Proprietatile uleiului de arahide

Uleiul de arahide este considerat a fi cel mai bun ulei care există în domeniul fripturilor și al legumelor sotate rapid.

Ulei de arahide: beneficii pentru sănătate, preț, utilizare.

Ulei de arahide: beneficii pentru sănătate, preț, utilizare.

Consumat frecvent și cu moderație, uleiul de arahide poate preveni bolile de inimă, micșora nivelul colesterolului rău, poate ajuta la slăbire prin scăderea apetitului, preveni artrita, senzația de uscăciune și deshidratare a pielii, problemele tenului, constipația și alte afecțiuni.

Uleiurile care conțin cantități mai mari de grăsimi mononesaturate, precum uleiul de canola și de arahide, tind să fie printre cele mai sănătoase variante, din moment ce contribuie la scăderea lipoproteinelor cu densitate joasă (sau colesterolul rău), în timp ce cresc lipoproteinele cu densitate mare (colesterolul bun, necesar organismului).

Înțelegerea compoziției și punctului de fum dar și cunoașterea aromelor acestor uleiuri vă pot ajuta să decideți care dintre ele poate fi folosit în orice situație dată. Uleiurile nu ar trebui să fie folosite la temperaturi mai mari decât punctul lor de fum, din moment ce acesta degajă fum și substanțe periculoase numite radicali liberi care pot dăuna celulelor organismului. Dacă doriți să gătiți utilizând flacăra mare, ca atunci când prăjiți, de exemplu, atunci uleiul de arahide este o alegere mai bună decât uleiul de canola pentru că are un punct de fum mai ridicat.

Uleiul de arahide este o alegere bună pentru prăjit, sosuri, călit, preparate la cuptor, dressing-uri pentru salate și pentru gătit, în general. Este deosebit de folosit în special în felurile de mâncare asiatice datorită aromei subtile de arahide.

Beneficiile vitaminei E din uleiul de arahide

Vitamina E este un antioxidant care protejează fiecare celulă a corpului neutralizând radicalii liberi care dăunează celulelor și contribuie la dezvoltarea riscului de a face anumite tipuri de cancer și boli de inimă. Food and Nutrition Board, de la Institute of Medicine vă recomandă să luați 15 miligrame de vitamina E pe zi. O lingură de ulei de arahide conține mai mult de 2 miligrame Vitamina E, ceea ce înseamnă 15 procente din necesarul zilnic.

Scăderea colesterolului

Uleiul de arahide intră în categoria grăsimilor mononesaturate, considerate „grăsimi bune”, potrivit Harvard School of Public Health. Grăsimile mononesaturate pot ajuta la scăderea colesterolului și la reducerea inflamației. Cercetătorii olandezi au coordonat un studiu în care participanții consumau grăsimi mononesaturate și polinesaturate, în locul carbohidraților. Participanții au înregistrat descreșteri ale lipoproteinelor cu densitate scăzută sau LDL, purtătoare de colesterol care blochează și rigidizează arterele. De asemenea, aceștia au înregistrat o creștere a nivelului de lipoproteine cu densitate mare sau HDL, care curăță și îndepărtează particulele LDL din fluxul sanguin și de pe pereții celulelor.

Uleiul de arahide scade riscul de ateroscleroză

În 2010, cercetătorii de la North Carolina State University au evaluat uleiul de arahide, arahidele și făina de arahide fără grăsimi și beneficiile lor în reducerea aterosclerozei. Studiul, publicat în „Journal of Food Science”, a fost realizat pe cobai cărora li s-au administrat diete bogate în grăsimi și în colesterol. Până la finalul celei de a 24-a săptămâni de studiu, după ce au fost adunate suficiente mostre de la cobai, cercetătorii au descoperit că aceia care au fost hrăniți cu produse pe bază de arahide aveau un colesterol total mai mic decât grupul care nu a primit hrană suplimentară pe bază de arahide. Deoarece colesterolul mare duce adesea la ateroscleroză, cercetătorii au concluzionat că uleiul de arahide, precum și arahidele și făina de arahide, pot întârzia procesul de dezvoltare a aterosclerozei. Acest beneficiu ar putea proveni din antioxidanți, alături de grăsimile bune din produsele pe bază de arahide.

Controlul diabetului

Un raport realizat de Evros K. Vassiliou, de la Department of Biological Sciences de la Kean University, precizează că acidul oleic ce se găsește în uleiul de arahide reduce efectul inhibitorilor secreției de insulină din organism. Raportul concluzionează că o dietă bogată în acid oleic poate ajuta pacienții cu diabet de tip 2 să mențină insulina la un nivel normal. Acest lucru ar putea permite anumitor pacienți cu diabet să devină mai puțin dependenți de insulină.

Reacții alergice. În vreme ce unele persoane cu alergii pot tolera uleiul de arahide, altele manifestă aceleași reacții alergice la ulei, la fel ca în cazul arahidelor, după cum menționează website-ul Allergic Child. De obicei, persoanele alergice la arahide nu pot tolera uleiul pur, presat la rece, de arahide.

Cum folosim uleiul de arahide la gătit?

Uleiul de arahide are o textură mătăsoasă și o culoare galben pală. Punctul de fumegare al uleiului este unul foarte ridicat, fiind potrivit pentru preparatele culinare, mai ales în cazul alimentelor sotate, rumenite sau prăjite. Legumele, carnea, peștele pot fi sotate, rumenite în ulei de arahide.

Multe legume in farfuria pentru pranz sau cina

Multe legume in farfuria pentru pranz sau cina

“Adeseori sunt întrebată ce mănânc eu zilnic la prânz sau cină. Răspunsul este simplu: de cele mai multe ori aleg salate proaspete și legume asociate cu proteine slabe. Am întotdeauna în casă legume: morcovi, rădăcină de pătrunjel, păstârnac, țelină, ceapă. Mazărea, dovleceii, fasolea verde, porumbul boabe, sunt și ele printre preferatele mele. Acestea sunt legumele și rădăcinoasele de bază pentru multe preparate dar eu le sotez în numai câteva minute în tigaia de ceramică cu ulei de cocos sau de arahide. Acest tip de ulei este mai scump dar folosesc puțin, iar beneficiile pentru sănătate sunt mult mai mari decât cele ale uleiurilor obișnuite. Alegeți întotdeauna un ulei obținut prin presarea la rece a arahidelor crude, neprăjite, care au mai multe proprietăți nutritive. Legumele ocupă jumătate sau chiar trei sferturi din farfurie. Alături pun carne fără piele sau grăsime, pește, brânzeturi (sau tofu). Carnea nu are dimensiunea mai mare de cea a unui pachet de cărți de joc și, deși cel mai des consum curcan, pui și vită, îmi place diversitatea și aleg ocazional și porc, iepure, vânat.” ne spune Elena Roșu, tehnician Nutriționist despre tipuri de ulei și alimentația zilnică.

Uleiul de arahide are un conținut ridicat de acizi grași, din care în jur de 48.3% acizi grași monosaturați, 33,4% acizi grași polisaturați și 17,7% acizi grași saturați. Pe lângă acești acizi mai conține acid arahidonic, linoleic (omega-6), oleic (omega-9). Uleiul de arahide poate fi cumpărat din site proDietaNaturala.ro la un preț foarte bun.

Având punctul de fumegare foarte ridicat, uleiul de arahide este potrivit pentru tehnici culinare care folosesc temperaturi înalte, ca sotarea, sotarea rapidă (stir-fry) şi prăjire. Uleiul este deosebit de versatil,iar utilizările sale se extind foarte mult, putând fi folosit şi la prepararea sosurilor reci, ca dressing-uri şi maioneze. De asemenea, este ideal pentru „diluarea” uleiurilor foarte aromate, cum sunt uleiul brun de susan şi uleiul de nucă. Se poate utiliza și în sosuri cu oțet.



Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Prin continuarea navigării pe site confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform EU Cookie LAW. info

1. Ce date colectam. Numele si adresa de email pentru formularul de comentarii (numele poate fi si pseudonim). Nu trimitem nici un fel de promotionale pe adresa de email si nici nu transmitem aceasta adresa catre terte parti. Istoricul de navigare, cum ai interactionat cu website-ul, adresa IP, ce tip de browser folosesti, cat a durat vizita, istoricul de cautare, numarul de pagini vizitate, date legate de traffic. Nu trimitem newslettere si nu primim plati online, deci nu colectam date de card bancar.
2. Cum sunt colectate datele. Colectam in mod indirect date prin intermediul cookie si scripturi de monitorizare. Datele colectate in scop de masurare a audientei si care in principiu sunt cele de istoric de navigare sunt pastrate timp de 50 de luni. Aceste date sunt anonimizate si folosite in scopuri statistice fara a se putea identifica persoana reala.
3. De ce colectam datele. Din motive de securitate pe website si trasabilitate.
4. Cine proceseaza datele. Google Analytics, Adwords si Google Search Console pentru servicii de analiza a traficului. Datele tale personale pot fi trimise catre forurile guvernamentale sau instantele judecatoresti in cazul in care exista un temei legal pentru aceasta.
5. Link-uri catre alte website-uri. Este posibil ca in paginile magazinului nostru online sa existe link-uri catre diferite alte site-uri sau retele sociale asupra carora compania nostra nu are niciun control sau influenta.
6. Cum sunt protejate datele mele. Datele tale sunt tinute pe servere securizate, protejate cu ajutorul softurilor antivirus si firewall. Am implementat atat din puct de vedere tehnic cat si la nivel organizational solutii si proceduri pentru ca datele tale sa fie pastrate in siguranta si sa ramana confidentiale.
7. Care sunt drepturile tale. Chiar daca initial ti-ai dat acordul pentru prelucrarea datelor tale, acest acord poate fi retras in orice moment pentru anumite date sau pentru toate (cu respectarea legii si a timpului de stocare). Pentru datele pentru care nu exista obiectiuni in a fi procesate ele se considera de drept procesabile.
8. Transferul datelor in afara UE. Datele colectate de magazinul online sunt gazduite pe servere aflate la Hetzner (https://www.hetzner.de/) si sunt localizate in Frankfurt Germania. In calitate de prestator de servicii european, Hetzner este supus si el normelor GDPR. Terții (Google, Facebook si altii care opereaza in UE) sunt obligați prin contract pentru a proteja și menține confidențialitatea datelor tale și să le utilizeze exclusiv pentru scopurile pentru care le oferim.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.