Oamenii moderni se intorc la dieta stramosilor: Dieta PALEO

Dieta Paleo este dieta strămoșilor noștri și în același timp o dietă cu beneficii pentru sănătate chiar și în aceste vremuri, ale alimentației moderne. Dieta paleo (de asemenea, cunoscută ca dieta caveman, dieta primară, dieta Age Age și dieta vânător-culegător) este extrem de populară în zilele noastre și se poate rezuma la o singură întrebare: Ce ar mânca un om din Paleolitic?

Paleo este dieta strămoșilor recomandată omului modern care vrea să se întoarcă la alimentele autentice, naturale.

Paleo este dieta strămoșilor recomandată omului modern care vrea să se întoarcă la alimentele autentice, naturale.

Ce implică dieta paleo, care sunt avantajele și dezavantajele acesteia și, în cele din urmă, ce trebuie să știe o persoană modernă pentru a decide dacă să urmeze sau nu o dietă paleo?

Alimentația în stil Paleo înseamnă un mod de a mânca similar cu cel de acum zeci de mii de ani. Paleo Dieta este poate cel mai sănătos mod de alimentație pentru că este singura abordare nutrițională care lucrează cu fondul genetic.

Sunt recomandate alimente simple, naturale, nerafinate. Alimentele bogate în proteine și fibre ne satură repede, susțin musculatura și ne dau energie!

Premisa PALEO

Dieta paleo se axează pe aceleași alimente pe care le-au mâncat și strămoșii noștri. Alimentele permise sunt neprocesate, simple, naturale, preferabil BIO: fructe, legume, carne, fructe de mare și oleaginoase (semințe de dovleac, floarea soarelui, in, cânepă, alune de pădure, migdale, nuci, cocos, etc).



Această dietă diminuează încărcătura glicemică a organismului, are un raport sănătos între acizii grași saturați și nesaturați, implică valoroase vitamine și nutrienți. Dieta Paleo aduce importante beneficii sănătății pentru că aduce cu sine un echilibru optim de proteine, grăsimi și carbohidrați.

Alimente permise așadar în dieta PALEO: carne din animale/păsări hrănite natural, pește / fructe de mare, fructe proaspete, legume proaspete, ouă, nuci, semințe de toate felurile, uleiuri sănătoase (măsline, nuc, semințe de in, macadamia, avocado, nucă de cocos).

Paleo Dieta strămoșilor. Lista de alimente recomandate și nerecomandate.

Paleo Dieta strămoșilor. Lista de alimente recomandate și nerecomandate.

Nu mâncați / Alimente care nu sunt permise în dieta PALEO: cereale rafinate, lactate, zahăr rafinat, cartofi, hrană procesată industrial, alimente prea sărate, uleiuri vegetale rafinate, bomboane / junk fast food / produse de cofetărie-patiserie.

Recomandări generale privind alimentația si stilul de viață PALEO

– O dietă Paleo ar trebui să aibă un conținut optim de grăsimi, să fie moderată în proteine animale și generoasă în proteine vegetale și să conțină puțini carbohidrați. Nu trebuie să facem o obsesie din numărarea caloriilor și nici din controlul porțiilor. Din acest punct de vedere, dieta PALEO este generoasă.
– Se pot consuma cantități relativ mari de unt de cocos sau de tip ghee. Uleiul de măsline (de avocado sau de nuci) este la rândul lui recomandat.
Dieta PALEO permite foarte multe tipuri de carne. Aceasta este o listă a tipurilor de carne permisa în dieta PALEO. Aproape toate tipurile de carne ne procesată sunt paleo prin definiție. Desigur, veți dori să stați departe de carne procesată industrial care este foarte bogată în aditivi și în grăsimi (precum cârnați, crenvuști, hamburgeri, salamuri și alte asemenea). Dacă acel tip de carne ales este cât mai aproape de natural, atunci poate fi inclus în dieta dvs (și da, puteți mânca și slănină). Iată lista completă a tipurilor de carne Paleo: păsări de curte, porc, carne de vită crescută cu iarbă, miel, ied, creveți, homar, moluște comestibile, somon, vânat, etc.
Putem mânca legume atât proaspete cât și congelate și pregătite simplu, sotat la aburi sau cu puțin ulei ori la cuptor. Cartofii nu sunt recomandați!
Pudrele proteice tip PALEO sunt foarte bogate în vitamine, minerale, proteine vegetale de cea mai bună calitate, au grăsimi fără colesterol și puțini carbogidrați. Pudrele proteice și semințele transformate în pudră sunt ușor de încorporat în orice dietă!

– NU SUNT PERMISE ANUMITE ALIMENTE! Anulați din alimentația dvs orice fel de cereale rafinate, pâinea, produsele de căfetărie-patiserie-brutărie! Nu sunt recomandate: grâu, secară, orz, ovăz, porumb, orez brun, soia, arahide, fasole, boabe de pinto, mazăre.
– Nu sunt permise nici un fel de uleiuri hidrogenate sau rafinate. Nu includeți în alimentația dvs nici o picătură de ulei de floarea soarelui rafinat, de porumb, de palmier, de arahide, soia sau margarină. Sunt permise uleiurile de măsline, avocado și nuci.
– Eliminați zahărul adăugat, băuturile răcoritoare, toate dulciurile ambalate și sucurile (inclusiv sucurile de fructe).
– Eliminați produsele lactate, altele decât untul și iaurtul sau smântâna. Nu aveți nevoie de produse lactate, dar dacă nu puteți trăi fără ele, alegeți lactatele fermentate (care nu mai au lactoză).
Mâncați numai atunci când vă este foame și nu vă stresați dacă mai săriți peste o masă sau două! Cum așa? Păi omul din PALEOlitic nu avea mese la ore fixe și nici abundență de mâncare. Dacă îi era foame nu mergea la primul magazin să cumpere ceva, ci dimpotrivă depunea mult timp și efort pentru a-și procura hrana și pentru a o prepara. Nici noi nu trebuie să mâncăm neapărat trei mese fixe pe zi, ci doar atunci când simțim că ne este foame cu adevărat.
– Eliminați stresorii externi în viața dvs. cât mai mult posibil și dormiți cel puțin 8 ore pe noapte. Încercați să vă treziți fără o alarmă și să vă culcați când se întunecă.
– Nu faceți prea mult sport epuizant, țineți sesiunile de antrenament scurte și intense și le faceți doar de câteva ori pe săptămână. Luați în considerare sesiuni de sprint scurte și intense în loc de sesiuni cardio foarte lungi.
– Luați în considerare suplimentarea cu vitamina D și probiotice. Nivelurile de magneziu , iod și vitamina K2 ar trebui, de asemenea, optimizate. Iodul poate fi obținut din alge marine.
– Să nu uităm să ne jucăm la soare, să ne distrăm, să râdem, să zâmbim, să ne relaxăm, să descoperim, să călătorim, să învățăm din cărți, filme documentare și experiență proprie și să ne bucurăm de viață ca fiind o aventură îndrăzneață !

Exemplu de meniu PALEO:
– La Micul Dejun un smoothie cu avocado, castravete, apă și pudra proteică preferată (din semințe de in, cânepă, dovleac, germeni de grâu, cocos, sâmburi de nuci, migdale). Un grapefruit și un ceai. Cea mai amplă gamă de pudre proteice BIO: www.proDietaNaturala.ro
– La prânz este recomandată o friptură de vită feliată cu salată verde. Desert: caise deshidratate.
– Gustare: felii de măr bio și alune de pădure crude.
– Cina: felii de ardei gras cu avocado și roșii cu busuioc. Piept de curcan feliat cu garnitură de broccoli, morcovi și anghinare.
Vă e poftă de un pahar de vin? Sigur, strămoșii noștri nu aveau vin, ciocolată sau cafea dare regula 85:15 spune că putem consuma 3 mese non-Paleo pe săptămână.

Elena Roșu, Tehnician Nutriționist și Editor prodieta.ro vă întreaba și pe dvs, cititorii, părerea sinceră și rezultatele obținute cu dieta Paleo. Ați urmat această dietă? Ce rezultate ați avut și cum v-ați simțit renunțând la carbohidrați?

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.