Semintele de canepa

Semințele de cânepă sunt din ce în ce mai promovate de nutriționiști pentru proprietățile lor nutritive valoroase. Întrebate ce mănâncă pentru a arăta atât de bine, multe vedete indică semințele de cânepă decorticate pe care le adaugă în cereale la micul dejun sau în smoothie-uri cu fructe, verdețuri ori legume. Pudrele proteice din semințe de cânepă sunt totodată bine cunoscute printre sportivi căci sunt o sursă bună de proteină vegetală de cea mai bună calitate.

Semințele de cânepă, bogate în grăsimi sănătoase, proteine și nutrienți esențiali reprezintă un supliment binevenit pentru dieta tuturor, oferind multe beneficii. Dacă vă aflați în căutarea unei surse vegetariene de acizi grași Omega-3, atunci semințele de cânepă sunt o alegere potrivită. Acizii grași Omega-3 sunt grăsimi esențiale care ajută la reducerea inflamațiilor. Adăugând o cantitate mare de semințe de cânepă în meniul zilnic puteți diminua riscul de a dezvolta boli cardiovasculare. De asemenea, consumul de semințe cânepă poate contribui la scăderea colesterolului și a tensiunii arteriale. Acizii grași Omega-3 se regăsesc în cantități concentrate în creier și pot juca un rol important în sprijinirea memoriei și proceselor cognitive. Așadar, puteți începe ziua cu un impuls pentru inimă și minte, adăugând semințe de cânepă în cerealele cu lapte sau în iaurt.

Seminte de canepa decorticateSemințele de cânepă conțin toți aminoacizii esențiali, ceea ce le califică drept o sursă completă de proteine, la fel ca și carnea de pui, pește sau vită. Trei linguri de semințe de cânepă adăugate în salată, peste paste, pilaf de orez sau în smoothie echivalează cu 10 gr de proteine de înaltă calitate. În timp ce proteinele animale nu lipsesc din dieta locuitorilor țărilor occidentale, Ghidul de Dietă pentru Americani din 2010 recomandă includerea în alimentație a mai multor surse vegetale de proteine, iar în acest sens, semințele de cânepă sunt o alegere ideală.

Trei linguri de semințe de cânepă asigură 50% din necesarul zilnic de magneziu și fosfor, 25% din necesarul zilnic de zinc și 15% în cazul celui de fier. Asigurarea necesarului zilnic de magneziu și fosfor este importantă pentru sănătatea oaselor. Fierul este necesar în livrarea oxigenului în întreg organismul, iar zincul susține sănătatea sistemului imunitar.

Semințele de cânepă au un conținut excelent de acizi grași omega-3 și omega-6. Acești compuși au efecte benefice asupra sănătății cardiovasculare. Studiile recente, majoritatea efectuate pe animale, au examinat efectele acestor acizi grași și ale dietei cu semințe de cânepă asupra agregării plachetare, dar și asupra bolilor cardiace ischemice și a altor aspecte privitoare la sănătatea cardiovasculară.

Nu au efecte narcotice!

Deși au făcut parte din dieta noastră vreme de sute de ani, în mod surprinzător, semințele de cânepă au fost supuse unui număr relativ mic de cercetări care au publicat date privind efectele lor psihologice. Iar acest lucru s-a întâmplat în trecut deoarece în prezent, proprietățile psihotropice atribuite în mod eronat semințelor de cânepă vor complica orice concluzie obținută în urma studierii lor. Cânepa este corelată, din punct de vedere botanic, cu soiurile medicinale/narcotice ale canabisului. Oricum, trebuie știut că semințele de cânepă nu mai conțin factori cu acțiune psihotropică. Însă ele pot aduce beneficii semnificative sănătății.

Cannabis sativa L. este o plantă anuală ce face parte din Cannabaceae. A fost o sursă importantă de hrană, fibre, medicamente și un narcotic psihoactiv/religios încă din vremurile preistorice. Canabisul este menționat ca medicament în textele medicale ale Egiptului antic: Papirusul Ramesseum III (1700 B.C.), Papirusul lui Eber (1600 B.C.), Papirusul Berlin (1300 B.C.) și Papirusul Chester Beatty VI (1300 B.C.).

Trebuie diferențiate două tipuri principale de Cannabis Sativa L., tipul narcotic și tipul non-narcotic. Primul este cunoscut și sub numele de marijuana, hașiș sau tinctură de canabis și conține Δ9-Tetrahidrocanabinol (THC) în concentrații cuprinse între 1 și 20%, suficient de ridicate încât să manifeste o psihoactivitate. Al doilea tip de Cannabis Sativa L. este cânepa industrială cu concentrații THC mai mici de 0.3%, așadar nu prezintă proprietăți psihoactive.

Semințele de cânepă au o valoare nutrițională excelentă.

Sunt foarte bogate în acizi grași esențiali (EFA) și alți acizi grași polinesaturați (PUFA). Au aproape la fel de multe proteine ca soia și sunt totodată bogate în vitamina E și minerale precum: fosfor, potasiu, sodiu, magneziu, sulf, calciu, fier și zinc.
Semințele de cânepă sunt un aliment foarte versatil și bogat în nutrienți. Putem folosi semințe de cânepă pentru a pregăti în bucătărie o varietate de produse. Beneficiile aduse sănătății de semințele de cânepă nu se încheie cu acizii lor grași omega-3 și omega-6. Proteinele din semințele de cânepă pot aduce beneficii suplimentare sănătății, inclusiv întărirea sistemului imunitar și efectele anti-oboseală.

Beneficiile semințelor de cânepă pentru sănătate:

Sănătatea inimii și o tensiune arterială scăzută. Semințele de cânepă conțin acizi grași esențiali care pot să scadă colesterolul din sânge. Acest lucru ajută la menținerea unei inimi sănătoase și previne totodată rigidizarea arterelor ce poate duce într-o ultimă instanță la infarct sau stop cardiac. De asemenea, acizii lor grași reduc inflamația care poate cauza o tensiune arterială mare și o circulație slabă a sângelui. De aceea, cânepa poate reduce în mod semnificativ volumul de muncă al inimii.
Garantează o minte sănătoasă. Creierul conține mulți acizi grași care pot fi regăsiți și în cânepă. De aceea, consumul regulat de cânepă poate preveni boli ca Parkinson și Alzheimer și, totodată, poate îmbunătăți memoria. Semințele de cânepă pot atenua simptomele de anxietate și depresie și vă pot îmbunătăți starea de spirit.
Piele strălucitoare. Uleiul de cânepă este folosit frecvent în produse cosmetice precum loțiuni pentru piele, săpunuri și balsamuri de buze. Acest lucru se datorează faptului că uleiul pătrunde în straturile profunde ale pielii și susține o dezvoltare puternică a celulelor pentru o piele mai netedă și mai fină. Cânepa este utilă și în rezolvarea problemelor precum psoriazisul, eczema și pielea uscată.
Slăbire. Cânepa poate fi un stimul în slăbire deoarece este un inhibitor natural pentru apetit și oferă senzația de sațietate pentru mai mult timp. Adăugați la o masă doar patru linguri de semințe de cânepă, iar pofta de mâncare vi se va diminua semnificativ. De asemenea, vă veți simți mai energici pentru a face exercițiile fizice și alte activități pentru a elimina kilogramele în plus.
Tulburări digestive. Cânepa furnizează cantități mari de fibre solubile care mențin tractul digestiv sănătos și curat. Așadar, tulburări digestive precum constipația sau balonarea sunt cu ușurință rezolvate.
Prevenirea cancerului. Cânepa conține mulți steroli și antioxidanți vegetali care pot fi de folos în diminuarea riscului de cancer de colon, sân și prostată.

Diabetul. Semințele de cânepă sunt de mare ajutor și dacă prezentați risc de diabet sau dacă sunteți diabetic, deoarece ele controlează nivelul de zahăr din sânge. Acest fapt se datorează în principal grăsimilor sănătoase pe care le conțin și care ajută la absorbția rapidă a glucozei din sânge și la transformarea ei în energie. Drept rezultat, pofta de dulce va scădea, iar nivelul de energie va crește.

Puteți adăuga semințe de cânepă în smoothie-uri, presărați-le în salate și cereale sau le puteți folosi ca înlocuitor pentru nuci în preparatele de la cuptor. Pot fi consumate și ca atare la orice gustare dintre mese. De asemenea, sunt o alegere excelentă pentru germinare (în cazul în care doriți să le consumați în varianta lor încolțită), pentru prepararea laptelui proaspăt din semințe de cânepă sau pentru a fi măcinate și adăugate în orice mâncare.

Puteti posta comentarii mai jos .


Slabire cu paste fara calorii. Orez fara calorii.

Magazin online cu produse din catina

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.