Vitamina B2

Vitamina B2Vitamina B2 ajuta la transformarea grasimilor, carbohidratilor si proteinelor in energie. Vitamina B2 este necesara pentru vindecarea si mentinerea unui tegument sanatos. In plus, juta organismul la echilibrarea aciditatii. Este importanta pentru par, unghii si ochi. Vitamina B2 mai este numita si riboflavina, nume care deriva de la culoarea sa (radacina acestui cuvânt fiind cuvântul latin “flavus” insemnând “galben”).

Semne ale deficitului de vitamina B2: senzatia de arsura si mancarime in jurul ochilor, incetosarea vederii, inflamatia limbii, craparea pielii la colturile gurii, cataracta, sensibilitate la lumina puternica, par gras si fara luciu, eczeme sau dermatite, unghii casante, buze crapate.

Vitamina B2 (riboflavina) este necesara in cantitati mai mari pentru persoanele care fac efort fizic!

Ce alimente contin vitamina B2?

Alimente care contin vitamina B2 in cantitate mare sunt ciupercile, ficatul de vitel, iaurtul, laptele de vaca sau spanacul.

Vitamina B2 poate fi distrusa de alcool, anticonceptionale, ceai, cafea, agenti alcalini (de exemplu praful de copt), dioxidul de sulf (conservant), gatirea sau procesarea alimentelor.

Este interesant de stiut ca cele mai mari concentratii de riboflavina din organism apar in ficat, rinichi si inima. Concentratiile mari din ficat si rinichi reflecta rolul proeminent al vitaminei B2 in activitatea metabolica. Ficatul serveste ca punct central de procesare metabolica iar rinichii sunt responsabili pentru eliminarea de molecule care nu sunt necesare in organism. Concentratia mare de vitamina B2 in inima rezulta din necesitatea productiei de energie din oxigen. Utilizarea oxigenului de catre organism este critica pentru producerea de energie si a activitatii metabolice in ansamblu dar aduce cu sine un risc constant. Moleculele care contin oxigen pot fi foarte reactive si pot deteriora multe structuri din organism, precum membranele celulare, vasele de sânge si tesuturile comune. Glutationul, numit “proteina vietii” este o molecula responsabila pentru prevenirea daunelor ce pot fi produse de oxigen. Ca multe alte molecule “antioxidante”, glutationul trebuie sa fie in mod constant reciclat, iar aici intervine vitamina B2 care permite ca reciclarea sa aiba loc.

Ce factori interactioneaza negativ cu vitamina B2?

Caldura si aerul afecteaza foarte putin vitamina B2, dar lumina este un factor principal care dauneaza foarte mult acestei vitamine. Un studiu a urmarit fierberea taiteilor si s-a temonstrat ca nu impactul apei sau al temperaturii a determinat pierderea de vitamina B2 ci expunerea prelungita la lumina. Din acest motiv alimentele bogate in riboflavina ar trebui sa fie gatite in oale acoperite ori de câte ori este posibil si depozitate in recipiente opace. Fara expunerea prelungita la lumina, pierderea de riboflavina prin gatire si de depozitare este de obicei mai mica de 25%.

Fara a fi atat de dramatic precum in cazul vitaminei B1, alcoolismul scade insa considerabil absorbtia si functiile vitaminei B2 in organism. În cazul abuzului cronic de alcool este necesar un aport de 5-10 ori mai mare de vitamina B2 decat in mod obisnuit. Exercitiile fizice foarte intense duc la o crestere a nevoii organismului de B2. In special femeile ce se antreneaza pentru competitii de atletism au nevoie de 10 pana la 15 ori mai multa vitamina B2 pentru a a mentine o sanatate optima.

Aproape 70% din vitamina B2 ce se gaseste in faina de grâu integral este indepartata in timpul prelucrarii. Din acest motiv, incepând din anii 1940, guvernul SUA a inceput sa solicite o imbogatire cu riboflavina a fainei de grâu prelucrat. Datorita imbogatirii mentionate, faina de grâu ramâne principala sursa de vitamina B2 din dieta cetatenilor SUA. Persoanele care urmeaza diete ce presupun eliminarea sau evitarea alimentelor pe baza de grau pot prezenta un risc de deficit de riboflavina.

Vitamina B2 este de mare ajutor pentru vitamina B3. Cum asa? Una dintre caile utilizate de organism pentru a crea vitamina B3 (niacina) este aceea de conversie a aminoacidului triptofan. Acest proces de conversie se realizeaza cu ajutorul unei enzime numite mono kinurenina-oxigenaza si a vitaminei B2 (in forma sa FAD) care este necesara pentru ca aceasta enzima sa functioneze. Statusul vitaminei B2 este puternic afectat de aportul de vitamina B1. Aportul adecvat de vitamina B1 poate ajuta la cresterea nivelurilor de vitamina B2. Cu toate acestea, niveluri foarte ridicate ale aportului de vitamina B1 pot creste pierderea de vitamina B2 in urina. Alte elemente nutritive, in special fierul, zincul, acidul folic, vitamina B3 si vitamina B12 nu sunt pe deplin disponibile si asimilabile in organism fara un aport adecvat de riboflavina (B2).

Vitamina B2 poate juca un rol important in prevenirea si / sau tratarea a mai multe afectiuni printre care amintim:

  • Anemie;
  • Sindromul de tunel carpian;
  • Cataracta;
  • Migrena;
  • Rosacea;
  • Vaginita.
Alimente clasate ca fiind surse de calitate de vitamina B2 (riboflavina)
Aliment Masura Cantitate (mg) Densitatea nutrientului
Ciuperci Crimini crude 140 grame 0,69 23,4
Ficatei gatiti inabusit sau fierti 115 grame 2,20 12,4
Spanac fiert 1 cana 0,42 10,7
Salata verde Romaine 2 cesti 0,11 7,4
Sparanghel fiert 1 cana 0,23 5,6
Broccoli gatit la aburi 1 cana 0,18 4,4
Varza creata gatita 1 cana 0,10 3,7
Oua fierte fiecare 0,23 3,6
Iaurt cu continut scazut de grasime 1 cana 0,52 3,6
Lapte de vaca 2% 1 cana 0,40 3,5
Fasole verde fierta 1 cana 0,12 2,9
Telina cruda 1 cana 0,05 2,8
Varza fiarta 1 cana 0,08 2,6
Rosii 1 cana 0,09 2,5
Capsuni 1 cana 0,10 2,5
Conopida fierta 1 cana 0,06 2,2
Lapte de capra 1 cana 0,34 2,1
Zmeura 1 cana 0,12 2,1
Varza de Brussel fierta 1 cana 0,12 2,1
Mazare verde fierta 1 cana 0,24 1,9
Prune fiecare 0,06 1,8
Soia preparata 1 cana 0,49 1,7
Migdale prajite un sfert de cana 0,30 1,5
Muschi de vita fiert sau inabusit 115 grame 0,35 1,5

 

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

5 Raspunsuri la discutia despre “Vitamina B2”

  1. 5
    Uleiul de măsline | greenismycolour spune:

    […] mai deosebite, al cancerului gastric. Uleiul de măsline extravirgin conţine vitaminele A, B1, B2, C, D, E, K, fier, acizi graşi nesaturaţi 85%, acizi graşi saturaţi 15%, trigliceride, […]

  2. 4
    florin spune:

    Eu chiar urmez o cura de vitamine , si articolul de mai sus mi-a oferit unele informatii noi pe care nu le stiam. Foarte complet articolul si bine documentat ! Bravo.

  3. 3
    piticari bogdan spune:

    poate fi distrusa vitamina B2 de cafea?

  4. 2
    Bathori Mariana spune:

    Deosebit articol ! Felicitari ! Exceptional ! Mai rar asa document , usor de inteles si exceptional documentat . FELICITARI !!! Un articol de EXCEPTIE ! Succes si in continuare pe acest domeniu !!! Felicitari! Felicitari ! Felicitari !!!

  5. 1
    yryna spune:

    dar vitamina b2 poate fi distrusa si de droguri??:D:D

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Prin continuarea navigării pe site confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform EU Cookie LAW. info

1. Ce date colectam. Numele si adresa de email pentru formularul de comentarii (numele poate fi si pseudonim). Nu trimitem nici un fel de promotionale pe adresa de email si nici nu transmitem aceasta adresa catre terte parti. Istoricul de navigare, cum ai interactionat cu website-ul, adresa IP, ce tip de browser folosesti, cat a durat vizita, istoricul de cautare, numarul de pagini vizitate, date legate de traffic. Nu trimitem newslettere si nu primim plati online, deci nu colectam date de card bancar.
2. Cum sunt colectate datele. Colectam in mod indirect date prin intermediul cookie si scripturi de monitorizare. Datele colectate in scop de masurare a audientei si care in principiu sunt cele de istoric de navigare sunt pastrate timp de 50 de luni. Aceste date sunt anonimizate si folosite in scopuri statistice fara a se putea identifica persoana reala.
3. De ce colectam datele. Din motive de securitate pe website si trasabilitate.
4. Cine proceseaza datele. Google Analytics, Adwords si Google Search Console pentru servicii de analiza a traficului. Datele tale personale pot fi trimise catre forurile guvernamentale sau instantele judecatoresti in cazul in care exista un temei legal pentru aceasta.
5. Link-uri catre alte website-uri. Este posibil ca in paginile magazinului nostru online sa existe link-uri catre diferite alte site-uri sau retele sociale asupra carora compania nostra nu are niciun control sau influenta.
6. Cum sunt protejate datele mele. Datele tale sunt tinute pe servere securizate, protejate cu ajutorul softurilor antivirus si firewall. Am implementat atat din puct de vedere tehnic cat si la nivel organizational solutii si proceduri pentru ca datele tale sa fie pastrate in siguranta si sa ramana confidentiale.
7. Care sunt drepturile tale. Chiar daca initial ti-ai dat acordul pentru prelucrarea datelor tale, acest acord poate fi retras in orice moment pentru anumite date sau pentru toate (cu respectarea legii si a timpului de stocare). Pentru datele pentru care nu exista obiectiuni in a fi procesate ele se considera de drept procesabile.
8. Transferul datelor in afara UE. Datele colectate de magazinul online sunt gazduite pe servere aflate la Hetzner (https://www.hetzner.de/) si sunt localizate in Frankfurt Germania. In calitate de prestator de servicii european, Hetzner este supus si el normelor GDPR. Terții (Google, Facebook si altii care opereaza in UE) sunt obligați prin contract pentru a proteja și menține confidențialitatea datelor tale și să le utilizeze exclusiv pentru scopurile pentru care le oferim.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.