De ce ne plac semintele de CHIA?

Semințele de chia sunt considerate a fi printre cele mai sănătoase alimente cunoscute astăzi. Care este secretul lor? Mici și delicate, semințele de chia nu sunt nici frumoase, nici parfumate, nici gustoase. Și atunci cum de au câștigat atât de multă recunoaștere în domeniul nutriției? Și cum de sunt atât de cumpărate chiar și în România, țară de altfel mai puțin deschisă către alimente care nu cresc pe tărâmurile noastre? Conținutul de Omega 3 este secretul.

Chia sunt semințe bogate în Omega 3 și fibre dietetice. Semințele de chia aduc numeroase beneficii sănătății.

Chia sunt semințe bogate în Omega 3 și fibre dietetice. Semințele de chia aduc numeroase beneficii sănătății.

Semințele de chia au foarte multe proprietăți nutritive și aduc beneficii sănătății, dar elementul care le-a scos in evidență este reprezentat de conținutul mare de Omega 3.

Semințele de chia abundă în Omega 3, dar de ce sunt atât de importanți acizii grași Omega 3?



Acizii grași Omega 3 sunt esențiali pentru buna funcționare a organismului. Nu pot fi preluați decât din anumite alimente (exemple de alimente bogate în Omega 3: peștele gras precum sardine, hering, somon, macrou, ton, dar și semințele de chia, semințele de in, de rapiță, nuci, spirulină, ulei din semințe de dovleac preferabil crude, ulei din semințe de susan negru, ulei de nuci sau de krill).

Acizii grași Omega 3 aparțin familiei acizilor grași polinesaturați și sunt de trei tipuri: acidul alfa linoleic (ALA), acidul eicosapentanoic (EPA) și acidul docohexanoic (DHA). ALA este un acid esențial deoarece el nu poate fi produs și sintetizat de organism.
Iată numai câteva dintre beneficiile aduse de Omega 3:
– Omega 3 sprijină sănătatea creierului (Omega 3 reprezintă 40% din acizii grași polinesaturați din creier și 60% din retina ochiului.)
– Omega 3 reduce riscul bolilor cardiace, simptomele ADHD la copii, simptomele sindromului metabolic.
– Omega 3 ne ajută în lupta împotriva bolilor autoimune, poate îmbunătăți afecțiunile mentale, luptă cu tulburările mentale legate de vârstă, poate ajuta la prevenirea cancerului, poate reduce astmul la copii, poate reduce grăsimea din ficat, poate îmbunătăți sănătatea oaselor și a articulațiilor, are beneficii pentru piele și frumusețe în general.
– Grăsimile sănătoase Omega 3 pot ajuta corpul în lupta cu depresia și anxietatea.
– Aportul optim de Omega 3 poate îmbunătăți sănătatea ochilor.
– Omega 3 luptă împotriva inflamației cronice. (Inflamațiile care durează mult timp pot favoriza aproape toate bolile cronice, inclusiv boli de inimă și cancer. Acizii grași omega 3 pot reduce producerea de molecule și substanțe ce determină inflamații, cum ar fi eicosanoizi inflamatorii sau citokine. Studiile arată o legătură între alimentația echilibrată și suplimentarea cu omega 3 și reducerea inflamației.)

Secretul dietelor și luptei cu colesterolul: fibrele insolubile. Acestea constituie circa o treime din semințele de chia.

Semințele de chia sunt bogate în fibre cu rol important în scăderea colesterolului, a stimulării imunității sau a prevenirii constipației. Substanțele nutritive prezente în mod natural în semințele de chia ajută la prevenirea artritei reumatoide, a astmului, la bolile de inimă și la cele de ordin neurologic.
Iată mai jos analiza nutrițională a semințelor de chia ce pot fi achiziționate rapid din magazinul online proDietaNaturala.ro:
Valori nutriţionale/100g
Valoare energetica 490 kcal
Proteine: 22 g
Lipide 31.3 g
Glucide 5.1 g
Fibre solubile 0.9 g
Fibre insolubile 29.3 g
Vitamina B1 43.2 mg
Vitamina B2 28.5 mg
Vitamina B3 262.1 mg
Vitamina E 11.2 mg
Fier 7.8 mg
Mangan 6.4 mg
Zinc 5.8 mg
Calciu 627 mg
Magneziu 324.4 mg
Potasiu 0.46 mg
Omega 3 60.8% din Doza Zilnica Recomandată
Omega 6 20.1% din Doza Zilnica Recomandată
Omega 9 7.6% din Doza Zilnica Recomandată

Cel mai bun preț pentru semințele de chia www.proDietaNaturala.ro. Aici regăsim semințe de chia la 1 kg, 500 gr, 300 și 100 gr dar și smoothie-uri cu semințe de chia, ulei din semințe de chia, batoane, biscuiți, pâine și cosmetice cu chia.

Cel mai bun preț pentru semințele de chia bogate în Omega 3 regăsim pe www.proDietaNaturala.ro. Semințe de chia la 1 kg, 500 gr, 300 și 100 gr dar și smoothie-uri deja preparate cu semințe de chia, ulei din semințe de chia, batoane, biscuiți, pâine și cosmetice cu chia.

Simplu de consumat. Rețete cu semințe de chia.

Semințele de chia sunt foarte simplu de consumat: se amestecă cu orice lichid. Sunt minunate în iaurt dimineața, în smoothie-uri, shake-uri proteice, limonade. Atenție, absorb mare parte din lichid și sunt ușor gelatinoase.

Idei de rețete clasice dar ușor schimbate, în sensul că adăugăm semințe de chia pentru un plus de nutrienți:

  •  Clătite cu semințe de chia. În timp ce clătitele pregătite după rețete standard nu sunt foarte valoroase din punct de vedere nutritiv, ci doar gustoase, ei bine adăugând semințe de chia rețeta va fi mult îmbogățită. Sfatul nostru: pregătiți clătitele cu făină multicereale, lapte, apă minerală, ouă și unt de cocos și adăugați semințe de chia în umplutură, fi că puneți banane cu cremă de ciocolată, gem, miere, brânză dulce și stafide. Pregătind clătitele după această rețetă vorbim deja despre proprietăți nutritive valoroase precum Omega 3 din semințele de chia, fibre dietetice și multe minerale.
  • Semințele de chia sunt savurate de obicei la micul dejun dar pot fi inlcuse și în meniul de prânz sau de cină. Sunt nutritive și dau un aspect gourmet. În plus față de faptul că sunt deosebit de bogate în acizi grași Omega 3, semințele de chia ne oferă și foarte mulți antioxidanți, calciu și fibre. Cei pasionați de pâine de casă știu foarte bine că o pâine delicioasă este aceea creată cu puțin ulei de nucă de cocos și cu semințe de chia. Pâinea va fi mai fragedă, va avea un gust mai profund și ne va sătura mai repede! Aluatul pentru prăjituri sau pentru tort poate fi unul nutritiv, nu doar gustos! Indiferent de rețeta dvs clasică, prin simpla adăugare a semințelor de chia (2-3 lingurițe) veți îmbogăți nutritiv preparatul de casă. Semințele de chia nu își pierd proprietățile nutritive la gătit. Desertul dvs va fi puțin mai sănătos.
  • Sos gourmet de glazurare a somonului. Rețeta: amestecăm 10 linguri de sos de soia cu zahăr brun și fierbem până când obținem un sos dens. Apoi adăugăm semințe de chia care se vor hidrata la rândul lor puțin în acest sos și adăugăm peste somonul deja preparat separat.
  • Cea mai bună modalitate de a consuma semințe de chia este totuși aceea care presupune hidratare înainte deoarece acestea absorb până la de 10 ori greutatea lor în apă. Odată hidratate veți remarca faptul că produs așa numitul “chia gel”. Sunt ușor gelatinoase și de aceea pot fi folosite pentru a îngroșa gemuri sau pentru smoothie-uri.
  • Mousse de ciocolată cu nucă de cocos și semințe de chia. Iată un desert sănătos și ușor de realizat. Combinăm laptele de cocos cu semințele de chia și lăsăm la hidratat 15 minute. Se va crea o budincă în care putem adăuga cacao, unt de cocos sau de cacao și un îndulcitor natural precum miere crudă, sirop de arțar sau de agave, sirop de mere sau de orez.
Idei creative de rețete ușor de preparat cu semințe de chia.

Idei creative de rețete ușor de preparat cu semințe de chia.

  • Sunt tare la modă pe internet fotografiile cu budinci în straturi cu semințe de chia, gem de fructe neîndulcit, fulgi de cereale și fructe întregi. Punem un strat de smoothie cu papaia, mango sau avocado, apoi un strat de iaurt cu semințe de chia, apoi un strat cu unt de caju neîndulcit amestecat cu miere crudă, altul cu fulgi de cereale, altul de lapte de cocos amestecat cu semințe de chia și fructe integrale. Fiți creativi/creative! Creați și dvs astfel de deserturi ușor de pregătit și bogate în proprietăți nutritive valoroase pentru o sănătate impecabilă!
    Cel mai bun preț pentru semințele de chia regăsim pe site www.proDietaNaturala.ro. Aici regăsim semințe de chia la diverse gramaje dar și smoothie-uri gata preparate cu semințe de chia, ulei din semințe de chia, batoane, biscuiți, pâine și cosmetice cu chia.

Acizii grași Omega-3 sunt considerați acizi esențiali, absolut necesari pentru o sănătate optimă. Organismul nu poate să-i producă în mod natural și de aceea trebuie obținuți prin intermediul alimentelor precum semințele de chia.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.