Scortisoara Ceylon

Scortisoara autentica Ceylon

Scorțișoară autentică Ceylon

Deși există aproximativ o sută de soiuri de Cinnamonum verum (denumirea științifică de scorțișoară), Cinnamonum zeylanicum (scorțișoara ceylon) și Cinnamomun aromaticum (scorțișoara chinezească numită și cassia) sunt cele mai importante soiuri consumate. Scorțișoara este unul dintre cele mai vechi condimente cunoscute, fiind menționată în Biblie și folosită în Egiptul antic. În China, utilizarea acesteia este menționată în una dintre cele mai vechi cărți de medicină botanică chineză, datată în jurul anului 2.700 î.Hr. Scorțișoara a devenit una dintre primele mărfuri tranzacționate între Orientul Apropiat și Europa.

Scorțișoara (Cinnamomum zeylanicum) sau “ceylon” este coaja uscată a unui copac veșnic verde ce provine din insula Sri Lanka. Varianta chineză (Cinnamomum aromaticum) numită și “cassia” este mai ieftină și ca atare, mai des întâlnită decât varianta ei autentică din Sri Lanka. Specia ceylon este mai dulce, mai subtilă și mai rafinată decât specia cassia (care provine de fapt din scoarța unui conifer asiatic). Prin urmare, este foarte probabil ca scorțișoara atât de ieftină pe care ați cumpărat-o din supermarket să nu fie de fapt scorțișoară autentică, ci varianta asiatică. Cum vă puteți lămuri? Pentru că sunt etichetate la fel, diferențierea o putem face numai în funcție de țara de proveniență. Principalele țări care cultivă scorțișoara ceylon (autentică) sunt India, Sri Lanka, Madagascar și Brazilia. Scorțișoara chinezească (cassia) este cultivată în principal în China, Vietnam și Indonezia. Dacă doriți scorțișoară ceylon, căutați-o la un magazin specializat, cu produse autentice de calitate.




De fapt, proprietăți benefice au ambele specii de scorțișoare dezbătute. Cercetătorii de la Universitatea Nanjing din China au evaluat 122 de plante aromatice din China pentru a stabili eficiența acestora în reducerea acidului uric, cel care declanșează guta și crizele de artrită. Extractul de scorțișoară cassia s-a dovedit a fi cel mai eficient în inhibarea producerii acidului uric.

Scorțișoara este bogată în mangan, fier, calciu și fibre, dar și componente active numite cinamaldehide, acetat și alcool de cinamil, plus o gamă largă de alte substanțe care au rol de antioxidanți în organism. Cinamaldehida reduce vâscozitatea trombocitelor.

Are și proprietăți anti-micorbiene, fiind studiată pentru abilitatea sa de a ajuta la oprirea creșterii bacteriilor (fungi, inclusiv Candida). În testele de laborator s-a arătat că scorțișoara este aproape la fel de eficientă ca unele medicamente (fluconazol) anti-fungice. Proprietățile antimicrobiene ale scorțișoarei sunt atât de eficiente, încât cercetările recente demonstrează că acest condiment poate fi folosit ca o alternativă la conservanții alimentari tradiționali. Într-un studiu, publicat în numărul din august 2003 al International Journal of Food Microbiologie, s-a arătat că adăugarea a doar câteva picături de ulei esențial de scorțișoară la 100 ml de supă de morcovi, ce apoi a fost ținută la frigider, a inhibat creșterea toxiinfecției alimentare Bacillus cereus patogene pentru cel puțin 60 de zile. Când bulionul a fost refrigerat fără adaos de ulei de scorțișoară, patogen B. cereus a înflorit în ciuda temperaturii scăzute. În plus, cercetătorii au observat că adăugarea de scorțișoară a acționat nu doar ca un conservant eficient dar a îmbunătățit și aroma de bulion.

Scorțișoara pentru slăbire

Scorțișoara reduce cantitatea de lipide, o veste bună pentru toți cei ce se află la cură de slăbire.  Scorțișoara are și proprietăți antiinflamatorii și anticoagulante la nivelul trombocitelor. Rezultatele anumitor studii au arătat că o doză mică de scorțișoară luată zilnic (nu mai mult de șase grame) reduce concentrația de glucoză, trigliceride, colesterolul LDL și colesterolul total în cazul persoanelor de diabet tip 2.

Scorțișoara încetinește rata la care stomacul se golește după masă și reduce glicemia. Nu numai că stimulează receptorii de insulină dar inhibă și o enzimă care altfel i-ar fi inactivat, crescând semnificativ capacitatea celulelor de a utiliza glucoza. Studiile arată că adăugarea de scorțișoară în orezul cu lapte sau budinca de orez ori griș reduce rata de golire gastrică de la 37% la 34,5% și scade semnificativ nivelul de zahăr din sânge. Chiar și numai un gram din acest minunat condiment este suficient pentru  a reduce glicemia cu 20%. Colesterolul și trigliceridele sunt de asemenea reduse.

Sfaturi practice în acest sens: presărați scorțișoară și în cafea, cappuccino, ceaiul de detoxifiere și orice desert sau chiar pe fructe! Adăugați scorțișoară în miere sau cumpărați miere cu acest condiment delicios. 

Scorțișoară autentică veți întâlni în sortimentele de ceai ale celebrei case de ceaiuri Yogi Tea®.

Scorțișoara este un antioxidant foarte puternic și chiar mult mai eficient, în comparație cu alte șase mirodenii antioxidante (anason, ghimbir, lemn dulce, mentă, nucșoară și vanilie) sau cu conservanții alimentari chimici (BHA (hidroxianisol butilat), BHT (hidroxitoluen butilat) și galat de propil.

Stimulent pentru creier

Slăbirea, scăderea colesterolului sau virtuțile antioxidante nu sunt singurele beneficii pe care ni le-ar putea aduce scorțișoara. Doar mirosind acest minunat condiment, activitatea cerebrală este mult stimulată! Mai mulți participanți la un studiu au înregistrat scoruri foarte bune cu privire la sarcinile legate de atenție, memorie sau viteza vizual-motorie după ce au mirosit scorțișoara. Participanții au fost expuși la nici un miros, miros de mentă, iasomie și scorțișoară iar cei din urmă au înregistrat efecte pozitive semnificative asupra funcției cerebrale. Încurajați de rezultatele acestor studii, cercetătorii vor să extindă tratamentul natural cu scorțișoară și asupra bolilor cognitiv degenerative sau asupra celor ce suferă de anxietate.


Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.