Ce alegem: suplimentele de ulei de peste sau krill?

Uleiul de krill este tot mai “lăudat” în ultimul timp de cercetători, dar care anume este diferența dintre uleiul de pește și uleiul de krill?

Uleiul de krill, beneficii Omega 3 pentru sănătate.

Uleiul de krill, beneficii aduse de suplimentele de Omega 3 pentru sănătate.

Ei bine, spre deosebire de uleiul de pește, uleiul de krill poate reprezenta o cale mai puternică și mai eficientă de obține cantitatea zilnică de Omega 3. Uleiul de krill se prezintă sub formă de fosfolipide, tipul de lipide din care sunt compuse membranele celulare în organismul uman. Acest lucru permite absorbția ușoară și imediată în corp. Uleiul de krill conține și astaxantină, un atioxidant puternic și carotenoid. Uleiul de pește se prezintă de obicei sub formă de trigliceride, care trebuie transformate în fosfolipide. O parte din calitățile benefice și din puterea de acțiune a uleiul de pește se poate diminua în timpul transformării. Uleiul de krill reprezintă cea mai bună alternativă la uleiul de pește dacă vă doriți de la suplimentul cu omega-3 putere de acțiune maximă, eficiență și puritate.

Ce este krill?

Krillul este un crustaceu mic, asemănător cu crevetele. Acesta este extrem de pur deoarece se află la baza lanțului trofic. Conținutul său bogat în Omega 3 se datorează dietei pe bază de fitoplancton, care conține în mod natural o cantitate mare de AEP și ADH. Acești doi acizi din uleiul de krill sunt pre-transformați și se află sub formă de fosfolipide, extrem de asimilabile. Sursa de krill se află în apele pure și necontaminate ale Antarcticii. În mod natural, krill este bogat în astaxantină, un antioxidant și carotenoid puternic. Astaxantina dă krillului și uleiului de krill o culoare deschisă roșie-oranj.

Care sunt beneficiile pentru sănătate ale acizilor grași Omega 3?

Cei doi acizi Omega 3 care dețin cheia beneficiilor pentru sănătate sun AEP și ADH. În multe studii, aceștia au demonstrat că mențin sănătatea cardiovasculară, susțin sănătatea feminină, sănătatea articulațiilor, contribuie la sănătatea pielii, îmbunătățesc nivelul de energie, susțin funcția cognitivă și mai mult decât atât. De obicei, acizii grași Omega 3 lipsesc din dietă, motiv pentru care adesea se recomandă suplimentarea. Uleiul de krill este bogat în acizii omega-3 AEP și ADH care susțin toate aceste beneficii.

Poate fi uleiul de krill un supliment bun pentru sportivi și bodybuilding?

Da, s-a demonstrat că acizii Omega 3 din uleiul de krill scurtează perioada de recuperare la persoanele care au un stil de viață foarte activ. Sportivii au nevoie de mai mulți nutrienți decât persoanele care nu practică sport deoarece au un consum crescut de energie și suferă de pe urma daunelor oxidative. Acizii Omega 3, precum cei prezenți în uleiul de krill, ajută la combaterea daunelor oxidative. Astaxantina, un antioxidant puternic prezent în uleiul de krill, contribuie și ea la acest lucru. De asemenea, acizii Omega 3 din uleiul de krill pot susține eliminarea grăsimii, ajutând la reglarea funcției tiroidiene și la instalarea stării de sațietate. Eliminarea grăsimii ajută la definirea musculaturii. Un studiu din The American Journal of Clinical Nutrition a arătat că suplimentarea cu Omega 3 (cu ulei de krill, de exemplu) crește sinteza de proteine din mușchi. Acest lucru poate ajuta în timpul efortului depus la bodybuilding sau poate contribui pur și simplu la menținerea unei musculaturi slabe și a unui metabolism eficient.

Uleiul de krill este bun pentru sănătatea ochilor?

Da. Acizii Omega 3 din uleiul de krill pot ajuta la lubrifierea ochilor, limitarea uscării acestora și a iritațiilor. Uleiul de krill conține și astaxantină (un antioxidant puternic și carotenoid) care susține la rândul său sănătatea ochilor. American Optometric Association declară că ADH, un acid omega-3 prezent în uleiul de krill, se găsește „în cea mai mare concentrație în retină, ceea ce arată că are un rol funcțional important”. Aceeași asociație susține că mai multe studii au indicat că suplimentarea cu ADH s-a dovedit a fi benefică sănătății oculare la copiii mici și adulți.

Care este cel mai bun moment al zilei pentru a consuma ulei de krill?

Uleiul de krill poate fi consumat în orice perioadă a zilei. Pentru a reduce orice risc de probleme digestive, consumați uleiul de krill la o masă principală. Unele persoane aleg să consume uleiul de krill la micul dejun deoarece este convenabil și ușor de ținut minte. Atâta timp cât luați doza zilnică recomandată de krill, momentul zilei în care faceți acest lucru nu ar trebui să constituie o problemă.

Ce este ADH?

Acidul docosahexaenoic (ADH) este un acid gras omega 3 care trebuie obținut din alimentație, ceea ce-l face un acid gras esențial. ADH este necesar sănătății creierului și ochilor. Este în special important pentru copiii aflați în perioada de creștere pentru o dezvoltare optimă a creierului și ochilor. Uleiul de krill este în mod natural bogat în ADH. Acest acid poate fi folosit pentru a ajuta la controlul unui comportament hiperactiv, la generarea unei dispoziții sănătoase, la sănătatea cardiovasculară, dezvoltarea creierului la bebeluși și copii, la sănătatea feminină și multe altele.

Ce este AEP?

Acidul eicosapentaenoic (AEP) este un acid gras omega-3 care s-a dovedit susținător al sănătății cardiovasculare și a unui răspuns inflamator sănătos. AEP este o componentă naturală a uleiului de krill și ajută la menținerea unei stări bune de sănătate, având în vedere că de obicei lipsește din dietă.

Sunt acizii Omega 3 buni pentru sănătatea inimii?

Da. S-a demonstrat clinic că acizii omega 3 prezenți în uleiul de krill sunt benefici sănătății inimii. În mai multe studii, s-a arătat că uleiul de krill susține nivelurile sănătoase de colesterol. Un studiu publicat în Alternative Medicine Review a descoperit că unul până la trei grame de ulei de krill pe zi constituie o cantitate semnificativă pentru susținerea sănătății arteriale.

Care sunt sursele naturale de omega 3?

Există mai multe surse de Omega 3, atât de origine vegetală, cât și de origine animală. Acestea includ: krill și uleiul de krill, somonul și alți pești, carnea de vită provenită de la animale hrănite cu iarbă, ouăle cu omega-3, nucile, semințele de chia, in și dovleac, varza kale și dovlecelul.

Uleiul de krill s-a dovedit a fi unul dintre cele mai benefice surse de omega 3, având în vedere că acizii omega 3 sunt legați de fosfolipide, structură prezentă și în celulele organismului uman.

Ce este astaxantina?

Astaxantina provine dintr-o microalgă (Haematococcus pluvialis) unică ce conține acest antioxidant și carotenoid valoros. Un studiu din Journal of Medicinal Food a descoperit că astaxantina este un antioxidant mai puternic decât orice alt carotenoid și chiar decât vitamina E. Krill consumă această microalgă, reținând astaxantina naturală.

Când apar rezultatele consumului de ulei de krill?

Unele persoane pot observa rezultate după câteva zile de administrare a uleiului de krill. După 1-3 luni, se pot vedea schimbări în analizele de sânge. Fiecare persoană și afecțiune sunt unice și răspund diferit la uleiul de krill.
După cât timp se vor observa beneficii considerabile? Deoarece fiecare individ este unic și la fel și starea sa de sănătate, rezultatele variază. Factori precum vârsta, dieta, nivelul de activitate fizică, sexul etc. pot avea toți un impact asupra absorbției uleiului de krill, așadar este dificil de răspuns. Este recomandat să luați ulei de krill timp de cel puțin trei luni pentru a observa beneficii considerabile.
Uleiul de krill poate fi administrat în asociere cu multivitamine? Da. Acizii omega 3 din uleiul de krill sunt considerați nutrienți esențiali, însă nu interacționează cu alți nutrienți prezenți în multivitamine. De fapt, acizii grași din uleiul de krill vor ajuta la absorbția nutrienților liposolubili precum vitaminele A, D și E. Fie că luați în considerare această combinație, fie oricare altă formă de suplimentare, este întotdeauna recomandat să discutați înainte cu medicul de familie.
Uleiul de krill poate fi administrat alături de mâncare? Da. Sunt recomandate 2 capsule pe zi, în doze separate, după o masă principală pentru o absorbție optimă.
Care sunt efectele secundare ale uleiului de krill? Subțierea sângelui este cel mai frecvent efect secundar în urma administrării de omega 3 și ulei de krill. Ochii injectați sunt semnul unui sânge prea subțire. Pur și simplu reduceți doza de ulei de krill dacă este cazul. Fie că alegeți această formă, fie oricare altă formă de suplimentare, este recomandat să consultați medicul de familie înainte.

Administrarea de ulei de krill va ajuta la scăderea tensiunii arteriale?

S-a demonstrat clinic că uleiul de krill susține sănătatea inimii. Un studiu apărut în Journal of the American College of Cardiology a descoperit că o doză minimă de 500 mg de AEP și ADH, cei doi acizi omega 3 prezenți în uleiul de krill, este eficientă în ținerea sub control a tensiunii arteriale.

Uleiul de krill ajută la creșterea colesterolului „bun” HDL?

Da. Un studiu publicat în Alternative Medicine Review a descoperit că uleiul de krill acționează pentru creșterea nivelului de colesterol „bun” HDL cu până la 4,2 la sută.

Poate uleiul de krill să ajute la controlul diabetului și este acesta sigur pentru diabetici?

Adăugarea suplimentului cu ulei de krill în dieta pentru diabetici contribuie la echilibrarea nivelurilor de colesterol și la menținerea sănătății arteriale generale.

Un studiu publicat în Diabetes Research a descoperit că suplimentarea alimentară cu acizi omega 3, ca cei prezenți în uleiul de krill, a îmbunătățit sensibilitatea la insulină la participanții cu diabet. Adesea, diabeticii se confruntă cu niveluri crescute de acizi grași în sânge din cauza incapacității ficatului de a descompune corespunzător macronutrienții. Uleiul de krill poate susține sănătatea ficatului la diabetici, permițând o descompunere corespunzătoare a zaharurilor, grăsimilor, proteinelor și a altor micronutrienți astfel încât aceștia să nu circule liber în fluxul sangvin, cu posibilitatea de a duce la blocaje arteriale.

Un studiu publicat în revista PLoS One a arătat că suplimentarea cu ulei de krill la cobai reduce cu până la 60 la sută cantitatea de grăsime din ficat. De fapt, uleiul de krill poate susține sănătatea ficatului prin faptul că furnizează spre procesare acizi omega 3 ușor de absorbit și benefici pentru sănătate. Afându-se sub formă de fosfolipide, uleiul de krill este una dintre cele mai ușor de digerat și asimilat surse de omega-3 disponibile, eliberând ficatul de stres.

Poate uleiul de krill să ajute la ameliorarea durerilor articulare si artritei?

Uleiul de krill conține AEP și ADH, doi acizi omega 3 care ajută la susținerea funcționalității și mobilității articulare. Acizii grași esențiali din uleiul de krill ajută și la lubrifierea articulațiilor. Un studiu recent publicat în Current Pharmaceutical Design a descoperit că acizii grași omega 3 din produsele marine, precum cei prezenți în uleiul de krill, contribuie semnificativ la menținerea sănătății articulațiilor. Administrarea suplimentelor cu ulei de krill este o metodă facilă și eficientă de a trata multe afecțiuni articulare.

Uleiul de krill poate fi luat și de femeile însărcinate / care alăptează?

Deși în general administrarea de ulei de krill este sigură pentru femeile însărcinate și care alăptează, este recomandat să discutați cu medicul de familie înainte de a face acest lucru. ADH și AEP din uleiul de krill ajută la dezvoltarea optimă a creierului, ochilor, sistemului nervos și a inimii la bebeluși.

Uleiul de krill afectează funcționarea tiroidei?

Menținerea unei stări de sănătate corespunzătoare a tiroidei este importantă pentru mai multe funcții ale organismului, inclusiv pentru o rată metabolică regulată. Tiroida este „hormonul șef” care reprezintă principalul coordonator al multor funcții ale corpului. Medicamente precum litiul și corticosteroizii, alături de medicamentele analgezice, antidepresivele și antihistaminele, pot încetini funcția tiroidei. Uleiul de krill poate oferi suport funcției tiroidiene. Acizii omega 3 din uleiul de krill ajută la reglarea tiroidei. Un studiu recent din The Journal of Nutritional Biochemistry a descoperit că acizii omega 3, ca cei prezenți în uleiul de krill, acționează pentru creșterea hormonului tiroidian ce semnalează căile în ficat, accelerând metabolismul lipidelor (grăsimii). Acest studiu a precizat totodată o descreștere a trigliceridelor serice și colesterolului.

Uleiul de krill reduce inflamația?

S-a demonstrat clinic că omega 3 din uleiul de krill susține un răspuns inflamator sănătos. Un studiu din Nutrition Reviews arată că o dietă ce include consumul de omega 3 provenit din surse marine (cum e uleiul de krill) este foarte benefică în menținerea unei stări bune de sănătate, inclusiv a unui răspuns inflamator sănătos.

Uleiul de krill ajută la slăbit / eliminarea grăsimii abdominale?

Da, uleiul de krill poate fi un instrument eficient în combaterea problemelor metabolice. Un metabolism sănătos este reglat de glanda tiroidă. Acizii omega 3 din uleiul de krill ajută la reglarea tiroidei. Un studiu recent din Journal of Nutritional Biochemistry a descoperit că omega 3 crește producție de hormon tiroidian ce semnalează căile în ficat, accelerând metabolismul lipidelor (grăsimilor).

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.