai 2008. In categoria alimentelor nerecomandate se incadreaza cele care au un aport suplimentar de grasimi, zahar, sare, indulcitori, aditivi alimentari si au un efect daunator sanatatii.

Cum stim daca copiii nostri au o dieta sanatoasa si echilibrata?

legumeCopiii au o alimentatie sanatoasa daca: mananca cereale la micul dejun, consuma ciorbe, supe, salate, lactate, fructe si legume proaspete, beau apa plata si ceaiuri, consuma doar OCAZIONAL mezeluri si prajeli, beau sucuri naturale diluate cu apa versus sucuri acidulate produse pe baza de chimicale. Mancarea sanatoasa pentru copii este mancarea foarte putin procesata industrial, fara aditivi alimentari, mancarea ce nu contine foarte multa sare, grasimi sau zahar.

Copiii nu au o alimentatie sanatoasa daca: mananca des multe mezeluri la micul dejun (sunculita taraneasca, parizer, salam, crenvusti si alte asemenea), consuma des biscuiti, prajituri, produse de patiserie si panificatie, sandvisuri cu multa paine alba si mezeluri sau snitele, nu mananca aproape deloc supe, fructe si legume proaspete, aleg sticksurile, chipsurile, napolitanele sau ciocolata in pauza de pranz, merg des la fast-food, beau sucuri acidulate de tip cola sau energizante, mananca “shaorma” sau “kebab”, cartofi prajiti si in general mancaruri prajite. Alimentele care au prea mult zahar, prea mult ulei sau grasimi, cele care contin aditivi alimentari, dulciurile in exces ar trebui eliminate din dieta zilnica a copiilor. Urmarile unei alimentatii proaste nu se vad neaparat in perioada imediat urmatoare ci isi spun cuvantul in mod negativ asupra sanatatii pe termen lung. In acest caz este de preferat schimbarea dietei si, la sfatul medicului sau dupa o buna informare – suplimentarea cu vitamine.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.