Ce este glutenul? Produse fara gluten.

Produse fara glutenProdusele fără gluten sunt tot mai căutate nu numai de către persoanele care suferă de boala celiacă dar și de către cei care doresc să aibă un trai sănătos. În cazul multora dintre noi, glutenul poate împiedica absorbţia eficientă a substanţelor nutritive şi perturba buna funcţionare a sistemului digestiv. Glutenul produce o inflamaţie gravă a intestinului subţire persoanelor care suferă de boală celiacă și într-o măsură mai mică poate afecta și persoane care nu au boala celiacă. Senzația de balonare, disconfortul abdominal, meteorismul, durerile surde de stomac, problemele de digestie pot fi evitate sau ameliorate renunțând la produsele cu gluten. Este foarte greu să ne ferim de gluten căci se găsește în multe dintre alimentele clasice. Cu toate acestea, cine dorește să aibă o dietă fără gluten poate urma câțiva pași simpli și eficienți dacă este bine informat.


Glutenul este o proteină care se găseşte în grâu, secară, orz, dar se poate ascunde şi în alte produse în afară de cele de panificație (în sosul de soia, în bere sau mezeluri). Produsele pe bază de grâu sunt foarte des întâlnite pe masa românilor – de la pâine simplă până la biscuiți și produse de patiserie-cofetărie. Știm că pâinea îngrașă datorită caloriilor goale (fără nutrienți), dar iată că acesta nu este singurul “rău”, căci glutenul din pâine are și el efecte nedorite. Făina cu mult gluten este preferata tuturor pentru că acesta ajută la creșterea produselor de panificație. Glutenul este ceea ce face aluatul elastic, pufos și frumos crescut.

O dietă fără gluten implică excluderea totală a produselor ce conțin proteina denumită gluten. Dieta fără gluten este dedicată în special pentru tratarea bolii celiace. Boala celiacă mai poartă numele de sprue celiac, enteropatie gluten sensibilă, enteropatia glutenica sau sprue nontropical. Leziunile provocate la nivelul intestinului subțire în cazul celor ce suferă de boala celiacă afectează absorbția normală a nutrienților, în special a grăsimilor, calciului, fierului și folaților (sindrom de malabsorbție). La nivel mondial sunt afectate de boala celiacă sute de milioane de oameni (numai în SUA sunt înregistrate 20 de milioane de persoane cu această boală). – sursa: The New Yorker.

Respectarea unui regim alimentar fără gluten poate fi dificilă inițial, dar odată cu trecerea timpului şi cu multă răbdare și creativitate, veți descoperi că se găsesc suficienți înlocuitori (chiar mai sănătoși) pentru alimentele consacrate care conțin gluten.

Dieta fără gluten este un tratament pentru boala celiacă, dar unii adulți și mai ales copii care nu au boală celiacă pot avea totuși simptome atunci când consumă produse cu gluten. Acest lucru se numește sensibilitate non-celiacă la gluten. Persoanele cu această sensibilitate au opţiunea de adopta o dietă fără gluten, în timp ce oamenii cu boală celiacă sunt nevoiți să aibă o alimentaţie cu totul fără gluten pentru a preveni simptomele și complicațiile legate de boala lor.
Trecerea la o dietă fără gluten este o schimbare majoră a stilului de viață și, ca în cazul oricărui lucru nou, este nevoie de ceva timp până la acomodarea totală. Inițial, veţi simţi că dieta impune pre multe restricţii, mai ales dacă nu aţi avut simptome îngrijorătoare înainte de diagnostic. Vă puteţi concentra pe varietatea mare de produse fără gluten disponibilă pe piaţă, cum ar fi pâinea, biscuiții, grisinele şi pastele din alte cereale decât cele cu gluten. Multe magazine alimentare deţin produse fără gluten, iar dacă nu aveţi unul în zonă puteţi comanda online de la un magazin cu livrare la domiciliu. Produse fara gluten » vezi aici mai multe detalii si preturi «

Dacă doriţi să începeţi o dietă fără gluten este recomandat să consultaţi medicul nutriţionist care vă poate răspunde la întrebări şi vă poate sfătui cum să evitaţi glutenul, având o alimentaţie sănătoasă şi echilibrată.

Alimentele permise în dieta fără gluten

Multe dintre alimentele sănătoase şi delicioase sunt în mod natural fără gluten:
• Boabe de fasole, linte, seminţe şi alune (oleaginoase);
• Ouă proaspete;
• Carne proaspătă, peşte şi pasăre ( dar nu gătită sub formă de sniţel, pane sau marinată);
• Fructe şi legume;
• Majoritatea produselor lactate.
Este important să vă asiguraţi că produsele nu au fost procesate industrial sau amestecate cu ingrediente ce conţin gluten, aditivi sau conservanţi.

Atunci când comandați produse fără gluten, încercați să alegeți și variante bio – organice pentru că veți obține mai multe beneficii.

Multe dintre alimentele sub formă de boabe sau cele care au amidon în compoziţie pot face parte dintr-o dietă fără gluten. Alimentele din lista de mai jos nu au gluten și sunt foarte sănătoase căci au foarte multe proprietăți nutritive și beneficii:

Pastele din legume, leguminoase, hrisca, quinoa sunt o specialitate cu multe proprietati nutritive!

Pastele din legume, leguminoase, hrisca, quinoa sunt o specialitate cu multe proprietati nutritive! >> Vezi preturi si variante in magazinul online cu livrare rapida www.prodietamagazin.ro/paste-fara-gluten <<

• Amarant;
• Hrișcă;
• Porumb și mălai;
• Seminţe de in;
• Făinuri fără gluten (din orez, soia, porumb, cartof, lupin, fasole);
• Paste din quinoa, orez, hrișcă, năut, mazăre, linte, fasole.
• Mei;
• Quinoa;
• Orez;
• Sorg;
• Soia;
• Tapioca.

Alimente interzise în dieta fără gluten

Evitaţi toate alimentele şi băuturile ce conţin:
• Orz (malțul, aroma de malț și oțetul din malț sunt, de obicei, realizate din orz);
• Secară;
• Triticale (un hibrid de grâu și secară);
Grâu. Evitarea grâului poate fi o provocare deoarece produsele din grâu sunt numeroase. Sunt multe tipuri de făină din grâu pe rafturile supermarket-urilor – făină simplă, făină cu brom, făină îmbogăţită, făină cu fosfaţi, făină pentru creştere, etc. Alte produse din grâu ce trebuie evitate sunt: făină din grâu dur, făină graham, griș, făină de alac.
• Evitaţi orice produs făinos ce nu are menţionat “Fără gluten” pe etichetă.
Anumite cereale, cum ar fi ovăzul, pot fi contaminate cu grâu în timpul etapelor de producție și procesare industrială. Din acest motiv, medicii şi nutriţioniştii recomandă, în general, evitarea ovăzului, cu excepția cazului în care produsele sunt etichetate ca fiind fără gluten.
De asemenea, trebuie acordată atenţie sporită produselor care pot conţine gluten în mod indirect sau auxiliar. Aceste produse pot fi:
• Aditivi alimentari, cum ar fi aroma de malţ, alimente procesate cu amidon şi altele.
• Medicamente şi vitamine care utilizează glutenul drept liant.
Atenţie la contaminarea cu gluten!
Contaminarea apare când alimente fără gluten intră în contact cu alimente ce conţin gluten. Acest lucru se poate întâmpla în timpul procesului de producţie, ca de exemplu, atunci când se utilizează aceleaşi utilaje de fabricare pentru o mare varietate de produse alimentare.

Grâul este o cereală ce crește ușor și este foarte versatil. Grâul este parte integrantă în pâine, paste, produse de cofetărie, patiserie. Dar glutenul din grâu a devenit un ingredient ascuns în mii de alte produse, inclusiv supe, sosuri, dressinguri, tartinabile și snack-uri, chiar și mezeluri sau legume congelate. Aproape o treime dintre alimentele gasite in supermarketuri pot conține unele componente din grâu, de obicei, gluten sau amidon sau ambele.

Pe etichetele unor produse poate fi trecută sintaxa “poate conţine urme de”, însă înscrierea acestui advertisment este de multe ori opţională. Alimentele pot fi etichetate şi cu menţiunea “Fără gluten”. În cazul în care un produs poartă această menţiune, înseamnă că acesta corespunde normativelor impuse de Institutul Naţional de Sănătate Publică. Condiţia este ca produsul să conţină mai puţin de a 20-a parte dintr-un milion cantitate de gluten. Dacă produsul este etichetat cu menţiunea „Fără grâu”, poate conţine gluten. Recomandarea noastră este să citiţi toată lista de ingrediente pentru siguranţă, iar dacă tot nu sunteţi convinşi, cereţi comerciantului mai multe detalii. Contaminarea poate fi făcută şi acasă. Folosind acelaşi prăjitor de pâine pentru pâinea obişnuită şi pentru pâinea fără gluten reprezintă o sursă de contaminare. Gândiţi-vă la paşii necesari pentru a preveni contaminarea acasă, la şcoală sau la muncă.

Atenţie și când serviţi masa la restaurant. Întrebaţi chelnerul dacă au preparate culinare fără urmă de gluten, inclusiv dacă sunt gătite separat de cele cu gluten pentru a preveni contaminarea.

Dacă se consumă neintenţionat un produs ce conține gluten este posibil să apară dureri abdominale și diaree. Unii oameni nu au parte de simptome după ce mănâncă gluten, dar acest lucru nu înseamnă că nu le este afectat intestinul subţire. Chiar și urmele de gluten din alimente pot fi dăunătoare, indiferent de vizibilitatea sau transparenţa semnelor sau simptomelor. Dacă suferiți de boală celiacă şi nu urmaţi o dietă fără gluten, se poate ajunge la complicaţii grave în timp (inclusiv cancerul intestinal). Sursa informațiilor tehnice: Clinica Mayo, unul dintre cele mai importante centre medicale ale lumii.

Produse fara gluten cu certificare BIO. Vezi peste 300 sortimente alimente fara gluten.

Produse fara gluten cu certificare BIO (dulciuri, biscuiti, faina, paine, grisine, cereale, paste, etc.). Vezi peste 300 sortimente alimente fara gluten in >> magazinul online cu livrare rapida www.prodietamagazin.ro/fara-gluten <<

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Un comentariu la discutia despre “Ce este glutenul? Produse fara gluten.”

  1. 1
    Despre gluten si etichetarea preparatelor ce nu contin gluten ! – Dukan Life Style spune:

    […] Surse: The New Yorker ; Prodieta […]

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.