Ulei de peste beneficii

Uleiul de pește din ficat de cod sau somon aduce foarte multe beneficii pentru sănătate. Uleiul de pește conduce în timp la normalizarea colesterolului și scade trigliceridele. Uleiul de pește este de asemenea important pentru prevenirea diabetului de tip 1. Uleiurile de pește sunt o sursă bogată de acizi grași cu lanț lung polinesaturați, mai bine cunoscuți sub numele de acizi grași Omega 3. Omega 3 din uleiul de pește stimulează metabolismul și activitatea funcțională a sistemului nervos. Acizii grași DHA sunt recomandați și femeilor gravide sau care alăptează și în acest sens puteți citi și articolul Ce este DHA în vitaminele prenatale.

Uleiul de pește din capsule este format din grăsimi care se găsesc în peștele gras (de exemplu macrou,  hering, sardine, ton, ficat de cod și somon). Aceste grăsimi Omega 3 s-au dovedit a aduce mai multe beneficii potențiale legate de menținerea sănătății sistemului cardiovascular, creierului, ochilor și auzului. Persoanele care nu consumă pește gras de cel puțin 2-4 ori pe săptămână se pot orienta către capsulele de ulei de pește din ficat de cod sau somon.

Ulei de peste

Ulei de peste

Acizii grași esențiali din uleiul de pește (grăsimi polinesaturate Omega 3) pot fi găsiți și în plante, uleiuri de nuci sau legume dar într-o concentrație mult mai optimă în anumite specii de pești (somon, ficat de cod). Deoarece acești acizi grași esențiali nu sunt creați de către organism, ei trebuie să fie suplimentați prin alimentație optimă sau capsule. Un supliment de ulei de pește este o sursă excelentă de acizi grași esențiali Omega 3, deoarece aceștia vă furnizează atât acid docosahexaenoic (DHA) cât și acid eicosapentaenoic (EPA). Alte surse de acizi grași Omega-3 sunt nucile, uleiul de canola, soia, semințele de in sau uleiul din semințe de in și uleiul de măsline. Aceste alimente conțin toate acizi grași esențiali alfa-linolenici (ALA). Acizii grași Omega 3 sunt diferiți de cei Omega 6, care pot fi găsiți în produsele alimentare, cum ar fi avocado, ouă și ulei de floarea-soarelui.

Scăderea colesterolului și a trigliceridelor

Această combinație de acizi grași polinesaturați (DHA și EPA) acționează și pentru scăderea nivelului de trigliceride în organism. Trigliceridele sunt un tip de grăsime (lipide) care călătoresc prin fluxul sanguin al dvs., se datorează unui exces de calorii și urmează să fie convertite mai târziu în energie. Dacă însă mâncați frecvent mai multe calorii decât ardeți, s-ar putea să aveți un nivel prea ridicat de trigliceride. Această problemă de sănătate, numită hipertrigliceridemie, crește probabilitatea de apariție a bolilor de inimă, bătăi de inimă neregulate (aritmii cardiace), hipertensiune arterială și ateroscleroza (rigidizarea arterelor). Prin scăderea nivelului de trigliceride, uleiul de pește ar putea ajuta la tratarea sau prevenirea acestor probleme de sănătate.

Uleiul de pește este numit și “Hrana creierului” din motive bine întemeiate

Alimentația modernă axată pe mezeluri, carne prăjită, produse de cofetărie-patiserie și în general alimente rafinate și procesate implică un stress enorm pentru organism și o epuizare a organelor interne care trebuie să evite procesele inflamatorii determinate de grăsimile saturate, de E-urile și toxinele ingerate. Detoxifierea organismului și curele de slăbire axate pe vegetale pot epuiza rezervele de grăsimi sănătoase ale corpului. Dacă suferiți de oboseală, depresie, memorie slabă sau stress, este foarte posibil să aveți un deficit de Omega 3 în dieta zilnică și să fie necesară suplimentarea acestui acid gras esențial. Și pentru că cea mai mare parte a creierului implică acizi grași (cum ar fi DHA), nu ne surprinde deloc faptul că uleiul de pește ne protejează ca să nu suferim de lipsa puterii de concentrare, depresie postpartum, ADHD sau boala bipolară. Chiar și la persoanele sănătoase, suplimentarea cu ulei de pește (din ficat de cod sau somon) scade furia, anxietatea, stress-ul și crește în același timp capacitatea de concentrare, funcțiile cognitive și fiziologice, vigoarea și starea de spirit generală.

Uleiul de pește reduce sindromul oboselii cronice și fibromialgia

Studiile arată că nivelurile de acizi grași esențiali (care se găsesc și în uleiul de pește) sunt extrem de reduse la persoanele cu sindromul oboselii cronice sau fibromialgia. Deși în aceste cazuri suplimentele de ulei de pește pot rezolva în cea mai mare parte situația, multe persoane se plâng totuși de faptul ca nu le place senzația de a ingera astfel de capsule. Beneficiile aduse de uleiul de pește din ficat de cod sau somon sunt însă mult mai mari decât neplăcerea ingerării. Dacă nu doriți să luați suplimente pe bază de capsule de ulei de pește, atunci trebuie să aveți grijă să consumați cel puțin 3-4 porții de somon, ton, sardine, hering sau macrou săptămânal.

Ameliorează inflamațiile și reduce riscul de atac de cord

Uleiul de pește joacă, de asemenea, un rol vital în suprimarea inflamației în exces în corpul nostru. Odată cu inflamațiile se reduc și durerile asociate, uleiul de pește fiind iată recomandat și persoanelor care au dureri. Uleiul de pește s-a dovedit a reduce semnificativ riscul de atac de cord și de accident vascular cerebral. Acest lucru se datorează faptului că uleiul de pește ajută la menținerea bunei funcționări a vaselor de sânge care hrănesc fiecare celulă din corpul nostru.

“Ia ulei de pește!”
Iată un sfat pe care, dacă ai locui în Islanda sau în țările nordice, l-ai primi la cel mai mic semn de boală. Nenumărate studii și cercetări confirmă că această zicală din țările nordice trebuie urmată de noi toți, de la mic la mare. Uleiul de pește din ficat de cod sau somon este recomandat atât pentru copii, cât și pentru adulți și vârstnici.  Uleiul din ficat de cod și uleiul de somon sunt bogate în vitamina D, care joacă un rol esențial pentru buna  funcționare a sistemului imunitar.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.