Vitamina D 3 la copii, bebelusi si adulti. Tratament natural.

Cât și cum se administrează vitamina D3 la copii? Dar la adulți? Există un tratament natural pentru deficitul, carența de D3?

Vitamina D3 la copii. Expunerea la soare si alimentatia corecta.

Vitamina D3 la copii. Expunerea la soare si alimentatia corecta.

Chiar din primele luni de viață ale bebelușilor, părinții primesc recomandarea de a le administra acestora vitamina D3. Aceasta este recomandată în general copiilor cu vârsta până la 7 ani, măcar în lunile cu R. Lunile călduroase (adică fără R) au soare și nu mai este nevoie de administrare. Vitamina D este produsă de piele atunci când este expusă la soare. Prin urmare, copiii care ies în parc sau în aer liber zilnic și sunt văzuți de soare nu suferă, cel mai probabil, de deficit de vitamina D.

Tratamentul natural al deficitului de Vitamina D este în primul rând soarele (nici acesta în exces, desigur). Dar trebuie să avem în vedere și alimentația corectă!

Vitamina D este adesea supranumită vitamina soarelui deoarece organismul o produce atunci când razele UV intră în contact cu pielea. Majoritatea persoanelor își obțin astfel necesarul de vitamina D, deși petrecerea timpului mai mult în interior sau purtarea cremei de protecție (de obicei cu un SPF de cel puțin opt) scade accesibilitatea razelor solare. Unii cercetători sugerează să lăsați tenul, brațele, spatele sau picioarele să stea la soare între 5 și 30 de minute, între orele 10 a.m. and 3 p.m., de două ori pe săptămână, pentru a obține suficientă vitamina D. Dacă vă îngrijorează efectele dăunătoare ale razelor solare, puteți alege să petreceți mai puțin timp la soare și să consumați mai multe alimente bogate în vitamina D sau să luați suplimente.

Vitamina D este o vitamină liposolubilă prezentă și în alimente și facilitează absorbția de calciu din acestea. Persoanele care au de deficit de vitamina D pot suferi de rahitism – în cazul copiilor de oase slăbite, afecțiuni ale gingiei, unghii fragile, sindromul de oboseală cronică, dureri de cap, migrene, iritabilitate și amețeală sau vertij. Pentru a evita simptomele grave, petreceți timp în lumina soarelui și consumați alimente care reprezintă surse bune de vitamina D, adică lapte, ouă, ulei de pește, macrou, sardine, somon la conservă, ton, soia, alge, broccoli, melasă, leguminoase, fasole, migdale și portocale.

Responsabilă pentru dezvoltarea creierului, oase tari, mușchi puternici, funcție cardiovasculară bună, sănătatea căilor respiratorii și a plămânilor și pentru menținerea unui sistem imunitar puternic, vitamina D este crucială pentru o stare bună de sănătate.

Cercetările arată că această vitamină poate juca un rol și în capacitatea de a face exerciții fizice, influențează pozitiv starea de spirit și fertilitatea. Din păcate, aproape jumătate dintre locuitorii țărilor cu climă temperată și rece (precum România) prezintă un deficit de vitamina D. Institute of Medicine USA recomandă 600 unități internaționale (UI) pe zi și 800 UI pentru adulții cu vârsta de peste 70 de ani, deși experții sunt de părere că valorile recomandate ar trebui să fie mai mari.

Malformații scheletice la copii

Malformațiile scheletice, precum picioarele arcuite, încheieturile la mâini și gleznele groase, sunt simptome și semne ale deficitului de vitamina D la copii. Curbura coloanei vertebrale, pieptul de porumbel, malformațiile craniului și diformitățile pelviene sunt de asemenea semne ale rahitismului la copii. Oasele acestor copii tind să fie foarte moi și fragile, fapt ce duce la fracturi. Durerea, sensibilitatea și slăbiciunea musculară pot însoți aceste diformități osoase.

Incapacitatea de dezvoltare

Carența de vitamina D se poate manifesta și prin incapacitatea copilului de a se dezvolta. Creșterea este adesea încetinită sau amânată. Copiii cu deficit de vitamina D ajung să aibă o statură mai mică în comparație cu alți copii de vârsta lor.

Probleme dentare

Copiii cu deficit de vitamina D pot avea și probleme dentare. Unii dintre ei pot prezenta găuri în smalțul dinților, mai multe carii, precum și defecte structurale. De asemenea, pot întâmpina o întârziere în formarea dinților.

Alimentație recomandată pentru un aport natural de vitamina D

Sursele de vitamina D includ anumite alimente precum tonul, macroul, laptele și suplimentele alimentare. De asemenea, aceasta este produsă în organism după ce pielea a fost expusă la soare.
CIUPERCI
Alături de pește, ciupercile care au fost expuse la lumină sunt unele dintre puținele alimente care conțin în mod natural vitamina D.
SARDINE
Sardinele pot fi mici în comparație cu alți pești, însă beneficiile lor nutriționale sunt deosebit de mari. O porție de 85 grame furnizează 164 UI de vitamina D. Un motiv pentru care sardinele sunt atât de bogate în vitamina D și calciu este acela că peștele acesta se consumă întreg, cu tot cu oase. La fel ca oamenii, peștii rețin cantități mari de calciu și vitamina D în oase. Sardinele sunt și o sursă de vitamina B12, fier, seleniu și proteine.
OUĂ
În trecut, ouăle au căpătat pe nedrept o reputație proastă din cauza conținutului de colesterol din gălbenuș. Potrivit nutriționiștilor, ouăle întregi, cu tot cu gălbenuș, se încadrează perfect într-o dietă sănătoasă.Ouăle sunt o sursă excelentă de vitamina D și alți nutrienți importanți pentru majoritatea oamenilor iar consumul lor este încurajat. Un ou mare oferă până la 40 UI de vitamina D, iar aceasta se găsește doar în gălbenuș, nu și în albuș.
SOMON
O binecunoscută sursă de proteine și grăsimi omega-3 benefice pentru inimă, somonul este și el o sursă importantă de vitamina D. O porție de 85 grame, cam de dimensiunea unui pachet de cărți, de somon sockeye (sau somon roșu) furnizează aproximativ 570 UI de vitamina D. Atunci când cumpărați somon, unele dintre cele mai bune opțiuni sunt somonul Chinook sau Atlantic din acvacultură cu sistem de recirculare a apei, sau somonul sălbatic Alaskan Sockeye sau Chinook.
FICAT DE VITĂ
Ficatul de vită este un alt produs ce se regăsește adesea în lista alimentelor sănătoase recomandate. „Multor persoane nu le place gustul ficatului, însă este unul dintre cele mai sănătoase alimente pe care le puteți mânca”, susține dieteticianul Ana Johnson. Deși conține destul de mult colesterol, o porție de 85 grame are doar 162 calorii și furnizează 40 UI de vitamina D, precum și cantități importante de zinc, fier, niacină și vitamina A. Mâncați ficat de vită alături de quinoa sau de orez brun și legume preparate la abur, sau feliați ficatul gătit și adăugați-l în salate. Ca metode sănătoase de gătire, sunt recomandate prepararea la grătar și la cuptor.
HERINGUL ȘI HERINGUL MARINAT
Heringul, un alt pește bogat în grăsimi omega-3, este o sursă ideală de vitamina D, furnizând aproximativ 182 UI în 85 grame de file gătit. Heringul marinat, pe care îl puteți prepara folosind hering sărat sau îl puteți cumpăra de la alimentarele cu specialități, este considerat o delicatesă în țările scandinave. Dacă vă îngrijorează aportul de sare, optați mai des pentru heringul proaspăt.

SUPLIMENTE
Suplimentele constituie o opțiune eficientă dacă nu obțineți suficientă vitamina D din alimentație și expunerea la soare. Cea mai exactă metodă de a determina deficiența, conform USA National Library of Medicine, este efectuarea analizei de sânge 25-hidroxivitamina D.

Probleme de echilibru și căzături

Urechea internă este parțial responsabilă de simțul echilibrului, astfel că afecțiunile urechii provoacă amețeală. Deoarece vitamina D este necesară pentru absorbția de calciu, deficitul de vitamina D poate duce la osteoporoză și pierderi de calciu la nivelul oaselor din urechea internă. Studiile au arătat că suplimentarea cu vitamina D ajută la prevenirea pierderii de materie osoasă asociată cu vârsta înaintată și scade riscul de fracturi. O parte a beneficiului vitaminei D în relație cu prevenirea fracturilor pare să se datoreze îmbunătățirii echilibrului și forței din musculatură, care duc la mai puține episoade de căzături.

Vitamine D copii si adulti.

Vitamine D copii si adulti. Suplimente complexe prin care evitam problemele de sanatate. Vezi mai multe detalii, mod de livrare, preturi, diverse suplimente cu vitamina D>>

Într-un studiu din 2009 intitulat „Nutritional Status in Relation to Balance and Falls in the Elderly”, dr. Danit Shahar și colegii săi de la Ben-Gurion University of the Negev din Israel, au cercetat influența elementelor nutriționale importante asupra frecvenței episoadelor de căzături la pacienții în vârstă. Deficitul de vitamina D și calciu a afectat echilibrul și a favorizat căzăturile. Acesta poate fi, pe de o parte, rezultatul amețelii sau vertijului cauzat de problemele urechii interne, la rândul lor provocate de deficitul de vitamina D și calciu.

Un studiu din 2001 ce examina efectele suplimentării cu vitamina D și calciu asupra amețelii la pacientele în vârstă, coordonat de dr. Michael Pfeifer de la Institute of Clinical Osteology Gustav Pommer din Germania, a descoperit că suplimentarea cu vitamina D ajută la reducerea riscului de fracturi și de pierderi de țesut osos asociate cu înaintarea în vârstă. Acest beneficiu al vitaminei D pare să se datoreze îmbunătățirii echilibrului și forței musculare, ce au dus la mai puține căzături.

Simptome de carență de vitamina D la copii

Un semn de carență de vitamina D la copii este nivelul scăzut de calcidiol din sânge, cunoscut și ca 25-hidroxivitamina D. Vitamina D este transformată în calcidiol în ficat. Potrivit USA Office of Dietary Supplements, acesta este cel mai bun indicator al nivelului de vitamina D din corp. Pentru a determina deficitul de vitamina D, se efectuează o analiză de sânge care măsoară calcidiolul. Nivelurile normale de vitamina D sunt mai mari sau egale cu 20 ng/ml. Conform Office of Dietary Supplements, nivelurile mai mici sau egale cu 12ng/ml sunt asociate, la copii, cu o carență de vitamina D.

Vitamina D3 cu gust de capsuni pentru copii!

Vitamina D3 cu gust de capsuni pentru copii! Carenta de vitamina D3 nu mai este o problema. Usor de administrat! Vezi mod de livrare rapida >>

Puteti posta comentarii mai jos .


Apartament de vacanta pe litoral de vanzare

Cum slabim simplu cu bautura Slim D cu portocale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.