Dieta anti raceala si gripa

Ceai

Pentru a alunga raceala sau gripa este recomandabil sa mancam cat mai multe alimente care ajuta sanatatea organismului. Raceala si gripa pot fi combatute printr-o dieta sanatoasa. Este bine sa stim ca nu numai infectia virala a sistemului respirator cauzeaza o raceala sau gripa cat mai ales sensibilitatea organismului la virus.

Sunt foarte multi factori care cauzeaza sensibilitatea organismului asa incat sa capeze un virus de gripa – precum stresul, expunerea la toxine (cum ar fi fumul de tigara si aerul poluat), activitatea fizica excesiva sau somnul scurt si prost. Daca asimilati nutrientii din alimentele sanatoase care sprijina sistemul imunitar ( >>cititi si articolul despre sistemul imunitar ) reducand in acelasi timp consumul de aditivi alimentari care pot accentua slabirea organismului dumneavoastra, atunci veti fi sanatosi atat in sezonul rece de gripa, precum si pe tot parcursul anului.

Alimente cu vitamine ce ne ajuta sa nu racim

Mancati alimente bogate in vitaminele A, E (inclusiv beta-caroten si alti carotenoizi) si vitamina C (pe site-ul nostru veti regasi o lista a tuturor vitaminelor cu articol dedicat pentru fiecare in parte; in fiecare articol veti gasi un tabel al alimentelor bogate in respectiva vitamina>>). Cele mai bune surse de vitamine C, A si carotenoide sunt morcovii, spanacul, varza, ardeiul rosu portocalele si pepenii. Sistemul imunitar nu poate functioina corespunzator daca avem deficit de vitamina C.

Castigatorul premiului Nobel, Linus Pauling, a acordat o atentie speciala vitaminei C si a aratat cat de importanta este pentru organism. Si vitamina A este critica pentru sanatatea plamanilor nostri si pentru buna functionare a ganglionilor limfatici.

Vitamina E este esentiala pentru mentinerea bunei functionari a celulelor albe din sange. (Celule albe sunt una dintre componentele majore ale sistemului nostru imunitar). Alimente bogate in vitamina E sunt legumele cu frunze verzi, semintele de floarea soarelui si migdalele.

Seleniul si zincul joaca un rol major in intarirea sistemului imunitar. Ambele minerale sunt frecvent intalnite in nuci, seminte si ciuperci, precum si in ficatul de vitel, atunci cand vine vorba de zinc si in peste atunci cand vine vorba de seleniu. Glanda timus, care a fost supranumita glanda “maestru” al sistemului imunitar, este un organ care pare sa raspunda in special la nivelurile de zinc ale organismului. Atunci cand nu avem acest mineral in organism devine clar ca timusul nu mai are capacitatea de a ne proteja de infectii. Seleniul nu este mai putin important, acest mineral avand o influenta foarte mare in buna functionare a celulelor sistemului nostru imunitar (celulele macrofage). Seleniul are capacitatea de a ajuta sa ne protejam membranele celulelor imune de procesul de oxidare.

In cele din urma, acizii grasi Omega-3 sunt necesari pentru a produce “autoritatile de reglementare” ale sistemului imunitar (numite prostaglandine). Aceste grasimi esentiale sanatoase sunt deficitare in dieta comuna si trebuie sa avem grija sa le includem in dieta zilnica. Va recomandam consumul de seminte de in, nuci, peste de apa rece cum ar fi somonul. Cititi si articolul despre Omega 3 >>

Ce alimente sa evitam ca sa nu mai racim

Pentru a fi sanatosi in genral ar trebui sa evitam sa mancam alimente foarte prelucrate precum sunt cele care contin coloranti sintetici, indulcitori, arome si substante ce dau textura. Acestea pot scadea functiile sistemului si contribuie la cresterea sensibilitatii organismului la virusii sezonului rece. Incercati pe cat posibil sa mancati alimente ecologice, fara pesticide, metale grele sau reziduuri de solventi pe care sistemul imunitar nu le poate administra. Folositi filtre de apa sau beti apa plata sau de izvor pentru a evita substantele nocive ce se gasesc astazi in panza freatica sau in tevile prin care ajunge apa la robinetele noastre.

Consumul excesiv de grasimi si calorii poate reduce si el puterea sistemului imunitar si de aceea este important sa nu mancam in exces alimente grase sau bogate in calorii. Nu mancati alimente prajite in uleiuri! Odata gatite la temperaturi inalte in diverse uleiuri si grasimi, alientele vor contine substante toxice si daunatoare sistemului imunitar.

Evitati zaharul! Un aport excesiv de zahar rafinat poate reduce capacitatea de reactie a celulelor imunitare si slabi sistemul imunitar. Carbohidrati sanatosi veti gasi in fructe si cereale integrale.

Mancati cat mai multe alimente intregi, naturale, proaspete! Fiti optimisti, veseli si plni de viata! Persoanele depresive au in mod demonstrat un sistem imunitar mai slab. Faceti miscare cel putin 30 de minute pe zi. Activitatea musculara ajuta sanatatea in ansamblu. Si de ce nu, autosugestionati-va ca nu veti raci!

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Prin continuarea navigării pe site confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform EU Cookie LAW. info

1. Ce date colectam. Numele si adresa de email pentru formularul de comentarii (numele poate fi si pseudonim). Nu trimitem nici un fel de promotionale pe adresa de email si nici nu transmitem aceasta adresa catre terte parti. Istoricul de navigare, cum ai interactionat cu website-ul, adresa IP, ce tip de browser folosesti, cat a durat vizita, istoricul de cautare, numarul de pagini vizitate, date legate de traffic. Nu trimitem newslettere si nu primim plati online, deci nu colectam date de card bancar.
2. Cum sunt colectate datele. Colectam in mod indirect date prin intermediul cookie si scripturi de monitorizare. Datele colectate in scop de masurare a audientei si care in principiu sunt cele de istoric de navigare sunt pastrate timp de 50 de luni. Aceste date sunt anonimizate si folosite in scopuri statistice fara a se putea identifica persoana reala.
3. De ce colectam datele. Din motive de securitate pe website si trasabilitate.
4. Cine proceseaza datele. Google Analytics, Adwords si Google Search Console pentru servicii de analiza a traficului. Datele tale personale pot fi trimise catre forurile guvernamentale sau instantele judecatoresti in cazul in care exista un temei legal pentru aceasta.
5. Link-uri catre alte website-uri. Este posibil ca in paginile magazinului nostru online sa existe link-uri catre diferite alte site-uri sau retele sociale asupra carora compania nostra nu are niciun control sau influenta.
6. Cum sunt protejate datele mele. Datele tale sunt tinute pe servere securizate, protejate cu ajutorul softurilor antivirus si firewall. Am implementat atat din puct de vedere tehnic cat si la nivel organizational solutii si proceduri pentru ca datele tale sa fie pastrate in siguranta si sa ramana confidentiale.
7. Care sunt drepturile tale. Chiar daca initial ti-ai dat acordul pentru prelucrarea datelor tale, acest acord poate fi retras in orice moment pentru anumite date sau pentru toate (cu respectarea legii si a timpului de stocare). Pentru datele pentru care nu exista obiectiuni in a fi procesate ele se considera de drept procesabile.
8. Transferul datelor in afara UE. Datele colectate de magazinul online sunt gazduite pe servere aflate la Hetzner (https://www.hetzner.de/) si sunt localizate in Frankfurt Germania. In calitate de prestator de servicii european, Hetzner este supus si el normelor GDPR. Terții (Google, Facebook si altii care opereaza in UE) sunt obligați prin contract pentru a proteja și menține confidențialitatea datelor tale și să le utilizeze exclusiv pentru scopurile pentru care le oferim.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.