Proprietăți: Carnea de CURCAN

Datorită cantităților mari de proteine pe care le furnizează carnea de curcan, aceasta este adesea considerată ca fiind un aliment proteic. Curcan platou sanatos dietaAlimentele proteice sunt preferate de către persoanele care doresc să slăbească, să depună masă musculară, să își întărească imunitatea și să aibă valori bune pentru colesterol și trigliceride. Dintre toate părțile curcanului, pieptul fără piele furnizează cele mai multe proteine per porție, și anume 34 g într-o porție de 113 g. Însă puteți asimila 31 g din aceeași cantitate de pulpă de curcan, respectiv 21 g proteine din 113 g pulpă superioară de curcan.

În plus față de proteine, curcanul este bogat și în alți nutrienți. Toate vitaminele din complexul B sunt prezente în carnea de curcan, și anume B1, B2, B3, B5, B6, B12, inclusiv folat, biotină și colină. (Deoarece conținutul de biotină din carnea de curcan este sensibil la alimentația curcanului, cantitatea acestei vitamine poate varia foarte mult, valoarea medie fiind de 0.8 micrograme la 113 g piept de curcan.) Curcanul este o sursă excelentă de vitamina B3 (niacină) și oferă 13 mg la 113 g carne, sau peste 80% din consumul de referință (CZE). De asemenea, este o sursă foarte bună de vitamina B6, cu 0,92 mg la 113 g porție (54% CZE). În ceea ce privește colina, furnizând 22% CZE la 113 g, carnea de curcan constituie o sursă bună și în cazul acestei vitamine. În privința mineralelor, carnea de curcan este bogată în seleniu și oferă peste 60% din CZE într-o singură porție de 113 g. Zinc, cupru, fosfor, magneziu, potasiu și fier sunt de asemenea furnizate de către acest aliment în cantități notabile.

Toate părțile curcanului conțin grăsimi sănătoase Omega 3. Totuși, cantitatea de Omega 3 din carnea de curcan poate varia mult, în funcție de alimentația păsării. Unul dintre motivele pentru care recomandăm curcanii crescuți la sol, la țară, este posibilitatea acestora de a consuma plante și insecte cu Omega 3 pe o pășune, într-un cadru natural. Ca regulă generală, cea mai avantajoasă proporție acizi Omega 6 – Omega 3 se regăsește în pieptul de curcan fără piele, unde raportul în cazul curcanilor care nu sunt crescuți la sol este de aproximativ 10:1. Această proporție este de 13:1 în cazul pulpei cu piele, la curcanii care nu au fost crescuți la sol. Deși există doar puține studii despre proporția Omega 6 – Omega 3 la curcanii crescuți la sol, la țară, acestea sugerează că hrănirea păsărilor pe o pășune poate diminua raportul la aproximativ 7:1. (Există unele studii efectuate pe puii crescuți la sol, la țară, care arată rezultate similare.) În cadrul familiei de grăsimi Omega 3, este posibil ca o porție de 113 g de carne de curcan să furnizeze 10 până la 60 mg de acid docosahexaenoic (DHA), în funcție de partea corpului din care provine bucata de carne de curcan și de alimentația păsării. DHA este un acid Omega 3 unic în ceea ce privește abilitatea de a susține funcționarea sănătoasă a sistemului nervos.

Câteva studii preliminare arată că numărul mare de proteine din carnea de curcan poate constitui un beneficiu în reglarea glicemiei și a metabolismului insulinei. Aceste decoperiri au sens din moment ce un aport adecvat și echilibrat de proteine de-a lungul unei zile poate fi foarte folositor în menținerea sub control a glicemiei.

Curcan, crescut la sol, carne slabă, la grătar
113,40 grame = 
Calorii: 167. IG: foarte scăzut
Nutrient Cantitate DZR
(%)
Densitate
nutritivă
vitamina B3 13,32 mg 83 9,0
proteine 34,17 g 68 7,4
seleniu 34,25 mcg 62 6,7
vitamina B6 0,92 mg 54 5,8
fosfor 260,82 mg 37 4,0
colină 94,57 mg 22 2,4
acid pantotenic 1,02 mg 20 2,2
zinc 1,95 mg 18 1,9
vitamina B2 0,23 mg 18 1,9
vitamina B12 0,42 mcg 18 1,9

Știați că o porție de 113 g de piept de curcan conține numai 1 g de grăsime și este cel mai slab tip de carne pe care o puteți include în alimentație? Conținutul de grăsime din curcan este ușor de îndepărtat deoarece cea mai mare parte a acestuia se află în piele, care poate fi înlăturată cu ușurință. Prin includerea unei porții de curcan în alimentație, nu doar că veți reduce aportul de grăsime, dar veți obține 65% din doza zilnică necesară de proteine! Proteinele reprezintă elementul cheie nu doar în componența țesuturilor structurale, dar și a celulelor sistemului imunitar, fiind implicate în aproape toate funcțiile fiziologice ale organismului.

Curcan proprietati si beneficiiCarnea de curcan furnizează 47% din doza zilnică recomandată de seleniu (un factor necesar în producerea T3, cel mai activ hormon tiroidian  și în reciclarea glutationului, cel mai puternic antioxidant produs în interiorul organismului), precum și multe vitamine din complexul B, esențiale pentru generarea energiei.
S-a demonstrat recent că în grupul alimentelor bogate în proteine (ce includ tonul și albușurile de ou) intră și carnea de curcan. Aceste alimente pot ajuta la menținerea nivelului de insulină după masă la valorile dorite.

Alimentația curcanilor are o mare influență asupra compoziției corpului acestora și a beneficiilor pentru sănătate. Cercetările recente au clarificat că suma totală a grăsimilor din carnea de curcan, compoziția acestor grăsimi (ce includ cantitatea de acizi grași omega-3), precum și conținutul de proteine din carnea de curcan depind toate de alimentația curcanilor, de modul în care aceste păsări au fost hrănite. Toate studiile care implică folosirea uleiului de in, de pește și de cocos în hrănirea păsărilor de curte arată xă există o relație între aceste componente bazate pe ulei și compoziția cărnii de curcan. Este interesant că utilizarea uleiului de cocos în hrana păsărilor de curte a fost asociată și cu capacitatea acestui ingredient de a diminua riscul de infecție a curcanilor cu Campylobacter bacteria și cu Salmonella bacteria. Cercetătorii au o ipoteză conform căreia scăderea riscului de infecție s-ar datora în primul rând acidului caprilic din uleiul de cocos.

Potrivit datelor furnizate de USDA National Nutrient, 85 g de piept de curcan provenit de la o pasăre întreagă, netratat, doar carne la grătar, conține 125 calorii, 2 g lipide, 0 g carbohidrați (0 g zahăr și 0 g fibre) și 26 g proteine.
Pentru a compara, 85 g carne de curcan închisă la culoare, la grătar, conține 147 calorii, 5 g lipide, 0 g carbohidrați (0 g zahăr și 0 g fibre) și 24 g proteine.

Carnea de curcan închisă la culoare tinde să conțină mai multe vitamine și minerale, dar are și mai multe grăsimi și calorii.

Poate ați auzit de aminoacidul triptofan, despre care se spune că este cauza somnului de după o masă copioasă cu friptură de curcan. Deși carnea de curcan conține într-adevăr triptofan, acesta nu se află în cantități suficient de mari încât să inducă starea de somnolență. De fapt, toate tipurile de carne conțin triptofan. Consumul unei fripturi de curcan nu ar trebui să vă facă mai somnoroși decât atunci când mâncați un cotlet de porc într-o seară obișnuită.

Consumul de alimente bogate în proteine, precum carnea de curcan, ajută la creșterea senzației de sațietate astfel încât vă veți simți sătui pentru o perioadă mai lungă de timp. Asimilarea unei cantități suficiente de proteine asigură menținerea masei musculare slabe și poate menține nivelul de insulină la valori stabile după masă. Acestea fiind spuse, proteinele sunt acel nutrient de care majoritatea celor care consumă carne au parte deja din plin.

Rețineți că valoarea totală de proteine de la fiecare masă contează; se pot absorbi atât de multe o singură dată. Asigurați-vă că aveți o sursă de proteine slabe la fiecare masă și că răspândiți aportul necesar în toate mesele de-a lungul zilei. Alte alegeri alimentare bune bogate în proteine includ nucile, peștele, ouăle, lactatele, soia și leguminoasele.

Pieptul de curcan are mai puține grăsimi și calorii decât majoritatea bucăților de carne, dar nu credeți că un produs este mai sănătos doar pentru că este din carne de curcan. De exemplu, un burger fabricat din carne tocată de curcan poate conține la fel de multe grăsimi saturate ca burger-ul de vită, în funcție de cât de închisă la culoare este carnea tocată de curcan.
Verificați eticheta de pe ambalaj pentru a căuta cantitatea de grăsime conținută și comparați. Curcanul conține mineralul seleniu, despre care studiile au sugerat că, în cantități mari, poate să scadă riscul de cancer colorectal, de prostată, de plămâni, de vezică, de piele, esofagian și gastric.
Evitați carnea de curcan procesată sub forma mezelurilor, crenvurștilor și a bacon-ului, toate fiind bogate în sodiu. Chiar și burgerii semipreparați congelați pot fi plini de sare adăugată și conservanți.
Alegeți carne de curcan proaspătă, slabă, organică, provenită de la păsări crescute la sol, la țară, în condiții bune, fără antibiotice. Carnea provenită de la curcanii crescuți în ferme industriale în mod convențional este adesea injectată cu sare, apă și alți conservanți în timpul procesării pentru extinderea termenului de valabilitate la raft și diminuarea costurilor. Carnea provenită de la curcanii crescuți la sol, în aer liber și cu acces la verdeață are un conținut mai mare de omega-3 decât cea de la păsările crescute în ferme industriale.
Produsele din curcan procesate pot fi pline de sodiu și dăunătoare sănătății. Multe cărnuri procesate sunt afumate sau tratate cu nitriți, cunoscuți ca fiind cancerigeni. Pe măsură ce crește aportul de carne procesată, crește și riscul de obezitate, boli de inimă, tensiune arterială mare, colesterol mărit, cancer și infertilitate. Reduceți la minim consumul de produse de curcan procesate. Cel mai important pas în prevenirea bolilor și în dobândirea unei stări de sănătate bune este dieta totală sau adoptarea unui model sănătos general. Este mai bine să urmați o dietă variată decât să vă concentrați doar pe anumite alimente pentru a avea un stil de viață sănătos.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.