Ulei de Camelina

Ulei de camelinaCamelina (Camelina sativa) este o planta originara din Europa de Nord si Asia Centrala. Uleiul de camelina se obtine prin presarea semintelor plantei si este adus in discutie de nutritionisti si promovat in alimentatie pentru ca este foarte bogat in Omega 3 (aproximativ 38% acid alfa linoleic, un acid Omega 3). Contine aproximativ 18% acizi grasi esentiali Omega 6. Raportul Omega 3 : Omega 6 este asadar unul foarte bun si anume de 2 la 1. Nivelul de acid uric este sub 5%. >> Cititi mai multe despre ce inseamna Omega 3 si care sunt beneficiile pentru sanatate in acest articol prodieta.ro <<

Uleiul de camelina este o foarte buna alternativa la uleiul de in sau la uleiul de peste. O singura lingurita de ulei de camelina ne ofera necesarul zilnic de vitamina E. Omega 3 din camelina reduce foarte mult inflamatiile, riscul bolilor cardiovasculare si nivelul de colesterol rau. Puteti include ulei de camelina in alimentatia intregii familii.

Camelina este folosita in mod traditional ca furaj pentru animale iar studiile arata ca scade colesterolul porcinelor. Ca atare, s-au facut studii si pe oameni iar uleiul de camelina este acum unul dintre cele mai promovate produse extrem de benefice pentru sanatate. Potrivit unui studiu al Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Biologie si Nutritie Animala – IBNA Balotesti, “principala caracteristică ce dă un plus de valoare acestui ingredient este reprezentată de conţinutul ridicat în grăsime şi structura lipidelor. Astfel, camelina are un conţinut în ulei de 35-40%, din care la un nivel destul de ridicat se găseşte AG linolenic (38-40%)”.

Ulei de CamelinaUn alt avantaj al camelinei este faptul că necesită puţine îngrăsăminte cu azot pentru a se dezvolta şi poate creşte pe terenurile degradate. Cu alte cuvinte, avem mari sanse de a consuma ulei de camelina bio pentru simplul motiv ca aceasta planta nu are nevoie de ingrasaminte! Din acest motiv multi nutritionisti recomanda ulei de camelina in loc de ulei de peste pentru un aport corect de Omega 3 in conditiile in care uleiul de peste din zilele noastre poate fi contaminat cu metale grele si alte elemente datorate poluarii apelor.

Uleiul de camelina are un gust usor picant si este excelent in salate si preparate reci. Desi poate fi adus la punctul de prajire (nu fumega), uleiul de camelina nu este recomandat totusi pentru preparate ce necesita prajire sau fierbere pentru ca isi pierde mare parte dintre proprietatile nutritive (ca si in cazul uleiului de masline extravirgin). Va recomandam uleiul de camelina in dressinguri, salate si adaugat peste mancarurile gatite la final, inainte de servire, in ciorbe si tocanite. Puteti crea si bruschete cu ulei de camelina. Uleiul de camelina este foarte bogat in grasimi sanatoase, Omega 3 si vitamina E. Uleiul de camelină este de asemenea bogat în substanțe biologice active – fosfolipide, clorofilă, fitosteroli.

Si industria cosmetica foloseste ulei de camelina in diverse produse. Alaturi de uleiul de masline sau uleiul de argan, uleiul de camelina ajuta la regenerarea celulelor si la hidratarea tenului avand efect antirid. Pielea este mai luminoasa iar parul mai stralucitor.

Uleiul de camelina este recomandat pentru ingrijirea parului. Hraneste si da stralucire parului, protejeaza parul fin si agasat de vopsire si coafare, este benefic pentru un scalp iritat si ajuta la descurcarea parului dificil.

Recomandare: tineti uleiul de camelina intr-un loc racoros, evitati umezeala si expunerea la lumina. Gasiti ulei de camelina la un pret bun in magazinul online prodietabio.ro >> click <<

Referinte: Omega-3 Learning for Health and Medicine. University of Connecticut; Pollutants found in fish oil capsules. BBC News. 2002.; BioChemica International biochemica.com; eco-ferma.ro

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.