Sirop de artar

Despre siropul de artar nutritionistii spun la unison ca este cel mai sanatos indulcitor natural descoperit si studiat la ora actuala. Pretul siropului de artar este comparativ cu cel al mierii de albine dar este bine sa stim ca siropul de artar are mai putine calorii decat mierea si o concentratie mai mare de minerale (seleniu, potasiu, zinc, fosfor, mangan, magneziu, fier, cupru, crom, calciu). Zincul si manganul continute de siropul de artar sustin sistmul imunitar si metabolismul.

Despre efectele nedorite ale zaharului pentru sanatate puteti citi in site-ul nostru in articolul dedicat.

Sirop de artar bioProcesul de creare a siropului de artar începe cu crestarea unui copac pentru a permite sevei sa curga. Seva de artar este limpede, aproape fara gust si cu un continut foarte scazut de zahar (circa 2-3%) atunci când este proaspat extrasa. Aceasta este apoi fiarta pentru a se evapora apa si pentru obtinerea siropului “concentrat” si implicit mai dulce. Prin condensare, continutul de zahar ajunge la 60% iar acest proces creeaza, de asemenea, aroma profunda si culoarea caracteristica a siropului de artar. Traditia a fost preluata de la amerindieni. Inca dinainte de 1700, amerindienii aveau o metoda extrem de simpla de a recolta apa de artar. Primavara faceau cu o secure o crestatura in trunchiul copacului in care puneau un jgheab. Lichidul din artar se scurgea de-a lungul unei aschii de lemn spre baza trunchiului, intr-un vas. Lichidul colectat era pus la fiert si prin evaporarea apei devenea mai dulce, adica sirop de artar, iar daca se continua fierberea, se obtinea zaharul de artar. Zaharul de astazi este mai ieftin de produs si de aceea zaharul din artar nu a reusit sa “cucereasca” piata vremurilor moderne.

Iata insa ca, incet, incet, redescoperim valorile traditionale si odata cu globalizarea avem acces la siropul de artar – un produs mai putin “traditional” pentru romani decat mierea dar atat de valoros nutritional. Siropul de artar nu este un aliment alergen si nu contine cantitati mari de oxalati sau purine.

Beneficii pentru sanatate aduse de siropul de artar

2 lingurite de sirop de artar (echivalentul a 13 grame de sirop de artar) au numai 34 calorii. Din aceste doua lingurite obtineti 3.6% din necesarul zilnic de zinc si 22% din doza zilnica recomandata de mangan. Aceste doua minerale au o densitate mai mare in siropul de artar decat in mierea de albine. Manganul continut de siropul de artar este un cofactor esential într-o serie de enzime importante în producerea de energie si de aparare cu ajutorul antioxidantilor. Zincul furnizat de siropul de artar este un bun antioxidant dar are si alte functii care pot reduce progresia aterosclerozei.

Zincul si manganul sunt aliati importanti pentru intarirea sistemului imunitar. Multe tipuri de celule ale sistemului imunitar depind de zinc pentru functionarea optima. Cercetatorii au studiat in special la copii efectele deficientei de zinc pe raspunsul lor imunitar si numarul de celule albe din sange. Au fost facute inclusiv studii specifice asupra limfocitelor T, macrofagelor si celulelor B (tipurile de celule albe din sange importante pentru apararea organismului de virusi si bacterii, pentru sistemul imunitar). S-a demonstrat ca deficienta de zinc afecteaza negativ numarul de celule albe din sange si raspunsul imun, in timp ce suplimentarea cu zinc restabileste starea de sanatate la normal.
Manganul poate actiona, de asemenea, ca un imunostimulant.

In plus fata de rolul jucat de zinc, manganul continut de siropul de artar este important, deoarece ajuta la diminuarea inflamatiei, sprijinind astfel vindecarea. Manganul este si un catalizator în sinteza acizilor grasi si a colesterolului.
Prin continutul de zinc, siropul de artar ofera beneficii speciale pentru barbati. Zincul este concentrat in prostata mai mult decât în ​​orice alt tesut uman, iar nivelul scazut de zinc din aceasta glanda implica un risc mai mare pentru cancer de prostata. De altfel, zincul este un mineral folosit terapeutic de cadrele medicale pentru a ajuta la reducerea dimensiunii prostatei.

Siropul de artar inlocuieste zaharul. Puteti folosi cu incredere sirop de artar in cafea si in ceai. Nu schimba gustul asa cum face indulcitorul natural stevia si nici nu creeaza pericolul de exces de fructoza asa cum se intampla in cazul siropului de agave.

Daca untul de migdale crude, untul de susan sau de arahide crude nu vi se par suficient de dulci, puteti adauga putin sirop de artar. Va fi in continuare sanatos dar si delicios!

Dieta cu sirop de artar

Dieta cu sirop de artar a fost promovata de cateva celebritati precum Naomi Campbell care a dezvaluit intr-o emisiune a lui Oprah Winfrey ca incearca sa tina de 3 ori pe an o cura de detoxifiere cu un cocteil realizat din sirop de artar cu ardei iute, suc de lamaie si apa. Mai exact, iata ingredientele si cantitatile pentru dieta cu sirop de artar: intr-un vas mare punem 3l de apa, 1 cana suc lamaie, 1 cana sirop de artar, 1 lingurita ardei iute. Se agita inainte de a fi baut. Se vor bea 8-12 pahare pe zi. Nimic altceva! Cea mai lunga perioada in care Naomi Campbell a reusit sa tina aceasta cura de deoxifiere a fost 18 zile. Si Beyonce a slabit 10 kilograme cu dieta cu sirop de artar, consumand numai sirop de artar si suc de lamaie timp de cateva saptamani pentru rolul din ‘Dream Girls’. Prodieta.ro nu recomanda in general dietele “minune” si restrictive pentru a slabi, ci regimul echilibrat de alimentatie >> cititi si articolul Sa slabim fara cura de slabire >>

Reteta clatite americane cu sirop de artar

Clatitele americane sunt celebre si delicioase. In comert se gasesc premixuri pentru a obtine blatul pufos dar in nici un caz calitatea nutritionala si gustul nu se compara cu cel al unor adevarate clatite facute in casa.

Ingredientele pentru reteta de clatite americane cu sirop de artar (8 portii): 100g faina, 50g zahar pudra, o jumatate lingurita scortisoara, un ou, 120 ml lapte, un mar curatat si ras, o jumatate lingura unt 45g unt moale si doua lingurite de sirop de artar (numai 34 calorii). Mod de pregatire a clatitelor americane cu sirop de artar: Amestecam faina, zaharul si scortisoara si facem o groapa in mijloc. Adaugam oul si laptele. Cu o lingura de lemn incorporam usor, apoi adaugam marul. Incalzim untul intr-o tigaie de teflon si la foc mic punem cu lingura compozitie. Lasam un minut pe o parte, apoi cand incepe sa rasufle, o intoarcem si mai lasam jumatate de minut. Daca spre final compozitia incepe sa se ingroase, atunci diluam cu putin lapte. Cand clatitele sunt gata, pregatim un sos din untul topit cu siropul de artar la foc mic. Turnam acest sos peste clatite si servim cu capsune sau orice alte fructe avem disponibile si ne plac.

>> vezi detalii si pret Sirop de Artar<<

Both comments and pings are currently closed.


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Comments are closed.

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.