SAREA Neiodata si de Himalaya

Sare de Himalaya este de obicei o sare neiodata. Specificația “iodat” se trece special acolo unde este cazul. Sarea are multiple varietăți: sare marină, de Himalaya roz sau gri, sare fără iod sau fără sodiu, sare Nigari. De unde cumpărăm sare fără iod, fără sodiu sau sortimente speciale? De obicei nu prea găsim în supermarket dar magazinele de produse naturiste au de obicei sare de Himalaya (care nu este îmbogățită cu iod) sau sare marină fără iod.

Sare fără Iod. Iodul este esential pentru buna funcționare a tiroidei și pentru menținerea unui echilibru hormonal. Dar uneori dorim să evităm adaosul de iod.

Sare fără Iod. Iodul este esential pentru buna funcționare a tiroidei și pentru menținerea unui echilibru hormonal. Dar uneori dorim să evităm adaosul de iod.

Sarea de Himalaya și sarea neiodată

Spre deosebire de sarea albă din comerț, sarea de Himalaya, puțin mai scumpă dar la un preț decent încă, este foarte bogată în minerale, fiind considerată un veritabil aliment minune.  Sarea din Himalaya nu este tratată industrial având 100% sare cristal, naturală, nerafinată, fără aditivi și (foarte important) fără adaos de iod. Sarea roz de Himalaya este bogată în fier (de unde și culoarea roz) și are efecte curative, energizante, revigorante și de detoxifiere a organismului.

Pentru a ne asigura că tiroida funcționează bine, este recomandat să mergem la medicul endocrinolog. Iodul este un oligoelement ce se găseşte în mod natural în diferite produse alimentare. Acest element este adăugat şi în sarea iodată pentru a preveni anumite anumite afecţiuni. Cantităţi mari de iod pot produce simptome similare carenţei, respectiv guşa, nivel ridicat de TSH, hipotiroidism.

Sarea este un aliment controversat iar una dintre preocupările majore ale celor ce țin cură de slăbire este dacă sarea îngrașă. Ei bine, sarea în sine nu îngrașă și nu slăbește pentru că nu are calorii. Sarea afectează însă organismul, uneori într-un mod nedorit și nesănătos. Consumul sporit de sare are ca rezultat creșterea în greutate în sensul că sarea determină reținerea apei în organism. Consumul scăzut de sare poate avea ca rezultat slăbirea temporară pentru că organismul nu mai reține atât de multă apă.

Este interesant de remarcat faptul că foarte multe cure de slăbire drastice se bazează pe alimente cu un conținut foarte redus de sare. Atenție însă, căci slăbirea este mai degrabă pierdere de apă și imediat ce vei manca alimente sărate te vei îngrășa la loc. Sarea determină reținerea apei în organism, fapt ce se asociază cu aspectul “umflat” sau “gras”.

Alimentația bogată în sare poate afecta nu numai tensiunea arteriala ci și greutatea! Nivelul ridicat de sare din alimente se datorează cel mai degrabă faptului că alimentele respective ori au prea multe calorii, ori sunt foarte procesate industrial (este cazul conservelor, alimentelor fast-food, brânzei maturate sau mezelurilor care trebuie să reziste mai multe zile și să aibă un aspect impecabil, comercial). Daca te vei orienta către alimente sarace în sare vei remarca cum că acest tip de alimente este cel mai degrabă sărac și în calorii totodată! Prin urmare, va fi un dublu avantaj.

Sare versus Sodiu

Noi adăugam sare (sodium chlorida) în mâncare pentru a crește savoarea acesteia. Fabricanții adaugă sare pentru a returna savoarea pierdută prin procesare și pentru a face ca alimentele să dureze cât mai mult timp. Trebuie să fim în special atenți la sodiu. Deși cei doi termeni – sarea și sodiul  – sunt adesea folosiți ca sinonime, ei bine nu este chiar așa. Sodiul se află în mod natural în majoritatea alimentelor și reprezintă 40% din sare.

Cum cauzează sarea reținerea apei în organism. Sarea ingrașă?

Corpul nostru se bazează pe electroliți (cei mai semnificativi fiind sodiul și potasiul) pentru transmiterea impulsurilor electrice prin care sunt controlate funcțiile organismului. Pentru ca organismele noastre să funcționeze în mod corect, este foarte important ca această concentrație de electroliți din cadrul organismului nostru să rămână constantă. O mare concentrație de electroliți în sânge determină mecanismul setei. Astfel, suntem „sfătuiți” de organism să bem apă pentru ca nivelul de electroliți să revină la normal.
În funcție de cantitatea de apa pe care o bem, rinichii noștri sunt capabili să mențină cantitatea de electroliți din sânge la un nivel constant prin creșterea și descreșterea cantității de apă pe care o reținem. Această reținere mai mare sau mai mica de apă afectează și presiunea sângelui. Atenție! Presiunea înaltă a sângelui, sau hipertensiunea, este un important factor de risc al atacurilor de inima sau al infarcturilor.
Prin procesul numit osmoză, apa trece dintr-un mediu cu o salinitate scăzuta la unul cu salinitate crescută în încercarea sa de a atinge o cotă medie. Sarea nu îngrașă! După ce consumăm cantități mari de sare, apa trece în piele, ceea ce face să avem acel aspect „umflat” și nu mai reușim să scoatem inelele de pe degete. Sarea nici nu slăbește! Atunci când consumăm cantități mici de sare are loc un proces invers, iar organismul se străduiește să scoată apa din țesuturi.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.