Pachețel sănătos pentru grădiniță sau școală, idei.

Ce îi punem copilului la pachet astfel încât să mănânce cu drag, să nu arunce mâncarea sau să nu o dea altor copii, iar el să ciugulească dulciuri? Ce îi punem copilului la pachet pentru a fi sănătos?

Pachețel sănătos pentru grădiniță sau școală, cu fructe și sendvișuri cu legume, iată un deziderat greu de realizat. De ce? Copiii nu prea mănâncă în general fructe și legume, văd la colegi biscuiți, covrigei, sendvișuri cu mezeluri și preferă variantele lor, ce par mai gustoase. Părinții care își doresc însă să ofere copiilor un pachețel cu adevărat sănătos dar și gustos la grădiniță ori la școală, sunt supuși unor adevărate provocări. Iată 20 de idei de pachețel sănătos de școală, pentru copilul tău, pe care le poți adapta desigur și după gustul lui.

Pachețel sănătos pentru grădiniță sau școală, idei de sendvișuri sănătoase. 20 de recomandări de gustări nutritive de la nutriționist.
Pachețel sănătos pentru grădiniță sau școală, idei de sendvișuri sănătoase. 20 de recomandări de gustări nutritive de la nutriționist.

Reguli pentru pachețelul copilului

Pachețelul pentru școală al copilului trebuie să fie sănătos, proaspăt, rezistent la temperaturi crescute, hrănitor, diversificat în fiecare zi, dar mai ales pe placul copilului.

Ne adaptăm și la gustul copilului. Dar gusturile pot fi educate!

Nu ezitați să discutați cu copiii și chiar să îi rugați să vă ”sfătuiască” din timp ce să alegeți, dintre variantele pe care, ingenios, i le sugerați dvs, desigur. Daca nu doriți ca pachețelul să ajungă la gunoi, aflați mai întâi ce îi place să mănânce. Poți întreba zilnic copilul ce preferă să mănânce a doua zi la școală, punându-i la dispoziție opțiuni sănătoase.

Alimente sănătoase și suplimente recomandate pentru copii. Vitaminele și mineralele sunt disponibile în formula germană ușor de administrat și cu asimilare imediată. Disponibile cu livrare rapidă în magazin www.proDietaBio.ro
Alimente sănătoase și suplimente recomandate pentru copii. Vitaminele și mineralele sunt disponibile în formula germană ușor de administrat și cu asimilare imediată. Disponibile cu livrare rapidă în magazin www.proDietaBio.ro

Sfatul nutriționistului pentru pachețelul copiilor

” Studiile raportează că unul din trei copii este supraponderal sau obez. Sincer, la noi la școală, în clasa copiilor mei, cam jumătate sunt grași sau chiar obezi. O parte sunt prea slabi, în cealaltă extremă așadar, par chiar ușor anemici și au o înălțime mică pentru vârsta lor. Foarte puțini sunt înalți, cu structura osoasă foarte frumos conturată și normoponderali. Calea aceasta de mijloc este greu de obținut. Echilibrul alimentar din farfuria de mâncare și din pachețel se remarcă în siluetă. Este de apreciat când părinții reușesc să își crească prichindeii fără excese alimentare.” declară Elena Roșu, Tehnician Nutriționist și mamă a doi copii, unul la grădiniță și altul la școală, în clasa a III-a.
”Sunt foarte mulți copii care erau obezi în copilărie și apoi au devenit mari obezi. Părinții spun cu nonșalanță că nu se îngrijorează de obezitatea copiilor pentru că sunt în creștere și se vor subția cu timpul însă nu este deloc așa. Celulele adipoase au memorie din păcate, iar viitorii adulți vor avea foarte mult de luptat cu tendința de îngrășare! Vârsta la care se instalează diabetul a scăzut, vârsta la care se instalează obezitatea a scăzut. Copiii obezi ajung să aibă probleme de sănătate mai timpuriu decât cei normoponderali.” atenționează tehnician nutriționist Elena Roșu.

În România nu avem mai deloc școli de stat care să ofere masă caldă conform standardelor europene de nutriție sănătoasă. Iar pachețul cu mâncare pentru şcoală înseamnă pentru mulţi copii biscuiți și un sendviş, adică mezeluri, gem sau brânză topită, între două felii de pâine albă. O variantă comodă pentru părinţi, ușor de mâncat pentru copii, dar deloc sănătoasă. Produsele de patiserie pe care mulţi părinţi le cumpără copiilor în drum spre grădiniţă sau şcoală sunt prea bogate în grăsimi nesănătoase, respectiv hidrogenate (margarine ieftine). În produsele de patiserie se introduc aditivi și prea mult zahăr, ca să nu mai vorbim și despre arome sintetice, potențiatori de gust și creme hipercalorice. În România, în puţine şcoli cadrele didactice verifică ce mănâncă elevii. În alte ţări există reglementări oficiale. În Canada, spre exemplu, pachețelele sunt pregătite de părinţi conform reglementărilor Ministerului Sănătăţii iar cadrele didactice le verifică. Nu sunt permise la pachețel mâncarea procesată, dulciurile, produsele prăjite sau cu ciocolată. Este esențial să creem obiceiuri sănătoase de la cele mai mici vârste.

20 de idei pentru pachețel sănătos pentru copii la școală sau grădiniță

Fiecare cutiuţă poate avea mai multe compartimente în care punem fructe, legume şi ceva solid. Dacă toți copiii au mâncare sănătoasă la pachețel și nu există tentații nesănătoase, veți remarca faptul că se vor obișnui cu variantele sănătoase și vor redescoperi gustul natural al alimentelor neprocesate industrial. Iată câteva idei pentru pachețel sănătos pentru copii la școală sau grădiniță:

ProDietaMagazin deține o foarte mare varietate de paste dietetice, cu indice glicemic mic și proteice.
ProDietaMagazin deține o foarte mare varietate de paste dietetice, cu indice glicemic mic și proteice. SPECIAL: PASTE DIETETICE CU MAI PUȚIN de 10 calorii per 100 gr! >> Vezi detalii, prețuri, mod de livrare rapidă, mai multe informații <<
  1. Paste tip penne sau fussili cu somon gătit. (Există și paste delicioase din năut, linte, orez integral, quinoa, etc. Nu trebuie să puneți foarte multe, ci câteva linguri sunt suficiente pentru că au proteine de bună calitate și țin foarte bine de foame.). Recomandarea noastră: Paste Alfabet https://www.prodietamagazin.ro/paste-bio-pentru-copii/256-paste-tricolore-alfabet-250g-338039001728.html Micile paste de la Primeal BIO Franța sunt adaptate copiilor, având gust dulce (de la legume, căci nu au nici pic de zahăr adăugat) și formate mici și colorate datorită legumelor pe care le conțin.
  2. Biscuiți fără gluten, ușori, din orez bio și iaurt, realizați fără drojdie. Multe opțiuni de alimente sănătoase pentru copii regăsim în site https://www.prodietamagazin.ro/54-alimente-bio-pt-copii
  3. Pâine cu cremă tartinabilă din migdale sau caju. Fără lactoza sau colesterol, fără soia, fără zaharoză sau adaos de sodiu, aceste creme tartinabile sunt de asemenea, o alternativă ideala pentru mâncăruri dulci sau prea grase, sărace de cele mai multe ori în substanțe nutritive. Înlocuiți cremele de ciocolată standard din comerț cu creme de migdale. Ingrediente: sirop de orez bio, migdale bio blansate 25% (origine Italia sau Spania), apă. https://www.prodietamagazin.ro/ciocolata/1124-crema-tartinabila-de-migdale-fara-gluten-lapte-soia-300g-376003072211.html
  4. Morcovi tăiați subțiri precum sticks sau chips. www.prodietabio.ro CHIPS-uri sănătoase
  5. Chipsuri din nucă de cocos simpli, raw.
  6. O chifteluţă pe care o puteţi face din carne sau din legume, preparată întotdeauna la cuptor, nu prăjită în ulei, la tigaie. Exemplu de rețetă: Fierbem toate legumele (morcov, cartof, ardei gras, chiar și linte, etc). După ce s-au răcit, batem un ou, adaugăm făină multicereale și legumele fierte, mărunțite bine cu furculița. Putem face mingioare sau aplatizate. Pe o tavă punem hârtie de copt, presărăm făina și punem chifteluțele la cuptor până se rumenesc.
  7. Sendviș cu cașcaval și piept de pui pregătit de acasă (preferabil ca părinții să marineze pieptul de pui în prealabil pentru a fi moale după pregătirea termică). Carne nu trebuie să însemne mezeluri. Cel mai bine este să aveți carne dintr-o sursă de încredere și să o pregătiți acasă, de exemplu la cuptor sau la aburi. O tăiați apoi felii subțiri și o adăugați în sendvișuri. Nu uitați să puneți cât mai multe legume.
  8. Sendviș cu ou fiert și legume. Cel mai bine este să folosiți o chiflă rotundă din care să scoateți miezul și în golul creat să puneți oul fiert cu puțin muștar, roșie, castravete după placul copilului.
  9. Cea mai răspândită gustare este clasicul sandviș, care se pregăteşte şi se împachetează uşor. Pentru a sparge monotonia, însă, trebuie să schimbăm des ingredientele. Sendviș cu ton, avocado, morcovi și o frunză de salată. Alegeți pentru sendvișuri pâine integrală cu doar 4 ingrediente: făină integrală, apă, sare și drojdie (sau maia).
  10. Brioșe pregătite în casă cu ouă de găini de curte, făină multicereale, banane și fructe deshidratate (goji, afine, stafide) sau fulgi de migdale. Nu trebuie să adăugați zahăr, căci de gustul dulce se vor ocupa bananele, care pot înlocui cu succes zahărul, pentru un pachețel sănătos de școală sau grădiniță, pentru copilul tău.
    Ingrediente pentru brioșa sănătoasă ușor de pregătit: 1 ou, 2-3 banane coapte, 1/2 linguriță bicarbonat, 1 pahar iaurt simplu (150 g), vanilie autentică, 3 linguri de unt, 200 gr de făină multicereale. Mod de pregătire simplu și rapid: pisează bananele coapte și bate-le cu oul. Adaugă bicarbonatul și paharul de iaurt, alături de vanilie și unt. Încorporează făina multicereale în compoziție, pana obții un aluat care cade greoi din lingură. Pune compoziția obținută în forme de brioșe și pune la cuptorul preîncălzit pentru 25-30 de minute la 170 grade.
  11. Fructe. „O alimentație sănătoasă și echilibrată pentru copii înseamnă moderație, diversitate, deci câte puțin din toate”, recomandă medicul nutriționist Mihaela Bilic, autoarea cărții „ABC de Nutriție”.
  12. Miere cu nuci.
  13. Clătite cu brânză dulce, unt de caju și banane sau ciocolată din roșcove.
  14. Batonul de cereale face parte din lista de gustări sănătoase, potrivită pentru copii şi agreată de părinţi. Copiilor le place gustul batoanelor, iar părinţii sunt liniştiţi pentru că cei mici îşi iau astfel porţia de fibre şi de energie. Se transportă uşor şi nici nu ocupă mult loc în ghiozdan. Batoane de la SCHOCKS Germania distribuite de https://prodietabio.ro/batoane-cereale-integrale-ovaz-seminte-fructe
  15. Gustări pentru școală sau grădiniță: Alune şi nuci. O caserolă cu alune de pădure, arahide, nuci (nuci clasice, caju, braziliene sau pecan), fistic şi migdale reprezintă o sursă de proteine, dar şi de minerale esențiale, magneziu, vitamina E, B1 şi B6, acizi graşi Omega 3, calciu şi fier. Veţi asigura copilului o gustare sănătoasă şi consistentă, care îi furnizează organismului suficient de multă energie şi fibre. https://prodietabio.ro/nuci-seminte-samburi
  16. Iaurtul este o altă gustare relativ uşor de transportat şi de mâncat în pauza destinată gustării. Alegeţi un iaurt care să aibă minim 3% grăsime şi pe eticheta căruia să fie cât mai puţine ingrediente. Iaurturile sunt o alegere foarte simplă și versatilă pentru gustarea de la școală a celui mic. Acestea pot fi consumate cu fructe, simple, cu biscuiți sau covrigei, care pot fi puși în pachețel separat. Îi poti pregăti o punguță mică în care sa amesteci musli și cereale integrale pe care sa le toarne în iaurt atunci când mănâncă.
  17. Roşiile cherry, morcovii tăiaţi beţişoare, ardeiul gras şi castraveţii tăiaţi rondele sunt ușor de adăugat în caserola copiilor. Vor da culoare, varietate, sunt ușor de consumat! Specialiștii ne atrag atenția asupra următorului aspect: cu cât în pachetul pentru școală al copilului vor fi mai multe culori, cu atât acesta va fi mai atractiv.
  18. Nu uitaţi de apă! Deşi tentaţia este să cumpăraţi sucuri frumos ambalate, cu pai, care vor fi în mod sigur primele consumate din pachetul pentru şcoală, rămâneţi pe poziţii şi puneţi-i copilului doar clasica băutură incoloră şi inodoră.
  19. Pâine cu gem fără zahăr adăugat și fără pectină. Astfel de gemuri de calitate superioară regăsim aici https://www.prodietamagazin.ro/28-gem-unt-dulceata-gourmet-sucuri-bio-fara-zahar-adaugat
  20. BOMBOANE BIO DIN FRUCTE COMBINATE CU ARONIA. Fructe de aronia alături de struguri, căpșuni, zmeură, afine și suc de merișoare pentru un dulce sănătos, energizant și vitaminizat, fără zahăr adăugat! Dulce sanatos din fructe cu aronia, ideal pentru copii si pentru intreaga familie. Aceste “bomboane” sanatoase sunt de fapt diverse fructe deshidratate BIO (capsuni, zmeura, afine) combinate cu aronia.
Gem de fructe crescute în ritm natural, în agricultura organică. Gemul PROBIOS ITALIA este realizat FĂRĂ ZAHĂR ADĂUGAT, FĂRĂ PECTINĂ!
Gem de fructe crescute în ritm natural, în AGRICULTURA ORGANICĂ. Gemul PROBIOS ITALIA este realizat FĂRĂ ZAHĂR ADĂUGAT, FĂRĂ PECTINĂ! Zeci de sortimente de gem de fructe sunt disponibile în magazin www.proDietaMagazin.ro cu livrare rapidă și cos curierat numai 9.99 lei. Este gemul cu cele mai puține calorii!

Există o varietate de reglementări care pot fi aplicate prânzului sau gustării tip pachețel la școală sau la grădiniță. Aceste recomandări oficiale sunt concepute pentru a vă asigura, în calitate de părinți, că oferiți alimente nutritive ce susțin creșterea armonioasă a copiilor dvs. Cu toate acestea, multe dintre pachețelele copiilor sunt gustoase dar deloc sănătoase. O masă nesănătoasă sau două nu vor avea un impact permanent asupra unui copil, dar consumul prânzurilor nesănătoase pe parcursul a ani de zile poate avea un efect negativ negativ asupra sănătății mintale și fizice. Un risc major al prânzurilor școlare nesănătoase este obezitatea. Iar greutatea prea mare sau obezitatea atrag după sine probleme de sănătate. Un copil care mănâncă prea mult alimente cu grăsimi, zahăr, sodiu sau alimente procesate și prea puține vitamine și minerale este probabil să dezvolte boli precum diabet, pietre la rinichi, pierderea densității osoase, boli cardiovasculare.

Înainte de pachețel, copiii trebuie să aibă și un Mic Dejun SĂNĂTOS

Suc de coacăze, afine, Zinc, Vitamine C și D3.
Produsul IMMUN de la Rbenhaus Germania este recomandat pentru copii, adolescenți și adulți. Substanțele nutritive sunt mai ușor de absorbit din sucuri! Imunitatea bună poate fi obținută în mod natural și fără capsule de farmacie, ci cu suc de coacăze, afine, Zinc, Vitamine C și D3. Formula germană ROTBACKCHEN VITAL este aprobată pentru tratament naturist pentru 11 zile. Este disponibil cu livrare rapidă în site www.proDietaBio.ro.

Copiii care mănâncă micul dejun participă, de asemenea, mai mult la discuțiile la clasă, sunt mai capabili să facă față problemelor complexe și obțin note mai bune. În special, o masă pentru micul dejun care conține un echilibru între proteine ​​și carbohidrați complecși crește performanța școlară pentru restul zilei. Energia furnizată de carbohidrații pentru micul dejun permite copiilor să participe pe deplin la activități fizice la școală, inclusiv la educație fizică. Alimentele bogate în calciu, cum ar fi laptele sau iaurtul, de asemenea, sporesc performanța școlară. Ouăle, carnea slabă sau brânza dulce vor oferi proteine valoroase. Cerealele integrale neîndulcite (fulgii de hrișcă, de ovăz, de quinoa, amarant, spelt) sunt recomandate. Adăugarea de legume sau fructe, inclusiv sucuri de fructe 100%, poate furniza nutrienți vitali.

Alimente 100% naturale recomandate pentru copii regăsim în magazin www.proDietaBio.ro Faceți comanda din timp, iar copiii dvs vor avea astfel în casă și la pachețel doar alimente sănătoase. Sute de sortimente de alimente pe care copiii le vor aprecia iar sănătatea va fi pe primul loc.
Alimente 100% naturale recomandate pentru copii regăsim în magazin www.proDietaBio.ro Faceți comanda din timp, iar copiii dvs vor avea astfel în casă și la pachețel doar alimente sănătoase. Sute de sortimente de alimente pe care copiii le vor aprecia iar sănătatea va fi pe primul loc.

Succesul copilului în multe domenii, inclusiv în școală, poate fi afectat de un prânz școlar sănătos. Beneficiile alimentației sănătoase sunt majore inclusiv pentru dezvoltarea mentală.

Scrie un raspuns:

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *