Dieta anti raceala si gripa

Ceai

Pentru a alunga raceala sau gripa este recomandabil sa mancam cat mai multe alimente care ajuta sanatatea organismului. Raceala si gripa pot fi combatute printr-o dieta sanatoasa. Este bine sa stim ca nu numai infectia virala a sistemului respirator cauzeaza o raceala sau gripa cat mai ales sensibilitatea organismului la virus.

Sunt foarte multi factori care cauzeaza sensibilitatea organismului asa incat sa capeze un virus de gripa – precum stresul, expunerea la toxine (cum ar fi fumul de tigara si aerul poluat), activitatea fizica excesiva sau somnul scurt si prost. Daca asimilati nutrientii din alimentele sanatoase care sprijina sistemul imunitar ( >>cititi si articolul despre sistemul imunitar ) reducand in acelasi timp consumul de aditivi alimentari care pot accentua slabirea organismului dumneavoastra, atunci veti fi sanatosi atat in sezonul rece de gripa, precum si pe tot parcursul anului.

Alimente cu vitamine ce ne ajuta sa nu racim

Mancati alimente bogate in vitaminele A, E (inclusiv beta-caroten si alti carotenoizi) si vitamina C (pe site-ul nostru veti regasi o lista a tuturor vitaminelor cu articol dedicat pentru fiecare in parte; in fiecare articol veti gasi un tabel al alimentelor bogate in respectiva vitamina>>). Cele mai bune surse de vitamine C, A si carotenoide sunt morcovii, spanacul, varza, ardeiul rosu portocalele si pepenii. Sistemul imunitar nu poate functioina corespunzator daca avem deficit de vitamina C.

Castigatorul premiului Nobel, Linus Pauling, a acordat o atentie speciala vitaminei C si a aratat cat de importanta este pentru organism. Si vitamina A este critica pentru sanatatea plamanilor nostri si pentru buna functionare a ganglionilor limfatici.

Vitamina E este esentiala pentru mentinerea bunei functionari a celulelor albe din sange. (Celule albe sunt una dintre componentele majore ale sistemului nostru imunitar). Alimente bogate in vitamina E sunt legumele cu frunze verzi, semintele de floarea soarelui si migdalele.

Seleniul si zincul joaca un rol major in intarirea sistemului imunitar. Ambele minerale sunt frecvent intalnite in nuci, seminte si ciuperci, precum si in ficatul de vitel, atunci cand vine vorba de zinc si in peste atunci cand vine vorba de seleniu. Glanda timus, care a fost supranumita glanda “maestru” al sistemului imunitar, este un organ care pare sa raspunda in special la nivelurile de zinc ale organismului. Atunci cand nu avem acest mineral in organism devine clar ca timusul nu mai are capacitatea de a ne proteja de infectii. Seleniul nu este mai putin important, acest mineral avand o influenta foarte mare in buna functionare a celulelor sistemului nostru imunitar (celulele macrofage). Seleniul are capacitatea de a ajuta sa ne protejam membranele celulelor imune de procesul de oxidare.

In cele din urma, acizii grasi Omega-3 sunt necesari pentru a produce “autoritatile de reglementare” ale sistemului imunitar (numite prostaglandine). Aceste grasimi esentiale sanatoase sunt deficitare in dieta comuna si trebuie sa avem grija sa le includem in dieta zilnica. Va recomandam consumul de seminte de in, nuci, peste de apa rece cum ar fi somonul. Cititi si articolul despre Omega 3 >>

Ce alimente sa evitam ca sa nu mai racim

Pentru a fi sanatosi in genral ar trebui sa evitam sa mancam alimente foarte prelucrate precum sunt cele care contin coloranti sintetici, indulcitori, arome si substante ce dau textura. Acestea pot scadea functiile sistemului si contribuie la cresterea sensibilitatii organismului la virusii sezonului rece. Incercati pe cat posibil sa mancati alimente ecologice, fara pesticide, metale grele sau reziduuri de solventi pe care sistemul imunitar nu le poate administra. Folositi filtre de apa sau beti apa plata sau de izvor pentru a evita substantele nocive ce se gasesc astazi in panza freatica sau in tevile prin care ajunge apa la robinetele noastre.

Consumul excesiv de grasimi si calorii poate reduce si el puterea sistemului imunitar si de aceea este important sa nu mancam in exces alimente grase sau bogate in calorii. Nu mancati alimente prajite in uleiuri! Odata gatite la temperaturi inalte in diverse uleiuri si grasimi, alientele vor contine substante toxice si daunatoare sistemului imunitar.

Evitati zaharul! Un aport excesiv de zahar rafinat poate reduce capacitatea de reactie a celulelor imunitare si slabi sistemul imunitar. Carbohidrati sanatosi veti gasi in fructe si cereale integrale.

Mancati cat mai multe alimente intregi, naturale, proaspete! Fiti optimisti, veseli si plni de viata! Persoanele depresive au in mod demonstrat un sistem imunitar mai slab. Faceti miscare cel putin 30 de minute pe zi. Activitatea musculara ajuta sanatatea in ansamblu. Si de ce nu, autosugestionati-va ca nu veti raci!

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.