Sistem imunitar copii

Copil, sanatate, tratament naturist

Sanatate si imunitate naturala.

Sfaturi pentru a menţine puternic sistemul imunitar al copilului. Creșterea imunității la copiii cu vârsta sub 10 ani prin metode naturale. Alimente care susțin imunitatea copiilor.

Copiii răcesc de mai multe ori decât adulții (în medie  de două ori mai des) iar acest lucru este normal. Un adult obişnuit răceşte de două până la patru ori pe an, în timp ce un copil este de două ori mai expus la afecţiunile virale.
De ce se întâmplă acest lucru? De ce imunitatea la infecţii este mai scăzută la copii? Ce putem face pentru a ne menţine copilul cât mai sănătos dacă în mediul în care acesta îşi petrece timpul există virusuri de răceală şi gripă, sau dacă în clasa sau pe terenul de joacă există copii care prezintă simptome specifice răcelii, precum nas care curge sau tuse?

Sistemul imunitar al copiilor, comparat cu cel al adulţilor

Sistemul imunitar al unui copil nu este la fel de puternic ca cel al unui adult. Bebeluşii se nasc cu un sistem imunitar imatur. Pe măsură ce cresc, se dezvoltă şi gradul de imunitate, aceasta atingând maturitatea în primii ani ai adolescenţei.

Aşadar, cum luptă sistemul imunitar al unui copil cu o infecţie?

În primele zile şi luni de viaţă, celulele sistemului imunitar şi moleculele care luptă cu infecţiile, numite anticorpi, sunt transmise de la mamă, la copil, prin laptele matern. Aceasta este modalitatea naturală prin care bebeluşul se menţine cât mai sănătos, precum şi unul dintre principalele motive pentru care este încurajată alăptarea la sân.
Pe măsură ce copiii înaintează în vârstă, ei devin expuşi la tot mai mulţi microbi. Deşi este dureros să-ţi vezi propriul copil suferind de răceală, cu un nas înfundat sau chiar cu febră, aceasta este reacţia naturală prin care se educă un sistem imunitar tânăr.
Acest proces de învăţare durează mulţi ani şi chiar şi când copiii ajung la creşă sau în primii ani de şcoală, ei încă sunt predispuşi la răceli, viroze şi alte boli infecţioase. Acesta este motivul pentru care o clasă plină cu copii cu vârsta de sub 10 ani este un teren perfect pentru dezvoltarea infecţiilor.

Sperăm că aceste idei şi sfaturi vor contribui la întărirea sistemului imunitar al copiilor şi îi vor feri de microbii care aduc răceala şi gripa. Este posibil ca aceste boli să nu poată fi evitate complet, însă cu siguranţă putem face tot ce ne stă în putinţă pentru a le diminua impactul. Citiți și despre beneficiile plantelor precum cimbrișorul sau echinaceea, dar alegeți etractele la rece, și nu tincturi care au alcool, zahăr sau alți excipienți. Produsele Salus Schoeneberger Germania sunt obținute prin presare la rece.

Cum se dezvoltă sistemul imunitar la copii?

Sistemul imunitar este alcătuit din organe, ţesuturi, celule şi proteine. Rolul său principal constă în detectarea şi îndepărtarea substanţelor străine care intră în organism. La copii, funcţia imunitară funcţionează la fel în cazul adulţilor. Totuşi, unui sistem imunitar tânăr şi imatur îi ia mai mult timp să recunoască virusurile infecţioase.
Aşadar, dacă un copil este expus la microbi pentru prima oară, răspunsul imun nu este la fel de rapid sau puternic ca la a doua infecţie provocată de acelaşi tip de microbi. Astfel se explică de ce un copil mic care nu a avut multe „experienţe cu infecţii” este predispus la acestea. Odată cu trecerea timpului şi înaintarea în vârstă, tot mai multe virusuri sunt detectate şi recunoscute, astfel încât sistemul imunitar începe să funcţioneze mai bine. Acesta este motivul principal pentru care tindem să nu facem de două ori pojar sau varicelă.

În primele luni de viaţă ale copilului, mama îl ajută în lupta cu infecţiile, transmiţându-i prin laptele matern rezistenţa sa la boli. Totuşi, alăptatul la sân nu durează o veşnicie, deci, ce putem face pentru a ne ajuta copiii să rămână sănătoşi până ce li se dezvoltă pe deplin sistemul imunitar?

Creşterea imunităţii la copii

În timp ce mulţi ar folosi termenul de „creştere”, în termeni ştiinţifici, este vorba despre o întărire a sistemului imunitar. Există multe etape practice şi folositoare pe care le putem urma pentru a încuraja dezvoltarea sistemului imunitar al copilului:
1. Asiguraţi-vă că se odihneşte suficient. Cu toţii ştim cât de greu putem convinge un copil să doarmă, însă o oră de culcare timpurie este obligatorie penrtu un copil aflat în creştere, mai ales dacă a doua zi trebuie să meargă la grădiniță ori şcoală. Un copil are nevoie, în medie, de 10 până la 14 ore de somn, de preferat într-o cameră răcoroasă şi întunecată şi, în mod cert, departe de orice factori de distragere a atenţiei, precum calculatorul, tabletele şi telefoanele mobile.
2. Aerul proaspăt nu costă nimic: natura este cel mai bun remediu. Nu costă nimic şi este perfectă pentru stimularea sistemului imunitar. Ieşiţi cu cei mici în aer liber, lăsaţi-i să alerge, să meargă cu bicicleta, să se caţere şi să exploreze. Natura este un teren de joacă uriaş.
3. Distraţi-vă împreună. Creşterea unui copil poate fi stresantă şi vă poate acapara tot timpul, însă nu-i transmiteţi şi lui starea de stres. Şi copiii se pot stresa. Învăţaţi-i cum să se relaxeze şi reţineţi că şi pentru un copil este important să-şi petreacă timpul făcând activităţi pentru sine.
4. Creaţi-vă o rutină de familie. Copiii au nevoie de un mediu stabil şi prin crearea unei rutine familiale veţi contribui la stabilirea siguranţei emoţionale. Planificarea orelor de masă, baie, citit poveşti şi făcut teme poate fi extrem de benefică.

Reduceţi consumul de zahăr!

Studiile au arătat că zahărul suprimă funcţia imunitară. Nu există nutrienţi în zahăr. Ajuns în organism, acesta necesită nutrienţi pentru a se metaboliza, folosind astfel mineralele din organism. De asemenea, zahărul împiedică globulele albe din sânge să funcţioneze aşa cum trebuie.

Încercați să înlocuiți zahărul cu miere (în produsele care nu se fierb sau nu intră la cuptor) și cu măr pe cele care intră la cuptor. Iată spre exemplu o rețetă simplă de Tartă fără pic zahăr!

Orezul cu lapte este un alt exemplu de mâncare în care zahărul poate fi înlocuit cu miere. Dar nu punem mierea decât după ce am luat orezul de pe foc și s-a mai răcit puțin. Dacă nu îi puteți dezvăța pe cei mici de obiceiul greșit de a mânca cereale îndulcite din comerț, puteți combina ingredientele într-un mod amiabil. https://prodieta.ro/retete/orez-cu-lapte-si-cereale-din-comert/

Citiți și articolul “Ce să nu oferim copiilor” pentru a le menține sănătatea în mod natural.

Igiena mânilor. Învăţaţi copilul când şi cum trebuie să se spele pe mâini. Acest lucru nu trebuie să aibă loc doar înaintea meselor şi după folosirea toaletei. Spălarea frecventă a mâinilor ajută la reducerea numărului microbilor luaţi din creşe sau săli de clasă. Dacă apa nu este la îndemână, poate fi folosită o soluţie un dezinfectantă pentru mâini.

Mediul înconjurător: un mediu sănătos și armonios acasă este benefic pentru orice copil. Fumatul nu dăunează doar fumătorului, ci face mult rău şi persoanelor din jurul său. Fumul de ţigară omoară şi irită celulele din organism, iar copiii sunt mai predispuşi efectelor negative ale fumului de ţigară deoarece aceştia respiră mai repede. De asemenea, ei au un sistem natural de protecţie mai puţin dezvoltat.

Copiii au nevoie de expunere la soare pentru sinteza vitaminei D. În lunile de iarnă și nu numai aveți în vedere suplimentarea cu vitamina D3 (puteți alege varianta de capsule masticabile cu gust delicios).

Alimente care cresc imunitatea copiilor în mod natural

Este uimitor să descoperim cât de benefice sunt fructele şi legumele pentru sistemul nostru imunitar. Alimente precum broccoli, morcovii, căpşunile şi portocalele conţin vitamina C şi sunt de multă vreme recunoscute pentru îmbunătăţirea funcţiei imunitare. De asemenea, ele furnizează o gamă largă de alte vitamine şi minerale. Şi nucile sunt de folos sistemului imunitar: acestea conţin acizi graşi omega care ne sunt aliaţi de nădejde în lupta cu bolile. Carnea slabă conţine zinc care, pe lângă faptul că protejează sistemul imunitar, ajută şi la creşterea rezistenţei globulelor albe.
Mai mult de jumătate din celulele sistemului imunitar se află în intestine. Alimentele prebiotice şi probiotice, ca acidul L-lactic din produsele fermentate, precum şi iaurturile, s-au dovedit a fi utile în întărirea sistemului imunitar. Acesta este un motiv pentru care antibioticele ar trebui pe cât posibil evitate, deşi sunt, fără îndoială, folositoare, utilizarea lor în afara necesităţii în tratamentul răcelii şi gripei determină ca cel mic să fie şi mai expus la infecţii data viitoare.

Copiii pot fi pretenţioşi la mâncare, aşa că este important să găsiţi metode de a le oferi alimente nutritive. O cale minunată de a include în meniu o varietate de alimente integrale, gustoase şi hrănitoare este de a crea gustări şi mese amuzante.
Acesta este un lucru pe care îl puteţi face alături de copil: preparaţi totul cât mai colorat şi distractiv. Copiii au momente când sunt mofturoşi, aşa că alimentele sănătoase şi nutritive trebuie să fie cât mai variate. Ideal ar fi ca cei mici să dorească să împărtăşească prietenilor experienţele gustoase şi să creeze altele alături de ei.
Iată câteva idei:
Crochete de legume crude precum morcovi, ardei, castraveţi, porumb dulce şi ţelină. Încercaţi să le oferiţi alături de un sos de humus.
Stafide: o gustare la îndemână, în locul dulciurilor.
Brânză: există multe varietăţi, aşa că trebuie să existe măcar una pe placul copilului dumneavoastră. Încercaţi sosurile de brânză (cu crochete de pâine), cuburile de brânză alături de murături (în stilul anilor 80’, pe o scobitoare) sau crochetele de brânză (tăiate direct dintr-o bucată mare de brânză). De asemenea, acesta este o modalitate excelentă de a-i oferi copilului mai mult calciu.
Nuci: puţini copii sunt alergici la ele, iar pentru majoritatea, nucile sunt o gustare nutritivă, plină de beneficii. Sunt disponibile multe tipuri de fructe oleaginoase. Nucile sunt o alegere ideală, însă migdalele, caju crud, semințele de dovleac crude, fisticul crud, sâmburii de caise, susanul și semințele de chia sunt şi ele benefice. Totuşi, trebuie să fiţi atenţi atunci când oferiţi nuci unui copil mic și evitați canitățile mari (nu mai mult de 5-10 sâmburi pe zi). Foarte multe nuci și semințe crude bio și naturale putem regăsi în site-ul prodietanaturala.ro
Fructe: consumul oricărui fruct este binevenit şi aveţi de unde alege, aşa că nu există nicio scuză ca cel mic să nu consume fructe. Copiilor le place să mănânce cu degețelele, astfel că salata cu fructe este o metodă minunată şi distractivă de a le oferi porţia zilnică de cinci fructe.
Iaurt: pe lângă proprietăţile probiotice, acesta oferă mai mult calciu în alimentaţie. Evitaţi să cumpăraţi iaurturi dulci cu fructe. În locul lor, puteţi servi un iaurt în care aţi adăugat chiar voi fructe. O idee minunată este să înlocuiţi îngheţata cu iaurtul congelat.
Prăjiturele de casă fără zahăr. Acestea sunt o metodă bună de a include mai multe fructe în alimentaţia copilului, mai ales dacă cel mic s-a implicat în prepararea unei reţete simple, ca cea a brioşelor cu banane.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.