Seminte de in

Semintele de in (Linum usitatissimum) au proprietati benefice mentinerii sanatatii, fiind de altfel unele dintre cele mai bogate plante in substante nutritive la un pret relativ mic. Semintele de in macinate si uleiul din seminte de in reprezinta o sursa bogata de grasimi esentiale Omega 3 (acid alfa-linoleic), mai precis sunt numarul 1 intr-o serie de 129 de alimente supuse studiilor! In plus, semintele de in sunt bogate in antioxidanti, au proprietati benefice asupra sanatatii si sunt eficiente in tratamentul contra constipatiei. Adaugati seminte de in în cerealele de dimineata, în painea de casa si puneti ulei din seminte de in în salate, piure de cartofi, supa de legume.
Seminte de in bogate in Omega 3Semințele de in sunt o sursa foarte buna de vitamina B1, mangan, magneziu, fosfor si cupru. Semintele de in pot fi utilizate in tratamentul naturist a diverse afectiuni, inclusiv prevenirea si contracararea constipatiei, dar nu pot fi considerate un medicament propriu zis ci un aliment benefic. Daca tineti o dieta de detoxifiere a organismului, atunci semintele de in macinate sunt ideale!

In semintele de in gasim lignani, compusi vegetali care actioneaza ca o forma slaba de estrogen. Alte alimente care contin lignani sunt semintele de susan, de floarea soarelui, nucile de caju si alunele, dar intr-o masura considerabil mai mica. Oamenii de stiinta ne incurajeaza ca lignani pot proteja impotriva anumitor forme de cancer, in special al celui de san si de colon. Semintele de in sunt o sursa excelenta de fibre solubile si insolubile, eficiente pentru reglarea colesterolului, glucozei din sange si digestiei.

Este recomandat sa consumam seminte de in macinate tip faina caci astfel putem profita 100% de beneficiile lor, in timp ce daca raman nemacinate pot trece prin corp fara nici un efect. Semintele de in sparte sunt recomandate la randul lor.

Inul este folosit din cele mai vechi timpuri, cultivarea inului datand inca din 3000 i.Hr. in Babilon. Inul era cunoscut si ca “planta binecuvantata” fiind folosit pentru eliminarea durerilor abdominale, tusei, furunculilor, abceselor pielii si constipatiei.

Semintele de in sunt cultivate pentru valoarea lor nutritionala dar si pentru variate produse nealimentare precum vopsele, cerneala si linoleum. Ni s-a intamplat sa auzim”cum, uleiul de in este bun pentru a vopsi gardul de lemn, nu prentru om…” Este desigur, o afirmatie bazata pe necunoastere!

Studii si cercetari

Femeile care au adaugat zilnic, timp de 4 saptamani, 50 de g de seminte de in macinate in alimentatia lor zilnica si-au scazut colesterolul total cu 9% iar nivelul de colesterol rau LDL cu 18%. Semintele de in reduc semnele de inflamatie asociate cu riscul crescut de boli de inima.

Un studiu pe cobai a descoperit ca aportul suplimentar de ulei de in (bogat in Omega 3) este eficace in prevenirea dezvoltarii tumorii de colon, in timp de uleiul de porumb (care contine mai multe grasimi Omega 6) a dus la cresterea tumorilor.

Un studiu pilot realizat in India a analizat efectul uleiului de in in comportamentul copiilor cu ADHD (Sindromul de Atentie Deficitara). S-a observat o imbunatatire semnificativa a simptomelor, reflectata in reducerea simptomelor totale de hiperactivitate.

Semintele de in aduc beneficii antiinflamatorii, protejeaza vasele de sange si reduc riscul de stres oxidativ. Omega 3 ajuta la reglarea tensiunii arteriale si sustine sistemul cardiovascular. Fibrele mucilaginoase continute de fibrele de in intarzie golirea stomacului si pot imbunatati absorbtia nutrientilor.

Care este impactul unei temperaturi de coacere asupra semintelor de in si uleiului din seminte de in? Conform unor studii recente, raspunsul la aceasta intrebare este “Nici o problema!”. Au fost date doua exemple cu timp de coacere de 15 minute, respectiv 3 ore. In ambele cazuri, continutul de Omega 3 din semintele de in a ramas stabil si intact. Aceasta este o veste minunata pentru toti cei care doresc sa includa semintele de in in briose, paine, prajituri ori in blatul de pizza sau vor sa foloseasca ulei din seminte de in in diverse mancaruri la cuptor.

Sugestii de preparare si servire

  • Adaugati seminte de in sparte in retele dvs preferate, in preparatele de panificatie, in paine, dulciuri si in cerealele musli de dimineata. Atentie! Semintele de in trebuie sparte, macinate sau inmuiate pentru a profita in cea mai mare masura de proprietatile lor benefice.

  • Macinati seminte prospete de in de cate ori este posibil. Adaugati-le alaturi de sare din Himalaya si piper in mancaruri.
  • Uleiul de in va fi pastrat la frigider dupa deschidere. Nu prajiti cu ulei de in caci se arde cu usurinta. Uleiul de in se foloseste adaugat in mancare, in salate, pateuri, salate de vinete, piureul de cartofi, ciorbe de zarzavat, tocanite, pilaf.

>> Detalii și prețuri >> Ulei din seminte de in >>

Both comments and pings are currently closed.


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Comments are closed.

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.