Smochine

SmochineSmochinele au proprietati nutritive recunoscute din vremuri biblice iar studiile de astazi demonstreaza ca sunt bogate in fibre alimentare, potasiu, vitamina B6 și mangan. Smochinele ne ofera in mod special potasiu, un mineral ce ajuta la controlul tensiunii arteriale. Astazi mancam multe alimente procesate (cele frumos ambalate de la raft) mult prea sarate asa incat putem suferi de un deficit de potasiu. Aportul redus de potasiu din alimente dublat cu un aport ridicat de sodiu poate duce la hipertensiune arteriala iar smochinele contracareaza aceasta problema.

Smochinele sunt o sursă bună de fibre dietetice. Este stiut ca alimentele bogate in fibre pot avea un efect pozitiv asupra siluetei in sensul ca ofera senzatia de satietate, deci mancam mai putin si mai rar. Exemple de fructe bogate in fibre sunt: mere, curmale, smochine, pere si prune.

Poate ca nu stiati dar si frunzele de smochin se mananca. In alte tari frunzele de smochin sunt des intalnite in preparatele culinare. Mai multe studii au demonstrat ca frunzele de smochin au proprietăți antidiabetice. Ele pot reduce cantitatea de insulină necesara pentru persoanele cu diabet zaharat care isi fac injectii cu insulina.

Smochinele sunt fructe bogate in calciu (79 miligrame de calciu într-o portie de 50 gr de smochine), un mineral ce sustine densitatea osoasă.
Puteti cumpara online smochine si multe alte produse sanatoase din >> magazinul www.prodietabio.ro <<

Smochinele au o textura complexa si un gust unic. Smochinele proaspete sunt deosebit de perisabile si delicate si din acest motiv majoritatea smochinelor pe care le putem cumpara tot timpul anului sunt uscate fie prin expunerea la lumina soarelui fie industrial.

Se spune că smochinele erau fructele preferate ale Cleopatrei… Smochinele erau venerate in Roma antica unde erau considerate un fruct sacru. In Grecia antica smochinele reprezentau au aliment de baza in dieta traditionala. Erau atat de apreciate de greci, incat acestia au creat legi care interziceau exportul smochinelor de cea mai buna calitate. Originar din Asia sud-occidentală, smochinul creşte in special în Orient, in zona Mării Mediateraneene, dar şi în România în zona Dobrogei.

Smochinele pot fi adaugate in bolul de cereale de dimineata (nu uitati sa consumati cerealele integrale cu lapte vegetal din orez sau migdale, nu cu lapte animal). Puteti crea minunate torturi si prajituri delicioase fara zahar si fara faina cu ajutorul smochinelor. Puneti smochine in smoothie-uri de fructe caci sunt dulci si aromate si vor da savoare suplimentara.

Smochinele se numara printre putinele alimente care contin cantitati masurabile de oxalati, substante natural ce se gasesc în plante, animale și ființe umane. Când oxalatii deven prea concentrati în fluidele organismului se pot cristaliza și cauza probleme de sanatate. Din acest motiv, persoanele cu probleme de rinichi sau vezica biliara netratate pot dori să evite consumul de smochine. In cazul in care aveti un tract digestiv sanatos si nu ati suferit niciodata de crize de rinichi sau bila puteti consuma smochine fara nici o problema.

Smochinele pot fi tratate cu sulfiti, bioxid de sulf pentru a se prelungi perioada lor de conservare si pentru a rezista mai mult la raft. Sulfitii pot provoca probleme de sanatate precum astmul sau reactii alergice. Este important de aceea sa alegem alimente care sunt clasificate ca fiind “ecologice” si care nu contin sulfiti. Daca urmeaza sa dam si copiilor astfel de fructe, cu atat mai mare trebuie sa fie preocuparea de a alege alimente netratate cu sulfiti si de a cumpara alimente organice.

Retete de prajituri si torturi fara zahar si fara faina

Smochine prajitura fara coacere1. Reteta de prajitura fara zahar si fara faina (implicit fara gluten). Ingredientele prajiturii fara zahar: 100 gr curmale fara samburi, 100 gr smochine, 2 banane, 2 oua, 100 gr nuci maruntite (sau migdale maruntite, ori caju sau alune de padure ca in exemplu nostru), 400 gr stafide, 100 gr malai fin, 2 lingurite praf de copt, esenta de rom.
Cum pregatim prajitura fara zahar si fara gluten: Punem curmalele si smochinele impreuna cu 200 ml apa intr-o craticioara si fierbem 5 minute. Dupa ce scurgem o parte din lichid dupa fierbere (circa 100 ml) punem curmalele si smochinele in blender impreuna cu 2 banane si mixam pana cand obtinem o pasta fina. Turnam aceasta pasta intr-un bol in care adaugam 100 gr nuci maruntite, 400 gr stafide, 100 gr malai fin, galbenusurile de la 2 oua, 2 lingurite praf de copt, esenta de rom. Separat batem tare albusurile de la 2 oua pe care le amestecam cu lingura de lemn cu mixul obtinut mai devreme. Punem intr-o forma de chec tapetata cu hartie de copt si presaram la suprafata felii de banana si dam la cuptorul preincalzit la 180 grade circa o ora.

Puteti cumpara online smochine, curmale, stafide netratate cu sulf si multe alte produse sanatoase din >> magazinul www.prodietabio.ro <<

2. Reteta de prajitura fara zahar, fara faina si fara coacere: 200 gr smochine si 200 gr stafide se maruntesc bine in robotul de bucatarie. Se fac apoi bilute date prin nuca de cocos, nuca, cacao, pudra de roscove, lapte praf de soia, orice vi se pare delicios. Pentru demonstratii culinare vizionati episoadele saptamanale ce apartin show-ului Ligia’s Kitchen.

O crema de tort sau de prajitura poate fi si crema de nuca din >> magazinul online prodietabio.ro <<

3. Reteta de tort fara coacere, fara zahar si fara faina. Un tort 100% Natural, totalmente sanatos si delicios pentru copii mici si adulti totodata. Ingrediente tort cu branza, fara zahar si fara faina: Pentru Blat vom folosi 100 gr stafide, 10 gr curmale, 100 gr smochine (de preferat bio si fara adaos de zahar), alune de padure, caju, nuci, migdale (crude). Se mixeaza pana cand se obtine o pasta. Acesta va fi blatul care se baga 30 de minute la congelator sa se intareasca. Pentru Crema tortului avem nevoie de: 200 gr branza de vaci dulce, grasa si moale (ricotta, mascarpone), 2 banane, 50 gr caju sau nuci de Macadamia, zeama de la o jumatate de lamaie sau de lime, coaja de lamaie rasa. Punem intr-un mixer 100 gr stafide, 100 gr curmale si 100 gr smochine alaturi de un mix de alune de padure, nuci, caju, migdale (cantitatea o alegeti dvs, dar e necesar minim 100 gr de mix). Se amesteca toate ingredientele amintite mai sus la blender. Se aseaza apoi peste blat si se lasa din nou la congelator pentru inca 30 de minute si se serveste imediat.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.