Seminte de in

Semintele de in (Linum usitatissimum) au proprietati benefice mentinerii sanatatii, fiind de altfel unele dintre cele mai bogate plante in substante nutritive la un pret relativ mic. Semintele de in macinate si uleiul din seminte de in reprezinta o sursa bogata de grasimi esentiale Omega 3 (acid alfa-linoleic), mai precis sunt numarul 1 intr-o serie de 129 de alimente supuse studiilor! In plus, semintele de in sunt bogate in antioxidanti, au proprietati benefice asupra sanatatii si sunt eficiente in tratamentul contra constipatiei. Adaugati seminte de in în cerealele de dimineata, în painea de casa si puneti ulei din seminte de in în salate, piure de cartofi, supa de legume.
Seminte de in bogate in Omega 3Semințele de in sunt o sursa foarte buna de vitamina B1, mangan, magneziu, fosfor si cupru. Semintele de in pot fi utilizate in tratamentul naturist a diverse afectiuni, inclusiv prevenirea si contracararea constipatiei, dar nu pot fi considerate un medicament propriu zis ci un aliment benefic. Daca tineti o dieta de detoxifiere a organismului, atunci semintele de in macinate sunt ideale!


In semintele de in gasim lignani, compusi vegetali care actioneaza ca o forma slaba de estrogen. Alte alimente care contin lignani sunt semintele de susan, de floarea soarelui, nucile de caju si alunele, dar intr-o masura considerabil mai mica. Oamenii de stiinta ne incurajeaza ca lignani pot proteja impotriva anumitor forme de cancer, in special al celui de san si de colon. Semintele de in sunt o sursa excelenta de fibre solubile si insolubile, eficiente pentru reglarea colesterolului, glucozei din sange si digestiei.

Este recomandat sa consumam seminte de in macinate tip faina caci astfel putem profita 100% de beneficiile lor, in timp ce daca raman nemacinate pot trece prin corp fara nici un efect. Semintele de in sparte sunt recomandate la randul lor.

Inul este folosit din cele mai vechi timpuri, cultivarea inului datand inca din 3000 i.Hr. in Babilon. Inul era cunoscut si ca “planta binecuvantata” fiind folosit pentru eliminarea durerilor abdominale, tusei, furunculilor, abceselor pielii si constipatiei.

Semintele de in sunt cultivate pentru valoarea lor nutritionala dar si pentru variate produse nealimentare precum vopsele, cerneala si linoleum. Ni s-a intamplat sa auzim”cum, uleiul de in este bun pentru a vopsi gardul de lemn, nu prentru om…” Este desigur, o afirmatie bazata pe necunoastere!

Studii si cercetari

Femeile care au adaugat zilnic, timp de 4 saptamani, 50 de g de seminte de in macinate in alimentatia lor zilnica si-au scazut colesterolul total cu 9% iar nivelul de colesterol rau LDL cu 18%. Semintele de in reduc semnele de inflamatie asociate cu riscul crescut de boli de inima.

Un studiu pe cobai a descoperit ca aportul suplimentar de ulei de in (bogat in Omega 3) este eficace in prevenirea dezvoltarii tumorii de colon, in timp de uleiul de porumb (care contine mai multe grasimi Omega 6) a dus la cresterea tumorilor.

Un studiu pilot realizat in India a analizat efectul uleiului de in in comportamentul copiilor cu ADHD (Sindromul de Atentie Deficitara). S-a observat o imbunatatire semnificativa a simptomelor, reflectata in reducerea simptomelor totale de hiperactivitate.

Semintele de in aduc beneficii antiinflamatorii, protejeaza vasele de sange si reduc riscul de stres oxidativ. Omega 3 ajuta la reglarea tensiunii arteriale si sustine sistemul cardiovascular. Fibrele mucilaginoase continute de fibrele de in intarzie golirea stomacului si pot imbunatati absorbtia nutrientilor.

Care este impactul unei temperaturi de coacere asupra semintelor de in si uleiului din seminte de in? Conform unor studii recente, raspunsul la aceasta intrebare este “Nici o problema!”. Au fost date doua exemple cu timp de coacere de 15 minute, respectiv 3 ore. In ambele cazuri, continutul de Omega 3 din semintele de in a ramas stabil si intact. Aceasta este o veste minunata pentru toti cei care doresc sa includa semintele de in in briose, paine, prajituri ori in blatul de pizza sau vor sa foloseasca ulei din seminte de in in diverse mancaruri la cuptor.

Sugestii de preparare si servire

  • Adaugati seminte de in sparte in retele dvs preferate, in preparatele de panificatie, in paine, dulciuri si in cerealele musli de dimineata. Atentie! Semintele de in trebuie sparte, macinate sau inmuiate pentru a profita in cea mai mare masura de proprietatile lor benefice.

  • Macinati seminte prospete de in de cate ori este posibil. Adaugati-le alaturi de sare din Himalaya si piper in mancaruri.
  • Uleiul de in va fi pastrat la frigider dupa deschidere. Nu prajiti cu ulei de in caci se arde cu usurinta. Uleiul de in se foloseste adaugat in mancare, in salate, pateuri, salate de vinete, piureul de cartofi, ciorbe de zarzavat, tocanite, pilaf.

>> Detalii și prețuri >> Ulei din seminte de in >>

Both comments and pings are currently closed.


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Comments are closed.

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Prin continuarea navigării pe site confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform EU Cookie LAW. info

1. Ce date colectam. Numele si adresa de email pentru formularul de comentarii (numele poate fi si pseudonim). Nu trimitem nici un fel de promotionale pe adresa de email si nici nu transmitem aceasta adresa catre terte parti. Istoricul de navigare, cum ai interactionat cu website-ul, adresa IP, ce tip de browser folosesti, cat a durat vizita, istoricul de cautare, numarul de pagini vizitate, date legate de traffic. Nu trimitem newslettere si nu primim plati online, deci nu colectam date de card bancar.
2. Cum sunt colectate datele. Colectam in mod indirect date prin intermediul cookie si scripturi de monitorizare. Datele colectate in scop de masurare a audientei si care in principiu sunt cele de istoric de navigare sunt pastrate timp de 50 de luni. Aceste date sunt anonimizate si folosite in scopuri statistice fara a se putea identifica persoana reala.
3. De ce colectam datele. Din motive de securitate pe website si trasabilitate.
4. Cine proceseaza datele. Google Analytics, Adwords si Google Search Console pentru servicii de analiza a traficului. Datele tale personale pot fi trimise catre forurile guvernamentale sau instantele judecatoresti in cazul in care exista un temei legal pentru aceasta.
5. Link-uri catre alte website-uri. Este posibil ca in paginile magazinului nostru online sa existe link-uri catre diferite alte site-uri sau retele sociale asupra carora compania nostra nu are niciun control sau influenta.
6. Cum sunt protejate datele mele. Datele tale sunt tinute pe servere securizate, protejate cu ajutorul softurilor antivirus si firewall. Am implementat atat din puct de vedere tehnic cat si la nivel organizational solutii si proceduri pentru ca datele tale sa fie pastrate in siguranta si sa ramana confidentiale.
7. Care sunt drepturile tale. Chiar daca initial ti-ai dat acordul pentru prelucrarea datelor tale, acest acord poate fi retras in orice moment pentru anumite date sau pentru toate (cu respectarea legii si a timpului de stocare). Pentru datele pentru care nu exista obiectiuni in a fi procesate ele se considera de drept procesabile.
8. Transferul datelor in afara UE. Datele colectate de magazinul online sunt gazduite pe servere aflate la Hetzner (https://www.hetzner.de/) si sunt localizate in Frankfurt Germania. In calitate de prestator de servicii european, Hetzner este supus si el normelor GDPR. Terții (Google, Facebook si altii care opereaza in UE) sunt obligați prin contract pentru a proteja și menține confidențialitatea datelor tale și să le utilizeze exclusiv pentru scopurile pentru care le oferim.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.