Retete delicioase cu pudra proteica (altele decat shake-uri)

Căutați rețete delicioase cu pudre proteice dar care nu sunt pentru shake-uri? Foarte mulți dintre noi folosim pudre proteice din semințe de dovleac, cânepă, in, lupin, alune, migdale, zer, cocos, conștienți fiind că aportul de proteine vegetale este esențial pentru o musculatură armonioasă și pentru evitarea depunerii de țesut adipos. Nu numai sportivii folosesc pudre proteice, ci tot mai multe cure de slăbire indică această soluție simplă pentru mese dietetice și sănătoase. Dar cum folosim pudrele proteice în alimentația zilnică?

Pudra proteică poate fi folosită în diverse rețete clasice, nu numai în shake-uri proteice.

Pudra proteică poate fi folosită în diverse rețete clasice, nu numai în shake-uri proteice.

Cea mai la îndemână soluție o reprezintă un shake. Cu un simplu blender pregătim în numai câteva minute o masă (sau gustare) plină de vitamine și minerale. Într-un lichid ce poate fi apă, apă de cocos, lapte vegetal, suc de fructe punem oricare dintre pudrele proteice preferate și alte alimente care ne plac: fructe proaspete sau congelate, spirulină, chlorella, lucuma, aronia, cacao crudă, polen crud, nibs de cacao, etc… Apăsăm butonul blenderului și shake-ul proteic este gata. Există însă și alte modalități simple de a consuma pudre proteice în forme mai consistente, adaptând rețetele clasice.

Sfatul nutriționistului

“În funcție de tipul exercițiului fizic și a greutății corporale, o masă după programul de sport ar trebui să conțină 15-25 grame de proteine pentru ca musculatura să se recupereze corespunzător. Pe lângă carbohidrații care refac glicogenul, prepararea unui shake care combină lichidul hidratant, fructele și pudra proteică este o alegere ușoară. Dar de multe ori ne plictisim de același smoothie/ shake și, în plus, simțim nevoia de a mesteca mâncare slidă, de a simți alimentele în mod tradițional.

Știm că cei de modă veche vor ridica o sprânceană și vor întreba: dar vechiul sandwich de ce nu mai este bun? Nu mai este bun pentru că oferă mulți carbohidrați rafinați din pâine cu calorii goale, nitriți, glutamat și diverse E-uri și conservanți din mezeluri, grăsimi saturate din eventualul unt sau brânzeturi. Noul sandwich însă, bogat în proteine, poate fi la modă: pe o felie de ardei gras sau kapia tăiat pe jumătate putem pune un piure de avocado în care adăugăm câteva lingurițe din oricare dintre pudrele noastre proteice preferate (dovleac, in, cânepă, zer, cocos, alune, migdale, lupin, etc). În acest piure de avocado cu pudră proteică se pot pune și verdețuri sau ierburi aromatizante (busuioc proaspăt, rozmarin, coriandru, pătrunjel, puțin usturoi, turmeric, sare de Himalaya).” recomandă Elena ROȘU, Thenician NUTRIȚIONIST, colaborator prodieta.ro.

Putem fi inventivi și adapta aproape toate rețetele clasice șa încât să introducem alimente bogate în proteine vegetale. Iată câteva rețete care utilizează pudrele de toate tipurile pentru a furniza proteinele și carbohidrații de care are nevoie organismul pentru a vă reface musculatura și a vă menține plini de energie pentru următorul program de exerciții.

Mic Dejun sățios

Mai mult decât cereale precum fulgi de ovăz, această rețetă oferă proteine și savoare într-o variantă excelentă pentru micul dejun. Veți avea nevoie doar de ovăz, lapte cu 2% grăsime (sau orice lapte vegetal, la alegere), pudra proteică preferată și orice fel de fructe proaspete sau deshidratate. Puteți modifica această rețetă, adăugând cacao crudă, polen crud, pudră de aronia, spirulină, unt de cocos sau orice altă combinație care vă place. Instrucțiuni: amestecați ovăzul și laptele, pudra proteică. Adăugați fructele deasupra și savurați creația voastră extrem de delicioasă. În loc de fulgi de ovăz puteți folosi și fulgi de hrișcă, au un gust ușor de nucă și proprăetăți nutritive valoroase.

Avem voie piure de cartofi?

Mâncare reconfortantă: piure de cartofi reinventat. Acum, puteți să vă bucurați de această garnitură adăugându-i proteine și mai puține grăsimi, transformând acest fel de mâncare preferat dintotdeauna într-o masă de recuperare după exercițiile fizice. Recomandăm să folosiți pudră proteică fără aromă, precum și cartofi roșii sau Yukon Gold. Ingrediente: 450 g cartofi roșii, 1/4 ceașcă de unt, 1/4 ceașcă de lapte cu 2% grăsime, 1 cupă de pudră proteică bio de zer sau alte opțiuni care vă plac (fără aromă sau gust dulceag). Instrucțiuni: Curățați cartofii. Puneți-i într-o oală mare. Acoperiți-i cu apă și fierbeți-i pentru 15 minute sau până când puteți trece furculița prin ei. Scurgeți-i de apă înainte de a-i pune la loc în oală și zdrobiți-i. Adăugați untul, laptele și pudra proteică peste cartofi și amestecați bine. Puneți sare și piper după gust. Laptele clasic poate fi înlocuit cu lapte vegetal (de migdale, ovăz, hrișcă, orez, soia). Să nu uităm că laptele vegetal nu are deloc colesterol. Poate fi cumpărat online din site-ul prodietanaturala. Untul de origine animală poate fi înlocuit cu ulei de in, susan, cânepă, camelina, avocado, cocos, dovleac, arahide. Foarte multe variante de uleiuri și unt vegetal putem regăsi în site-ul www.prodietanaturala.ro.

Clătite cu înghețată: varianta PROteică

De ce nu ați prepara mixul proteic pentru recuperare sub forma unui desert? Ce ziceți de clătite cu înghețată? Sună complicat? Nu este! Aceste clătite pot conține pudră proteică, obținând în mod simplu un desert popular care satisface foamea, dar și pofta de dulce. Preparată din banane congelate, cu puțin extract de vanilie, această „înghețată” pe care v-o propunem este mai degrabă un fel de mâncare. Nu veți avea niciun sentiment de vină după această plăcere.

INGREDIENTE
– 1 ½ linguriță semințe de in măcinate
– 1/4 ceașcă apă
– 1 ½ ceașcă făină fără gluten (din migdale, alune, soia, orez, castane)
– 3 cupe pudră proteică
– 3 linguri pudră de cacao naturală, crudă, bio, neîndulcită
– 1/4 ceașcă zahăr tos
– 1/2 linguriță praf de copt
– 1/2 linguriță bicarbonat de sodiu
– 1 vârf de sare Himalaya
– 1/4 ceașcă unt de arahide natural
– 1 lingură oțet de mere crud, nefiltrat
– 1/4 ceașcă ulei vegetal
– 1 ½ ceașcă lapte de migdale neîndulcit
– 4 banane medii, feliate
– 1 linguriță extract pur de vanilie Bourbon

Mod de pregătire pentru clătite:
1. Încălziți forma de vafe. Dacă nu aveți formă de vafe pur și simplu folosiți tigaia clasică pentru clătite.
2. Preparați oul din semințe de in, amestecând inul cu apa într-un castron, pe care îl lăsați deoparte câteva minute.
3. Amestecați făina fără gluten, pudra proteică, pudra de cacao, zahărul (îl puteți înlocui cu zahărul de cocos), praful de copt, bicarbonatul de sodiu și sarea de Himalaya într-un castron.
4. Amestecați untul de arahide, oțetul de mere, uleiul și laptele de migdale cu oul din semințe de in.
5. Amestecați ingredientele lichide cu cele solide până ce obțineți un aluat de consistență mai groasă.
6. Coaceți clătitele / vafele.

Mod de pregătire pentru pentru înghețată:
1. Amestecați bananele feliate și congelate cu vanilia într-un blender și mixați până ce obțineți o cremă fină.
2. Consumați imediat sau puneți înghețata la congelator dacă doriți o textură mai dură.

Pentru a asambla desertul:
1. Puneți înghețata de banane între două clătite (sau vafe) aflate la temperatura camerei.
2. Împachetați și puneți în congelator totul pentru păstrare sau consumați pe loc.

INFORMAȚII NUTRIȚIONALE
Porție: 2 vafe/clătite.
Cantități per porție
Calorii 485

Personalizați orice rețetă. Înlocuiți ingredientele după gustul dvs, experimentați!

Brioșe

Acestea nu sunt obișnuitele brioșe cu afine; această rețetă este bogată în proteine. Ceea ce înseamnă că, dacă luați acest mic dejun nu vă va fi foame o jumătate de oră mai târziu, ca în cazul majorității produselor de patiserie. Atunci când coaceți folosind pudra proteică, este cel mai bine ca, în general, să aproximați o rație de 4:1 de făină (obișnuită sau fără gluten) la pudră proteică, pentru a obține un produs cu o textură mai ușoară. De asemenea, utilizați praful de copt pentru a-l ajuta să crească și un ingredient pentru a umezi aluatul și activa praful de copt. Dacă pudra proteică este deja îndulcită, ar trebui să reduceți cantitatea de îndulcitor.
Ingrediente

Briose pudra proteica reteta

Briose: reteta cu pudra proteica

– 1/2 ceașcă ulei vegetal
– 1/2 ceașcă sos de mere natural
– 2 ouă
– 1/2 ceașcă pudră proteică din zer cu vanilie
– îndulcitor după gust
– 1/4 linguriță pudră de scorțișoară
– 1 ½ ceașcă făină integrală de grâu
– 1/2 linguriță bicarbonat de sodiu
– 1/2 linguriță praf de copt fără fosfați
– fructe proaspete (afine, zmeură, bucățele de mango sau banane) sau nuci întregi.
Instrucțiuni
1. Preîncălziți cuptorul la 190 de grade Celsius.
2. Tapetați tăvile de brioșe cu hârtiuțele speciale, iar apoi stropiți-le cu un spray pentru gătit.
3. Amestecați ingredientele lichide într-un castron, iar pe cele solide, într-un alt vas, separat.
4. Combinați ambele amestecuri cu fructele și transferați amestecul obținut în tăvile pentru brioșe. Decorați cu nuci. Introduceți-le imediat în cuptor.
5. Coaceți totul pentru 20-25 de minute sau până ce brioșele se “bronzează” ușor deasupra. Verificați dacă s-au copt introducând o scobitoare în mijlocul unei brioșe. Dacă iese curată, înseamnă că brioșele sunt gata.

Fursecuri proteice fără coacere

Aceste fursecuri cu unt de arahide (caju sau migdale) și pudră proteică se prepară foarte ușor și repede, în doar 10 minute, fără coacere. Fiecare fursec are 100 de calorii și 4 grame de proteine și vă poate satisface pofta de dulce, fără a vă distruge dieta. Cea mai bună parte este că nu necesită coacere și puteți folosi orice tip de pudră proteică preferați. (Pentru a se potrivi unui regim vegan, asigurați-vă că utilizați pudră proteică vegană și amestecați totul cu nectar de agave sau sirop de arțar, în loc de miere.)
Fursecuri proteice fara coacereTimp de preparare: 10 minute
Timp de coacere: niciunul
Randament: 22 fursecuri
Mărime porție: 1 fursec
INFORMAȚII NUTRIȚIONALE (per fursec):
Calorii: 100 calorii. Dacă folosiți stevia pentru îndulcire ori eritritol, numărul de calorii scade dramatic la 60.
Lipide: 6 grame
Carbohidrați: 10 grame
Zaharuri: 6 grame
Proteine: 4 grame
INGREDIENTE:
– 1 ceașcă unt de arahide natural (sau unt de migdale sau de alte nuci)
– 1 ceașcă fulgi fini de ovăz (ori făină de ovăz)
– ½ ceașcă miere / sirop de arțar / sirop de agave / stevia pentru gătit.
– 1 ceașcă pudră proteică
– 1 ceașcă cacao crudă bio
Recomandări de pregătire:
1. Amestecați bine untul de arahide, fulgii de ovăz, mierea și pudra proteică într-un castron de dimensiuni medii.
2. Formați 22 de bile, de 2,5 cm fiecare, din amestecul obținut.
3. Aplatizați ușor fiecare bilă și dați-i forma unui fursec. Presărați fulgi de cocos sau polen pentru decor.

Ați încerca fursecurile fără coacere cu unt de arahide și ciocolată? Dacă le-ați preparat, ce părere aveți despre ele? Aveți alte rețete fără coacere preferate? Lăsați un comentariu mai jos și spune-ți-vă părerea.

Citiți aici și rețeta de biscuiți digestivi cu făină de alac și pudră proteică de dovleac.

Rețetă simplă de cheesecake de vanilie cu proteine (fără coacere).

Toate visele legate de savurarea deserturilor interzise sunt pe cale să devină realitate cu acest cheesecake bogat în proteine și sărac în grăsimi. În plus, nu este nevoie să-l coaceți! Trebuie doar să-l țineți la congelator pentru 10 minute dar, să fim serioși, îl puteți mânca direct din castronul de mixat. Pentru a prepara această prăjitură în stil vegan, preparați-vă o cremă de brânză din caju hidratat anterior și amestecați-o cu pudră proteică vegană, îndulcitor și lapte vegetal. Sfărâmați câțiva biscuiți graham pe fundul unui borcan și apoi adăugați deasupra ce fructe vă plac, de la cireșe macerate, la căpșuni feliate.
Ingrediente
– 1 cupă pudră proteică 100% de zer, sau altă pudră proteică preferată
– 1/4 ceașcă cremă de brânză fără grăsimi sau 100 gr caju hidratat mixat bine în blender până când devine o cremă fină
– îndulcitor după gust (stevia, eritritol, sirop de agave, arțar, zahăr de mesteacăn, xilitol)
– 2 lingurițe lapte 2% grăsime sau lapte vegetal
Indicații
Dacă doriți, puteți folosi mai multă sau mai puțină pudră proteică. De asemenea, puteți folosi diferite tipuri de lichid. Puteți folosi lapte integral, lapte de migdale sau de soia. Amestecați totul bine într-un vas și consumați ca atare. Cine ar fi crezut că cheesecake-ul poate fi fără grăsimi și atât de simplu de făcut?
INFORMAȚII NUTRIȚIONALE
Mărime porție: 1 porție
Cantitate per porție
Calorii 242

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.