PLAN DE DIETA

Plan de dietaExista un singur secret pentru a slabi: sa mancam mai putin decat consumam sau altfel spus, sa ardem mai multe calorii decat ingeram!

Acest plan simplu trebuie urmat pe termen lung si nu drastic. Putem urma si acest calcul: 20 x nr. de kilograme actual = iata cate calorii ar trebui sa consumam zilnic pentru a slabi. Daca avem 60 de kilograme, atunci 1200 de calorii sau mai putin ar trebui sa fie suficiente. Dar de ce trebuie sa fim atenti la calorii? In primul rand ca in numai cateva zile de astfel de preocupare pentru calorii vom constata de ce ne ingrasam: alimentele standard au extraordinar de multe calorii si, fara o informare reala, putem fi pacaliti de marketingul supermarketurilor si ingera mult mai multe calorii decat am crede. Spre exemplu, daca dorim sa slabim si sa ne incadram in 1200 de calorii pe zi, trebuie sa constientizam ca o simpla portie de paste cu legume si cascaval (portie de 150 de grame) poate insemna un aport de 700 calorii. Daca bem si un suc de fructe si mancam o inghetata am atins lejer cele 1200 de calorii si tot ce este in plus in ziua respectiva ingrasa!!! Si atunci ce mai mancam? Trebuie sa ne informam foarte bine despre care sunt alimentele cu putine calorii si, alegand cu grija, ne vom incadra intr-un plan caloric care sa ne conduca la rezultatul mult dorit: slabirea durabila!

Fie ca numeram caloriile, ca eliminam grasimile sau carbohidratii, ca ne abtinem de la anumite alimente sau bem foarte multe lichide, formula magica prin care vom ajunge sa slabim in mod sanatos este urmatoarea: trebuie sa consumam mai putine calorii decat ardem in activitatea zilnica. Insa nu este totul chiar atat de simplu, caci si caloriile pot fi valoroase nutritional sau absolut goale si chiar daunatoare sanatatii.

Pe parcursul acestui site descriem valorile calorice ale alimentelor si va incurajam sa le corelati cu ritmul dvs. de viata. pentru a slabi in mod sanatos.
In timp ce tot felul de diete “trendy” apar si dispar, ei bine, dieta bazata pe reducerea numarului de calorii va fi intotdeauna in atentia noastra.

Diete functionale sunt cele bazate pe:
1. Putine calorii
2. Putine grasimi
3. Putini carbohidrati sau fara carbohidrati (ex: Dieta Dukan)

Recomandare: nu incerca sa faci foarte mult in foarte putin timp caci nu va functiona pe trmen lung sau nu va fi sanatos! Ai rabdare, caci altfel, te vei descuraja si vei renunta. Vei vedea ca la un moment dat chiar tu vei da prioritate mancarurilor cu valori nutritionale sanatoase in defavoarea mancarii fast-food.

1. Putine calorii

Dieta bazata pe putine calorii pare foarte simpla si s-ar presupune ca o putem tine si pe baza de prajituri sau de mancare fast-food atata timp cat ne incadram intr-o cifra exacta! Numai ca mancarea foarte mult procesata care contine foarte mult zahar si foarte putine valori nutritionale are asa numitele „calorii goale”. Acestea nu mentin metabolismul la un nivel de consum mare asa cum il mentin caloriile din mancarea sanatoasa. Din acest motiv 300 de calorii din junk food nu au acelasi efect in comparatie cu aceleasi 300 de calorii din mancare sanatoasa. Este foarte putin probabil sa reusesti sa slabesti cu mancare junk si in nici un caz nu este un mod sanatos de slabire. Daca atunci cand erai mica dadeai legumele la o parte din farfurie acum trebuie sa le ai acorzi o atentie sporita.

In plus, faptul ca vei numara tu singura caloriile din mancare s-ar putea sa nu fie suficient si asta pentru ca lucrurile trebuie corelate in functie de mai multi factori, trebuie avute in vedere proteinele, grasimile si carbohidratii. Numai un specialist iti poate recomanda un meniu corect avand in calcul caloriile dar si acesti trei factori de mai sus!

2. Putine grasimi

Un gram de grasime contine de doua ori mai multe calorii decat un gram de proteine sau carbohidrati. Si aici in prima instanta ar parea simplu: eliminam grasimile si deja problema este redusa la jumatate. Lucrurile sunt insa intotdeauna mai complexe decat par. Daca eliminam grasimile nu inseamna ca vom tine o dieta sanatoasa sau saraca in calorii.
Foarte multe produse sarace in grasimi au invadat rafturile magazinelor. Nu sugeram ca nu ar fi bune insa trebuie sa fim mai atenti. Multe dintre acestea sunt pline de zahar (sau sare) prin care se inlocuieste aroma care s-a pierdut atunci cand a fost inlocuita grasimea. Nici calculul grasimilor nu va ajuta pentru o dieta sanatoasa si asta pentru ca uneori lipsa grasimii este compensata de alte produse nicove. Stim ca pare ca suntem intr-un impas insa formula amintita si in alte capitole in acest site ramen in continuare valabila: consuma mai putine calorii decat arzi in activitatea zilnica.
Oricat ar parea de neobisnuit, grasimile sunt insa absolut necesare intr-o dieta sanatoasa si asta pentru ca organismul are nevoie de ele. Vom intelege mai mult citind despre cum sa slabim sanatos.

3. Putini carbohidrati

Dieta bazata pe reducerea carbohidratilor a fost pentru prima data popularizata de Dr. Robert Atkins in anii 1970 si este in continuare foarte la moda. Dieta Dukan face furori in continuare, desi paleste si ea incet incet. Conform teoriei Atkins sau Dukan, prin restrictionarea cantitatii de carbohidrati pe care ii mancam organismul va arde grasimile si le va transforma in energia de care are nevoie. Atunci cand mancam, organismul converteste carbohidratii in glucoza (zahar in sange), principala noastra sursa de energie care este apoi stocata ca glicogen in ficat. Daca mancam mai putini carbohidrati la un moment dat organismul nu va mai avea acest glicogen in ficat si va fi nevoit sa „apeleze” la depozitele de grasime pe care le va arde.
Pentru ca anumiti carbohidrati nu sunt digerati sau pur si simplu trec prin organism sau prin digestie nu produc atat de mult zahar in sange, unele diete sugereaza luarea in calcul a carbohidratilor usori.
Exista foarte multe dezbateri si argumente pro si contra dietei bazate pe reducerea carbohidratilor. Efectele asupra sanatatii trebuie controlate pentru ca, desi acest tip de dieta permite consumul de proteina animala si de grasimi si acestea din urma pot avea repercursiuni asupra sanatatii. Cu toate acestea, dieta bazata pe putini carbohidrati este eficienta.

Este ușor să slăbim dacă suntem corect informați și știm ce să mâncăm. Sunt recomandate legumele gătite în combinație cu alimente sățioase, care au multe fibre. Astăzi găsim în magazine multe produse dietetice cu numai 6 calorii la 100 gr așa cum sunt alimentele din Konjac. Care sunt alimentele din Konjac cu foarte puține calorii dar bogate în fibre pentru a ține de foame timp îndelungat? Tăițeii, spaghetele, pastele fettuccine și orezul. Gătim rețetele clasice dar cu ingrediente non calorice! » Vezi mai multe detalii, preț și mod de a găti alimente, rețete cu extrem de puține calorii »

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

16 Raspunsuri la discutia despre “PLAN DE DIETA”

Pages: [2] 1 » Vezi toate comentariile

  1. 16
    flory spune:

    vreau sa slabesc, am 176cm, 89kg, 33ani pana la 27ani am fost o persoana normala, dupa nastere am luat f mult in greutate, dupa care am slabit prin infometare apoi m-am ingrasat. vreau sa slabesc

  2. 15
    traducator germana spune:

    si daca eliminam carbohidratii….cobinatia dintre lipide si fibre e suficienta? nu dauneaza?

  3. 14
    alexandra 18 ani spune:

    am 18 ani,80 kg,163 cm.ma simt groaznic….vreau o dieta care sa slabeasca rapid…va implor…multumesc anticipat!

  4. 13
    terezia spune:

    Bunã ziua,
    a-si dori sã mã ajute cineva, sunt disperatã. Am 47ani, 168 înãltime si 98kg, acum 3ani am fost operatã la tiroidã, mi s-au scoc ambele tiroide si una dintre paratiroide mia fost crescutã în tiroidã. Pînã sã mã operez a-m crescut în greutate 30kg, fãrã sã mânânc mai mult s-au mai putin, dupã operatie am scãzut 5kg din greutate, beau 2-3l de lichide(ceai, apã)pe zi, nu mânânc dulciuri, nu beau alcol, nu fumez, încerc sã mânânc la ore regulate. tot la 2-3luni repet analizele de TSH SI T3, iau regulat medicamentul de L-thyroxin. Din pãcate lucrez foarte mult pe calculator contabilitate si putin teren, santier, foarte mult circul cu masina, pt. cã într-o zi mers pe jos nu a-si reusi sã-mi termin toatã treaba la servici.Aproape tot timpul sunt obositã, stresatã ca sã-mi termin treaba la servici si acasã cu bine. Singura satisfactie î-mi sunt familia(dacã plecãm împreunã undeva) grãdina cu flori si zarzavat(productie proprie),florile din casã, si câinii, pisicile si cobaiul. Nu doresc sã slãbesc brusc, deoarece nu m-am nici îngrãsat brusc, doar 2-3kg pe lunã, dar care nu se vor recupera dupã atingerea greutãtii normale.
    Cu multumiri!

  5. 12
    elena spune:

    buna ma numesc elena am 30 ani 165 inaltimea 82kg acum doi ani aveam 56 kg mentionez am nascut acum 2 ani si 5 luni inca alaptez poate cineva sa ma ajute cu vreo dieta
    .va multumesc

  6. 11
    dumitru iliescu spune:

    vrei sa slabesti sanatos,nu stiu daca ce voi spue ti se potriveste,eu am pus in practica si am reusit,am avut 115 kg si acum am 78 kgsi pot sa mai dau jos dar in timp.acum iata ce tre sa faci;1;renunta la orice produs din cereale si treci pe vegetale, brinzeturi oua carne de peste,pui si porc dar slaba,simburi de migdale, nuci, dovleac,fructe dar moderat,fara cartofi, fasole uscata,mazare.ultima masa obligatoriu sa nu depaseasca ora 16 dupa masa.in timpul zilei vei face citeva exercitii pe care le vei considera ca ti se potrivesc fie genoflexiuni sau flotari sau altceva,iei un ceai de papadie dimineata inainte de mincare

Pages: [2] 1 » Vezi toate comentariile

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.