Pizza, bere si cartofi copti

Pizza ingrasaDupa cum banuiti, uleiul si cascavalul nu sunt cele mai daunatoare ingrediente dintr-o pizza. Mai ales daca este ulei de masline bun si branza mozzarella slaba. Insa aluatul din faina alba este o problema daca vreti sa slabiti. Iar berea, fireste, nu e nici pe departe o bautura dietetica.

Regele tuturor zaharurilor, care mareste cel mai rapid nivelul de zahar din sange, este maltoza din bere.

Maltoza, zaharul din bere, are un indice glicemic mai mare decat painea alba. Acest indice glicemic ridicat al berii se datoreaza principalei sale componente, maltoza, care este chiar mai daunatoare decat zaharul de masa. Raspunsul insulinei la acest indice duce la o depunere de grasime in zona abdominala, formand cee ce se cheama "o burta de bere".

Dar sa revenim la pizza care nu este totusi complet lipsita de beneficii. Rosiile coapte (din sos) sunt o sursa grozava de licopen, o substanta anticancerigena. Daca renuntati pentru totdeauna la pizza si la paste fainoase, pierdeti doua dintre cele mai gustoase moduri de a consuma aceasta leguma. Daca puteti trece de la aluatul pufos la unul crocant, deja este un progres. Iar daca pe langa uleiul de masline, sosul de rosii si branza cu continut scazut de grasime adaugati niste ardei, ceapa, ciuperci si masline, aveti o sumedenie de carbohidrati hranitori, care va vor satura mai repede. In loc de bere, incercati un pahar de vin rosu, spune dr. Arthur Agatston in cartea "Slabeste sanatos cu dieta South Beach", Bucuresti, Editura Curtea Veche, 2007. Ati obtinut un fel de mancare total diferit: nu e chiar o mancare sanatoasa, dar e mai buna decat o pizza obisnuita.

Cartofii la regim de slabire? Mai bine ciocolata!

Cartofi coptiCare este cea mai nefericita metoda de prelucrare a cartofului, din punctul de vedere al indicelui glicemic? Coacerea. Ea aduce amidonul in forma cea mai accesibila sistemului digestiv. O metoda ceva mai buna? Nu stiu daca ma credeti sau nu, dar cartofii copti ingrasa mai putin daca ii mancati cu branza sau smanatana degresata. Numarul de calorii va fi putin mai mare, dar grasimea din branza sau smantana va incetini procesul de digestie, ceea ce va scadea cantitatea de insulina secretata.

(Cu toate acestea, daca vreti sa luati o gustare, un cartof copt nu e cea mai sanatoasa alegere. Daca mancati un cartof copt dupa amiaza, puteti fi sigur ca la vremea cinei veti tanji dupa fainoase. Este mai bine sa mancati o inghetata mica sau chiar o tableta de ciocolata amaruie.)

Cum este mai bine sa fie gatit decat copt? Fiert sau piure, datorita metodei de prelucrare, dar si pentru ca il veti servi cu putin unt sau smantana, iar grasimea respectiva incetineste procesul de digestie. Chiar si cartofii prajiti sunt mai buni decat cei copti, datorita grasimii in care sunt preparati. Fireste, acest lucru e valabil si pentru cartofii chips, dar sa nu ma intelegeti gresit: nici una dintre aceste variante nu este buna pentru cei care tin regimul South Beach.

Soiul de cartofi este la randul sau un aspect important atunci cand suntem la cura de slabire. Cartofii cu coaja rosie au cel mai inalt continut de carbohidrati. Cei cu coaja alba sunt mai buni. Si mai buni sunt cartofii noi. Acest lucru este valabil pentru toate fructele si legumele: cu cat sunt culese mai tinere, cu atat continutul de carbohidrati este mai mic. Daca vreti neaparat sa mancati cartofi, faceti-o cat mai rar. Si incercati cartofii dulci in locul celor albi. – ne sfatuieste dr. Arthur Agatston in cartea "Slabeste sanatos cu dieta South Beach", Bucuresti, Editura Curtea Veche, 2007

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

4 Raspunsuri la discutia despre “Pizza, bere si cartofi copti”

  1. 4
    admin spune:

    Medicul Arthur Agatston a inregistrat un succes urias cu dieta sa. Este medic cardiolog si a elaborat aceasta dieta numita South Beach pentru pacientii sai care aveau probleme serioase de sanatate. Intre timp a fost adoptata pe plan mondial cu rezultate foarte bune. Principiile sale alimentare sunt recomandate pentru toti cei care au probleme cu sanatatea din cauza greutatii. Daca dvs nu aveti probleme cu greutatea atunci puteti manca linistit cartofi copti sau fierti.

  2. 3
    nicu spune:

    am 46 de ani iar de vreo 20 de ani ştiu că metoda cea mai sănătoasă de a consuma cartofi e să-i mănânci copţi. Nu mai ştiu de ce îs mai sănătoşi copţi decât fierţi ori prăjiţi, cred că e ceva legat de colesterol, insulină, bla, bla, oricum nu contează de ce, am citit că îs mai sănătoşi aşa (nu mă refer la cure de slăbire ci strict la faptul că-s mai sănătoşi).
    Articolul de faţă contrazice flagrant ce ştiu eu de-o viaţă. Poate cineva de pe acest site să mă lămurească?

  3. 2
    admin spune:

    Buna ziua,
    Citind cu mai multa atentie articolul veti remarca sursa (mentionata de altfel de doua ori): dr. Arthur Agatston – cartea "Slabeste sanatos cu dieta South Beach", Bucuresti, Editura Curtea Veche, 2007. Dieta South-Beach elaborata de Dr. Arthur Agatston se bucură de o popularitate foarte mare pe plan mondial si asta datorita faptului ca este usor de tinut si chiar functioneaza! Va invitam sa cititi mai multe articole pe site-ul nostru.

    Va multumim,
    Toate cele bune,
    Echipa prodieta.ro

  4. 1
    anda spune:

    Buna ziua, este prima oara cand citesc ca e mai bine sa fierbi cartofii decat sa ii coci si ca rosia ar fi mai buna coapta, decat adaugata la sfarsit cruda..ori copata(dar mai mult ptr gust decat altcv)..de unde va luati informatiile?ptr ca acestea conrtazic mai multe alte surse(cartea dnei elena ibrian) care sustin fix contrariul.

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.