Paine de casa

Paine de casaRecomandam sa ne facem paine de casa din faina integrala bogata in proprietati nutritive. Putem face in casa pâine albă, pâine integrală, multicereale, paine cu secara, cu grau spelta alac, pâine dietetică, focacia sau graham. Painea de casa se poate face dupa o reteta originala, asa cum faceau bunicii nostri sau puteti folosi atat de comodele aparate de facut paine. Nutriţioniştii ne recomanda făina integrală pentru paine de casa realizata dupa reteta traditionala. Painea de casa integrala este mult mai sănătoasă decât cea industriala din grau rafinat.

Painea alba din comert nu conţine fibre, vitamine B ori minerale si are un indice glicemic mare, "vinovat" de procesul de ingrasare rapida. Excesul de glucoză se depune sub formă de grăsimi sau colesterol pe vasele de sânge.

Multe persoane nu se incumeta sa faca singure paine de casa de teama ca aceasta nu va fi prea reusita. Noi va recomandam sa aveti incredere ca veti obtine o paine sanatoasa, chiar daca nu va fi atat de pufoasa ca cea din comert. Intr-adevar, cereale precum secara ori graul spelta alac nu sunt atat de panificabile si de aceea trebuie amestecate cu o anumita cantitate de faina de grau rafinat (bogat in glutenul ce contribuie la dospirea si cresterea aluatului). Iar daca pregatirea painii de casa vi se pare dificila, de la framantarea aluatului pana la dospire si introducere la cuptor, atunci apelati la aparatele de facut paine care pot fi programate sa porneasca la o anumita ora pentru ca la momentul servirii micului dejun sau al cinei sa o aveti proaspata si calda! Cu o masina de facut paine tot ce trebuie sa faceti este sa introduceti ingredientele de calitate si sa apasati cateva butoane! Va recomandam sa achizitionati faina de calitate >> iata cateva tipuri de faina integrala si preturi << pentru pâine albă de casa, pâine integrală, cu cereale, pâine dietetică, focacia sau graham.

Faina integrala cu adevarat sanatoasa conţine tărâţe, celuloză şi minerale (fier, mangan, calciu, fosfor, seleniu). Partea interioară a bobului de grau, secara sau ovaz este bogata in carbohidraţi complexi şi proteine, acid folic, mai multe vitamine din cpmplexul B si vitamina E. Coaja boabelor de cereale integrale, nerafinate furnizează aminoacizi esenţiali si fibre. In schimb, in faina alba aminoacizii, fibrele si proprietatile nutritive ale bobului dispar aproape complet pentru că sunt îndepărtaţi în timpul măcinării si în procesul de rafinare.

Datorită vitaminelor şi mineralelor, produsele din făină integrală contribuie la întărirea sistemului imunitar şi la prevenirea anemiilor. De asemenea, prin conţinutul de fibre alimentare, făina integrală scade nivelul colesterolului ral LDL.

Aveti mare grija cu painea de la raft: “Pentru a o păstra pe raft mai mult timp, în pâine se adaugă conservanţi. Aceştia omoară bacteriile şi ciupercile microscopice din pâine, însă pot face acelaşi lucru şi cu celulele umane” afirma Prof. dr Gheorghe Mencinicopschi.

Uneori nici nu mai stim ce trebuie sa mai mancam sa fie sanatos dar trebuie numai sa respectam un principiu simplu: sa ne intoarcem la origini, la natural, sa mancam asa cum mancau si bunicii nostri. Ei isi faceau paine in casa si mancau alimente ce proveneau direct din natura, fara false arome, ameliatori, adaos de conservanti, potentiatori, afanatori, glutamate si alte asemenea… Alimentele lor nu erau ambalate apetisant la raft ba dimpotriva, erau cat mai putin procesate industrial. Ei stiau ce mananca si exact ce alimente au in farfurie. Pâinea de casă, coaptă la cuptor sau la aparatele moderne de copt lansate pe piaţă, este cea mai sănătoasă. Si cum painea este baza tuturor meselor, de la mic dejun, la gustari, sandwich-ul de scoala al copilului si pana la cina, cel mai bun lucru ar fi sa avem grija ca aceasta sa fie de calitate si sanatoasa. In plus, mirosul irezistibil al painii proaspat scoase din cuptor va aduna familia laolalta si ii va determina si pe cei mai mofturosi copii sa manance sanatos.


Iata o reteta traditionala de paine de casa: Ingrediente: 2 pahare de apa calduta, 2 linguri de drojdie uscata, 1 lingura de zahar, 4 linguri de ulei de masline, 1 lingurita de sare, aproximativ 1 kilogram de faina amestec (in proportiile dorite de dvs. faina alba de grau care face painea mai pufoasa, faina integrala de alac – grau spelta, faina integrala de secara bogata in vitamine si oligoelemente).

Faina pentru paine integrala de casaReteta pentru a face paine de casa traditionala este: amestecati cu un tel intr-un bol apa calda, zaharul, drojdia si un pahar de faina alba. Lasati circa 10-15 minute sa se activeze drojdia. Adaugati uleiul si sarea si amestecati bine. Urmeaza sa adaugati apoi amestecul de diverse tipuri de faina, aproximativ 500 de grame si amestecati bine. Adaugati si restul de faina in timp de framantati. Nu va putem spune exact cata faina mai incape pentru ca depinde foarte mult si de tipurile de faina alese de dvs dar veti simti la mana in timp de framantati ce cantitate de faina mai "primeste" aluatul. Ungeti cu ulei de masline bolul in care veti lasa aluatul la dospit si lasati-l sa creasca 40 – 50 de minute. Scoateti aluatul, framantati-l bine inca o data adaugand faina pe planseta si lasati-l 10-15 minute sa se odihneasca. Impartiti-l in bucati mai mici si modelati-l pentru paine. Coaceti la temperatura medie la cuptor pana cand aluatul de rumeneste bine.

Presarati seminte de in, de susan, de floarea soarelui si de dovleac pe paine! Adaugati astfel in paine dvs de casa fibre, grasimi nesaturate si minerale precum magneziul sau calciul! Mai multe tipuri de faina integrala si seminte pot fi cumparate din magazinul online www.prodietabio.ro, magazin cu peste 400 de alimente sanatoase, NATURALE!

Va recomandam si >> articolul despre faina de secara in care cuprindem cateva retete de paine cu faina de secara ce poate fi realizata atat la cuptor cat si la aparatul de facut paine << .

Va recomandam sa achizitionati faina de calitate >> iata cateva tipuri de faina integrala si preturi << pentru pâine albă de casa, pâine integrală, cu cereale, pâine dietetică, focacia sau graham.

Oare painea ingrasa? Nutritionistii, printre care si Mihaela Bilic, explica faptul ca nu painea este cea care ingrasa (daca o consumam cu moderatie), ci alimentele care sunt asociate cu painea. Intrebarile despre paine (daca este sanatoasa, daca ingrasa si daca poate fi consumata la dieta) isi au raspunsul in articolul dedicat din site-ul nostru prodieta.ro

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.