Reteta de maioneza vegetala

Maioneza vegetală poate înlocui cu succes rețeta de maioneză clasică. Maioneza este unul dintre preparatele de bază din bucătăria românească, fiind folosită în salate și aperitive. Chiar dacă este făcută în casă, cu cele mai proaspete ingrediente, maioneza cu ou este destul de greu de digerat și poate provoca stări de greaţă ori indigestie. În plus, se poate altera foarte rapid pentru că rețeta clasică implică ou crud și din acest motiv nu este recomandată deloc copiilor. Varianta de maioneză din comerţ are, de multe ori foarte mulţi conservaţi şi substanţe nesănătoase, nefiind recomandată de nutriționiști.

O alternativă poate fi maioneza vegetală, cu condiția să fie un produs 100% natural. Această variantă de maioneză este ideală pentru vegani, pentru copii, pentru cei care ţin post şi în general, pentru toți cei care doresc să mănânce sănătos.

Rețeta de maioneză vegetală include ingredientele de bază:

Caju pret
Caju: vezi pret si detalii

Toate ingredientele sunt puse într-un blender cu viteză mare. Maioneza va semăna foarte mult la gust cu cea clasică. Spre deosebire de maioneza cu ou, cea vegetală nu are deloc colesterol și ajută la detoxifierea organismului. Mai mult decât atât, părinții pot pune maioneză vegetală în toate sandwich-urile copiilor.

Toți copii adoră caju datorită gustului dulceag iar sandwich-urile pachețel pentru școală, grădiniță ori călătorii vor fi mult mai apetisante!

Indicii suplimentare: Caju va fi ținut cu câteva ore înainte în apă, apoi clătim și scurgem apa. Uleiul poate fi de măsline, avocado, canola (rapiță), cocos. După gust, mai puteți adăuga avocado, muștar (vezi aici sortimente gourmet), lapte vegetal, oțet de mere, miere. Orice salată poate avea ca dressing acest tip de maioneză vegetală (salata beuf, salata de crudități cu morcov și țelină, salata verde cu legume, salata de ciuperci, etc.).

Iată câteva rețete delicioase în care puteți include maioneza vegetală:

Rețeta de Salata Waldorf cu maioneză vegetală. Este o salată răcoritoare, foarte potrivită pentru vară, alaturi de un grătar de pui, somon sau creveți.

Ingrediente:
– un măr roșu/verde, tăiat cubulețe;
– o cană struguri negri/roze/albi întregi ori tăiați dacă sunt foarte mari;
– 1 cană de baby spanac proaspăt (puteți pune și ruccola/salată verde/ salata iceberg în loc de baby spanac);
– nuci jumătăți 8-10 bucăți;
– câteva linguri de maioneză vegetală (sau iaurt).

Salata Waldorf reteta.

 

Salata de Țelină. Pentru a face o salată de țelină avem nevoie de ingredientele:

  • o țelină de ½ kg,
  • 3 – 4 morcovi potriviti,
  • maioneză vegetală
  • condimente: sare, piper, patrunjel etc.,
  • 1 măr (opțional).

Curățăm și spălăm bine morcovii, țelina și mărul de coajă. Fie le dați pe răzătoare fie apelați la un robot de bocătărie cu lama S (ideal pentru astfel de salate, de altfel). Adăugăm apoi maioneza noastră vegetală din caju și condimente suplimentare după gust și preferințe. Salata de țelină o putem servi goală, cu pâine multicereale sau îi putem adăuga bucăți de pui fiert ori la grătar, curcan, brânză dietetică sau tofu.

Salata de vinete poate fi, la rândul ei, pregătită cu maioneză vegetală. Salata de ciuperci este delicioasă cu maioneză vegetală dar și mai ușor de digerat. Tonul poate fi amestecat cu maioneză vegetală, ceapă verde și salată tăiată mărunt pentru o masă delicioasă și sățioasă.

1 comentariu

Scrie un raspuns:

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *