Tranzit intestinal lent. Tratament.

Tranzitul intestinal lent reprezintă o problemă des întâlnită. Multe persoane apelează la pastile pentru a îmbunătăți tranzitul dar mulți dintre noi alegem alimente benefice ori tratament naturist. Alimentele și suplimentele naturiste care reglează tranzitul intestinal sunt mai eficiente pe termen lung și nu au efecte adverse.

Tranzit intestinal lent simptome, pastile, suplimente naturiste.

Tranzit intestinal lent simptome, pastile, suplimente naturiste. Alimente care reglează tranzitul intestinal.

Dieta dezechilibrată, sedentarismul și stresul sunt principalele cauze ale tulburărilor de tranzit intestinal. Ideal ar fi ca scaunul să apară în fiecare zi la aceeași oră. În cazul în care apare cu întârziere, la 48 sau 72 de ore, vorbim despre tranzit intestinal lent.



Timpul de tranzit este rata la care alimentele trec prin tot tractul digestiv de la momentul ingestiei până la eliminare. În medie, este nevoie de între 24 și 72 de ore pentru ca mâncarea să treacă complet prin tractul digestiv. Timpul de tranzit variază în funcție de individ pe baza dietei, a nivelurilor de activitate fizică și a stării generale de sănătate. Dacă sunteți îngrijorat de timpul dvs. de tranzit intestinal, schimbarea alimentației și probioticele pot fi utile. Consultați medicul dacă aveți o tulburare intestinală gravă.

Recomandări pentru un tranzit intestinal bun. Alimente care reglează tranzitul intestinal.

  • O primă recomandare este aceea de a avea o alimentație echilibrată bogată în fibre dietetice. Consumați alimente bogate în fibre dietetice (este de preferat să aveți în dietă 25 până la 35 grame de fibre zlinic). Spre exemplu, în loc de paste făinoase de grâu este recomandat să alegeți paste din orz, linte, mazăre sau chiar fasole. Astfel, alimentația dvs va include mai multe fibre și proteine vegetale valoroase. Legumele și verdețurile crude au multe fibre și carbohidrați complecși. Atenție însă, prea multe alimente crude pot cauza crampe abdominale, balonare, gaze și neplăceri mai ales dacă nu sunteți obișnuit cu ele. Fulgii de cereale integrale neîndulciți sunt o opțiune bună. Semințele de in sparte sau pudra proteică din semințe de in pot fi incluse în mesele noastre zilnice. Un avantaj al consumului de alimente bogate în fibre îl reprezintă scăderea colesterolului pentru că fibrele se leagă de moleculele de colesterol în timpul tranzitului și sunt eliminate împreună. Mai mult, alimentele bogate în fibre ajută și la slăbire pentru că dau senzația de plin în stomac și nu ne mai este foame pentru un timp îndelungat.
  • Beți cel puțin 8 pahare de apă zilnic așa încât alimentele ingerate să poată avea suficient lichid pentru a efectua tranzitul în condiții optime. Dacă urina este de un galben închis, atunci este un semn clar că trebuie să beți mai multă apă.
  • Faceți cât mai multă mișcare, măcar 30 de minute de exerciții fizice zilnic sau o plimbare de 3-4 km minim.
  • Folosiți probiotice. Acestea sunt secretul pentru un tranzit intestinal eficient dar și pentru o sănătate mai bună per ansamblu! Intestinele noastre conțin trilioane de bacterii sau microflora. Aceste bacterii sunt benefice și dăunătoare în același timp. În cea mai mare parte, digestia se produce în intestine și nu în stomac. Un dezechilibru bacterian poate fi nesănătos și poate duce la tulburări gastro-intestinale, cum ar fi sindromul intestinului iritabil și infecțiile intestinale. Mai multe alimente și ierburi pot acționa ca probiotice (probioticele sunt cele care înlocuiesc și ajută bacteriile intestinale prietenoase) pentru a susține sănătatea digestivă. Consultați-vă medicul înainte de a lua orice remediu pe bază de plante.
    Exemple de alimente probiotice care îmbunătățesc și ajută tranzitul intestinal: kefir, iaurt, brânzeturi fermentate, kombucha, sucul de varză acră, sucul de sefclă roșie fermentată, murăturile (dar atenție la excesul de sare!), polenul crud și mierea crudă, nepasteurizată.
Probiotice în suc de sfeclă roșie sau varză (lactofermentat).

Probiotice în suc de sfeclă roșie sau varză (lactofermentat). Disponibil în magazin online www.proDietaNaturala.ro

Probioticele (fie că sunt luate ca suplimente, fie din alimente sau sucuri fermentate) ajută din mai multe puncte de vedere sănătatea intestinală. Acestea pot să ușureze gazele și balonările cauzate de alte tulburări digestive, potrivit Clinicii Cleveland, incluzând boala inflamatorie intestinală, inflamația cronică a stomacului și ulcerele. Unele studii au arătat potențiale beneficii pentru reducerea simptomelor de gaze și balonare cauzate de intoleranța la lactoză.


Consultați medicul dacă aveți mai mult de 72 de ore sau trei zile între mișcările intestinale. Dacă aveți probleme cu obținerea unei cantități suficiente de fibre în dieta dvs., utilizați un supliment de fibre. Evitați administrarea de laxative. Deși pot îmbunătăți motilitatea, dacă le folosiți prea des, puteți dezvolta o dependență și intestinele dumneavoastră ar putea să nu mai funcționeze fără ele.

Tulburarile de tranzit intestinal (constipație, tranzit intestinal lent) favorizează procesul de autointoxicare. Mai exact, toxinele neevacuate din colon sunt reabsorbite și intră din nou în circulație în organism. Aveți în vedere și alimentele care ajută la detoxifierea organismului.

Recomandare pentru un tranzit intestinal funcțional:

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.