Trucuri pentru a GATI SANATOS

trucuri-pentru-a-gati-sanatos2Există trucuri pentru a găti sănătos, înlocuind parțial sau chiar total zahărul, făina, uleiul de floarea soarelui sau untul. Cei pasionați de gastronomie știu că rețetele standard pot fi mult îmbunătățite prin mici schimbări care conferă un plus de gust dar mai ales de vitamine, minerale, nutrienți esențiali. În plus, mâncarea sănătoasă este esențială în procesul de slăbire sau de menținere a unei siluete armonioase. Zahărul, făina, uleiul rafinat nu aduc mari beneficii sănătății dar conțin foarte multe calorii goale.

Alimentația sănătoasă nu trebuie să însemne privare de mâncare. Puteți să vă răsfățați ocazional cu dulciuri de casă, fără a avea vreun sentiment de vină. Dulciurile nu trebuie să aibă îndulcitori artificiali, ci chiar fructe sau plante naturale. Iată numai câteva exemple:

Trucuri pentru a gati sanatos, inlocuind zaharul, faina, uleiul sau untul cu alimente naturale nerafinate si slabe caloric

Trucuri pentru a gati sanatos, inlocuind zaharul, faina, uleiul sau untul cu alimente naturale nerafinate si slabe caloric

– Utilizați piure proaspăt de mere preparat în casă cu ajutorul unui blender în locul aceleași cantități de zahăr pe care ați folosi-o în produsele la cuptor. Merele conțin pectină care leagă foarte bine celelalte ingrediente ale unui desert de casă. Iată un exemplu de Tartă cu mere fără zahăr și cu foarte puțină făină.
– În loc să beți un suc acidulat cu zahăr, adăugați lămâie, grapefruit și/sau lime în apa minerală carbogazoasă.
– Amestecați stafide, curmale și smochine în robotul de bucătărie pentru a folosi pasta obținută în deserturile de casă fie că le puneți la cuptor sau nu, fie că este vorba de blat sau de cremă. Pe lângă faptul că evitați zahărul rafinat, veți adăuga fibre sănătoase, vitamine și minerale în alimentația dvs zilnică, tăind totodată din numărul de calorii goale consumate.

Există multe metode de a reduce consumul de zahăr fără a elimina complet dulciurile din alimentație.

Îmbunătățiți rețetele voastre preferate pentru a obține o variantă sănătoasă, fie că este vorba despre dulciuri dar și despre feluri principale.

Fasole fiartă, în loc de făină

Eliminarea făinei în favoarea unei conserve de fasole neagră (scursă de zeamă și clătită cu apă, desigur) într-o rețetă de negrese este o metodă perfectă de a reduce din cantitatea de gluten și a face loc unei doze suplimentare de proteine. În plus, fasolea are un gust minunat. Atunci când preparați astfel de deserturi, înlocuiți o ceașcă de făină cu o ceașcă de piure de fasole (dintr- o conservă de aproximativ 425 g). Până vă convingeți că puteți înlocui făina cu fasole, puteți folosi jumătate făină / jumătate piure fin de fasole. Nu uitați să adăugați praf de copt bio. Mai multe opțiuni de fasole bio conservă sau în stare natur BIO aveți aici.

Piure de mere neîndulcit, în loc de zahăr

Piureul de mere folosit în locul zahărului vă poate oferi o experiență suficient de dulce fără calorii în plus și fără zahăr.

În vreme ce o cană de piure de mere neîndulcit (se obține imediat în blender) conține doar în jur de 100 calorii, o cană de zahăr poate conține peste 700 calorii! Acest schimb între cele două este perfect pentru fursecurile de ovăz cu stafide, tarte, blaturi de tort, foi de prăjituri.

Sfat util: Puteți substitui zahărul cu sos de mere la o rație de 1:1, dar pentru fiecare cană de sos de mere pe care o folosiți, reduceți cantitatea de lichide din rețetă cu un sfert. În plus, puteți scădea mult și din cantitatea de ulei sau unt a rețetei dvs.

Piureul de mere oferă consistența potrivită și un strop de dulce fără toată grăsimea din ulei sau unt. Este potrivit pentru orice chec, ca cel cu banane sau fructe confiate, sau în brioșe și chiar în mixurile preambalate! La prima încercare, încercați să înlocuiți doar jumătate din cantitatea de grăsime (așadar într-o rețetă care utilizează o ceașcă de ulei, veți folosi jumătate de ceașcă de ulei și jumătate de ceașcă de sos de mere). Dacă nu observați diferența după această schimbare, încercați ca data următoare să înlocuiți mai mult din cantitatea de grăsime. Piure de mere BIO puteți cumpăra și online, dacă nu aveți timp să îl preparați în casă.

Făină integrală de grâu, în loc de făină rafinată albă

Practic în orice produs la cuptor, înlocuirea făinii albe cu cea integrală de grâu poate da o cu totul altă dimensiune produsului, din punct de vedere al nutrienților, aromei și texturii. Deoarece făina integrală include învelișul exterior al bobului de grâu, aceasta furnizează mai multe fibre, care ajută digestia și poate chiar să scadă riscul de diabet și de boli de inimă. Înlocuiți fiecare ceașcă de făină albă cu 7/8 ceașcă de făină integrală. Făină integrală multicereale putem cumpăra online: vezi preț și variante.

Făinuri de nuci, castane, lupin, în loc de făină obișnuită

Atenționare: Făinurile de nuci, castane, lupin nu cresc la fel ca făina de grâu, așa că s-ar putea să fie nevoie de mai mult agent de creștere atunci când înlocuiți peste un sfert de ceașcă de făină de grâu. În vreme ce aceste făinuri au de obicei mai multe calorii și grăsimi, acestea conțin și mai multe fibre și proteine. Făinurile de nuci tind să fie mai grele decât făina clasică, așa că asigurați-vă că măriți cantitatea de praf de copt și bicarbonat de sodiu din rețetă, astfel încât aluatul să crească normal. O altă variantă este să înlocuiți parțial făina de grâu cu cea ce nuci!

Făină de cocos, în loc de făină obișnuită

Bogată în fibre și cu un conținut scăzut de carbohidrați, făina de cocos este un înlocuitor parțial ideal pentru făina de grâu în rețetele de produse la cuptor. Înlocuirile pot fi dificile în astfel de cazuri, așa că atunci când utilizați făină de cocos, asigurați-vă că adăugați o cantitate egală de lichid în plus! În produsele la cuptor, ar trebui să înlocuiți o ceașcă de făină de grâu cu doar un sfert – o treime de ceașcă de făină de cocos.

Făină de migdale, în loc de făină de grâu

Această schimbare care elimină glutenul oferă oricărui produs la cuptor o doză considerabilă de proteine, omega-3 și o aromă de nuci. Încercați să faceți fursecurile cu unt clasice cu făină de migdale în loc de făină de grâu. Orice blat de tort, prăjitură de casă, chec sau tartă poate include făină de migdale. Ca să nu mai vorbim despre celebrele macarons… Sfat: făina de migdale este mult mai grea decât alte făinuri pentru copt, așa că atunci când faceți schimbarea, încercați cu un sfert de ceașcă o dată (așadar o ceașcă de făină de grâu va deveni ¾ ceașcă de făină de grâu și ¼ ceașcă de făină de migdale). Sau, dacă rețeta este de tipul „totul sau nimic”, măriți cantitatea de agent de creștere (până la jumătate de linguriță la ceașca de făină de migdale adăugată) pentru a compensa greutatea în plus a aluatului.

Piure de avocado poraspăt sau ulei de avocado, în loc de unt

Ambele sunt grăsimi (cu toate că foarte diferite) și au aproape aceeași consistență la temperatura camerei. Textura cremoasă și aroma subtilă a fructului avocado se potrivesc de minune în negrese și în produsele cu ciocolată neagră. Este posibil să fie necesare câteva încercări înainte ca acest schimb să iasă perfect, dar în general, funcționează dacă folosiți o ceașcă de piure de avocado proaspăt (sau de ulei de avocado) în locul unei cești de unt. Uleiul de avocado poate fi cumpărat din magazinele cu produse naturale.

Piure de banane, în loc de grăsimi

Puterea de îngroșare cremoasă a piureului de banane se comportă la fel ca avocado, în ceea ce privește înlocuirea grăsimilor din rețetele de produse la cuptor. Consistența este ideală, iar bananele adaugă nutrienți precum potasiu, fibre și vitamina B6. O ceașcă de piure de banane funcționează perfect în locul unei cești de unt sau ulei!

Stevia, în loc de zahăr

Stevia este un îndulcitor natural sărac în calorii și de până la 300 de ori mai dulce decât zahărul. Însă fiți atenți la preț, acest îndulcitor la modă poate costa de până la cinci ori mai mult decât zahărul cristale. Din moment ce este mult mai dulce, faceți înlocuirea cu multă grijă: O rețetă în care este nevoie de o ceașcă de zahăr ar trebui să utilizeze în locul său o linguriță de stevia lichid (echivalentul a două linguri de pudră de stevia). De unde putem cumpăra stevia și alți îndulcitori 100% naturali cu puține sau zero calorii: vezi preț și detalii.

Nibs de boabe de cacao, în loc de fulgi de ciocolată

Știri de ultimă oră: Acei fulgi de ciocolată au la origine fulgii din boabele de cacao, bucățelele de cacao sunt sparte, iar apoi transformate în ciocolată. Optați pentru aceste bucăți de cacao neprocesate (sau procesate cât mai puțin), fără aditivii și zahărul adăugat pe care le găsiți în ciocolată, pentru a vă bucura de o porție sănătoasă de antioxidanți.

Semințe de chia, în loc de unt

Amestecați o lingură de semințe de chia cu patru linguri de apă, lăsați deoparte 15 minute și veți obține un gel care va avea consistența perfectă pentru a înlocui grăsimea în produsele preparate la cuptor. Atenție: nu încercați să înlocuiți toată grăsime cu această soluție, funcționează cel mai bine atunci când înlocuiește jumătate din grăsimea necesară în rețetă.

Făină de in, în loc de ouă

Acesta este un truc vegan vechi. Amestecați o lingură de semințe de in măcinate (sau făină de in, pudră proteică de in) cu trei linguri de apă caldă și bateți totul cu o furculiță până când cele două ingrediente se îmbină. Apoi lăsați amestecul în frigider pentru 5-10 minute înainte de a înlocui cu el un ou în orice rețetă de preparate la cuptor. Voilà! Făina de in poate fi cumpărată online cu livrare rapidă: vezi preț și detalii.

Orez brun, negru sau roșu în loc de orez alb

Atunci când orezul alb este procesat, tărâțele „brune” sunt îndepărtate, eliminând astfel nutrienți esențiali, precum fibrele. Alegeți orezul brun, negru sau roșu pentru a vă bucura de un profil nutrițional complet. Orez din konjac dedicat persoanelor care vor să slăbească în loc de orice alt fel de orez, fie el și integral. www.prodietanaturala.ro pentru mai multe opțiuni de orez.

Drojdie nutrivă inactivă, în loc de brânză

Gustul și textura sunt un pic diferite, însă consistența cremoasă este aproximativ aceeași. În loc să adăugați brânză feta în salate, cașcaval ori mozzarella la pizza ori pentru crusta preparatelor la cuptor, încercați să presărați fulgi de drojdie nutritivă inactivă pentru a obține o aromă de brânză, cu mult mai puțină grăsime. Drojdia inactiva (nutritiva) mai este numita “proteina vegetarienilor” pentru că este o sursa bogata de proteine complete. Contine 16 aminoacizi si 15 minerale.  Această drojdie este deosebit de bogată în substanțe nutritive, respectiv complexul de vitamine B (mai puțin vitamina B12), acid folic, seleniu, zinc și proteine. Nu conține gluten și are un nivel redus de sodiu.

Iaurt grecesc, în loc de smântână

Iaurtul grecesc are jumătate din grăsimile și caloriile smântânii, iar gustul și textura sunt totuși aproape identice. În plus, iaurtul grecesc oferă o cantitate suplimentară de proteine slabe.

Iaurt grecesc, în loc de maioneză (în salata de ton sau pui)

Adăugați niște ierburi aromatice și puțin suc proaspăt de lămâie, iar gustul va fi aproape neschimbat. În plus, această înlocuire vă va scuti de calorii și grăsimi și vă va oferi mai multe proteine.

Ulei de cocos în loc ulei de floarea soarelui

Suntem sfătuiți că uleiul de floarea soarelui crează un dezechilibru nedorit la prăjire sau sotare iar cel de măsline este prea scump și își pierde din proprietăți atunci când este încălzit. Prin urmare uleiul ideal este considerat a fi cel de cocos. Vezi cât de multe întrebuințări are uleiul de cocos și beneficiile lui pentru sănătate.

Piure de avocado, în loc de maioneză

Jumătate de avocado făcut piure și stropit cu zeamă de lămâie (pentru a nu oxida) este un excelent înlocuitor pentru maioneză în orice sandviș. Atât maioneza, cât și piureul de avocado mențin umezeala în sandviș, însă avocado conține o cantitate mare de vitamina E și grăsimi mononesaturate care țin sub control nivelul de colesterol. Iar în vreme ce o porție obișnuită de două linguri de maioneză conține cam 206 calorii și 24 grame de grăsime, jumătate de avocado are doar 114 calorii și 10,5 grame de grăsime.

Ierburi aromatice sau suc de citrice, în loc de sare

Alimentele nu necesită prea multă sare pentru a avea un gust bun! Ierburile aromatice proaspete și sucul de citrice pot furniza la fel de multă savoare fără niciun risc de exces de sare. Alegeți sarea de Himalaya în locul sării albe din comerț.

Quinoa, în loc de cușcuș

În timp ce cușcușul este făcut din făină de grâu procesată, quinoa este un superaliment integral plin de proteine și nutrienți. Puncte bonus: Au aproape aceeași aceeși textură. Quinoa, amarant, konjac, fasole mung și alte opțiuni: vezi preț și detalii suplimentare.

Paste din grâu integral, în loc de paste obișnuite. Paste din konjac pentru slăbire.

La fel ca în cazul pâinii, pastele din grâu integral le întrec pe cele obișnuite în ceea ce privește conținutul de fibre, având totodată cu 50 de calorii mai puțin, la o porție (în funcție de brand).

Pastele obișnuite din grâu sau orez conțin în medie 70 gr carbohidrați (din 100) în timp ce pastele Slim au 0 gr carbohidrați. Atunci când gătiți cu paste sau orez Slim obțineți și senzația de plin. Nu vă mai este foame circa 4 ore după masă. Dacă o porție de 200 gr spaghete din grâu înseamnă 650 sau 700 calorii, ei bine 200 gr spaghete Slim înseamnă 0 calorii!

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.