Reteta de negresa de post. Desert nutritiv.

Fie că suntem la dietă, în post, ori urmăm o cură de detoxifiere a organismului, nu ne putem neglija pofta de ceva dulce. Dar cum facem ca desertul nostru să fie 100% natural, cât de cât dietetic, sățios, vegan și sănătos?

Rețeta de negresă de post. Ingrediente dietetice. Desert sănătos vegan.

Rețeta de negresă de post. Ingrediente dietetice. Desert sănătos vegan.

Păi primul lucru pe care ar trebui să îl facem ar fi să pregătim chiar noi rețeta. Atunci când ne pregătim noi desertul știm exact ce ingrediente va conține acesta. Important este și faptul că putem calcula caloriile și înțelege impactul asupra sănătății. Dulciurile din cofetării și supermarketuri au de cele mai multe ori ingrediente specifice industriei alimentare moderne care le fac să fie aromate, pufoase (într-un mod artificial), conservate pentru a rezista cât mai mult. Cele mai bune deserturi sunt cele de casă, cu ingrediente de foarte bună calitate.

Trebuie să spunem că nu dulcele în sine este nesănătos, ci zahărul și făina albă în cantități mari. Organismul nostru are nevoie de energie iar cea din carbohidrați este bună atunci când vorbim despre carbohidrați nerafinați, ci complecși, cu eliberare prelungită (pe scurt, dublați de fibre). Alternativa pentru zahărul standard este zahărul natural extras din mesteacăn, care are cu 40% mai puține calorii!

Tuturor le plac negresele! Cum le pregătim fără zahăr și de post?

Rețeta de negresă, desert vegan, de post.
– 3 linguri ulei de cocos;
– 2 căni de făină de grâu bio sau făină multicereale;
– o cană de apă minerală (carbogazoasă);
– 3 linguri de pudră proteică din semințe de dovleac sau in;

– O jumătate de cană de zahăr de mesteacăn (are cu 40% mai puține calorii decât cel din trestie sau sfeclă);
Gemul preferat dar fără zahăr (afine, căpșuni, prune, cătină, curmale, vezi aici);
Două linguri de cacao nedegresată, bio (sau roșcove);
– 100 gr miez de nucă românească (sau caju, nuci braziliene, macadamia, alune de pădure, etc);
Praf de copt bio, fără fosfați;
Vanilie autentică Bourbon;
– Opțional fructe deshidratate (goji, stafide, afine), semințe de chia.
Pentru glazură avem nevoie de doar câteva ingrediente:
– 50 gr ciocolată neagră sau bănuți de ciocolată;
– 1 linguriță de apă;
– O linguriță ulei (unt) de cocos eco. Dacă doriți să obțineți o galzură cu care să acoperiți toată prăjitura, atunci dublați sau triplați cantitățile.

Secretul rețetei acestui desert vegan (de post) este dat de ingredientele speciale:

  • zahărul din mesteacăn nu crește glicemia atât de mult pentru că are cu 40% mai puține calorii decât cel standard;
  • făina multicereale este gustoasă dar și cu mai puține calorii și cu un indice glicemic mai mic;
  • uleiul de cocos are proprietăți nutritive valoroase;
  • pudra proteică înseamnă de fapt semințe de dovleac sau de in măcinate fin, presate pentru extragerea uleiului și uscate. Rămân astfel proteinele vegetale de cea mai bună calitate, fibrele și puține grăsimi Omega 3 valoroase. (Folosiți pudra proteică și în salate, milkshake-uri, smoothie-uri de fructe și legume.)
  • gemul de fructe fără zahăr este benefic sănătății pentru că aduce multe vitamine și minerale fără exces de carbohidrați.

Mod de pregătire a negresei delicatesă sănătoasă, prăjitura de post cu nucă și gem:

  • Mai întâi pregătim cuptorul și îl preîncălzim la 180 gr. Ideală ar fi o tavă de silicon pentru că nu lipește dar dacă nu aveți, atunci se poate pregăti o tavă normală prin tapetare cu făină sau hârtie de copt.
  • Folosim mixerul pentru a amesteca într-un bol următoarele ingrediente: apa carbogazoasă, zahărul, vanilia. După ce se topește zahărul de mesteacăn adăugăm făina, pudra proteică naturală din semințe bogate în Omega 3, praful de copt și cacaoa. Omogenizăm. Punem apoi și gemul, nuca tăiată mărunt (și fructele deshidratate dacă ați optat și pentru ele). Amestecăm.
Rețeta desert negresă de post cu gem fără zahăr. Ingrediente dietetice valoroase pentru sănătate.

Rețeta desert negresă de post cu gem fără zahăr. Ingrediente dietetice valoroase pentru sănătate.

  • Aluatul obținut trebuie să fie moale dar nu lichid. Dacă vi se pare că este prea lichid, mai adăugați făină.
  • Punem compoziția în tava pregătită deja. O punem în cuptorul preîncălzit pentru 40-45 de minute. Vă puteți da seama dacă prăjitura este gata observând momentul în care începe să crape ușor și să se desprindă aluatul de pe margini.
  • Nu vă temeți dacă este puțin moale în mijloc. După 45 minute în cuptor este sigur gata. O lăsați să se răcească și o tăiați pătrățele pe care le îndepărtați ușor unele de altele.
  • Este momentul să pregătiți glazura folosind ciocolata ruptă bucăți (sau bănuți de ciocolată), o linguriță de apă și una de ulei de cocos pe care le puneți într-un vas la baie de aburi. Le amestecați până când se topește ciocolata și se omogenizează compoziția.
  • Cât este încă ușor caldă, turnăm glazura peste prăjitură ajutându-ne de o punguță cu un colț ușor tăiat sau de linguriță.

Și..caloriile. Ah.. uitasem de calorii. În mod cert caloriile din rețeta prezentată sunt cu 30% mai puține decât în rețetele standard. Ceea ce nu e puțin deloc! Zahărul din mesteacăn are aproape de două ori mai puține calorii decât cel din trestie sau sfeclă. Gemul fără zahăr are de asemenea de două sau chiar trei ori mai puține calorii decât cel standard. Uleiul de cocos are același număr de calorii ca orice alt ulei dar are mai multe proprietăți nutritive. Făina multicereale are mai multe fibre dietetice decât cea albă. Folosirea pudrei proteice este un avantaj pentru că proteinele de origine vegetală sunt benefice organismului. Aceasta are și fibre care țin glicemia pe loc și ne ajută să nu ne îngrășăm.

Ingredientele necesare pentru a pregăti rețeta de negresă de post cu gem fără zahăr pot fi regăsite în site-ul prodietaNaturala.ro. Folosiți sistemul de căutare din partea de sus a site-ului. www.proDietaNaturala.ro

Ingredientele necesare pentru a pregăti rețeta de negresă de post cu gem fără zahăr pot fi regăsite în site-ul prodietaNaturala.ro. Folosiți sistemul de căutare din partea de sus a site-ului. www.proDietaNaturala.ro. Aici găsiți și sevă și zahăr natural de mesteacăn.

Orice desert trebuie consumat însă cu măsură. Cel mult 100 gr într-o zi!

Puteti posta comentarii mai jos .


Slabire cu paste fara calorii. Orez fara calorii.

Magazin online cu produse din catina

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.