De ce este speciala Vitamina B12?

Vitamina B12 este numită și cobalamină și este esențială pentru buna funcționare a tuturor celulelor din organism (în special pentru măduvă, tractul intestinal dar și pentru sistemul nervos). Vitamina B12 este absolut necesară pentru formarea celulelor roșii din sânge. Cei care sunt vegetarieni convinși, raw vegani sau urmează post religios timp îndelungat dar și persoanele mai în vârstă sau care se recuperează după anumite afecțiuni ale sănătății, pot necesita suplimentarea dietei cu vitamina B12 capsule.

Vitamina B12: efecte, beneficii, indicații.

Vitamina B12: efecte, beneficii, indicații.

Sursa alimentară de vitamină B12 este reprezentată de produsele animale (carne, lactate, ouă). De ce este specială această vitamină? Pentru că B12 este cheia pentru formarea celulelor roșii sănătoase iar vegetarienii nu pot obține această vitamină din alimentație în cantitate suficientă, având nevoie, așadar, de suplimentare! Deficitul de vitamina B12 poate da efecte similare celor de îmbătrânire! De altfel, vegetarienii chiar se plâng de faptul că pielea lor pare fără tonus și ridată înainte de vreme, acesta fiind un semn clar al îmbătrânirii premature.

În funcţie de gruparea prostetică se identifică mai multe forme de cobalamină: metilcobalamina, care predomină în plasmă şi în citoplasmă, adenozilcobalamina, care predomină intramitocondrial, şi ciancobalamina, care este un preparat farmacologic stabil care trebuie convertit în alte forme pentru a fi activ metabolic.

Sunteți obosiți, aveți anemie, stați rău cu memoria și vă lipsește energia? Este posibil să suferiți de un deficit de vitamina B12. Aflați ce anume cauzează acest deficit și ce puteți face în privința asta.

Efectele B12

Ca toate vitaminele, B12 este un compus organic, compus din carbon (spre deosebire de minerale, care sunt anorganice), esențial pentru funcționarea normală a metabolismului și pentru sănătate. De asemenea, ca majoritatea vitaminelor, B12 deține o mulțime de roluri în metabolism.

Lista scurtă a efectelor importante ale vitaminei B12 asupra sănătății include:

  • Vitamina B12 este esențială pentru producerea globulelor roșii; un deficit duce la un tip specific de anemie.
  • Vitamina B12 este necesară în susținerea funcționării normale a celulelor nervoase și în producerea mielinei, materia izolatoare ce înconjoară o parte din celulele nervoase și accelerează transmiterea impulsurilor nervoase.
  • Vitamina B12 este necesară pentru replicarea ADN.

Fiecare dintre aceste efecte este în mod evident destul de important, însă cel de-al treilea merită o atenție sporită. Atunci când există un deficit de B12, ADN-ul nu se poate duplica normal, ceea ce înseamnă că nu pot fi generate celule noi, sănătoase. Drept rezultat, deficitul de vitamina B12 poate da efecte similare celor de îmbătrânire.

>>preț 100 capsule, detalii și beneficii suplimentare în site cu livrare rapidă www.proDietaPlant.ro <<

De ce deficitul de B12 este un așa motiv de îngrijorare?

Pe termen scurt, nivelurile insuficiente de B12 pot duce la oboseală intensă, schimbări de dispoziție și efecte asemănătoare cu cele ale demenței, ceea ce ne determină să nu fim în apele noastre și ne împiedică să ne desfășurăm activitățile cu cea mai mare energie. Pe termen lung, un deficit de vitamina B12 necontrolat poate duce la daune permanente ale nervilor, de aceea este important să îl depistăm devreme.

Simptomele deficitului de B12:

  • Lipsă generală de energie;
  • Schimbări neobișnuite de dispoziție;
  • Dificultăți de concentrare sau de memorie;
  • Furnicături sau amorțeală la mâini sau picioare;
  • Limbă inflamată, roșie și crăpată.

Vitamina B12, cunoscută și drept cobalamină, este importantă pentru menținerea sănătății metabolismului și sistemului nervos central.

Beneficiile vitaminei B12

Funcția principală a vitaminei B12 este să ajute metabolismul, procesul prin care corpul creează și utilizează energia. Vitamina B12 ajută la reglarea digestiei, absorbției, respirației, circulației și temperaturii corpului, conform University of Maryland Medical Center, sau UMMC. Atunci când se combină cu folatul și vitamina B6, vitamina B12 poate ajuta la reducerea riscului de cancer mamar, susține Memorial Sloan-Kettering Cancer Center. Vitamina este benefică și pentru anumite probleme cardiovasculare, oboseală și pentru sindromul picioarelor neliniștite. Medicul vă poate prescrie injecții cu vitamina B12 dacă suferiți de anemie pernicioasă.

În ce alimente regăsim vitamina B12?

Alimentele de origine animală, cum ar fi carnea, ouăle și lactatele, sunt surse bune de cobalamină, susține National Institutes of Health. Fructele de mare și peștele sunt bogate în vitamina B12, în topul listei situându-se moluștele, stridiile, crabul, somonul și sardinele. Carnea de curcan, vită și pui, inclusiv organele, au un conținut bogat în vitamina B12. Veganii prezintă risc de deficit de vitamina B12 deoarece evită consumul de produse animale. Spre deosebire de alte vitamine din complexul B care sunt hidrosolubile și trec rapid prin organism, vitamina B12 poate fi păstrată în ficat ani de zile fără nici un efect toxic.

Merișoarele ajută la absorbția B12 din alimente

Merișoarele constituie o alegere excelentă dacă sunteți vegetarieni și aveți nevoie de vitamina B12. Deși nu conțin acest nutrient, merișoarele (afinele roșii, cranberry) ajută la absorbția eficientă a vitaminei B12 din alte alimente și suplimente. Puteți bea suc neîndulcit de merișoare. Dacă nu vă place gustul, adăugați totuși puțină miere pentru a-l face mai tolerabil.

Capsule, pastile, suplimente de vitamina B12

Un pas esențial pentru absorbția vitaminei B12 are loc în stomac, unde acidul gastric joacă un rol cheie în extragerea vitaminei B12 din mâncare pentru a o face disponibilă pentru organism. Dacă luați medicamente care suprimă producția de acid gastric, precum ihibitorii protonici pentru arsurile stomacale, vă puteți expune riscului de deficit de vitamina B12. Consumul regulat de aspirină este asociat cu un risc crescut de deficit de vitamina B12 (aproximativ unul din cinci adulți iau aspirină în fiecare zi sau la câteva zile), iar același efect îl are și medicamentul pentru diabet, Metformina.
Deficitul de vitamina B12 se caracterizează prin oboseală, dificultăți de respirație, stare de nervozitate, diaree, amorțeală și furnicături la extremități. Pe lângă vegani și persoanele în vârstă, există și alte categorii de persoane predispuse riscului de deficit de vitamina B12. Dacă aveți peste 50 de ani, trebuie să știți că schimbările mucoasei stomacale ce se produc odată cu înaintarea în vârstă pot reduce producția de acid gastric la aproximativ 30 la sută din populație; în acest caz, nu se mai pot extrage cantități adecvate de vitamina B12 din mâncarea ingerată. Din acest motiv, este recomandat ca persoanele trecute de 50 de ani să consume suplimente cu vitamina B12.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.