Seminte de pin, beneficii, proprietati

Seminte de pinCrocante și totuși untoase, semințele de pin se datoreaza conului feminin al pinului. Sunt încântător de dulci și delicioase. Semintele de pin sunt o sursă foarte bună de nutrienți vegetali, minerale și vitamine esențiale și acizi grași mononesaturați „prietenoși cu inima” care ajută la reducerea nivelului de colesterolul din sânge.

Din punct de vedere botanic, pinii aparțin familiei Pinaceae, din genul: Pinus. Deși multe varietăți de pini produc semințe comestibile, doar aproximativ 20 de tipuri de pini au semințe suficient de mari pentru a putea fi valorificate prin culturi. Semințele de pin sunt ușor de găsit, dar la un pret oarecum mare. De obicei, pot fi găsite vrac la majoritatea magazinelor cu alimente sănătoase sau gourmet. Vezi prodietanaturala.ro

Ce beneficii nutritive au semințele de pin?

Ca și alte nuci, semințele de pin sunt o bună sursă de proteine. Vegetarienii și veganii pot mânca nuci pentru a înlocui proteinele din carne. O porție de semințe de pin este mai sățioasă decât unele porții de nuci. O porție constă în 167 semințe, în comparație nucile braziliene, la care o porție are șase nuci. Semințele de pin conțin mulți nutrienți importanți și sănătoși. O porție va furniza următoarele cantități recomandate zilnic de minerale și vitamine: fier, 8 procente; magneziu, 20 de procente; fosfor, 16 procente; potasiu, 4 procente; zinc, 12 procente; cupru, 20 de procente; mangan, 120 de procente; tiamină, 6 procente; riboflavină, 4 procente; niacină, 6 procente; folat, 4 procente; colină, 4 procente; vitamina E, 15 procente.

Istorie și cultivare

Europenii, asiaticii și nativii americani deopotrivă au o istorie în ceea ce privește consumul de semințe de pin. Acestea erau o sursă esențială de hrană pentru majoritatea triburilor de nativi americani, precum Washoe, care, pentru păstrare, uscau semințele deasupra cărbunilor încinși, iar apoi le măcinau transformându-le în făină pinyon de semințe de pin. Această făină se amesteca apoi cu apă și fructe de pădure, pește sau plante pentru obținerea unui terci. Cu toate că triburile de nativi americani au drepturi exclusive asupra culturilor Statelor Unite de semințe de pin, o parte dintre acestea pot fi cultivate în mod legal de oricine. În maiestuosul Great Basin National Park din Baker, Nevada, cultivarea este permisă pentru consum personal, non-comercial. Există anumite reguli impuse, precum limita a 11 kg per gospodărie.

Cum gătim cu semințe de pin

Seminte de pin prajite

Seminte de pin prajite

Semințele de pin sunt mai gustoase atunci când sunt prăjite. Acest lucru le dă o aromă de grătar și o textură oarecum crocantă. Prăjirea semințelor ia doar câteva minute, pe hârtie de copt, la cuptorul încins la 400 de grade. Pesto este probabil una dintre cele mai familiare metode a de a ne bucura de semințele de pin. De multe ori, alte fructe tari, precum migdalele sau nucile, sunt utilizate ca înlocuitor în rețete, însă semințele de pin dau cea mai bună aromă. Sosul pesto autentic are o rețetă ce cuprinde busuioc, semințe de pin, usturoi și ulei de măsline, amestecate împreună. Este delicios peste paste, pizza sau carne. Semințele de pin sunt frecvent folosite în deserturi precum fursecurile sau torturile.

Combaterea colesterolului rău

O mare parte din conținutul lor caloric ridicat provine din grăsimi. Într-adevăr, semințele de pin sunt în special bogate în acizi grași mononesaturați precum acidul oleic (18:1 grăsimi nediferențiate) care ajută la scăderea LDL-ului sau „colesterolului rău” și creșterea HDL-ului sau „colesterolului bun” din sânge. Studiile de cercetare sugerează că dieta mediteraneană ce conține cantități considerabile de acizi grași mononesaturați, vitamine și antioxidanți ajută la prevenirea bolii arteriale coronariene și infarcturilor, favorizând profilul sănătos de lipide din sânge.

Semințele de pin sau cedru conțin acizi grași esențiali (omega-6) și acid pinolenic. Cercetările recente au arătat potențialul acestora în privința procesului de slăbit, prin scăderea apetitului. Acidul pinolenic declanșează eliberarea de enzime colecistochinine și peptide gen glucagon-1(GLP-1) în intestine, ce inhibă foamea. În plus, se consideră că acidul pinolenic are proprietăți de scădere a LDL-ului, crescând aborbția hepatică a acestuia.

Vitaminele E și K

Semințele de pin furnizează cantități mari de vitamine esențiale, E și K. Ambii nutrienți au un efect asupra sistemului cardiovascular. Vitamina K permite coagularea sângelui, prevenind sângerarea după o leziune, în timp ce vitamina E contribuie la producerea de globule roșii în sânge, esențiale pentru transportul oxigenului. Fiecare 28 grame de semințe de pin conțin 2,7 miligrame de vitamina E, sau 18 la sută din doza zilnică recomandată stabilită de către Institute of Medicine. Semințele de pin furnizează 15 micrograme de vitamina K la fiecare 28 grame, 12 la sută din doza zilnică recomandată pentru bărbați și 17 la sută, pentru femei.

Mai mult decât atât, semințele de pin nu conțin gluten și de aceea sunt un ingredient popular în prepararea alimentelor fără gluten. Astfel de rețete pot fi o alternativă sănătoasă pentru persoanele cu alergie la grâu și pentru cei cu boală celiacă.

Semințele de pin sunt o sursă excelentă de vitamine din complexul B, precum tiamina, riboflavina, niacina, acidul pantotenic, vitamina B-6 (piridoxina) și folați. Aceste vitamine funcționează ca factori adjuvanți pentru enzimele din metabolismul ce are loc în substratul celular din interiorul corpului uman.

Mangan și zinc

Introduceți semințele de pin în alimentație pentru a beneficia din plin de conținutul lor bogat în mangan și zinc. Manganul ajută la menținerea echilibrului hormonal în organism și a unor țesuturi conjunctive puternice, în vreme ce zincul susține sistemul imunitar și ajută în vindecarea rănilor. Fiecare 28 grame de semințe de pin furnizează 2,5 miligrame de mangan, întreaga doză zilnică recomandată, și conțin, de asemenea, 16 la sută din cantitatea zilnică recomandată de zinc pentru bărbați și 23 la sută, pentru femei, după cum a stabilit USA Institute of Medicine. Manganul este un factor adjuvant important pentru enzima antioxidantă, superoxid dismutaza. Așadar, consumul de semințe de pin ajută organismul să dezvolte rezistență împotriva agenților infecțioși și radicalilor liberi dăunători.

Fier și magneziu

De asemenea, conținutul de fier și magneziu din semințele de pin oferă beneficii pentru sănătate. Fierul joacă un rol cheie în transportul și păstrarea oxigenului în corp, ajutând și celulele să producă energie utilizabilă. Și magneziul contribuie la producerea de energie și constituie o parte din oase și dinți. Consumul a 28 grame de semințe de pin crește aportul de fier și magneziu cu 1,6 și, respectiv, 71 miligrame. Pentru femei, aceasta înseamnă 9 la sută din necesarul zilnic de fier și 22 la sută din cel de magneziu, după recomandările Institute of Medicine. Pentru bărbați, fiecare 28 grame de semințe de pin furnizează 20, respectiv 17 la sută din dozele zilnice recomandate de fier și magneziu.

Consumați mai multe semințe de pin

Paste fettuccine cu sos pesto si seminte de pin

Paste fettuccine cu sos pesto si seminte de pin

Folosiți semințele de pin pentru a prepara pesto în casă. Amestecați pur și simplu semințele cu parmezan și busuioc proaspăt într-un robot de bucătărie, apoi mixați cu ulei de măsline extravirgin până ce amestecul ajunge la consistența dorită. Prăjiți ușor semințele de pin pentru a le spori aroma și adăugați o mână de astfel de semințe în salata, supa sau peste pastele preferate. Pe de altă parte, puteți consuma semințele de pin ca atare, pe post de gustare. Pentru mai multă aromă, încercați să le amestecați cu condimente sănătoase, precum curcuma (turmeric), curry, paprica sau piper cayenne.





Puteti posta comentarii mai jos .


Slabire cu paste fara calorii. Orez fara calorii.

Magazin online cu produse din catina

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.