[5] Riscurile dietei hipocalorice. Impedimente ce pot fi depasite.

Riscurile dietei hipocalorice. Impediemente ce pot fi depășite.

#1

Malnutriția poate apărea ca o consecință a acestei diete, în cazul în care nu sunt luați în considerare toți nutrienții esențiali. O dietă cu puține calorii prezintă riscul de a avea un aport redus de minerale, vitamine și antioxidanți. În primă fază, efectele unei diete hipocalorice sunt pozitive: pierderea în greutate, nivelul energiei mai ridicat. Însă pe termen lung, acest regim alimentar poate produce deficiențe grave de nutrienți, ceea ce duce la scăderea densitații osoase, oboseală cronică, sensibilitate la temperaturi scăzute, dar și schimbări psihologice. Astfel se poate dezvolta o adevărată obsesie față de mâncare și de conținutul caloric al alimentelor.

Cum rezolvăm acest impediment? Pentru a evita aceste efecte negative, este necesar ca alimentația să conțină toți nutrienții esențiali. Simpla reducere a caloriilor consumate nu va avea efecte pozitive pe termen lung. Alimentația trebuie să cuprindă toți nutrienții esențiali și în procentaje recomandate. Este important să nu lipsească nici carbohidrații, nici proteinele, grăsimile, vitaminele, mineralele, fibrele etc. Alimentele sunt alese astfel încât nutrienții esențiali să se afle în meniul săptămânal. In fiecare săptămână a dietei avem următoarele recomandări de consum:

  • Cereale integrale (hrișcă, fulgi de cereale BIO ovăz, orez, orz, secară, grâu) pentru aport de carbohidrați cu eliberare prelungită, minerale, vitamine, fibre.
  • Semințe de chia pentru fibre, Omega 3.
  • Iaurt sau kefir pentru un raport echilibrat proteine – glucide – grăsimi dar și probiotice. Murăturile, tofu și alimentele fermentate sunt și ele recomandate pentru beneficiile probioticelor.
  • Salată verde și legume. Fructe cu indice glicemic mic. Oleaginoase, leguminoase, verdețuri, condimente.
  • Pește pentru proteine ușor digerabile, grăsimi sănătoase, minerale. Fructe de mare.
  • Pudre proteice din semințe de cânepă, in, dovelac, lupin, alune, zer.
  • Linte, quinoa, amarant, năut
  • Pudre de alge precum chlorella sau spirulina (bogate în vitamina B12, clorofilă, minerale), de iarbă de grâu sau de orz
  • Cacao pentru o stare de bine. Substanţele active din boabele aromate stimulează eliberarea endorfinei şi serotoninei – substanţe numite “hormonii fericirii”.
  • Carne slabă de vită, pui sau curcan pentru proteine, vitamina B12, fier, colagen. Ouă.
  • Avocado, ulei de măsline, de rapiță, de sâmburi de struguri, de cocos pentru grăsimi sănătoase.
  • Polen, Fulgi de Drojdie nutritivă inactivă, Arpacaș de Orz.
  • Dulceață de aronia / prune / măceșe / gutui dar fără zahăr adăugat. Suc de aronia, acai, aloe vera. Biscuiți raw cu semințe și quinoa.
  • Ceai (verde dar și de plante), cafea.

#2

Un alt risc îl reprezintă încetinirea ratei metabolismului. Când caloriile sunt restricționate pe o perioadă mai lungă de timp, organismul încearcă să compenseze aceste pierderi prin încetinirea arderilor calorice. Acest lucru poate duce chiar la creșterea în greutate.
Cum rezolvăm acest impediment? În perioada în care intrăm în faza de platou (nu mai slăbim) sunt recomandate în special alimentele cu calorii negative și multe băuturi și alimente reci.

  • Ce alimente au calorii negative? Lista caloriilor negative: fructe care nu îngrașă, ba chiar ne ajută să slăbim dacă sunt integrate într-o dieta sănătoasa per ansamblu: Cireșe IG 32 / Grapefruit IG 36 / Piersici IG 40 / Caise IG 43 / Portocale IG 47 / Pere IG 47 / Orice fructe de pădure. Lista caloriilor negative: legume care nu îngrașă, ba chiar ne ajută să slăbim dacă sunt integrate într-o dietă sănătoasă: broccoli / varza (verde) / conopidă / sparanghel / ardei / castraveți / andive / usturoi / ceapă / spanac / zucchini / salată verde. CONDIMENTELE nu îngrașă.
    Cu această cură de slăbire bazată pe fructe care nu îngrașă dar și pe legume care nu îngrașă – precum cele din lista de mai sus – slăbim repede și sănătos în sensul că asigurăm organismului vitamine, minerale, enzime și fibre. Dieta bazată pe lista alimentelor cu calorii negative este si o modalitate de a elimina toxinele din organism, ca o cură de detoxifiere. Cu toate acestea nu apelați des la aceasta cură de slăbire bazată pe calorii negative ci numai în faza în care simțiți că nu mai slăbiți și nu foarte multe săptămâni la rând.
  • Dieta cu gheaţă porneşte de la faptul că organismul consumă foarte multe calorii pentru a încălzi mâncarea din stomac, în timpul procesului de digestie. Stomacul este anesteziat de lichidul foarte rece și arde calorii pentru a-l încălzi. Dacă mai are și fibre care absorb lichide, zaharuri și grăsimi, atunci succesul slăbirii pare promițător! Fostul campion mondial Leonard Doroftei a divulgat că o parte din strategia alimentară pusă la cale de Interbox împreună cu antrenorul şi nutriţionistul lui se baza pe gheaţă. “Patru zile înaintea meciurilor mă transformam în urs polar. Stăteam cu un prosop rece pe cap şi mâncam gheaţă”, a declarat fostul pugilist. De altfel, şi Lucian Bute a trecut printr-o astfel de dietă în 2011, înainte de cântarul oficial, pentru a intra în categoria supermijlocie, când a trebuit să dea 4 kilograme jos în doar 6 zile (informație preluată din site-ul unica.ro). Actriţa Renee Zellweger este cunoscută pentru fluctuaţiile ei de greutate, ea fiind nevoită să se îngraşe vizibil pentru rolul din Bridget Jones, apoi să revină la silueta ei normală. Aşa că, pe lângă mese cu un nivel scăzut de carbohidraţi, actriţa mănâncă în loc de desert… cuburi de gheaţă.

#3

  • O altă consecință nedorită a dietei hipocalorice este pierderea masei musculare. Atunci când slăbim, nu doar țesutul adipos este afectat, ci și cel muscular. În cazuri mai extreme, chiar și inima, care este un mușchi, iși poate pierde din forță și nu mai fucționează corect. Acest lucru poate avea consecințe grave, chiar fatale.
    Cum rezolvăm acest impediment? Incluzând în dietă cât mai multe proteine vegetale de cea mai bună calitate. În fiecare săptămână a dietei avem incluse shake-uri proteice cu ingrediente simple, bio, precum pudra proteică de in, cânepă, dovleac, lupin, zer ori pudră de chlorella, spirulină, iarbă de grâu, iarbă de orz, polen, semințe de chia.

#4

  • Efectele psihologice sunt de asemenea importante. O atentă monitorizare a caloriilor are potențialul de a crea obsesii legate de alimentație și greutatea corporală. Acestea se pot transforma în afecțiuni psihologice precum anorexia, bulimia, sindromul compulsiv-obsesiv. Tulburările de alimentație sunt caracterizate de o frică obsesivă de a crește în greutate, fară a ține cont de efectele negative asupra sănătații. De asemenea, se mai întâlnește și o distorsionare a realității, aceste persoane se consideră supraponderale, chiar dacă indexul de masă corporală nu indică acest lucru.
    Cum rezolvăm acest impediment? Alimentele bogate în proteine slabe și fibre precum cele incluse în această dietă conferă senzația de sațietate, nu ne mai este foame pentru mult timp. În aceste condiții nu avem de ce să stăm tot timpul cu grija mâncării pentru că nu ne este foame în continuu. Dieta include cacao (pentru stimularea hormonilor fericirii), migdale, alune, cereale, oleaginoase, fructe, dulceață, budinci așa încât să satisfacem și pofta de dulce și nevoia de carbohidrați. Vom recomanda un cerc social cu prieteni din toate categoriile de greutate și activitate fizică de grup (sporturi în sală sau în parc) așa încât să nu ne pierdem în propriile gânduri și să ne raportăm tot timpul la diversitatea normală a vieții.
    Chiar dacă nu aveți multe calorii de consumat la dispoziție, este important să nu restricționați complet alimentele nesănătoase. 100 de calorii le puteți rezerva pentru câteva grame de ciocolată sau orice altceva vă face plăcere cu condiția să fie în cantități mici. Restricționarea completă a alimentelor nesănătoase poate avea efecte psihologice negative și este posibil să se dezvolte într-o tulburare compulsivă precum mâncatul compulsiv. Noi nu vom recomanda aici ce alimente nesănătoase să fie consumate, dar rețineți că sunt permise cu condiția de a limita canitățile (doar de poftă).

EVALUARE. Concluzii. Rezultate vizate. Avantajele dietei hipocalorice.

Restricționarea caloriilor poate avea, într-adevăr, rezultate negative asupra sănătății. Însă, restricționarea caloriilor cu un consum optim de nutrienți nu va dăuna organismului. Dimpotrivă, va oferi beneficii precum scăderea riscului de diabet, cancer, boli cardiace. De asemenea sistemul imunitar și rezistența fizică se vor îmbunătăți. Analizând lista super alimentelor și, implicit, beneficiile aduse de densitatea nutrienților din aceștia ne vom da seama că o dietă hipocalorică bazată pe super alimente va aduce mari beneficii sănătății și longevității.

S-a dovedit prin teste pe rozătoare și primate că această dietă prelungește viața și îmbunătățește sănătatea, dar se consideră că în cazul oamenilor efectele sunt ceva mai moderate. Nu se cunosc cu exactitate date referitoare la oameni. Însă există motive pentru ca unii cercetători să susțină că o dietă hipocalorică prelungește viața.

Restricționarea caloriilor scade riscul de a dezvolta boli degenerative ce apar odată cu vârsta și îmbunătățește calitatea vieții. În cadrul experimentelor pe animale, s-a dovedit că o dietă hipocalorică întârzie apariția bolilor de rinichi, neoplaziilor, bolilor autoimune și a diabetului. De asemenea, s-a observat reducerea pierderilor de neuroni asociate afecțiunilor precum Parkinson și Alzheimer.

Dieta Hipocalorică este susținută și de medicii români:

„E posibil ca generaţia actuală să fie prima generaţie care trăieşte mai puţin, din cauza obezităţii. Obezitatea scurtează durata de viaţă şi am putea din această pricină să trăim ca medie de viaţă mai puţin decât generaţia precedentă. Stilul nostru de viaţă (…) actualmente este îndreptat împotriva noastră. Nu e în niciun caz un stil de viaţă care să favorizeze. Suntem prinşi de mari excese”, spune dr. Rubin Munteanu, medic primar chirurgie generală cu competenţă în chirurgia laparoscopică şi chirurgia obezității.

„Obezitatea cu toate complicaţiile cardiovasculare, diabetul şi cancerul practic încep să apară la generaţiile tinere la vârste tot mai precoce şi atunci e posibil să nu mai prindem anii de viaţă ai bunicilor noştri. Ci lucrurile să se agraveze şi să apară complicaţiile mult mai devreme”, confirmă dr. Catrinel Macovei, medic primar diabet, nutriție și boli metabolice.

Practic, în loc să fim mai sănătoşi, pentru că avem acces nelimitat la hrană, excesul ne îmbolnăveşte.

„Alimentaţia modernă din păcate predispune la un consum exagerat de proteine şi în special de origine animală. Și aceste proteine, mai ales dacă sunt prelucrate termic, mai ales dacă sunt prăjite, au nişte efecte negative asupra corpului: risc cancerigen digestiv, sunt sărace în fibre…”, explică dr. Catrinel Macovei.

Pentru a stopa acest fenomen, medicii vin cu o soluţie simplă: să mâncăm mai puţin.

„Organismul uman va funcţiona mult mai bine cu mai puţin carburant decât cu mai mult carburant. De ce? Pentru că procesele biochimice sunt capabile să se adapteze la mai puţin, întrucât în ancestralitatea noastră perioadele de lipsuri erau mult mai mari”, argumentează prof. acad. dr. Constantin Ionescu-Târgovişte, medic primar diabet nutriţie şi boli metabolice.

Astfel, a mânca mai puţin nu doar că ne fereşte de boli, însă potrivit unor studii ale cercetătorilor americani, o dietă săracă în calorii poate chiar vindeca anumite afecţiuni grave.

„Celula canceroasă nu rezistă la această dietă hipocalorică. La post, cum o spunem noi popular. Ea are nevoie de o cantitate foarte mare de nutrienţi, în special glucoză şi alte elemente nutritive, lipsa aportului caloric practic vulnerabilizează celula canceroasă care şi-a pierdut capacitatea de a se adapta la mecanismele de restricţie”, explică prof. univ. dr. Dafin Mureşanu, preşedintele Societăţii de Neurologie din România.

De aceea, în ţări precum Germania, Ungaria sau Statele Unite au apărut clinici în care pacienţii sunt trataţi de boli grave prin post alimentar.

„În momentul în care mâncăm puţin se declanşează acele programe adaptative care duc la resetarea sistemului nostru neuro-endocrin şi organismul îşi activează acele programe de supravieţuire cu acel consum mai redus. Aceste programe determină o resetare a întregului organism”, spune prof. univ. dr. Dafin Mureşanu, preşedintele Societăţii de Neurologie din România.

„Proteinele animale ce fac? Stimulează factorii de creştere în corp. Factorul de creştere ce face? Stimulează creşterea celulelor. Celulele canceroase sunt sensibile. Răspund la aceşti factori. În momentul în care printr-o anumită privare de nutrienţi, printr-o privare de factori de creştere, inhibă creşterea tumorii şi este posibil să fie un răspuns în anumite situaţii. Un răspuns pozitiv”, spune dr. Catrinel Macovei, medic primar diabet, nutriţie şi boli metabolice.

Însă adoptarea unui astfel de regim nu este recomandată fără supravegherea constantă a unui doctor. Ce putem face pentru a nu ajunge în această situaţie?

„Noi trebuie să ne alimentăm atât cât consumăm. Excesul apare în momentul în care se combină cu sedentarismul. O alimentaţie care depăşeşte nevoile devine excesivă. Devine excesiv în momentul în care nu mai desfăşor activităţi fizice şi continui să am o alimentaţie conform tradiţiilor”, arată prof. dr. Gabriel Prada, medic primar geriatrie şi gerontologie, medic primar medicină internă.

Potrivit multor studii, persoanele care fac mişcare în mod regulat pe tot parcursul vieţii şi au un aport caloric mediu sunt mai sănătoase şi trăiesc mai mult decât cele care mănâncă sănătos, dar sunt sedentare. (Sursa: http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Sanatate/
Boli+grave+tratate+prin+post+alimentar+
De+ce+excesul+de+mancare+)

Adoptând această dietă HipoCalorică + Super Alimente vă veți îmbunătăți cunoștințele legate de nutriție și optimizarea alimentației. Veți învăța să faceți alegeri corecte și sănătoase pentru întreaga viață, fie că sunteți acasă, la serviciu, la mall, în concediu, pe drum.

Slăbirea cu super-alimente aduce cu ea beneficii proprii: creșterea nivelului energiei, scăderea nivelului colesterolului, reducerea presiunii arteriale, îmbunătățirea mobilității, îmbunătățirea respirației, un somn mai odihnitor, prevenirea problemelor cauzate de circulația deficitară, scăderea riscului de atac cerebral și atac de cord, prevenirea diabetului de tip II, îmbunătățirea nivelului glicemiei etc.

Alimentele recomandate în Dieta Hipo Calorică pot fi comandate online cu livrare rapidă prin site-urile www.prodietabio.ro & www.prodietamagazin.ro. Pentru informații personalizate, puteți comunica cu Elena Roșu, Tehnician Nutriționist, la adresa elena(at)prodieta.ro. Adresa este scrisă intenționat fără semnul grafic arond pentru a evita spam-ul prin auto spam robots.

Dieta Hipo Calorică ce include Super Alimente este elaborată de Elena Roșu – Tehnician Nutriționist. Dieta este detaliată în 5 articole, astfel:

Cea mai mare parte dintre super-alimentele promovate în această dietă pot fi comandate online pe site-urile www.prodietabio.ro și www.prodietamagazin.ro

Puteti posta comentarii mai jos .


Slabire cu paste fara calorii. Orez fara calorii.

Magazin online cu produse din catina

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.