Retete de prajituri raw vegan: Secrete si Principii Generale

Rețetele de prăjituri raw vegane sunt ușor de realizat iar timpul alocat pentru a le avea gata este mult mai scurt decât în cazul deserturilor clasice. Și asta pentru că rețetele raw vegan au câteva lucruri în comun.

Prajitura raw vegan cu ulei de cocos reteta

Prajitura raw vegan cu ulei de cocos reteta

Ingredientele sunt simple, crude. Robotul de bucătărie (mixer, blender) este de cele mai multe ori indispensabil. Iar dacă deserturile clasice intră la cuptor și abia apoi la frigider, cele raw vegan intră direct la frigider.

Cele 3 elemente principale ale unui desert raw vegan (prăjitură, tartă, tort) sunt: blatul, crema, topping-ul.

Haideți să vedem care sunt ingredientele de bază ale fiecăruia dintre aceste elemente principale și cum putem jongla cu ele așa încât să adaptăm rețeta de desert raw vegan după propriul nostru gust, sau de ce nu, după gustul copiilor. Tot mai multe mămici preocupate de alimentația sănătoasă refuză să mai ofere copiilor dulciuri ce au la bază făină albă, zahăr, frișcă, budinci realizate din așa numitele prafuri. Iar persoanele care țin dietă sănătoasă și vor să mănânce ceva dulce din când în când doresc ca acest dulce să fie realizat din ingrediente naturale, simple, sănătoase.

Atunci când căutăm o rețetă pe internet pierdem foarte mult timp în alegerea celei mai potrivite pentru gustul nostru. Ideal ar fi să putem combina exact ingredientele care ne plac nouă. Ei bine, rețetele raw vegane permit exact acest lucru cu condiția să înțelegem care sunt pașii principali în realizarea acestora.

Mai întâi vom detalia care sunt ingredientele principale ale acestor rețete:

1. BLATUL rețetelor de prăjituri și torturi raw vegane

  • a.) Blatul este de cele mai multe ori format din fructe deshidratate măcinate (în orice robot care are opțiunea de măcinare, cu picior sau bol). Exemple de fructe deshidratate, ideale pentru blatul rețetelor de prăjituri raw vegane: curmale / smochine / stafide / afine / goji / ananas deshidratat / aronia / caise / stafide / coacăze / coarne de pădure / mango / papaya /physalis / prune. Puteți alege oricare dintre opțiunile acestea, în funcție de gustul dvs. Putem găsi în magazinele naturiste și pasă de smochine fără sâmburi sau paste deja create din fructe deshidratate sau cocos. Toate acest fructe pot fi achiziționate online de aici.
  • b.) Blatul torturilor și prăjiturilor clasice nu poate exista fără făină. Este și cazul prăjiturilor noastre, doar că nu este vorba despre făină din cereale ci din fructe în coajă lemnoasă ce nu au nevoie de preparare termică și au mult mai multe substanțe nutritive valoroase.
    Prin urmare, alături de fructele deshidratate, în blatul de prăjitură raw vegan sau tort putem adăuga făină de migdale / alune de pădure / lupin / năut / in / dovleac / cânepă / castane. Preferatele noastre sunt făina de migdale, alune și castane dar gusturile sunt variate. Aceste tipuri de pudre naturale și bio pot fi cumpărate online cu livrare rapidă pentru rețetele dvs raw vegane de aici. Puteți cumpăra și râșni chiar dvs până obțineți o pudră fină ca o făină. Migdalele, caju, fisticul, alunele, nucile românești, de Brazilia, pecan sau de Macadamia, susanul, mugurii de pin, semințele de chia, cânepă, docleac, in, soia pot fi cumpărate și râșnite chiar de dvs.
  • c.) Fulgii de cocos sau pasta de cocos reprezintă alte ingrediente potențiale pentru rețetele de dulciuri raw vegane. Tărâțele (de orez, ovăz, grâu) sau fulgii măcinați de mei, ovăz, orz, quinoa, amarant pot fi amestecați cu miere și apă (sau suc proaspăt de fructe) pentru a crea un blat în numai câteva minute. Puteți regăsi aici câteva rețete de blaturi ce au la bază fulgi și tărâțe.
  • d.) Fulgii de psyllium sunt un ingredient cu gust neutru dar multe avantaje pentru siluetă și tranzitul intestinal: sunt foarte bogați în fibre care dau rapid senzația de sațietate pentru a ne sătura rapid și stabilizează glicemia, fapt esențial dacă dorim să nu ne îngrășăm. Putem adăuga așadar fulgi de psyllium în absolut orice rețetă raw vegan căci nu au nici un gust, ci doar beneficii pentru sănătate și siluetă.
  • e.) Ingredientele menționate trebuie legate prin ceva. Uleiul (untul) de cocos, uleiul de cacao (numit și unt de cacao), untul de caju, de arahide, de alune, iată cât de multe opțiuni avem. Având în vedere că fructele deshidratate sunt dulci în mod natural, cel mai probabil nu aveți nevoie să mai adăugați dulce în blat. Blatul realizat din tărâțe sau fulgi poate fi legat prin miere ori sirop de orez, tapioca, agave, arțar.
  • Indicii generale: Nu trebuie să cântăriți ingredientele. Proporțiile pot varia în funcție de gustul dvs și, adăugând mai mult sau mai puțin dintr-un ingredient umed sau uscat veți obține consistența ideală. Puteți adăuga apă plata pentru a face blatul mai umed sau mai multă făină de oleaginoase pentru a-l întări în cazul în care e prea moale.
    Blatul de așează în forme de tarte, de cupcakes sau în folie alimentară și se dă la frigider.

Exemplu concert de blat simplu de tort raw vegan. Ingrediente: 130 gr migdale crude (hidratate sau nu), 30 gr fulgi cocos, 1 lingură cacao, 170 gr curmale, 1 lingură unt de cacao topit la bain marie, 1-2 linguri de apă (ajută la legarea compoziției). Mod de Preparare: Migdalele, fulgii de cocos si cacaoa se pun în robotul cu lama S și se mărunțesc. Nu trebuie mărunțite foarte fin. Depinde de gustul dvs privind consistența. Apoi se adauga curmalele si untul de cacao încălzit în prealabil. Se procesează până la legarea compoziției. Atunci când folosiți curmale care nu sunt foarte moi, compoziția se leagă mai greu, de aceea puteți adăuga 1-2 linguri de apă. Aluatul obținut se presează bine în formă de tort sau de tartă. Pentru a-l desprinde mai ușor la final de pe fundul tăvii, puteți pune o folie alimentara sau să presărați fulgi de cocos.

CREMA rețetelor de prăjituri și torturi raw vegane

Crema poate fi albă sau închisă la culoare, cu ciocolată, vanilie sau fructe, exact ca și în cazul deserturilor clasice. Ce diferă însă, căci știm că nu vom folosi deloc ouă, unt, mascarpone sau lapte de origine animală?

  • Baza cremei albe de vanilie a prăjiturilor și torturilor raw vegane o pot reprezenta nucile caju (circa 200 gr) hidratate cu câteva ore înainte și apoi adăugate ca atare în blender sau cu puțin lapte vegetal (de migdale, cocos, soia, orez sau ovăz). Alte ingrediente ce pot fi mixate alături de caju hidratat în apă plată: miere sau sirop de arțar după gust; 1 linguriță vanilie Bourbon măcinată.  Mai întâi se mixează caju-ul cu apă (apa trebuie să acopere ușor boabele de caju), și abia apoi se adaugă celelalte ingrediente. După ce mixăm ingredientele le adăugăm peste blat și le dăm la frigider sau congelator. Bananele sunt și ele recomandate în cremele din deserturile raw vegan.
  • Ingrediente necesare pentru crema de ciocolată: câteva linguri cacao crudă raw sau pudra de roșcove (nu are deloc cofeină, este dulceagă în mod natural și ideală pentru copii) / banane stropite cu puțină zeamă de lămâie pentru a nu oxida / avocado (opțional) stropit cu zeamă de lămâie sau lime pentru a nu oxida / miere după gust sau sirop de arțar sau îndulcitor slab caloric (stevia, xilitol, eritritol). După ce mixăm ingredientele le adăugăm peste blat și le dăm la frigider sau congelator.
  • Crema poate fi și de fructe sau chiar sfeclă roșie! Puteți mixa, în funcție de gusturile dvs, oricare dintre următoarele: fructe de pădure sau căpșuni congelate (se găsesc în orice supermarket), una sau mai multe banane, miere după gust.

Exemplu concret de cremă raw vegan (rețetă simplă): Crema de ciocolată, ingrediente: 250 gr caju, 1 banană, 200 ml apă (aprox.), 130 gr miere (sau după gust), 50 gr cacao sau 50 gr pudră de roșcove, 40 gr unt de cacao. Punem în blender 250 gr caju hidratat și adăugam apă cât să aproape. Procesăm până când obținem o cremă fină.Daca este prea groasă mai adăugam puțină apă. Apoi adăugam cacaoa sau pudra de roșcove și untul de cacao și procesam până când sunt foarte bine încorporate. La final adăugam mierea și mai amestecăm (în aparat sau cu lingura) până la omogenizare completă. Adăugăm peste blat sau peste o altă cremă (eventual de fructe, ca să avem și culoare în preparatul nostru) și punem la frigider sau congelator.

Toppingul rețetelor de prăjituri și torturi raw vegane

Toppingul poate fi simplu (ornare cu fructe, fulgi de migdale, etc) sau puțin mai complex (ca un al trilea strat).

Un exemplu de topping ușor crocant este cel cu nucă. Nuca se macină în robotul cu lamă S, însă nu foarte fin. Curmalele se mărunțesc cu cuțitul sau în robot și se adaugă peste nucă. Se omogenizează cu lingura. Se adaugă apoi condimente (scorțișoară, nucșoară după gust) și ulei de cocos și se amestecă bine cu lingura până când totul este bine încorporat. Ați opținut un topping crocant, delicios!

Ca topping putem adăuga și bucățele de cacao raw (nibs). Nu sunt dulci (au gust de cacao pură) dar au extraordinar de multe proprietăți nutritive și beneficii pentru sănătate. Știm că ciocolata neagră este sănătoasă, dar nutriționiștii recomandă mai degrabă nibs de cacaw crudă. Sunt neprelucrați termic, fără adaosuri industriale, 100% naturali și simpli. Boabele de cacao sunt cultivate și apoi puțin procesate după metode simple, tradiționale. Păstăile de cacao ajunse la maturitate sunt culese manual, apoi decojite și zdrobite în bucățele crocante deshidratate la soare. Ulterior, începe procesul de fermentație, ceea ce ajută la dezvoltarea aromei caracteristice de ciocolată neagră bogată și intensă.

Folosind principiile expuse în acest articol, dar alegând dvs ingredientele și aromele, puteți face combinații delicioase și sănătoase! Împărtășiți cu noi rețetele, experiențele și ideile dvs în comentariile de mai jos.

Ingredientele pentru rețete raw vegan pot fi cumpărate din site-ul www.prodietabio.ro

Puteti posta comentarii mai jos .


Slabire cu paste fara calorii. Orez fara calorii.

Magazin online cu produse din catina

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.