Pudra proteica

Pudra proteică este apreciată de toți cei care doresc să slăbească, să aibă o musculatură frumoasă și să nu depună țesut adipos. Curele de slăbire în vogă din ultimii ani pun accentul pe folosirea de pudră proteică în shake-uri, smoothie-uri, aluaturi, mâncăruri diverse. Proteinele ce provin din semințe de in, cânepă, soia organică sau dovleac măcinat fin nu îngrașă, nu au colesterol și nici calorii oarbe. În plus, proteinele țin foarte bine de foame (spre deosebire de carbohidrați) ceea ce ajută în dietele de slăbire.

Ce sunt proteinele? Proteinele sunt alcătuite din lanțuri de aminoacizi. Există 22 de aminoacizi, dintre care 8 nu pot fi sintetizati de organismul uman, motiv pentru care trebuie asimiliați din dietă – așa numiții aminoacizi esențiali. Proteinele sunt esenţiale pentru sănătate, sunt necesare pentru dezvoltarea mușchilor și a tuturor ţesuturilor din organism și ajută la buna funcţionare a sistemului imunitar.

Proteinele sunt absolut necesare pentru a construi, repara și întreține musculatura. O sursă bogată de proteine este carnea care oferă toți aminoacizii esențiali. Dezavantajul de a manca zilnic carne (mai ales carne roșie) este acela că aceasta vine la pachet cu cantități semnificative de grăsimi saturate, colesterol, antibiotice și hormoni de creștere.

Smoothie / shake cu pudra proteica

Adaugati pudra proteica in shake-uri/smoothie-uri nutritive

O altă modalitate de a crește aportul de proteine este aceea de a mânca mai multe cereale integrale, leguminoase, oleaginoase și legume, dar acest lucru poate determina creșterea semnificativă a carbohidraților și a numărului de calorii zilnic, ceea ce nu ne avantajează silueta. De aceea, pudra proteică de origine 100% naturală și vegetală precum cea provenită din semințe de dobleac, in, cânepă sau soia organică reprezintă varianta ideală, fără a crește în mod semnificativ consumul de grăsimi saturate, carbohidrați, colesterol sau de calorii.

Suplimentele proteice administrate înainte, în timpul sau după antrenamentele fizice intense pot crește absorbția și construirea de musculatură.

Baza oricărui shake proteic: lapte (preferabil vegetal) sau iaurt grecesc și pudră proteică. Apoi, putem adăuga, după gust și disponibilitate: fructe de pădure congelate sau proaspete (pentru vitamine), avocado (este bogat în grăsimi sănătoase), ananas sau papaya (ambele conțin enzime naturale), castravete (diuretic), banană (dulce și energizantă dar bogată în calorii), țelină, frunze de spanac, cacao sau pudră de roșcove (poți cumpăra de aici), vanilie pentru aromă, scorțișoară. Piperul roșu cayenne adăugat în orice shake sau smoothie îmbunătățește metabolismul. Semințele de chia aduc un aport esențial de fibre și Omega 3. Orice shake / smoothie poate fi îndulcit fără calorii cu Stevia – îndulcitor 100% natural din planta sud-americană cu același nume >> vezi aici de unde poti cumpăra stevia<<.

Ce fel de pudră proteică să consumăm?

Există mai multe variante de pudră proteică dintre care puteți alege, fiecare cu avantajele sale.

Pudra proteică din semințe de cânepă (32% proteine)

Semințele de cânepă au un conţinut bogat în proteine de calitate (30%, faţă de carne, de exemplu, care are un conţinut proteic de 15-20%). Proteina de cânepă conține aminoacizii esențiali pe care organismul nostru nu îi poate produce. Pudra proteică din cânepă are un conținut bogat în acizii grași polinesaturați esențiali Omega 6 și Omega 3. Cânepa este una dintre cele mai puțin alergice surse de proteine; poate îmbunătăți sistemul imunitar, micșorează colesterolul și tensiunea arteriala și ajută chiar și la reducerea țesutului adipos. Notă: semințele de cânepă comestibile din magazinele naturiste nu conțin TXC (componenta psihoactivă din marihuana). Trebuie să ne gândim la cânepă în același mod în care avem în minte macul: facem liniștiți prăjituri cu mac și îl consumăm pe chifle conștienți fiind că este aceeași plantă din care se extrage opium.

Pudra proteică din semințe de dovleac crude (54% proteine)

Seminte de dovleac faina Pudra proteică din semințe de dovleac a fost votată de cumpărătorii site-ului www.prodietabio.ro ca fiind cea mai bună la gust. Semințele de dovleac crude sunt bogate în fosfor, magneziu și mangan și sunt, de asemenea, o sursă bună de alte minerale, inclusiv zinc, fier și cupru. Pudra proteică din semințe de dovleac aduce un aport benefic de vitamina K, steroli de plante, Omega-6 EFA și Omega-9. Nutriționistii recomandă semințele de dovleac atât adultilor dar și copiilor. În copilărie sunt recomandate semințele de dovleac crude pentru a scăpa de „viermișori” sau pentru a preveni apariția lor. Și copiilor mici le este recomandată pudra proteică din semințe de dovleac crude pentru că dacă nu sunt bine mestecate, semințele de dovleac întregi pot zgâria și afecta colonul și tranzitul intestinal al micuților. Mâncând semințe de dovleac sau preparate cu pudră proteică din semințe de dovleac și noi adulții putem elimina paraziții intestinali, regla colesterolul și stimula activitatea rinichilor.

Pudra proteică din semințe de in (33% proteine)

Semințele de in măcinate sub formă de pudră reprezintă o sursă bogată de grăsimi esențiale Omega 3 (acid alfa-linoleic). In plus, semințele de in sunt bogate în antioxidanți, au proprietăți benefice asupra sănătății și sunt eficiente în tratamentul contra constipației. Este recomandat să consumăm semințe de in măcinate căci numai așa putem profita 100% de beneficiile lor, în timp ce daca sunt consumate nemăcinate pot trece prin corp fără nici un efect. Semințele de in sunt o sursă excelentă de fibre solubile și insolubile, eficiente pentru reglarea colesterolului, glucozei din sange și digestiei. Seminţele de in măcinate sub formă de pudră sunt benefice și pentru detoxifierea intestinală,în diferite boli inflamatorii intestinale, în sindromul de colon iritabil sau în caz de infecţii urinare şi de litiază renală.

Pudra pe bază de proteină din soia

Soia este o sursă foarte bună de proteină pentru vegetarieni și vegani, fiind considerată o proteină completă. Consumul de proteină din soia a fost asociat cu scăderea colesterolului și trigliceridelor și un risc redus de boli cardiovasculare. În cazul femeilor, proteina din soia poate crește densitatea osoasă (aspect important pentru persoanele care au probleme cu osteoporoza).

Pudrele proteice aduc numeroase beneficii sănătății datorită susținerii masei musculare, a sistemului imunitar, tranzitului intestinal și metabolismului! Faptul că pofta de mâncare este mult atenuată se datorează bogăției de fibre dietetice care nu aduc calorii, ci doar tranzitează organismul atașându-se de grăsimi și toxine pe care le și înlătură astfel. Acesta este motivul pentru care nutriționiștii recomandă alimente bogate în fibre dietetice sau pudre proteice pentru că, sunt asigurate astfel și detoxifierea organismului dar și atenuarea senzației de foame.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.